Lupa olla tyttö -kirja kertoo ahdistelevien suomalaismiesten maailmasta, jossa jokaista tyttöä haukutaan ja kouritaan
Naapurin äijä kävi kerran käsiksi, kun pyysin häntä hakemaan minulle tupakkaa. Olin 14-vuotias.
Festareilla tuntematon aikuinen mies kävi takaapäin kiinni. Olin 15-vuotias.
Mies lähti pyörällä perääni, kun olin lenkillä yläasteikäisenä. Olin 14-vuotias.
Junassa edessäni ollut mies laski käden reidelleni. Oli pakko vaihtaa paikkaa. Olin 20-vuotias.
Puolituttu yli 20-vuotias mies alkoi iskeä ihan tosissaan. Olin 13-vuotias.
Tuntematon mies kouraisi rintaani kulkiessaan ohitseni baarissa. Olin 18-vuotias.
Tuntematon mies tuli luokseni ja yritti työntää sormensa hameeni alta pim@@aan. Olin 37-vuotias. Edes ikä ei siis ikävä kyllä ole muuttanut tilannetta.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nuoremmilla on jo paremmin, mutta 80-luvulla syntyneelle kuulostaa tutulta.
Me 1960-luvulla syntyneet elettiin tän asian kanssa yläasteet, lukiot, rippikoulut, yliopistot yms
Aina oli joku kourimassa ja aina yritettiin juottaa känniin ja kaataa sänkyyn.
2000-luvun alussa mun lukioikäiselle pikkusiskolle tarjottiin iltaisin usein kyytiä kotiin, jos maksaisi matkasta takapenkillä tai suullaan.
Ne ihanat suomipojat niissä karvanoppa autoissaan :)
Ei se Bensa ilmaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole koskemattomuudensuojaa siten kuin naisilla. Penis voidaan nylkeä dildoksi ympärileikkauksella ja rinta pitää paljastaa silloin, kun naislääkäri sitä haluaa ja hoitaja katsoo vieressä ilman lupaa.
Anteeksi mitä? Luuletko ettei mieslääkärit näe naispotilaita paljaana?
Vierailija kirjoitti:
ei ole suomimies kaukana venäläisestä miehestä, samat itägeenit kummallakin...
Joka kolmas nainen Suomessa on kokenut parisuhteessa fyysista vakivaltaa, fyysisen vakivallan uhkaa tai seksuaalivakivaltaa. Euroopan unionin perusoikeusviraston tutkimuksen mukaan Suomi on EU:n toiseksi turvattomin maa naisille.
Naiset harrastavat jatkuvalla syötöllä henkistä väkivaltaa, minkä lisäksi harjoittavat vielä fyysistä väkivaltaa esim. lapsia kohtaan. Aika raukkamaista toimintaa.
Mua on ahdisteltu mm. kirjastossa, bussissa, töissä, uimarannalla, yliopistolla, kadulla...
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia tyttökoulut.
Enää ei ole olemassa tyttöjä ja poikia. Kaikki on henkilöitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kouri isä ja isovelikin.
Aika iso osa miehistä on paskoja.
Asenteesi johtuu isäongelmista. Miehiä vihaavilla naisilla ei koskaan ole kunnollista isää.
Kunnollisen isän omistavista tytöistä kasvaa henkisesti terveempiä naisia.
No pitäisikö mun kunnioittaa jotenkin niitä muitakin miehiä jotka koski ilman lupaa tai ahdistelivat muuten? Niitä riittää vaikka kuinka. 80-luku oli pahin.
Miten pukeudutte julkisilla paikoilla, onko niin kireät housut että näkyy perseen reikäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se islam teettää.
Sitä se y-kromosomi teettää.
Irakilainen mies r a i s k a a 40 kertaa herkemmin kuin kantismies. Nyt hei, eihän tosiasioilla ole tällä palstalla väliä.
Kukaan muu täällä ei kiistä tosiasioita kuin te, jotka olette aina osoittelemassa sormella muita. Vittuako sen väliä mitä muut kansallisuudet tai eläinlajit tekee, kun ette pysty omiakaan miehiänne pitämään kurissa, ja teidän kanssa me täällä asutaan.
No mikset sinä pidä niitä miehiä ahdistelevia naisia kurissa? Olet ihan yhtä paljon vastuussa ahdistelevien naisten teoista, kun ulkoistat muille miehille vastuuta toisten miesten perseilyistä.
<
Tottakai sellaiseen puutun, jos sellaista näen. Kukaan ei ole väittänyt, etteivätkö muutkin ihmiset ole pahoja. Sinä sen sijaan osoittelet sormella sekä naisia, ulkomaalaisia että elefantteja, ettei vain tarvitsisi myöntää, että suomalaiset miehet ahdistelevat tyttöjä, poikia, naisia ja muita miehiä. Voisit miettiä, mistä tuo puolustautumisreaktio tulee, että pitää tulla heti viemään huomio heti pois omanlaisista ja vähättelemään ihmisten kokemuksia.
