Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tiesitte että puoliso on se oikea?

Vierailija
16.05.2024 |

Itse en ole vielä rakastumista kokenut. Mietinpä siis, jos olet ollut jo tovin yhdessä rakastamasi kumppanin kanssa, miten tiesit että hän on se oikea? Oliko se jo silloin kun näit hänet, että joku hänessä iski tuon tunteen? Vai onko se tullut vasta jossain tilanteessa kuukausien tai vuosien päästä? Mietin tällä hetkellä miten voin tietää kenen kanssa haluan todella viettää elämäni, ja onko se todella joku juttu että kyllä sen sitten tietää. Mistä? : D Onko se vain tunne vai konkreettisempaa? Tuleeko sitä edes?

Kommentit (241)

Vierailija
101/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiennyt aina ettei ole. Mutta ihan ok suhde, niin mielummin tämä kuin ei mitään.

Vierailija
102/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yli 60% sen oikean tavanneista ja naimisiin päästyää ja lapset tehtyään eroaa.... joten suurin osa ihmisistä valitsee.... väärin 

Kullakin hetkellä aviossa olijoista selkeä enemmistö on aviossa sen ensimmäisen siippansa kanssa tai sitten ens. siippa on edesmennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nopeasti tuli sellainen varmuus, että tähän ihmiseen voin luottaa. Ja edelleen, 30 vuoden jälkeen, vatsassa on aina vähän perhosia, kun häntä ajattelen. 

Ja tälläkin viikolla yhtenä päivänä (meillä molemmilla ollut töissä vähän turhan kiireinen toukokuu ja ollaan "nähty" tavallista vähemmän, vaikka nukutaankin joka yö samassa sängyssä) laitoin hänelle kesken päivän viestin, että mulla on ikävä ja tarttis päästä illalla pitemmäksi aikaa kainaloon.

Vierailija
104/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuollaiseen "se oikea" liirumlaarumiin ei pitäisi uskoa. Toki on hienoa, että joillain se kokemus toimii. Itse olen lähes 50 iältäni, mutta en ole ikinä kokenut tunnetta, että juuri tuon kanssa haluan muuttaa yhteen, mennä naimisiin, perustaa perheen tms. Olen seurustellut 7 vuotta nykyisen kumppanin kanssa, mutta usein mietin miksi olen tässä suhteessa. En tiedä mikä minussa on vikana kun ei tuollaista "se oikea" tunnetta ole tullut. 

Vierailija
105/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi tapaamisella tuli heti tunne, että olemme tunteneet aina. Jutut ja huumorintaju natsasivat heti ja natsaavat edelleen, vaikka vuodet ovat muokanneet molempia. Nyt yhteisiä vuosi takana jo 45.

Vierailija
106/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se olekaan, mutta pitää jotakin panna.

Vierailija
107/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuollaiseen "se oikea" liirumlaarumiin ei pitäisi uskoa. Toki on hienoa, että joillain se kokemus toimii. Itse olen lähes 50 iältäni, mutta en ole ikinä kokenut tunnetta, että juuri tuon kanssa haluan muuttaa yhteen, mennä naimisiin, perustaa perheen tms. Olen seurustellut 7 vuotta nykyisen kumppanin kanssa, mutta usein mietin miksi olen tässä suhteessa. En tiedä mikä minussa on vikana kun ei tuollaista "se oikea" tunnetta ole tullut. 

Okei, itsellä tuli hyvin vahva tunne, että tästä tunteesta ja ihmisestä en koskaan halua luopua ja se sama tunne on edelleen 35 vuoden jälkeenkin. Kun olemme töissä, niin perhosia tulee edelleen vatsaan jos häntä ajattelen ja tuntuu ihanalta nähdä toinen töiden jälkeen. Ja tältä kuulemma hänestäkin tuntuu. 

Vierailija
108/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavattiin sattumalta netissä .

oli juteltu ja laitettu paljon viestejä, sitten kun menin ensimmäistä kertaa hänen luokseen  tuntui kun olisin mennyt kotiini. tunne on vaikea selittää.

