Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupa olla tyttö -kirja kertoo ahdistelevien suomalaismiesten maailmasta, jossa jokaista tyttöä haukutaan ja kouritaan

Vierailija
17.05.2024 |

Naapurin äijä kävi kerran käsiksi, kun pyysin häntä hakemaan minulle tupakkaa. Olin 14-vuotias.

Festareilla tuntematon aikuinen mies kävi takaapäin kiinni. Olin 15-vuotias.

Mies lähti pyörällä perääni, kun olin lenkillä yläasteikäisenä. Olin 14-vuotias.

Junassa edessäni ollut mies laski käden reidelleni. Oli pakko vaihtaa paikkaa. Olin 20-vuotias.

Puolituttu yli 20-vuotias mies alkoi iskeä ihan tosissaan. Olin 13-vuotias.

Tuntematon mies kouraisi rintaani kulkiessaan ohitseni baarissa. Olin 18-vuotias.

Tuntematon mies tuli luokseni ja yritti työntää sormensa hameeni alta pim@@aan. Olin 37-vuotias. Edes ikä ei siis ikävä kyllä ole muuttanut tilannetta.

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nuoremmilla on jo paremmin, mutta 80-luvulla syntyneelle kuulostaa tutulta. 

Me 1960-luvulla syntyneet elettiin tän asian kanssa yläasteet, lukiot, rippikoulut, yliopistot yms

Aina oli joku kourimassa ja aina yritettiin juottaa känniin ja kaataa sänkyyn. 

Minut yritettiin kerran kaapata autoon, keskellä päivää 80-luvulla. Villejä aikoja.

Vierailija
22/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se islam teettää.

Ja tämä on se toinen. Ei me vaan ne muut. Kyllä ne ahdistelijat on minulla olleet ihan suomimiehiä.

Suomimiehet Viron ja Ruotsin laivoila on pahimpia.

Hyttiin pitäis päästä, "edes pikkuiselle pussien tyhjentämiselle, eikä tarttis ola koko iltaa yhdessä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia tyttökoulut.

Vierailija
24/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän vikaa minussa on kun minua ei ole ahdistelleet muut kuin afrikkalaiset ja lähi-itäläiset miehet ? 

Vierailija
25/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto se tikanpojan puuhun vetää.

Se vaan kuuluu ihmisluontoon.

Vain kateus voittaa kiiman.

Kateellisilla ihmisillä on jatkuva kiima päällä. Ovat pahempia siis kuin eläimet, joilla on yksi kiima-aika vuodessa.

Vierailija
26/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset eivät koskaan ahdistele miehiä. Heh.

Esimerkiksi Mikko Leppilampea jota nyt syytetään. 

Vierailija
27/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naisilla on varmasti vieläkin hullumpaa, kun omien hullujen lisäksi on saatu vahvistuksia maista joissa koulutusjärjestelmää ja yhteiskuntaa ei ole rakennettu tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden perustalle ja lainsäädäntö rangaistuksineen on yhä edelleen samaa sosialistista ymmärrystä kuin 1980-luvulla.

Jospa rupeaisitte elämään sharian lain mukaan. Ei ole sen jälkeen enään pakolaiset ongelmana. Rasisti.

Vierailija
28/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli ketju, jossa puhuttiin ysärin itsensäpaljastelijoista (siinä oli tämä lainaus) 

"Turun YO-kylä on Suomen suurin yhtenäinen ylioppilaskylä. Takavuosina paikka oli epämääräisine ryteikköineen paljastelijoiden paratiisi.

(90-luvun lopulla) asiaan herättiin myös ylioppilaskunnassa. Sen teettämän tutkimuksen mukaan jopa neljä viidestä naisopiskelijasta pelkäsi tuolloin liikkua alueella yksin. Puolet tutkimukseen vastanneista naisista oli kohdannut alueella henkistä tai fyysistä väkivaltaa."

Mun mies asui yo-kylässä tuolloin. Hän ei (yllättäen) kohdannut ainuttakaan ahdistelijaa. Naispuolisista tutuista jokainen oli nähnyt vähintään vilauttelijan. 

Vierailija
29/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39v aika ruma eli tavallisennäköinen mies; average is the new ugly. Alaikäisenä yksi tyttö kouraisi ja baarissa sen jälkeen on kouraistu ainakin kerran. 

Ikinä en ole itse kourinut. Pahimmat miehet ovat kovempia kourimaan kuin pahimmat naiset, mutta naisilla on matalampi kynnys kouria vähän, koska seurauksia ei käytännössä ole. Sama juttu lähisuhdeväkivallassa; naiset ovat useammin väkivaltaisia, mutta hautaan päätyy enemmän naisia. 

Miehillä ei ole koskemattomuudensuojaa siten kuin naisilla. Penis voidaan nylkeä dildoksi ympärileikkauksella ja rinta pitää paljastaa silloin, kun naislääkäri sitä haluaa ja hoitaja katsoo vieressä ilman lupaa. Jos mies repii naisen vaatteita, se on raiskauksen yritys mutta ei päinvastoin. Jos naisen mielestä on seksikästä tehdä aloite etumuksesta repimällä, miehen on pakko asiakaspalvella tai jää ilman seksiä, jos ei ole miesmalli. 

Heikoimpana hetkenä olin itse tuossa tilanteessa treenattuna miehenä. Nainen suuteli väkivaltaisesti miestä baarissa ja sen jälkeen puristi minua haaroista. Koska seksiä näin vain ruudulla (ja näen edelleen), odotin naisen lopettavan tanssimisen, että voitaisiin lähteä jomman kumman luo. Jotenkin mieleni sitten selkiytyi, itsekunnioitus palasi ja lähdin kotiin. Samassa baarissa nainen teki minulle kerran aloitteen sanomalla "Mitäs ukko?" 

Mitäs jos minä sanoisin, että "Mitäs akka?" 

Vierailija
30/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nuoremmilla on jo paremmin, mutta 80-luvulla syntyneelle kuulostaa tutulta. 

Me 1960-luvulla syntyneet elettiin tän asian kanssa yläasteet, lukiot, rippikoulut, yliopistot yms

Aina oli joku kourimassa ja aina yritettiin juottaa känniin ja kaataa sänkyyn. 

2000-luvun alussa mun lukioikäiselle pikkusiskolle tarjottiin iltaisin usein kyytiä kotiin, jos maksaisi matkasta takapenkillä tai suullaan.

Ne ihanat suomipojat niissä karvanoppa autoissaan :)

Vierailija
31/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä tämä osattiin 80- luvulla, en muista moneenko paljastelija-puskarunkkariin törmäsin ja joka ikisessä julkisessa liikennevälineessä  ja jopa taksissa on ahdisteltu, puhumattakaan tanssipaikoista, festareista ja baareista onneksi nuori sukupolvi on noussut kapinaan ja mäistä puhutaan-silloin niitä vain siedettiin-mutta jälkensä se on jättänyt

Vierailija
32/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei olla kourittu. Haukuttu on mutta haukkujat olivat yläkoululaisia tyttöjä.

Vierailija
33/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vikaa minussa on kun minua ei ole ahdistelleet muut kuin afrikkalaiset ja lähi-itäläiset miehet ? 

Olet mies

Vierailija
34/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sustako sekin on hauskaa, kun hehettelet viestissäsi? Kyllä se vaan niin on ettei kellään ole lupaa koskea toiseen ihmiseen pyytämättä. Ei varsinkaan nuoriin/lapsiin, jotka eivät pysty puolustautumaan. 

Itse olen 70-luvulla syntynyt ja se kouriminen ja seksuaalinen häirintä, mitä kasvaessani koin, oli ihan uskomatonta.  Onneksi maailma on muuttunut edes hieman siltä osin. Paljon työtä on silti vielä tehtävänä, sen näkee useasta kommentista täälläkin. 

Vierailija
35/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua puristi joskus nainen persuksista baari jonassa. Ahdistuin ja en ole vieläkään pääsyt yli siitä. 

Vierailija
36/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole suomimies kaukana venäläisestä miehestä, samat itägeenit kummallakin...

Joka kolmas
 nainen Suomessa on kokenut parisuhteessa fyysista vakivaltaa, fyysisen vakivallan uhkaa tai seksuaalivakivaltaa. Euroopan unionin perusoikeusviraston tutkimuksen mukaan Suomi on EU:n toiseksi turvattomin maa naisille.

Vierailija
37/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 60-luvulla. Kukaan ei ole onneksi kourinut. Mutta sanallinen häirintä, vihjailu, ehdottelu ja loukkaaminen alkoi kun olin 7-vuotias. 

Ekan mu*anheiluttajan esityksen jouduin näkemään pikkulapsena. 

Vierailija
38/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se islam teettää.

Sitä se y-kromosomi teettää.

Irakilainen mies  r a i s k a a  40 kertaa herkemmin kuin kantismies. Nyt hei, eihän tosiasioilla ole tällä palstalla väliä.

Kukaan muu täällä ei kiistä tosiasioita kuin te, jotka olette aina osoittelemassa sormella muita. Vittuako sen väliä mitä muut kansallisuudet tai eläinlajit tekee, kun ette pysty omiakaan miehiänne pitämään kurissa, ja teidän kanssa me täällä asutaan. 

No mikset sinä pidä niitä miehiä ahdistelevia naisia kurissa? Olet ihan yhtä paljon vastuussa ahdistelevien naisten teoista, kun ulkoistat muille miehille vastuuta toisten miesten perseilyistä.

Vierailija
39/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kouri isä ja isovelikin.

Aika iso osa miehistä on paskoja. 

Asenteesi johtuu isäongelmista. Miehiä vihaavilla naisilla ei koskaan ole kunnollista isää.

Kunnollisen isän omistavista tytöistä kasvaa henkisesti terveempiä naisia.

Vierailija
40/157 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille voi perustaa oman ketjun. Tässä keskustellaan nyt ahdistelevista miehistä. 

Ahdistelevat miehet voivat ahdistella myös miehiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme