Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin/anopin muistilappu

Vierailija
17.05.2024 |

Kesä tulee ja nuorempi polvikin ehkä piipahtaa.   Älä kysy mitään, jos kertovat jotain, sano aikun kiva tai onpa ikävää.  Älä mitään sano uudesta autosta, asunnon vaihdosta, työpaikoista.  Muista kehua lapset. Mutta älä sano oletpa kasvanut tai viiksen alut jo.  Se on pahansuopaa arvostelua.  Muista antaa lahjoiksi asiat joihin olet saanut luvan.  Muista tarkkaan kaikkien ruokamieltymykset,  oikea levite, maidonkorvike, leipä,  kuka ei syö lihaa,  kuka taas on carnivore.   Vaikka näkisit heidät kerran vuodessa.  Muista katsoa perään katsottavat lapset jotta vanhemmat pääsevät istumaan iltaa jonnekin.

Älä puhu omista asioistasi mitään, se on valittamista ja ruikuttamista ja narsismia.  Voitte jatkaa listaa,  varmaan jotain unohdin.

Kommentit (388)

Vierailija
341/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näihin aikoihin määräytyy tuleva mustikkasato, ihan ajankohtainen aihe.

Mitä mieltä olette, mikä on paras paalauskonemerkki?  993

Kyllä minä muutaman sanan vaihtaisin sujuvasti mustikan kukinnastakin ja kysyisin vielä jotain lisääkin, jos se puhujassa resonoisi. Mustikan kukinta on taas vähän eri puheenaihe kuin se kuinka ketjun anoppi täällä kertoo, että minä vielä 65-vuotiaana kakaroilleni marjatkin poimin. 😆

Mikäs siinä kiukuttaa jos terve 60- vuotias marjastaa ?   Olette äärimmäisen hankalua, ei ihme että on välit poikki äitiin ja anoppiin.

Olen nyt 79,  nelisen vuotta on nyt pitänyt pysyä pois marjametsistä.   Mikä surettaa kovasti. 

Hiuksenhieno vivahde-ero ilmauksissa:

a) marjastan

ja

b) minä niille kakaroilleni vielä 65-vuotiaana marjatkin poimin

😆

Vierailija
342/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa kaamea anoppi jos alkaisi omista hiuksistaan, ihostaan, vaatteistaan puhymaan , vanha haahka.   Kyllä se on tärkeempää kuulla miniän suitsutusta laatutuotteista, ostopaikoista  ja kun menin sinne firman juhliin kaikki luuli kaksvitoseksi, itse pääjohtajakin tuli kehumaa .

Kaikilla ei ole anoppina mitään , miten sen sanoisin,  helsingin hienostorouvia .   

Joo toki kuuluu hyvään käytökseen huomioida myös vastapuoli. Jos anoppi näyttää Rölli-peikolla, niin ei silloin small talkata hiustenhoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tarkkaan kaikkien ruokamieltymykset,  oikea levite, maidonkorvike, leipä,  kuka ei syö lihaa,  kuka taas on carnivore.   Vaikka näkisit heidät kerran vuodessa.

Vierailija
344/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjastaminen on  niin rahvaanomaista, vain boomerit tekevät sitä.    Torilta saa marjat mutta pakastaminenkin on pienten sielujen hommaa.  

Vierailija
345/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä kokkailu tehdään yleensä yhdessä, niin äidin ei tarvitse muistaa muiden mieltymykset ulkoa. Ja jos jokin ei maistu niin saa syödä vaikka leipää.

Mitkä ihmeen mieltymykset???

No aloitukseen vedoten???

Vierailija
346/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä kokkailu tehdään yleensä yhdessä, niin äidin ei tarvitse muistaa muiden mieltymykset ulkoa. Ja jos jokin ei maistu niin saa syödä vaikka leipää.

Mitkä ihmeen mieltymykset???

No aloitukseen vedoten???

Missä siinä puhuttiin mieltymyksistä?

Vierailija
347/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa kaamea anoppi jos alkaisi omista hiuksistaan, ihostaan, vaatteistaan puhymaan , vanha haahka.   Kyllä se on tärkeempää kuulla miniän suitsutusta laatutuotteista, ostopaikoista  ja kun menin sinne firman juhliin kaikki luuli kaksvitoseksi, itse pääjohtajakin tuli kehumaa .

Kaikilla ei ole anoppina mitään , miten sen sanoisin,  helsingin hienostorouvia .   

Joo toki kuuluu hyvään käytökseen huomioida myös vastapuoli. Jos anoppi näyttää Rölli-peikolla, niin ei silloin small talkata hiustenhoidosta.

Minkäs takin käännön nyt teit?   Vaatimuksethan ovat että äiti/anoppi puhuu nuorempaa polvea kiinnostavista asioista,  vaikka heidän ammattiasioistaan.

Vierailija
348/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista tarkkaan kaikkien ruokamieltymykset,  oikea levite, maidonkorvike, leipä,  kuka ei syö lihaa,  kuka taas on carnivore.   Vaikka näkisit heidät kerran vuodessa.

Niin. Olet saanut tänään tässä ketjussa enemmän virikkeitä kuin varmaan vuodessa, ja on tarjottu monenlaista keskustelunaihetta planeetan tilasta urheilun, kulttuurin, talouden ja kausihedelmien kautta hiustenhoitoon. Eikö tosiaan boomerissa resonoi mikään muu kuin asiat jotka menee suusta tai pyllystä sisään tai ulos? 🤣

Vierailija
349/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näihin aikoihin määräytyy tuleva mustikkasato, ihan ajankohtainen aihe.

Mitä mieltä olette, mikä on paras paalauskonemerkki?  993

Kyllä minä muutaman sanan vaihtaisin sujuvasti mustikan kukinnastakin ja kysyisin vielä jotain lisääkin, jos se puhujassa resonoisi. Mustikan kukinta on taas vähän eri puheenaihe kuin se kuinka ketjun anoppi täällä kertoo, että minä vielä 65-vuotiaana kakaroilleni marjatkin poimin. 😆

Mikäs siinä kiukuttaa jos terve 60- vuotias marjastaa ?   Olette äärimmäisen hankalua, ei ihme että on välit poikki äitiin ja anoppiin.

Olen nyt 79,  nelisen vuotta on nyt pitänyt pysyä pois marjametsistä.   Mikä surettaa kovasti. 

No ei kai kukaan itse ämpäritolkulla tarvitse marjoja?   Joku ottaa jonkun kympin, joku antaa läheisilleen lahjaksi.  Mikä kiukuttaa?  

Vierailija
350/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs takin käännön nyt teit?   Vaatimuksethan ovat että äiti/anoppi puhuu nuorempaa polvea kiinnostavista asioista,  vaikka heidän ammattiasioistaan.

Ehkä sun miniäsi on toimittajia? Muille kai nuo ovat ammattiasioiden sijaan ajankohtaisia asioita, joita sanomalehdet ja naistenlehdet ovat pullollaan? 

Vierailija
351/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Olet saanut tänään tässä ketjussa enemmän virikkeitä kuin varmaan vuodessa, ja on tarjottu monenlaista keskustelunaihetta planeetan tilasta urheilun, kulttuurin, talouden ja kausihedelmien kautta hiustenhoitoon. Eikö tosiaan boomerissa resonoi mikään muu kuin asiat jotka menee suusta tai pyllystä sisään tai ulos? 🤣

Sivistyneisyys ei estä olemasta tarkoituksellisen ilkeä ja alentava.  Onko eimiseltä kova krapula, selvemmältä tunnut nyt.

Vierailija
352/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun

Polymeerikemia esimerkiksi.   Hyvin yleinen asia.  

Vierailija
353/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivistyneisyys ei estä olemasta tarkoituksellisen ilkeä ja alentava.  Onko eimiseltä kova krapula, selvemmältä tunnut nyt.

What? EI ole ollut krapulaa kahteenkymmeneen vuoteen. Joskus otan hyvässä seurassa gin tonicin tai lasin viiniä. Pari kertaa kesässä mansikkamargarita ja mojito on myös loistavia valintoja. 😍 Tässä kohdin sinulla olisi taas oikeassa elämässä loistava tilaisuus kertoa omista lempidrinkeistäsi, jos siis haluaisit olla hyvinkäyttäytyvä ja sivistynyt.

Vierailija
354/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuinkas te nyt viisaat nuoret ette ymmärrä  ettei omistamaanne asuntoa voi äiti myydä eikä kesämökkiä."

Tarkoitatko tilannetta, jossa iäkäs leskiäiti sanoo lapsilleen, että hän ei jaksa enää huoltaa omakotitaloa ja mökkiä vaan niistä pitää luopua, niin lapset silkkaa ilkeyttään kieltäytyvät allekirjoittamasta valtakirjaa, että äiti saisi ne myytyä? Onko sinulla tuosta omakohtainen kokemus vai tunnetko tapauksen?

Siksi vanhempien pitää itse miettiä vanhuusvuosien asuminen jaksamisen kannalta. Ei kaikkea tarvitse jättää viime tippaan vaan hoitaa silloin, kun on vielä kykyä jäljellä.

No täällähän kyllä itse ilkimykset paikalla, kaitpa tunnette ajatuksenjuoksunne.    Ilmiselvästi kieltäydytte uskomasta vanhojen vanhenemista, kieltäydytte kuuntelemasta heidän asioitaan ja sairauksiaan kun meikit ja pop-kulttuuri ja on tärkeämpiä aiheita.

Jos laittaa sormet korviin ja kädet silmille eikä halua ajoissa kuulla vanhuksen toiveita ja ehdotuksia yhteisistä taloudellisista asioista.

Vierailija
355/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voi soittaa omalle lapselleen ja kysyä, mitä he haluavat syödä.

Vierailija
356/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän oli jonkun heittämä läppä, minusta hyvä sellainen. 😁 Eipä sillä, kyllä minä muovin polymerisoinnista ja muovilaaduistakin osaan jotain haastella. Ja kyllä, bisfenolit ja ftalaatit on lehdissä olleet kovasti jos sellaisia lukee.

Vierailija
357/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What? EI ole ollut krapulaa kahteenkymmeneen vu

Mites sinulla sitten eilen näppäimistö lauloi niin kerkeästi.   Olen niin pieni sielu etten alkoholia käytä, en koskaan,  en tupakoi,  en käytä viihdehuumeita,  en koskaan ole käynyt yökerhossa.   Ja muuten,  jälkikasvuni yhtä tylsää,  et jaksais heitä. 

Vierailija
358/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuinkas te nyt viisaat nuoret ette ymmärrä  ettei omistamaanne asuntoa voi äiti myydä eikä kesämökkiä."

Tarkoitatko tilannetta, jossa iäkäs leskiäiti sanoo lapsilleen, että hän ei jaksa enää huoltaa omakotitaloa ja mökkiä vaan niistä pitää luopua, niin lapset silkkaa ilkeyttään kieltäytyvät allekirjoittamasta valtakirjaa, että äiti saisi ne myytyä? Onko sinulla tuosta omakohtainen kokemus vai tunnetko tapauksen?

Siksi vanhempien pitää itse miettiä vanhuusvuosien asuminen jaksamisen kannalta. Ei kaikkea tarvitse jättää viime tippaan vaan hoitaa silloin, kun on vielä kykyä jäljellä.

No täällähän kyllä itse ilkimykset paikalla, kaitpa tunnette ajatuksenjuoksunne.    Ilmiselvästi kieltäydytte uskomasta vanhojen vanhenemista, kieltäydytte kuuntelemasta heidän asioitaan ja sairauksi

Kun hoitaa asiat ajoissa, ei tarvitse kysyä lasten mielipidettä.

Vierailija
359/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän oli jonkun heittämä läppä, minusta hyvä sellainen. 😁 Eipä sillä, kyllä minä muovin polymerisoinnista ja muovilaaduistakin osaan jotain haastella. Ja kyllä, bisfenolit ja ftalaatit on lehdissä olleet kovasti jos sellaisia lukee.

Tämähän on kuin Joukahaisen ja Lemminkäisen kilpalaulanta.   Joukahaiset laulavat kaikki asiat jotka tietävät.  Minulla ei ole sellaista tarvetta korostaa mitä tiedän  ja mitä asioita, esim taidetta, kirjallisuutta, uutisia seuraan.  Mitä sanoja tunnen jne. 

En lähde lapsellisuuksiin.

Vierailija
360/388 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sinä jankutat toisten asioista?   Mikä on ajoissa ja mikä ei.    

Jos puoliso tietäisi kuolevansa yhtäkkiä yksi päivä terveenä,   olisi voinut ennakoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän