Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksin asuvat. Miksi teille ei riitä yksiö?

Vierailija
18.05.2024 |

Vaan pitää olla vähintään kaksio tai kolmio 

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivempihan se siellä makuuhuoneessa on sängyllä istua 😂

Tiesitkö että patja menee pilalle kun siinä jatkuvasti istutaan?

Vierailija
42/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi yksiö riittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiössä ei yleensä ole parveketta eli kesällä liian kuuma ja läpivetoa ei saa. Yläkerrassa samakaltainen yksiö, jossa asukas kolistelee ja hyppii tasajalkaa, joten uni häiriintyy ihan eri tavalla kuin erillisessä makuuhuoneessa. Yksiö on mainio, jos elämää on asunnon ulkopuolella esim. opiskelu, työpaikka tai rahaa harrastuksiin.

Kun elämä on syystä tai toisestä pääasiassa neljänseinän sisällä, niin lisää melkoisesti elintasoa ettei tarvitse putkamaisessa asunnossa elää.

Vierailija
44/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiöt ovat vain väliaikaista asumista varten, kuten hotellihuoneet.

Vierailija
45/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle riittää ja nytkin asun 42 neliöisessä yksiössä, jossa on parveke 😎

Vierailija
46/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennenkään asunut yksiössä. Kaksioon mahtuu kaikki huonekalut. Makuuhuone pitää olla erikseen.

Nykyään olen parisuhteessa. Mies valvoo myöhään yöhön asti. Mulla on aamulla aikainen herätys töihin.

Vierailija
47/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippukeinu on kesällä kehtoni,syksyyn asti,luonto kutsuu siellä on nelijöitä.Käyn kerran kuukaudessa ruokaostoksilla se on morjens.

Vierailija
48/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska haluan pitää makkarin makkarina sekä makkarin levällään. 

Vierailija
49/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä haluan. Mitä ajattelit asialle tehdä? 

Vierailija
50/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin aikoinaan tämän kaksion. Halusin silloin vaihtaa yksiöstä kaksioon. Olen nyt muutaman kuukauden nukkunut olkkarin lattialla koska remppaan makuuhuonetta. Itse asiassa olen tässä nyt huomannut, että ihan hyvin voisin asua yksiössä. Ei tuo makkari mikään pakollinen minulle ole. 

Ei yksi ihminen loppujen lopuksi paljon tilaa tarvitse. Enemmän sitä tilaa tarvitsee muiden takia, esimerkiksi vaikka lemmikkien takia tai vieraita varten.

Sama juttu, mutta remppaa mulla ei ole menossa. Mulla on 60 neliöinen kaksio, jossa iso olohuone. Olohuone on todella vähällä käytöllä mulla, melkeinpä täysin turha. Seuraava asunto mulla tulee olemaan paljon pienempi, kenties jopa se toimiva pohjainen yksiö. 

Vierailija
51/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä haluan. Mitä ajattelit asialle tehdä? 

Tulen yöllä kylään,joko kuulet oven lukon rapsahtavan,joo tiirikka pete täällä,onko arvoesineitä tarjolla.

Vierailija
52/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen asuin 38m2 yksiössä ja nyt 50m2 kaksiossa. Molemmat ihan hyviä, mutta kyllä kaksio on vähän kivempi ja rahaa jää riittävästi muuhun elämään myös. Joten miksi muuttaisin?

Vierailija
53/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yksiön vuokra 800€, kaksion 670€. Mieti sitä.

Vierailija
54/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä yksiö koska Kela maksaa.

Vierailija
55/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin riittää. Muutin 54m kaksiosta 40m yksiöön ja tässä toimivampi pohja kuin aiemmassa isossa. Järvenrannalla (taloyhtiöllä oma laituri ja uimaranta), asunnon yhteydessä iso terassi. Ei ne neliöt aina merkitse kaikkea vaan kunnollinen pohja.

Näin heti itseni uimassa joka päivä, ai että! Olet hyvin onnekas.

Vierailija
56/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mahdu kaikki tavarat yksiöön. Mulla on iso sohva ja sekä ruokapöytä, koska tykkään kutsua ystäviä kylään ja syömään. No ei nämä systeemit mihinkään yksiöön mahtuisi. 

Yksiöönkin mahtuisi mainiosti, jos ne suunniteltaisiin fiksusti. Esimerkiksi loft-tyyppisesti, että sänky on yläparvella ja alakerta oleskelutilaa. Mutta Suomessa asunnoista tehdään laatikoita, tai putkimallisia. Mitään sinne ei mahdu, vaikka neliöitä on runsaasti.

Oispa kamalaa nukkua jossain yläparvella. 

Vierailija
57/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yksiön vuokra 800€, kaksion 670€. Mieti sitä.

Sairasta mulla yksiö 270 euroa,no en olekkaan etelänvetelä ,sinne se Suomi itsensä konkurssiin kaata kun asuminen on kultaa.,siihen viellä toimeentukitulot 500-1000 euroa per asukas hyvin menee .

Vierailija
58/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lapsena ja nuorena asunut perin ahtaasti, niin on ihan mukava, että nyt on tilaa olla ja elää. Kun vielä olin työelämässä, tein osan töistä kotona, joten tilaa piti olla riittävästi = kaksio ja kunnollinen iso työpöytä. En ole vaihtanut pienempään, vaikka työelämä onkin jo taakse jäänyttä. Ainut haittapuoli on, että tavaraa on kertynyt vuosien myötä ihan liikaa, mutta minkäs teet, kun olet hamsterin sukua.

Vierailija
59/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mahdu kaikki tavarat yksiöön. Mulla on iso sohva ja sekä ruokapöytä, koska tykkään kutsua ystäviä kylään ja syömään. No ei nämä systeemit mihinkään yksiöön mahtuisi. 

Voi voi teitä uusavuttomia pösilöitä. 

Vierailija
60/147 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin aikoinaan tämän kaksion. Halusin silloin vaihtaa yksiöstä kaksioon. Olen nyt muutaman kuukauden nukkunut olkkarin lattialla koska remppaan makuuhuonetta. Itse asiassa olen tässä nyt huomannut, että ihan hyvin voisin asua yksiössä. Ei tuo makkari mikään pakollinen minulle ole. 

Ei yksi ihminen loppujen lopuksi paljon tilaa tarvitse. Enemmän sitä tilaa tarvitsee muiden takia, esimerkiksi vaikka lemmikkien takia tai vieraita varten.

On kyllä monelta ihme höpinää, ettei yksi ihminen paljon tilaa tarvitse. Joku tarvitsee, jolla on harrastuksia joita voi tehdä kotona. Mihin laittaisin kangaspuut ja maalaustelineet ja kirjakaappini. Tarvitsen tilaa ja avaruutta kotonani ja myös tonttia puutarha ja ryytimaaharrastukselleni. Minä asun yksin 150 neliötä ja 40 neliötä on työ- ja harrastustilaa lisäksi. Tarvitsen myös kellarin, johon saan kaikki itse säilömäni purkit ja pullot kun satoa alkaa kasvimaalta tulla. Minä itsekin esimerkiksi tarvitsen tilaa, lisäksi on tontilla vielä ulkovarasto, jossa leivinuuni ja muuta työkalua. Vieraita varten en kalustanut, mutta pitkiä ruokapöytiä löytyy kaksi ja kyllä vieraita käy kun kutsun. Yksiössä tai kaksiossa en voisi asua siltikään, vaikka noita yllämainittuja harrastuksia ei olisi. Ok-talo on muutenkin edullisempi asua kuin joku kaksio.