Vierailija
109/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan rakastunut, mutta kumppanini kanssa sujuu enemmittä mutkitta arki lasten kanssa ja yhteiselämä myös alamäkineen. Täysi luottamus ja hyvä keskusteluyhteys ovat ihan ykkösjuttuja suhteessamme. Kai me vain ollaan vähän laimeita ihmisiä, mutta uskomme viettävämme lopun ikämme yhdessä.

Ajattelin kyllä pitkään, että eräänä päivänä jonkun kanssa oikeasti kolahtaisi isommin, ja olen iloinen niiden puolesta, joille näin käy.

Vierailija
110/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan, mutta pitää jotakin panna.

Niinpä. Johonkin on pussit tyhjennettävä.

Vierailija
111/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakuta ilman ei voi elää, hän lienee oikea.

Vierailija
112/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että kulli oli aina tanassa kun ajattelin tämän lissun haaroväliä.

Vierailija
113/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissavehkeet sopivat toisiinsa,

Meinasin just tämän kirjoittaa, mutta ennen tätä oli hyvä tuoksu ja suutelutaito. Se tuoksu on edelleenkin, enkä toedä mist setulee  koska samoja dödöjä yms eiole ollut enäävuosiin.

Vierailija
114/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt parempaakaan, joten tyydyin nykyiseen vaimooni.

Miten voit kosia ihmistä ketä et rakasta?

Seurustelun vielä ymmärtää.

No eikä ymmärrä. Jos tunteet eivät ole vakavat, niin silloin pitää tehdä selväksi myös toiselle, että kyseessä ei ole mikään vakava suhde.

Vierailija
115/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos rakastaa sitä ihmistä paljon enemmän kuin on koskaan rakastanut ketään muuta, niin siitä sen suunnilleen tietää.

Eikä tiedä, koska ei voi tietää mitä se toinen ajattelee. Pelkästään oma kokemus ei riitä siihen, että kyseinen ihminen olisi se oikea. Toista voi rakastaa maailman eniten ja silti tulla jätetyksi.

Nehän ovat kaksi aivan eri asiaa. Aloituksessa ei kysytty, mistä tiesit että olette oikeat toisillenne, vaan mistä tiesit että toinen on sinulle se oikea. Se ei tarkoita, että sinä olisit välttämättä se oikea hänelle. Nämä ovat subjektiivisia kokemuksia, eikä sitä voi todellakaan tietää, mitä toinen ajattelee. Korkeintaan voi luottaa siihen, mitä toinen sanoo.

Vierailija
116/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli rakkautta ensisilmäyksellä. Tai ainakin ihastuin ensisilmäyksellä, sitten huomasin että hänen lähellään minut valtaa syvä rauha. Kärsin paniikkihäiriöstä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta, minulla ei ole juuri koskaan mukava olo toisen ihmisen seurassa. Puolisoni on poikkeus. Kirjaimellisesti vain tunsin että tässä on se oikea, ihan kuin olisi tullut kotiin pitkältä matkalta. 

Vierailija
117/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseni römpsä lypsi kaluani niin kuin ei mikään koskaan. Ei sitä ilman halunnut jäädä.

Vierailija
118/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiseni römpsä lypsi kaluani niin kuin ei mikään koskaan. Ei sitä ilman halunnut jäädä.

Miksi te niin monet miehet kirjoitatte niin roisisti? Mitä sillä kuvittelette todistavanne, Luotaantyöntävää.

Vierailija
119/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te niin monet miehet kirjoitatte niin roisisti? Mitä sillä kuvittelette todistavanne, Luotaantyöntävää.

?? Ihan normaalia kielenkäyttöähän tuo on. Yhtä hyvin voisi kysyä, mitä kuvittelet todistavasi tekosiveällä kielenkäytölläsi.

Vierailija
120/241 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä katseesta.