Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin asuvat. Miksi teille ei riitä yksiö?

Vierailija
18.05.2024 |

Vaan pitää olla vähintään kaksio tai kolmio 

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

21,5 neliötä on enkä kaipaa yhtään lisää, isommassa asunnossa olisi liikaa tyhjää.

Vierailija
62/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran ääniyliherkkä, että täytyy pystyä pakenemaan naapurien ääniä toiseen huoneeseen. Muuten pimahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiössä ei yleensä ole parveketta eli kesällä liian kuuma ja läpivetoa ei saa. Yläkerrassa samakaltainen yksiö, jossa asukas kolistelee ja hyppii tasajalkaa, joten uni häiriintyy ihan eri tavalla kuin erillisessä makuuhuoneessa. Yksiö on mainio, jos elämää on asunnon ulkopuolella esim. opiskelu, työpaikka tai rahaa harrastuksiin.

Kun elämä on syystä tai toisestä pääasiassa neljänseinän sisällä, niin lisää melkoisesti elintasoa ettei tarvitse putkamaisessa asunnossa elää.

Ihan samalla tavalla se yläkerran naapuri kolistelee vaikka asuisit kolmiossa.😂 Ei kerrostalossa asu kuin kommunistit.

Vierailija
64/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin riittää. Muutin 54m kaksiosta 40m yksiöön ja tässä toimivampi pohja kuin aiemmassa isossa. Järvenrannalla (taloyhtiöllä oma laituri ja uimaranta), asunnon yhteydessä iso terassi. Ei ne neliöt aina merkitse kaikkea vaan kunnollinen pohja.

Tuo on yksiöksi valtava. On paljon 20 neliön yksiöitä, ne eivät oikein ole aikuisen ihmisen koteja. Olen asunut sellaisessa aikaisemmin viisi vuotta, onneksi nyt vähän alle 60 neliön kaksiossa. 

Mulla yleluokan tilat rt yksiö 39 neliöö,  keittokomero ja pienehkö pesuhuone. Mahtui perä nurkkaan suihkukaappi ja kuivaava pyykkikone.  Vaikka humpat järjestäisi olohuoneessa 

Vierailija
65/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä kotona ja haluan erillisen työguoneen. Erillinen makuuhuone on myös oltava, en halua viettää yksin tai vieraitten kanssa aikaa sängyllä isuten tms. Toki yksiöt ja ahtaasti asuminen tuli opiskeluaikoina tutuksi, nyt 30v työelämässä olleena odotan muuta. Niin kauan kuin maksan itse elämiseni asia ei kuulu kellekään. Toki jos ap haluaa ostaa kolmioni haluamaani hintaan niin mikä jottei. Seuraava asunto olisi kuitenkin kolmio tai neliö. Tuleeko kaupat?  

Vierailija
66/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska egoni ei mahdu yksiöön. Sellainen koppi on joku köyhien juttu. 

Vierailija
67/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua yksiössä.

Vierailija
68/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rivarikolmio ja ihan itte olen maksanut pienestä palkastani. Mitä se Sulle kuuluu? Tykkään olla kotona enkä notkua baareissa yms.

Vierailija
69/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sosiaalituilla asuvia ei asuteta niille kuuluviin paikkoihin kuten esimerkiksi..Riika, dachau, auchwitcz,

Ja treblinka ?

Koska ne tykkää asua mieluummin yksiössä jossa on vapauden tuntua ja omat suihkut.

Vierailija
70/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pohjasta. Itsellä ollut kaksi erilaista 35m2 saunallista yksiötä, jotka tuntui ihan kaksiolle tosi hyvän pohjan takia, mutta sitten esim. yhteen 40m2 yksiöön oli tehty vuokranantajan toimesta "huoneita" eli pohja oli ihan surkea ja oli vielä pilattu entisestään. Oli keittokomero, "makuuhuonekomero", vaatekomero, olohuone joka muistutti lähinnä komeroa ja wc koppi ja suihkutila erikseen vielä omassa komerossaan. Ihan karsea.

Vierailija
71/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien asumistukinormien mukaisesti asuminen johtaa tilanteeseen jossa jokainen haluaa asua yksiössä..

Ja se on niille pikkupaskiaisille ihan oikein.

Vierailija
72/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 57-neliöisessä kaksiossa. Olen suurimman osan ajastani kotona. Jos asuisin pienessä yksiössä, ahtaudesta koituisi mielenterveydellisiä ongelmia. Minulle on tärkeää, että voin siirtyä kotonani huoneesta toiseen ja että ei ole liian ahdasta. Hehtaarihallia en tarvitse, mutta koirankopissakaan en voisi asua.

Vierailija
73/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 aikuista lasta, on mukava että mahdumme kaikki kotiini. 

Vierailija
74/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksiössä ei yleensä ole parveketta eli kesällä liian kuuma ja läpivetoa ei saa. Yläkerrassa samakaltainen yksiö, jossa asukas kolistelee ja hyppii tasajalkaa, joten uni häiriintyy ihan eri tavalla kuin erillisessä makuuhuoneessa. Yksiö on mainio, jos elämää on asunnon ulkopuolella esim. opiskelu, työpaikka tai rahaa harrastuksiin.

Kun elämä on syystä tai toisestä pääasiassa neljänseinän sisällä, niin lisää melkoisesti elintasoa ettei tarvitse putkamaisessa asunnossa elää.

Ihan samalla tavalla se yläkerran naapuri kolistelee vaikka asuisit kolmiossa.😂 Ei kerrostalossa asu kuin kommunistit.

Kyllä kerrostaloissa jokunen liberaalinatsikin voi asua heippa lappuineen.

Vierailija
75/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadin kaksiot tukea tonni kuussa hävetkää.Meikä saa satasen asumistukea,toimeentulotukea saisin myös jos hakisin , mutta säästän ne kehäkolmosen köyhille olkaa hyvä.

Marttyyrius ei kaunista. 

Vierailija
76/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuiset lapset asuvat vielä kotona? Nekö on niitä samoja jotka menevät ensikertaa kesätöihin 31 vuotiaina? Miksi kaikki yyhhoo äidit kasvattavat lapsistaan kieroon kasvaneita nössöjä? Mikä hitto teitä yyhhoo äitejä vaivaa?!?!

Vierailija
77/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se köyhille kuuluu miten rikkaat asuu?

Vierailija
78/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yksiön vuokra 800€, kaksion 670€. Mieti sitä.

Sairasta mulla yksiö 270 euroa,no en olekkaan etelänvetelä ,sinne se Suomi itsensä konkurssiin kaata kun asuminen on kultaa.,siihen viellä toimeentukitulot 500-1000 euroa per asukas hyvin menee .

Älä ole noin helvetin katkera. 

Vierailija
79/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 NELIÖTÄ ON TALONKOKO JÄRVENRANNALLA KIRJOITAN ISOILLA KIRJAIMILLA KUN ÖLEN ÖKYRIKAS JA ERITTÄIN KÖYHIÄSORTAVA UKKELI,POIS MINUN TILUKSILTA TAIKKA TULEE KEPISTÄ JA JOS SUUTUN NIIN NÄYTÄN SUUREN PUNAJUUREN HERKKUTATTIPALAN .

Vierailija
80/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuiset lapset asuvat vielä kotona? Nekö on niitä samoja jotka menevät ensikertaa kesätöihin 31 vuotiaina? Miksi kaikki yyhhoo äidit kasvattavat lapsistaan kieroon kasvaneita nössöjä? Mikä hitto teitä yyhhoo äitejä vaivaa?!?!

Surullista. Mutta näiltä aikuisvauvoilta puuttuu se miehen malli kokonaan.