Olen ylipainoinen nainen ja haluan laihtua 40kg, miten onnistun siinä?
Olen tosi lihava,ruma ja tiedän että ylipaino on epäterveellistä joten siksi haluan laihtua.
Syön aika paljon eineksiä ja juon energiajuomia. Nuo pitäisi ainakin ekana lopettaa ja sitten pitäisi syödä enemmän kasviksia ja hedelmiä sekä vettä pitää muistaa juoda.
Kannustan teitä kaikkia muita ylipainoisia siskoja myös laihtumaan. Niin ja miehet ei niin tykkää ylipainoisista naisista vaan hoikista tai normaalipainoisista.
Kommentit (23)
Alat liikkumaan. Ostat kotiin kuntopyörän ja poljet sitä joka päivä tunnin. Niin minä laihduin 34 kg kotona polkemalla mutta myös ulkona liikkumalla. Syöt terveellisesti ja herkut pois niin laihtuu varmasti.
Hyvä treeni on kun kävelee kerrostalon rappusia joka päivä 10 kertaa ylös.
Puhelimeen joku appi mihin laitat kaikki mitä syöt päivän aikana. Sillä katsot helposti ettei kalorit ylity.
Harmi että pidät itseäsi rumana, en usko että olet. On hienoa kun ajattelet laihtumisen terveyden kautta, tärkeintä on löytää joku motivaattori laihtumiseen ja mikä sen parempaa kuin oma terveytesi. Liikkumisen aloittaminen ja sen jatkaminen on helpompaa kun muistat minkä takia teet sitä. Älä ajattele, että sinun on pakko liikkua, ajattele niin että liikut parantaaksesi terveyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän.
Tämä on vaikea toteuttaa koska tykkään ruuasta ja herkkuja syön paljon. Annoskokoja pitää pienentää ja tiedän sen.
Ap
Lataa fatsecret niminen sovellus puhelimeen ja merkkaa sinne ylös ihan kaikki. Näet nopeasti sudenkuopat ja voit helposti säätää syömisyen määrää.
Ja on miehiä joille ihminen on tärkeä eikä vain se ulkonäkö. Vaimoni on ylipainoinen, varmaan 30-40kg liikaa, rakastan maailman eniten.
Kävely on helppoa ja tehokasta liikuntaa. Voit kuunnella musaa, äänikirjaa tai ihailla maisemia.
Katso mitä syöt. Tee ruoka itse, vältä syömästä prosessoitua ruokaa. Leivän päälle kurkkua ja tomaattia tms. Tee myös salaatteja, palkokasveista kikherneet tosi hyviä lisätä salaattiin. Pidä säännölliset ruoka-ajat. Liiku, kävele, pyöräile ja kävele tai juokse portaissa. Unta riittävästi ja alkoholia maltillisesti tai jos ei ollenkaan.
Mikä muu sinua motivoi kuin ulkonäkö? Terveys ehkä?
Mikä olisi sellainen liikuntalaji, että sitä olisi matala kynnys tehdä säännöllisesti? Alussa sen ei tarvitse olla mitään supertreenia vaan esim. osaksi työmatkan kävelyä.
Miten voisit syödä terveellisemmin? Ehkä työssä valita lautasmallin mukaan puolet salaattia ja puolet, mitä on mieleistä.
Itseltään kieltäminen tai väkisin jonkin tekeminen ei maistu pitkään ja siten uudesta tavasta ei koskaan pääse syntymään rutiinia. Aloita siis jostain itselle mieleisestä asiasta ja tee sitä pidemmän aikaa, jolloin muutat elämäntapaa taas :)
Tiedän, se on hidas tapa pudottaa painoa, mutta kestävämmällä pohjalla.
Itselläni siis ei ole yhtä suuren painon pudotusta, mutta reilu 10 vuotta sitten paino putosi noin 10 kg normaalipainoon ja on pysynyt pois. Itselläni siis varmasti oli helpompi muuttaa esim. liikunnallisia elämäntapoja, koska ei ollut painorasitetta yhtä suurta, mutta tuli vaan mieleen, että jos saisit silti jotain itsellesi sopivaa ajatusta.
Toistuvat dieetit nimittäin eivät auttaneet vaan painoni nousi nuoruuden hoikkuudesta 25kg ennen elämäntavan muuttamista ensin -5kg ja sitten vielä tuon -10kg. Nyt olen ihan sopiva ja omaan ulkonäkööni tyytyväinen, joten varmasti sekin auttaa pysymään nykyisessä painossa (ei syyllistämistä ja tunnesyömistä).
Se, mitä laihempi minä vaatisi niin ei ole sen väärti, etten nauttisi arjestani, johon kuuluu myös viikonloppuisin herkuttelu, jonka elintapani nykyisin kestävät :)
Vierailija kirjoitti:
Lataa fatsecret niminen sovellus puhelimeen ja merkkaa sinne ylös ihan kaikki. Näet nopeasti sudenkuopat ja voit helposti säätää syömisyen määrää.
Toivon että vastaat tähän. Muitakin varmaan kiinnostaa. Sovellus on ilmainen, mutta mitä tässä tarkoitetaan kohdalla
Ostoja sovelluksessa
??
Pyydä lääkäriltä Ozempic resepti ja lahdutus ohjeet.
2 vuotta ja -30 kg kevyempi
Latasin tuon fatsecretin ja on kyllä aivan ehdoton ja loistava apu. Siis söin ennen ihan hitokseen liikaa ja liian isoja annoksia. Aluksi oli vaikeata kun keho luuli varmaan että kuollaan nälkään mutta alun shokin jälkeen helpottaa. Tuon appin avulla niin helppo katsoa että syö oikein.
Eikä päiväkalorit ole kiveen hakattu kunhan viikkotasolla jää alle.
Annan kuitenkin muutaman viikon välein itselleni herkkupäivän jolloin mättään mitä mieli tekee.
Aloitin myös kävelylenkit ja paino tippui alkuun 7kg muutamassa viikossa. Nyt tippuu 0,5-1kg viikkotahtiin.
Mulla oli joku 40kg ylipainoa alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että vastaat tähän. Muitakin varmaan kiinnostaa. Sovellus on ilmainen, mutta mitä tässä tarkoitetaan kohdalla
Ostoja sovelluksessa
??
Appi on ilmainen, mutta siellä on jotain rahalla saatavaa extraa millä silleen tee mitääm, ilmaisella pärjää.
Sokeririippuvuudesta kannattaa hakeutua pois eli sokerit ja piilosokerit pois ruokavaliosta. Syö usein ja terveellisesti, ettei tule liian nälkä. Annoskoot maltillisiksi. Näillä itse pudotin 20 kiloa. Tsemppiä!