Anna-Leena Härkösen kolumni lumihiutalenuorista on täyttä asiaa!
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Anna-Leena tarvitsee aina jonkun henkilön tai henkilöitä nujerrettavaksi.
Ketä on nujerretaan tuossa kirjoituksessa?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tuntunut jo monta vuotta siltä, että jos luontokatoa ja lämpenemistä ei olisi, niin meillä olisi käsissä yhtä suuri ongelma ihan pelkästään nuorten jaksamispuutteen vuoksi. Teollistuminen tuhosi luonnon, mutta nykynuori tuhoaa itse itsensä. Selitykseksi ei käy vain luontokato, koska jos tämä tilanne olisi vanhemman polven edessä, niin yhteiset lait laitettais kuntoon ja yhteisen edun nimissä käänne tulisi. Nyt kaikilla on paha mieli valmiiksi, kaikkia kuunnellaan, mutta kuuntelusta ei tule lasta eikä paskaa. Eli väitän, että nuoret ei saa ympäsitöä suojeltua, mutta vanha polvi kurilla saisi.
Erittäin hyvä analyysi. Nuorilla on halu nielaista kaikki huomio sumeilematta ja ilman empatiaa, koska luontokato. Missä on muut keinot kuin kaduilla istuminen ja kettingit? Olen ihmetellyt, ettei opinnoista irtoa aivoihin mitään toimivaa eikä uutta. Uhriutuminen on ihan yleinen ja hyväksytty tapa, vaikka se ennen oli luuserin merkki. Olen aivan varma, että mummoissa löytyy sopuisampaa luontovoimaa, kuin nuorissa.
Naisvihaa levittävä kolumni boomerlehdessä
Lapset eivät opi käyttämään luovuuttaan, kun lähes kaikki tuodaan eteen valmiiksi pureskeltuna. Lelutkin kulkevat jollain moottorilla.
Ennen mielikuvitusta ruokittiin silläkin, että luettiin kirjoja ja leikittiin käpylehmillä. Kirjoja lukemalla avautui monille ihan uudet maailmat. Viisikon ja Pepin seikkailut olivat jännittäviä. Nyt ne tainneet jäädä woketuksen jalkoihin.
Kuka wokeista on oikeasti osaaja?? He eivät ole viattomia isminsä valintaan, vaan ihan itse siihen halunneet.
Mietin että mitä itse tekisin nyt vaikka 15-vuotiaana. Tuskin olisin woke, koska se vaikuttaa pienelläkin ajattelulla agressiolta ja itserakkaalta valtahuumeelta. Varmaan lukisin, lukisin ja opiskelisin, kun se vielä ilmaista on.
Sitten Helsingin puistot on aina täynnä paskaa näiden jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se L-sana on...?
Se ei ole legit, mutta lihava. Kehopositiiviseksi haukutaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Kas siinä kommentoi wokettaja joka ei kykene argumentoimaan lainkaan.
Ajatelkaapa oikeasti, että nykynuoret ei kestä maailmankirjallisuuden kirjoja, ei näytelmiä tai lastenkirjoja. Huutonaurua, ei muuta voi.
Joo, ja missä on hyvä huumori??? Ei olisi arvosotaa, jos se olisi yhteisenä liimana ihmisten välillä. Voi asioita viedä eteenpäin taiteella, viihteellä ja empatialla. Mut he ei osaa.
Tietysti ymmärrän, että yksityisterapiassa istuen saa täyden huomion ostettua rakkautta. Mutta ei se auta. Yhteinen tekeminen auttaisi. Tulevaisuuden woke joutuu tottumaan ryhmäterapioihin, kun rahat ei riitä. Jos siihenkään.
Onneksi elin nuoruuteni kauan sitten.
Niin asiaa!
Nykyaika!
Woke on idiotismia ja hysteriaa joka tuhoaa länsimaisen sananvapauden.
Vierailija kirjoitti:
Hupsista sulle. Arkitilanteita selventävä kolumni levikiltään isossa julkaisussa. Et myöskään tiedä onko Härkösen esimerkkien henkilöt identiteetiltään naisia vai mitä.
Pilataan kaikki kulttuurielämä tällä. Alle 15 vuotta vanhoja elokuvia ei juurikaan kehtaa katsoa. Ja sitten tämä keväällinen selkkaus miten lappalainen nainen pitää esittää maalaustaiteessa. Ja sitten erikseen nämä kulttuurimaailman anteeksipyytelijät jos hiukset on olleet itsellä joskus vääränlaisella nutturalla. Ja itkuntuhruiset silmät instassa äitillä kun lapset eivät saaneet katsoa Euroviisuja heillä vaikka kaikki muut luokkalaiset saivat katsoa. Huomionhaku on vahvasti näissä läsnä, mutta kai se tuo leipää pöytään heillä jotka sen osaa rahastaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin asiaa!
Nykyaika!
Woke on idiotismia ja hysteriaa joka tuhoaa länsimaisen sananvapauden.
Tavoitteenaan dystopia joissa sananvapautta kannattavat eristetään muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tuntunut jo monta vuotta siltä, että jos luontokatoa ja lämpenemistä ei olisi, niin meillä olisi käsissä yhtä suuri ongelma ihan pelkästään nuorten jaksamispuutteen vuoksi. Teollistuminen tuhosi luonnon, mutta nykynuori tuhoaa itse itsensä. Selitykseksi ei käy vain luontokato, koska jos tämä tilanne olisi vanhemman polven edessä, niin yhteiset lait laitettais kuntoon ja yhteisen edun nimissä käänne tulisi. Nyt kaikilla on paha mieli valmiiksi, kaikkia kuunnellaan, mutta kuuntelusta ei tule lasta eikä paskaa. Eli väitän, että nuoret ei saa ympäsitöä suojeltua, mutta vanha polvi kurilla saisi.
Erittäin hyvä analyysi. Nuorilla on halu nielaista kaikki huomio sumeilematta ja ilman empatiaa, koska luontokato. Missä on muut keinot kuin kaduilla istuminen ja kettingit? Olen ihmetellyt, ettei opinnoista irtoa aivoihin mitään toimivaa eikä uutta. Uhriutuminen on ihan yleine
Käsi asfalttiin liimattuna on turvallinen tila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä analyysi. Nuorilla on halu nielaista kaikki huomio sumeilematta ja ilman empatiaa, koska luontokato. Missä on muut keinot kuin kaduilla istuminen ja kettingit? Olen ihmetellyt, ettei opinnoista irtoa aivoihin mitään toimivaa eikä uutta. Uhriutuminen on ihan yleine
Olen muuten jonkin aikaa ihmetellyt, miten nykyinen ympäristöaktivismi ei pyöri ympäristön itsensä ympärillä, vaan fokus on nuorilla siinä, että tämä on MEIDÄN maailma, MEIDÄN tulevaisuus, MEIDÄN ilmasto, MEIDÄN tarvitsemamme luonnon monimuotoisuus, joka on uhattuna.
Ei siitä ole kauan, kun aktivisteille luonto ja sen säilyminen oli vielä itseisarvo. Olen tuntenut hyvin vanhoja ympäristöaktivisteja, jotka ovat jo kuolleet; heidän murheenaan ei ollut se, miten heille käy, vaan se, mitä he jättävät jälkeensä.
No, saahan sitä omasta tulevaisuudestaan olla huolissaan, olen minäkin. Mutta en ymmärrä mihin se luonto itseisarvona on aika lailla kadonnut tästä diskurssista. Fokus palaa aina nuoriin, jotka ovat huolissaan, valistuneita ja kaikesta oikeassa. Milloin tämä oikeastaan alkoi, Gretastako?
Näin se vain on! Meetoo on mennyt kyllä ihan liian pitkälle!