Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaari jakaa taas kesärahaa lastenlapsille todistuksen mukaan

Vierailija
19.05.2024 |

Kaikki lastenlapset yläasteiässä.

Keskiarvo vähintään 9.0: 750 Euroa

Keskiarvo 8.0-8.9: 400 Euroa

Keskiarvo alle 8.0: 150 Euroa

Ilmoitti lapsille taulukon jo viime kesänä. Ollut itse aina yrittäjä ja siksi uskoo tälläiseen palkitsemiseen. Onko reilua teistä tämä?

Kommentit (706)

Vierailija
41/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen systeemi. Eiköhän ala läksyjenluku maistua laiskemmallekin.

Höpöhöpö, meillä lapset saavat tarvitsemansa oma perheen taloustilanteen mukaan ja heitä ei koskaann ole pystynyt rahalla lahjomaan. Heillä aivan muut arvot elämässään.

Vierailija
42/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja veljellä oli sellainen, että isä lupasi maksaa tonnin jos ei aloita tupakoimista ja on savuton 18 vuotiaaksi asti. Jäi tupakat polttamatta 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella reilua. Summat vain kauttaaltaan liian korkeita.

Mielestäni summan kannattaa juuri olla riittävän korkea. Ei muutama kymppi tai joku 200 euroa motivoi. 

Vierailija
44/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lapsenlapset aina ole tasa-arvoisessa asemassa, vaikka isovanhemmat kuinka yrittäisivät olla tasapuolisia. Meillä esimerkiksi isovanhemmat ovat antaneet lapsenlapsille avokätisiä ylioppilas-, valmistumis- ja häälahjoja rahana. Nuorimmat lapsenlapset ovat alle kymmenvuotiaita, joten eivät ehdi iäkkäiltä isovanhemmilta saada mitään ylioppilas- saati häälahjarahoja ikinä. Sellaista elämä on.

Omille nuorimmaisilleni olen sanonut, että annan heille sitten perinnöstäni isovanhempien "puolesta" saman verran mitä isovelikin on saanut.

Vierailija
45/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella reilua. Portaita saisi vain olla alemmas asti. Se, että yrittää, ei ole mikään saavutus. Kuka tahansa voi yrittää mitä vain. Minäkin voin yrittää vaikkapa kääntää Kiinan kieltä. Tulos on todennäköisesti täyttä paskaa ja väärin, mutta parhaani pystyn yrittämään.

Vierailija
46/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole rahasta kiinni, se lukeminen.

Kiinnostuksesta!

Mua kiinnosti kusiaisten kuljeskelu ja onkohan sarkofagissa...

Koulun opetus ei pätkääkään!

Toinen maailmansotakin piti lukea isän Kansa Taisteli lehdistä!

Vierailija
47/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ja veljellä oli sellainen, että isä lupasi maksaa tonnin jos ei aloita tupakoimista ja on savuton 18 vuotiaaksi asti. Jäi tupakat polttamatta 👍

Kaverilla oli sama, veti tupakkaa enemmän kuin kukaan muu kaveriporukasta, muttei koskaan jäänyt kiinni vanhemmilleen, läpi meni selitykset että kaverit polttaa, en minä. Rahat pätkähti 18 vuotispäivänä käteen, ja tupakkaan ja viinaan siitä heti paloi osa.

Vierailija
48/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on manipulointia ja vallan väärinkäyttöä.

jotkut vaan eivät osaa päästää irti.  Samaa tehnyt varmasti työntekijöidensä kanssa.

Vierailija
49/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen samaa ihan omien lasten kanssa. En tosin noin järjettömillä summilla.

Keskiarvo 9->, kesärahaa 200€

Keskiarvo 8,5-> kesärahaa 100€

Keskiarvo 8-> kesärahaa 50€

Alle 8 ei tipu mitään.

Ei ole koskaan ollut alle 8,5 keskiarvo yhdelläkään. Eivät koe systeemiä epäreiluksi. Teinipoika sanoikin aika osuvasti "oma vika sit jos ei panosta kouluun"

Vierailija
50/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille sama summa. Aiheuttaa lapsissa suorittamista ja tunteen, että on eriarvoinen. Ei kaikki ole menossa yliopistoon, ja kyllä niitä putkimiehiäkin tarvitaan. Amispohjalla voi tehdä paremman uran nykyään kun joillakin yliopistokoulutuksilla.

Just kuulin putkimiehen urakkapalkan, on kiire työmaa! Ois voinu höyhenellä tönä'istä nurin. Mutta ei sielläkään tosiaan kaikki saa samaa...

Vierailija
51/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on manipulointia ja vallan väärinkäyttöä.

jotkut vaan eivät osaa päästää irti.  Samaa tehnyt varmasti työntekijöidensä kanssa.

Onhan monissa työpaikoissa tulospalkkiota. Ihan normikäytäntö. Hyvä myyntimies tienaa reilusti enemmän kuin se laiskempi.

Vierailija
52/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että on kiinnostunut lapsenlapsistaan.

Meillä ainoa jota kiinnosti oli äitini, neljästä isovanhemmasta.

Kaikki saivat pikkusumman. Ei joka vuosi. Siskoni lapset vähä enemmän koska lapsien isän vanhemmat kuolleet. Äitini kai luuli että kaikki mummot antaa automaattisesti koska hän ja ystävätär mummelit antoivat.Mutta ei meidän lapset saaneet mitään päättäjäisrahoja  mieheni puolelta.

Vierailija
53/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari jakaa isoja summia, ihan hienoa. Jos te vanhemmat ootte tasapuolisia niin ei toi vaari mitään "pilaa" joissain asioissa elämässä vain se suorituksen taso ratkaisee

Vierailija
54/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin lapsena kokeista arvosanan mukaista rahaa. 8:sta sai 8 euroa, jne. Todistuksista saatiin sitten aina yhtä paljon.

Vierailija
55/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella huono systeemi. Mun kaverilla oli joku vastaava kouluaikoina ja oppi taitavasti lunttaamaan ja kirjoitelmat ja aineet teki joku muu että sai varmasti hyvät numerot, eikä mennyt arvosanat siten todistukseen osaamisen tai ahkeruuden mukaan. Että sellaista, onko huijaaminen sitten palkittava erityistaito? 

Tämä systeemi oli siis vielä lukiossakin ja enkun aineet kirjoitti vaihto-oppilaana Jenkeissä ollut luokkakaveri. Varmasti ei ole ainoa joka tällaista on "harrastanut". Lahjusten antajina tosin toimivat vanhemmat eikä isovanhemmat. Vanhemmat eivät taatusti ikinä olisi uskoneet että tekee jotain tällaista (heidän ahkera kultamussukkansa). 

Vierailija
56/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti kokoomuslainen vaari.

Vierailija
57/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaari kertoi heti lukion alussa jokaiselle lastenlapselle erikseen tulospalkkiotaulukon perustuen YO-kirjoitusten ja lukion päästötodistuksen arvosanoihin.

portaat ovat olleet 4000E, 3000E, 2000E ja 1000E.

Vierailija
58/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi maksaa vaikka 50 euroa jokaisesta nousseesta numerosta. Näin vitosesta seiskaan nostanut saisi yhtä paljon kuin kaksista kymppiin.

Vierailija
59/706 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papalle lapset voivat olla kaikki rakkaita ja samanarvoisia, mutta silti voi antaa palkinnon tietyn taulukon mukaan. Ei tämä palkinto määritä lasten arvoa tai arvostusta muuten, se on palkinto yhdestä asiasta: koulumenestyksestä ja se on ihan ok. 

Edesauttaa lapsia kilpailemaan keskenään mikä ei ole hyvä. 

Miehen vanhemmat yrittää tehdä tätä. Tekivät jo omille lapsille. Mutta oudosti nuorin lapsista on kahminut vaikka mitä. 

Nyt sai kesämökin edullisesti. Muilta ei edes kysytty. 

Voitte arvata millaiset välit sisaruksilla on. 

Syytää myös rahaa kun matkat ja eurot on menneet sekaisin. Tarjoaa nuorimman lapsenlapselle esim 500 e. Meillekin yritti että jos lapset olis pessyt papan auton niin olis tullut molemmille 500 e! Kieltäytyvät.

Mutta nuorimman sisaruksen lapset eivät kieltäydy vaan käyttävät hyväkseen.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, meillä lapset saavat tarvitsemansa oma perheen taloustilanteen mukaan ja heitä ei koskaann ole pystynyt rahalla lahjomaan. Heillä aivan muut arvot elämässään.

No meillä taas mä olen onnistunut "lahjomaan" rahalla. Siis vaikkei tuota koulutodistuksesta maksamista meillä olekaan ollut käytössä. Kuukausirahan saivat molemmat. Siihen sisältyi se, että kävivät koulunsa, siivosivat omat huoneensa, pesivät (yläasteelle mentyään) omat pyykkinsä, veivät välillä roskia sekä joskus koiran ulos. Koiran ulkoiolutuksesta tosin maksoin pari kertaa erikseen teinille, kun lähdfin työmatkalle USAan ja kuopus joutui hoitamaan koiran kaikkine ulkoilutuksineen ja ruokineen 10 päivän ajan. Kuukausirahastaan maksoivat itse omat kännykkälaskunsa ja jos mä annoin johonkin heidän vaatteeseensa esimerkiksi 50€ ja he halusivat 70€ maksavan vaatteen, niin sitten sen 20€ maksoivat omista rahoistaan.Leffaliput ja muut omat huvituksensa maksoivat kuukausirahastaan. Mutta mä "lahjoin" rahalla esimerkiksi niin, että saivat tietyn summan, jos siivosivat ulkovaraston tai vaatehuoneen tai pesivät keväällä puutarhakalusteet tms. Kuukausiraha tuli siis "kuin Manulle illallinen", mutta jos halusi enemmän, sen eteen piti jo nähdä ylimääräistä vaivaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan