Kumppanin tapa "kadota" ja olla vastaamatta viesteihin
Mitä tällaisen ihmisen kanssa voi tehdä, joka ei reagoi viesteihin? Viimeksi perjantaina viestitelty, kyselin eilen kuulumisia, ei vastausta (viesti meni perille yli 10h jälkeen), tänään ei ole kuulunut mitään. Hänellä on ollut tapana ennenkin kadota, mutta yleensä ilmoittaa syynkin, että en turhaan ihmettele, mikäli hänestä ei kuulu. Olen myös sanonut, että omaa rauhaa saa, mikäli siitä ilmoittaa.
Kommentit (217)
No miettiikö kuitenkin miten reagoit? Oletko ylihysteerisyyteen taipuvainen? Inhottavaa se on jättää toinen epätietoisuuteen siis jos olette parisuhteessa eikä kyse ole jostain muusta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nyt kertonut ihan kaikkea? Kuulostaa omituiselle..
Ei tuossa minusta ole mitään omituista. Olin itsekin joskus tuollaisen kanssa. Paino sanalla olin. Kyllä tuollasia mlkkuja löytyy.
En vaan pysty ymmärtämään, miten ei saa laitettua viestiä, jos näät, että toinen on huolissaan. Voihan siinä kohtaa keksiä jonkun nyyhkytarinan, miksi et vastannut puhelimeen tai sanoa, että olet vähän miettinyt suhteen jatkoa ja haluat lopettaa sen (ja nyt panostan täysillä uuteen naiseen). Miksi jättää toinen roikkumaan epätietoisuuteen?
Jotkut on vaan kykenemättömiä ottamaan toisten tunteet huomioon. Oma napa ainoa napa.
Vierailija kirjoitti:
No miettiikö kuitenkin miten reagoit? Oletko ylihysteerisyyteen taipuvainen? Inhottavaa se on jättää toinen epätietoisuuteen siis jos olette parisuhteessa eikä kyse ole jostain muusta :(
Hei. Miettii kyllä ja tietää, että eräs entinen suhteeni kariutui samalla lailla (miehellä oli toinen nainen ja lopetti pitämästä minuun yhteyttä). Tämän takia luulisi tietävän, että tällainen katoaminen on kova paikka. Mies on kuitenkin suoraselkäinen, joten en uskoisi, etteikö voisi lopettaa suhdetta asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Miettii kyllä ja tietää, että eräs entinen suhteeni kariutui samalla lailla (miehellä oli toinen nainen ja lopetti pitämästä minuun yhteyttä). Tämän takia luulisi tietävän, että tällainen katoaminen on kova paikka. Mies on kuitenkin suoraselkäinen, joten en uskoisi, etteikö voisi lopettaa suhdetta asiallisesti.
Hän tietää miten päästä sinusta eroon. Olet kertonut, mitä sinulle on tapahtunut ja hän toistaa sen ajatellen, että tajuat homman nimen. En tiedä mitä tuollaisten ihmisten päässä liikkuu, ei varmaan yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin pitkään, että kun kerron uudelle miehelle, miten minua on aiemmin satutettu, tämä uusi ei tee sitä samaa temppua. Eihän se niin mene, vaan sama kuvio toistui ja toistui.
Sen kierteen voit katkaista vain sinä itse. Sinä itse valitset, miten annat itseäsi kohdella ja millaisen ihmisen kanssa haluat olla.
Tee se valinta nyt.
Valitettavasti et varmaan koskaan saa selitystä tai anteeksipyyntöä, oman kokemukseni mukaan.
Olen edelleen se sama "kokemusta on".
Minulta kesti kauan oppia. Vasta nyt, kun minulla on hyvä mies, ymmärrän, mitä hyvä kohtelu on, ja ihmettelen, miten annoinkin kohdella itseäni niin. Ne kaikki neuvot, mitä sain, olivat ihan totta. Minä vain halusin uskoa jotain muuta, uskoa hyvää, uskoa inhimillisyyteen.
Nyt nainen, koveta itsesi! Jätä se mies. Älä enää huolehdi, jatka elämääsi.
Tuttua on. Juuri samaa kohtelua sain osakseni melkein 2 vuotta. Menin ihan rikki kun mikään ei muuttunut. Nyt mennyt naimisiin ja sekin suhde alkoi meidän yhdessäolon aikana. Onnee vaan sille uudelle vaimolle joka tulee saamaan samaa kohtelua osakseen. Tuollainen käytös on henkistä väkivaltaa, silent treatment eli mykkäkoulua. Se kaikki on hylkäämistä.
En enää katselisi päivääkään tuollaista käytöstä. Olen nyt oppinut kantapään kautta sen ettei tuollaiset ihmiset muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä ja tuo hänen käytöksensä on vallankäyttöä ja alistamista.
Tai viruu aivoinfarktissa koomassa ja sinä piiskaat olkiukkoasi, muut hurraavat ja taputtavat.
Eikö tässä nyt olisi vaan lisää syytä olla huolissaan ja lähteä katsomaan mikä meno?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sitten sama mies.
Vastaaja 129
Eihän liiku Helsinki-Espoo-Vantaa akselilla?
Voi nyt elämä. Näitä miehiä on suomi pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nyt kertonut ihan kaikkea? Kuulostaa omituiselle..
Mies oli torstaina bileissä, lähetti perjantaina viestiä, että on heikossa hapessa. Toivottelin hyvät yöt ja näitä viestejä ei oltu luettu lauantai-iltaan mennessä. Lähetin sitten lauantaina (24h taas viestit lukematta) pari kiukkuista viestiä, että miksi hän välttelee minua ja hän välitä minusta yhtään. Näitä ei ole luettu tähän päivään mennessä. Laitoin sunnuntaina ja vielä tänään viestiä, että onko kaikki kunnossa, ilmottelisi jotain ja alan olla huolissani.
Soita poliisille tai ambulanssi.
Varmaan ilmoittelee sen jälkeen paremmin kun tajuaa että saatat olla oikeasti huolissaan.
Tai sit häviää lopullisesti.
Kuitenkin suota loppuu tuo epätietoisuudessa eläminen.
Tai soita ja kun mies ei vastaa niin viestiä perään että viranomaisille ilmoitetaan ajassa x kun hänestä ei kuulu.
Onko pakko roikkua kumppanissa kuin takainen?
Minun "kumppanini" jäi kiinni toisesta naisesta juuri tuollaisen käytöksen takia, sitten kun kyselin että mikäs homma, niin katosi täysin, ghostasi minut ja nykyisin ilmeisesti asuu tämän toisen naisen kanssa yhdessä. Tämä kaikki tapahtui alle kuukaudessa. Meillä on suuri sama kaveripiiri jo parin vuoden ajalta ja siitä mies myös katosi temppunsa jälkeen kokonaan. On olemassa suoraselkäisiä miehiä, sitten on noita selkärangattomia pelkureita. Mietin kyllä, että uuden naisparan olisi hyvä tietää, että mies on paneskellut myös mm.minua samaan aikaan, kun on tapaillut tätä, viimeisen puolen vuoden ajan ilmeisesti.
Hänellä kuulemma oli "puhelin mennyt rikki" ja sai vasta eilen uuden. Kuuntelen nyt uteliaisuudesta hänen kootut selitykset ja sen jälkeen jätän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä ja tuo hänen käytöksensä on vallankäyttöä ja alistamista.
Tai viruu aivoinfarktissa koomassa ja sinä piiskaat olkiukkoasi, muut hurraavat ja taputtavat.
Eikö tässä nyt olisi vaan lisää syytä olla huolissaan ja lähteä katsomaan mikä meno?
Itse olin tällaisesta joskus huolissani ja hra oli jälkeenpäin sitä mieltä, että olin ihan typerä huolehtiessani. Vaikka itse haki huolestunutta reaktiota ilmoittamalla, että lähtee sinne ja sinne ja laittaa sieltä periltä viestiä, jota ei sitten koskaan laittanut. Kannattaa vaan jättää huomiotta, kai hänellä on muitakin, jotka huolehtivat.
Tiedätkö, tuollaisia kumppaneita on myös Yhdysvalloissa?
Useinhan se toinen nainen luulee olevansa ainut ja kuvittelee nyt seurustelevansa ihanan miehen kanssa. Asiat paljastuu yleensä vahingossa, esim. somea tutkimalla.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä kuulemma oli "puhelin mennyt rikki" ja sai vasta eilen uuden. Kuuntelen nyt uteliaisuudesta hänen kootut selitykset ja sen jälkeen jätän.
Hauskintahan tässä on se, että viestissään sanoi "jutellaan myöhemmin, kun pääsee kotiin". Olenko kuullut hänestä 24h myöhemmin? En.
Up