Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 16v ei tiennyt että pyöräilijä väistää tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tulijaa

Vierailija
19.05.2024 |

Jotenkin olen koko ajan olettanut että kai se perusliikennesäännöt osaa, mutta ei kai sitten.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät paljon vanhemmatkaan kuin 16-vuotiaat osaa sääntöjä.

Monet pyöräilijät kuvittelevat olevansa maailman napoja. Niille pitäisi laittaa väistämisvelvollisuus kaikissa tilanteissa, kun koheltavat tolkutonta vauhtia milloin mistäkin. Tai ainakin noille spandexpyöräilijöille. 

Yllätys yllätys, pyöräilijöitä on erilaisia, aivan niin kun autolijoitakin tai ihmisiä yleensä.

Vierailija
42/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hän ne olisi oppinut? Sun oletuksesta?

Ennen koulussa opetettiin liikennesäännöt, jo ala-asteella.

Ei se ala-astelainen sitä varmasti enää muista ja tiedä, kun sellainen risteys tulee ensimmäistä kertaa vastaan tosielämässä. Ne ovat melko harvinaisia, ja jos sitä ei kotinurkilla ole, ei siitä opi ajamaan ellei kertaa ja muistuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni autoilijakaan ei noita väistämissääntöjä tiedä. Pyöräilijöiden takia pysähdytään suojateille, että nämä saavat ajaa suojatiellä. Aika moni pyöräilijä unohtaa liikennesäännöt, kun vaihtaa auton fillariin ja laittaa tummelihousut jalkaansa.

Sinäkö ajaisit sitten päälle kun sieltä kaahaa joku pyöräilijä? Ehkä sitten sinulta onnistuu, mutta itse en ainakaan kykene ajamaan ihmisen päälle vaikka olisinkin ollut etuajo-oikeutettu.

Miksi pitäisi ajaa päälle, olla vain valmis pysähtymään jos tilanne sitä edellyttää. Hiljennät sen verta että tarvittaessa, et aja päälle mutta että silti sen väistämisvelvollisen pitää pysähtyä. Tuollaiset kamikaze fillaristit tekee ihmeellisiä liikkeitä kun huomaavat että hitto se taidakkaan pysähtyä. Perään tulee asiatonta huutelua ja käsimerkkejä. Torstaina viimeksi tuollainen tilanne. 

Vierailija
44/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ala-astelainen sitä varmasti enää muista ja tiedä, kun sellainen risteys tulee ensimmäistä kertaa vastaan tosielämässä. Ne ovat melko harvinaisia, ja jos sitä ei kotinurkilla ole, ei siitä opi ajamaan ellei kertaa ja muistuta. 

Tasa-arvoinen risteys harvinainen? Varmaan 90% risteyksistä on sellaisia.

Vierailija
45/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajoin eilen taajamassa liikenneympyrään, totesin että edeltävää suojatietä ei lähesty jalankulkijoita. Sitten katse vasemmalle kuten liikenneympyrässä tehdään. Ajoin kohti ympyrää ja totesin oikealla näkökentässä liikettä. Tässä kohtaa olin jo suojatien päällä. Oikealta lähestyi sähköpyöräilijä. Vihainen katse.

Totesin että tuo virhe olisi voinut tapahtua kelle tahansa, liikennesääntöihin pitäisi tehdä korjaus, en vaan tiedä mikä.

Sähköpyörät ovat liian nopeita välineitä suojateille.

Ajan ihan mielelläni ajoradalla. Laki kuitenkin määrää käyttämään pyörätietä mikäli sellainen on. 

Laki myös kieltää ajamasta jalkakäytävällä mutta eivät pyöräilijät siitä välitä.

Vierailija
46/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni autoilijakaan ei noita väistämissääntöjä tiedä. Pyöräilijöiden takia pysähdytään suojateille, että nämä saavat ajaa suojatiellä. Aika moni pyöräilijä unohtaa liikennesäännöt, kun vaihtaa auton fillariin ja laittaa tummelihousut jalkaansa.

Mun täytyy autoilijana tunnustaa, että usein jarrutan vaistomaisesti, kun pyöräilijä tulee kovalla tilannenopeudella risteykseen oikealta tai miksei vasemmaltakin. Ja kyllähän sen pyöräilijän sitten päästää menemään, kun on jo valmiiksi pysähtynyt. Ehkä sitten ruokin vääriä tapoja, mutta minun olisi vaikea elää itseni kanssa jos vahingoittaisin jotakuta, vaikka sitten olisin ns. oikeassa.

Itse en jarruta. Kyseessä on aina "ETTEKSTE NÄE ETTÄ MINULLA ON KIIRE!" -sukkahousupyöräilijä joka vaan testaa autoilijoita. Kyllä niiltä jarru löytyy.

Vierailija
47/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat eivät tiedä, että autoilija väistää tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tulevaa pyöräilijää.

Täällä ok-alueellakin autoilijat ajavat reikä päässä suoraan kaikkien tasa-arvoisten läpi yhtään hidastamatta tai päätään kääntämättä.