Pakko sanoa että miehenä en kyllä ymmärrä miten joku voi käyttäytyä näin. On vain tosi surullista että monelle jää sit sellainen "KAIKKI miehet on sikoja" käsite näistä kun se ei todellakaan ole niin.
Vuonna -96 sain vakituisen työpaikan sairaalasta, 24-vuotiaana. Silloin oli vielä työasuna valkoinen mekkoasu. Ette voi edes uskoa, kuinka monta kertaa minua kourittiin kun yritin tehdä työtäni, ihan suomalaisten, yleensä keski-ikäisten miesten toimesta. Kourittiin rinnasta, takapuolesta, puhuttiin rasvaisia juttuja. Se oli aivan jokaviikkoista. Siis seksuaalista häirintää sairaalan osastolla olevien, oletettavasti sairaiden/toimenpiteessä olleiden, miesten toimesta. Miettikää, kuinka absurdia.
Onneksi ikä on korjannut asiaa ja toisaalta se, etten ole mikään arkalainen enää kuten nuorempana. Uskallan kyllä sanoa hyvinkin napakasti vastaan jos tuollaista vielä yritetään. Nuorempia ahdistellaan silti edelleen, työtehtävissään, muuallakin kuin sairaalassa. Ihan vaikka koulussa tai kadulla, kaupassa, julkisissa kulkuvälineissä.
Mikä näitä ahdistelijamiehiä oikein vaivaa? Halu alistaa toista, sehän se on. Näytetään naisille kaapin paikka. Kun oma miehuus on kateissa, on helppo koittaa korottaa itseään alentamalla muita.
Menisitte hoitoon.
Minua on useasti kourittu, ahdisteltu ja jopa groomattu sieltä noin 13-vuotiaasta alkaen... Aikuiset miehet ja kaikki suomalaisia, jos tämä merkkaa jollekin jotain. Hyi v!
Vierailija kirjoitti:
Miten pukeudutte julkisilla paikoilla, onko niin kireät housut että näkyy perseen reikäkin?
Trikoo on l ä s k i l l ä ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naiset eivät koskaan ahdistele miehiä. Heh.
Sille voi perustaa oman ketjun. Tässä keskustellaan nyt ahdistelevista miehistä.
Ahdistelevat miehet voivat ahdistella myös miehiä
Tätäkin on paljon! Ja ihan peruS heteroksi itsensä tituleeraava homofoobikko saattaa kouria myös muita miehiä. Miksi!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kouri isä ja isovelikin.
Aika iso osa miehistä on paskoja.
Asenteesi johtuu isäongelmista. Miehiä vihaavilla naisilla ei koskaan ole kunnollista isää.
Kunnollisen isän omistavista tytöistä kasvaa henkisesti terveempiä naisia.
Ja tämä ei ole lapsen vika. Mutta monien miesten mielestä kaikki paha tulee naisista.
"Tottakai sellaiseen puutun, jos sellaista näen. Kukaan ei ole väittänyt, etteivätkö muutkin ihmiset ole pahoja. Sinä sen sijaan osoittelet sormella sekä naisia, ulkomaalaisia että elefantteja, ettei vain tarvitsisi myöntää, että suomalaiset miehet ahdistelevat tyttöjä, poikia, naisia ja muita miehiä. Voisit miettiä, mistä tuo puolustautumisreaktio tulee, että pitää tulla heti viemään huomio heti pois omanlaisista ja vähättelemään ihmisten kokemuksia. "
Ahaa, no mitenkäs jo lähdettäisiin siitä liikkeelle, että ahdisteluita ja raiskailuita on ollut vuodesta 1917 alkaen, eli niin pitkään kuin Suomi on ollut itsenäinen valtio, mutta jostain syystä seksuaalirikosten kasvu lähti räjähdysmäiseen kasvuun v. 2015 jälkeen? Tästä on olemassa tutkittua tietoa. Korostan, seksuaalirikoksia oli ennen, mutta nyt niitä on suhteessa saatuun vielä huomattavasti enemmän?
En vähättele mitään, mutta en myöskään ummista silmiäni tosiasioilta, capisce?
Vierailija kirjoitti:
ei ole suomimies kaukana venäläisestä miehestä, samat itägeenit kummallakin...
Joka kolmas nainen Suomessa on kokenut parisuhteessa fyysista vakivaltaa, fyysisen vakivallan uhkaa tai seksuaalivakivaltaa. Euroopan unionin perusoikeusviraston tutkimuksen mukaan Suomi on EU:n toiseksi turvattomin maa naisille.
Sitä ne huonot ratkaisut elämässä voi tehdä. Jokainen voi Suomessa onneksi itse seuransa valita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli farkkuhaalarit ja pitkähihainen poolopaita kun ahdisteltiin keskellä katua.
Olin 12-vuotias.
Kirjan jatko-osa Lupa olla l.utk.a, joka kertoo TikTokissa heruttavista, O.nlyf.anse.issa keikistelevistä ja sok.erid.eittien kautta rahaa kerjäävistä naisista.
Aika omituinen idea pyytää naapurin äijää hakemaan tupakkaa 14-vuotiaana. Olisi kannattanut pyytää mieluummin naapurin rouvaa.