Kumppanin tapa "kadota" ja olla vastaamatta viesteihin
Mitä tällaisen ihmisen kanssa voi tehdä, joka ei reagoi viesteihin? Viimeksi perjantaina viestitelty, kyselin eilen kuulumisia, ei vastausta (viesti meni perille yli 10h jälkeen), tänään ei ole kuulunut mitään. Hänellä on ollut tapana ennenkin kadota, mutta yleensä ilmoittaa syynkin, että en turhaan ihmettele, mikäli hänestä ei kuulu. Olen myös sanonut, että omaa rauhaa saa, mikäli siitä ilmoittaa.
Kommentit (217)
Y
Mies haluaa pitää suhteen mahdollimman etäisenä ja on aktiivinen vain silloin kun panettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, kun tällaiset tyypit saavat jatkaa toimintaansa eikä voi mitenkään puuttua asiaan. Paras todeta, että onneksi pääsin itse eroon, mutta sitten samalla on ajatus, että seuraava saa sitten taas kokea saman.
Aivan. Ja usein nämä tekevät asioita, joissa rikoksen kynnys ylittyy. Silti Suomen oikeusjärjestelmän hitauden ja näiden henkilöiden luonteen tuntien ei välttämättä halua antaa 5-15 vuotta elämästään oikeusprosessille, jossa joutuu ajattelemaan ko. ihmistä ja hänen tekojaan joka päivä.
Olen tuo harmittelija ja kyllä, sen verran rikoslakia tunteneena on itsellenikin tehty kaksi tekoa, jotka ylittävät kynnyksen, mutta ensimmäisellä kerralla en osannut ja tiennyt, että olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus, ja toisella kerralla olin niin uupunut,
Itse tein rikosilmoituksen, mutta peruin sen, koska minulla ei ollut voimia kohdata tekijää (vatsa meni sekaisin, pitkäkestoista unettomuutta, paniikkikohtauksia). Toki tapaukseen on mahdollista palata, jos siltä tuntuu. Lisäksi on vielä muita, lievempiä rikosnimikkeitä, joista voin rikosilmoituksen tehdä ja todisteet olemassa.
T. Tuo, joka ei halua antaa 5-15 vuotta elämästään oikeusprosessille
Kaksisuuntainen mielialahäiriö? He katoavat kun vointi heittää depikseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, kun tällaiset tyypit saavat jatkaa toimintaansa eikä voi mitenkään puuttua asiaan. Paras todeta, että onneksi pääsin itse eroon, mutta sitten samalla on ajatus, että seuraava saa sitten taas kokea saman.
Aivan. Ja usein nämä tekevät asioita, joissa rikoksen kynnys ylittyy. Silti Suomen oikeusjärjestelmän hitauden ja näiden henkilöiden luonteen tuntien ei välttämättä halua antaa 5-15 vuotta elämästään oikeusprosessille, jossa joutuu ajattelemaan ko. ihmistä ja hänen tekojaan joka päivä.
Olen tuo harmittelija ja kyllä, sen verran rikoslakia tunteneena on itsellenikin tehty kaksi tekoa, jotka ylittävät kynnyksen, mutta ensimmäisellä kerralla en osannut ja tiennyt, että olisi pitänyt tehdä ri
Voimia. Itsellä oli painajaisia ja myöhemmin unettomuutta. Mieluiten pääsisi vain traumoista eroon. Vertaistuki on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo harmittelija ja kyllä, sen verran rikoslakia tunteneena on itsellenikin tehty kaksi tekoa, jotka ylittävät kynnyksen, mutta ensimmäisellä kerralla e
Kiitos. Olen myös saanut vertaistukea. Lähinnä pelottaa kosto, kun tosiaan tein sen rikosilmoituksen. Henkilö on hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa, verkostot ja lonkerot ulottuvat kaikkialle - oikeuslaitosta myöten.
No - sittenpä ainakin palaan asiaan jos kosto tulee.
Kiitos. Olen myös saanut vertaistukea. Lähinnä pelottaa kosto, kun tosiaan tein sen rikosilmoituksen. Henkilö on hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa, verkostot ja lonkerot ulottuvat kaikkialle - oikeuslaitosta myöten.
No - sittenpä ainakin palaan asiaan jos kosto tulee.
Vierailija kirjoitti:
No onko siitä ukosta kuulunut?
On siitä kuulunut. Itse en juuri enää vastaa hänelle päin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuulta vasten nojaava herkkä ja taiteellinen mies ja välillä teen tuota. En sietäisi mustasukkaisia kumppaneita sekuntiakaan.
Ihanasti kuvaat itseäsi 😘, mutta ongelma ei mielestäni ole niinkään mustasukkaisuus, vaan huoli toisen hyvinvoinnista. Jos toinen katoaa, etkä tiedä miksi, voi syynä olla, että toinen on joutunut onnettomuuteen tai saanut sairaskohtauksen. Lyhyt viesti, vaikka vain "kaikki hyvin, hyvää yötä" riittää. Tai sitten kertoo vaikka mökkeilevänsä seuraavan viikon ilman kännykkää. Taas okei, toinen ei huolestu. Minä en sietäisi sekuntiakaan kumppania, joka välittäisi minusta niin vähän, ettei huoli heräisi, kun vaan katoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuulta vasten nojaava herkkä ja taiteellinen mies ja välillä teen tuota. En sietäisi mustasukkaisia kumppaneita sekuntiakaan.
Ihanasti kuvaat itseäsi 😘, mutta ongelma ei mielestäni ole niinkään mustasukkaisuus, vaan huoli toisen hyvinvoinnista. Jos toinen katoaa, etkä tiedä miksi, voi syynä olla, että toinen on joutunut onnettomuuteen tai saanut sairaskohtauksen. Lyhyt viesti, vaikka vain "kaikki hyvin, hyvää yötä" riittää. Tai sitten kertoo vaikka mökkeilevänsä seuraavan viikon ilman kännykkää. Taas okei, toinen ei huolestu. Minä en sietäisi sekuntiakaan kumppania, joka välittäisi minusta niin vähän, ettei huoli heräisi, kun vaan katoisin.
Nimenomaan näin. On ihan eri asia olla huolissaan toisesta, kuin mustasukkainen. Jos kumppani tuolla katoaa ilman, että antaa mitään elonmerkkiä itsestään, niin kyllä siinä väkisinkin huolestuu. Minä myös en sietäisi hetkeäkään kumppani, joka olisi niin itsekäs, että tekisi tuollaisia katoamis temppuja.
Sitä on ruvennut teidän suhde tympimään. Ottaa hajurakoa, koska ei tykkää susta enää niin kovin. Ehkä haluaa loukata tahalleen ja testaa kuinka paljon siedät. Voipi olla myös uutta matoa jo koukussa.
No omalla kohdalla aviopuoliso teki tuollaista "en vastaa ikinä ekaan soittoon" kausittain. Myöhemmin selvisi että oli useita salasuhteita. Kun on salasuhde niin ei olla luuri kädessä ja soitetaan sitten kun voidaan.
En epäillyt itse mitään, asia selvisi sitten tosiaan vasta vuosien päästä. Kuvittelin että hän vaan haluaa omaa tilaa tai ei pysty vastaamaan töiden takia jne.
Käytökselle tyypillistä kehittää riita tyhjästä, jolloin saa "tekosyyn" käydä sitten muissa naisissa suhteen off-vaiheessa. Huh.
Kerro meille sitten, miten kävi...
Manipuloivaa käytöstä mieheltä. Ihan turhaa olla tuollaisen tyypin kanssa yhdessä. Ikuista teerenpeliä vaan.
Siis ensimmäisellä kerralla on vielä tiennyt. Sittemmin otin asioista selvää, mutta ei sitten ollutkaan enää voimia.