Vierailija
48/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy autoilijana tunnustaa, että usein jarrutan vaistomaisesti, kun pyöräilijä tulee kovalla tilannenopeudella risteykseen oikealta tai miksei vasemmaltakin. Ja kyllähän sen pyöräilijän sitten päästää menemään, kun on jo valmiiksi pysähtynyt. Ehkä sitten ruokin vääriä tapoja, mutta minun olisi vaikea elää itseni kanssa jos vahingoittaisin jotakuta, vaikka sitten olisin ns. oikeassa.

Itse en jarruta. Kyseessä on aina "ETTEKSTE NÄE ETTÄ MINULLA ON KIIRE!" -sukkahousupyöräilijä joka vaan testaa autoilijoita. Kyllä

Tänään jouduin usealle turhaan pysähtyneelle autoilijalle viittomaan, että mene nyt siitä kun kerran saat mennä. Minulla oli spandeksit jalassa ja osaan liikennesäännöt toisin kuin nuo lukemattomat autoilijat. Yleensä olin jo pysähtynyt, mutta pyörän päällä jolloin tilanteessa ei ollut mitään epäselvää.

Vierailija
49/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajoin eilen taajamassa liikenneympyrään, totesin että edeltävää suojatietä ei lähesty jalankulkijoita. Sitten katse vasemmalle kuten liikenneympyrässä tehdään. Ajoin kohti ympyrää ja totesin oikealla näkökentässä liikettä. Tässä kohtaa olin jo suojatien päällä. Oikealta lähestyi sähköpyöräilijä. Vihainen katse.

Totesin että tuo virhe olisi voinut tapahtua kelle tahansa, liikennesääntöihin pitäisi tehdä korjaus, en vaan tiedä mikä.

Sähköpyörät ovat liian nopeita välineitä suojateille.

Ajan ihan mielelläni ajoradalla. Laki kuitenkin määrää käyttämään pyörätietä mikäli sellainen on. 

Laki myös kieltää ajamasta jalkakäytävällä mutta eivät pyöräilijät siitä välitä.

Äsken oli taksi tuossa pyörätiellä poikittain.

Vierailija
50/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, teinit on niin tyhmiä

Vierailija
51/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopoilijoille on kortti mutta pyöräilijöille ei vaikka molempien pitää osata samat säännöt.

Kun tämänkin päivän uutisia mopomiiteistä niin ei se mopokortti ainakaan tunnu vaikuttavan. Enkä kyllä ole kuullut pyöräilijöiden miiteistä, joissa keulitaan päin autoja ja poltetaan kumia ja kivitetään poliisia.

Vierailija
52/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis ennen kuin joku alkaa viilata pilkkua: tarkoitin siis tilanteita, joissa pyöräilijä tulee kolmion takaa oikealta.

Ne ei katsele kolmioita eikä mitään muitakaan merkkejä, käsimerkkejä näkyy tekee autoilija mitä tahansa jos on ns. tilanne edes lähellä.

Vierailija
53/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on se kärkikolmio, ennen sitä katsotaan molempiin suuntiin.

Tämä.

Vierailija
54/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä ehdi ketään väistellä kun puhelinta pällistelee.

Vierailija
55/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyöräilijän liikennesäännöt ovat todella vaikeita. Viimeinen hullutus on tämä Polkupyöräsuojatie-liikennemerkki, joka asennetaan samaan paikkaan kuin normaali jalankulkijan suojatiemerkki. Ensin mainittu antaa polkupyöräilijälle vapaan kulun ja toinen taas tuo pyöräilijälle väistämisvelvollisuuden.

Vierailija
56/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä moni muunkaan ikäinen, pyörillä ajetaan ihan ilman liikennesääntöjä, ei kaikki tokikaan.

ps auton kanssa kolaroinut, tosin tapauksessa autoilija teki virheen.

En ole tippaakaan katkera, nykyään vaan ajetaan aivan päättömästi polkupyörällä.

Vierailija
57/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin sitä vaan ajattelee että tuo olisi yleistietoa samalla lailla kuin se, että ajetaan kadun oikeaa laitaa eikä vasempaa.

No kerro kuka sinulle opetti liikennesääntöjä lapsena ja milloin?

Olen eri, mutta kyllä meille ainakin opetettiin jo alaluokilla. Tosin se oli sitä vanhaa, hyvää aikaa 😀

Vierailija
58/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? Moniko asuu seudulla, jossa ei edes yhtä tasa-arvoista risteystä löydy? 

Vierailija
59/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkupyöräilijän liikennesäännöt ovat todella vaikeita. Viimeinen hullutus on tämä Polkupyöräsuojatie-liikennemerkki, joka asennetaan samaan paikkaan kuin normaali jalankulkijan suojatiemerkki. Ensin mainittu antaa polkupyöräilijälle vapaan kulun ja toinen taas tuo pyöräilijälle väistämisvelvollisuuden.

Koko hulluus alkoi siitä kun keksittiin että pyörällä kuuluu ajaa kävelijöiden joukossa vaikka kävelijöiden reitit eivät ole sopivia niin kovaa kulkeville. Tästä aiheutui mm. tuo tarve sotkea liikennesäännöt, kun ei pyöräilijöitä pysty kunnolla näkemään risteyksissä.

Vierailija
60/77 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on se kärkikolmio, ennen sitä katsotaan molempiin suuntiin.

Tämä.

Edellinen ei kyllä sanonut, että hänellä olisi ollut kärkikolmio. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä