Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Feikkikihlat/"Shut Up Ring"-kokemuksia?

Vierailija
16.05.2024 |

Törmäsin youtubessa videoihin, joissa puhuttiin "The shut up ring"-ilmiöstä, ja tajusin että eksäni antoi minulle sellaisen. Luulin meidän menneen oikeasti kihloihin, mutta oikeasti hän halusikin vain sitouttaa minut suhteeseen kanssaan, ilman mitään oikeaa aikomusta mennä naimisiin. Hän tiesi hyvin, miten tärkeä asia avioliitto minulle on, mutta käytti sitä vain hyväkseen jotta sai minut pysymään yksipuolisessa suhteessa.

"The shut up ring" tarkoittaa siis sitä, että mies antaa naiselle kihlasormuksen ja väittää menevänsä kihloihin, jotta saa naisen tyytyväiseksi ja uskomaan, että olisi muka tosissaan suhteessa. Oikeasti ei kuitenkaan ole mitään aikomusta mennä naimisiin tai sitoutua itse henkisellä tasolla, saati suunnitella yhteistä elämää ja tulevaisuutta.

Tunnusmerkkejä:

-Mies ostaa halvan kihlasormuksen tai ehkä antaa jopa käytetyn (joko sukulaisen sormuksen tai eksälle annetun ja takaisin saadun sormuksen), koska ei halua käyttää rahaa (eli tuhlata resurssejaan) sinuun

- Mies ei "kihlojen" jälkeen ala suunnitella häitä eikä koskaan puhu niistä mitään, ei mainitse sanallakaan avioliittoa tai suunnittele ehkä yhteistä tulevaisuutta muutenkaan. Ei ole kiirettä, kyllähän tässä ehtii, sitten joskus... 

-Mies usein turhautuu tai suuttuu, jos nainen yrittää ottaa häät puheeksi tai alkaa suunnitella niitä

-Jos joku lähipiiristä kysyy, milloin aiotte pitää häät, niin mies vastaa jotain ympäripyöreää kuten "ei olla vielä suunniteltu", "no onhan tässä aikaa" tms

-Mies ei muutenkaan tunnu välittävän sinun toiveistasi tai haaveistasi, vaan miettii lähinnä sitä mitä itse haluaa ja mikä hyödyttää häntä

-Yleensä miestä ei kiinnosta puhua tai suunnitella muutakaan sitoutumiseen liittyviä asioita, kuten lasten hankkimista tai esim. yhteisen asunnon ostoa. Niistä kun yrittää puhua,  niin menee yhtä lailla vaikeaksi ja välttelee asiaa

-Mies ei sano, että rakastaa sinua ja haluaa viettää elämänsä juuri sinun kanssasi, vaan "kosiminen" tai kihloihin meneminen tapahtuu enemmän tyylillä "no, kai se on sama hankkia ne sormuksetkin kun tässä on jo yhdessä oltu..."

-Mies ei vaikuta innostuneelta kihlauksesta tai esimerkiksi kerro siitä kavereilleen tai perheelleen, vaan se tuntuu olevan hänelle ihan yhdentekevää sen sijaan että olisi merkittävä hetki elämässä

Jne.

Nyt olen uudessa, rakastavassa suhteessa ja menossa toista kertaa elämässäni kihloihin, ja ero on aivan valtava miehen käytöksessä! Nyt tajuan, millainen mies on silloin, kun on oikeasti vakavissaan kiinnostunut menemään naimisiin. Tavallaan surettaa, että jouduin huijatuksi ensimmäisessä suhteessani ja olin niin sinisilmäinen, mutta toisaalta otan sen kokemuksena, joka kasvatti ymmärrystä ja viisautta ihmisten käyttäytymisen suhteen.

"If he wanted to, he would" on ihan ensimmäinen vinkki, jonka antaisin muille naisille, jotka miettivät onko mies tosissaan heidän kanssaan. Sitten kun mies oikeasti on tosissaan, niin ei siinä tarvitse houkutella eikä painostaa.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee uhriutumisjuttuja sitä keksitäänkin jatkuvasti. Kaikki mitä mies tekee, saa uuden nimen kun tarpeeksi katkera nillittäjä on vastassa

Vierailija
42/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa!

Jotkut miehet ovat tyytyväisiä, että vierellä on vain joku nainen joka siivoaa, kokkaa ja antaa toosaa. Eivät nämä miehet ole rakastuneita, eikä heillä ole aikomusta oikeasti mennä naimisiin ja hankkia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa käyttämästä noita naurettavia jenkkitermejä.

Vierailija
44/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa, että olen itse saanut tällaisen shut up-sormuksen :( Jo kolme vuotta kihloissa oltu, eikä vieläkään mies halua häitä suunnitella... Lapsiakin jo haluaisin alkaa yrittää kun kolmekymppiä lähestyy, mutta ensin haluaisin mennä naimisiin. Miten pitäisi alkaa selvittää, onko mies aikeissa edetä olleenkaan vai ei? Keskusteluyritykset päättyy aina miehen ärtymykseen ja suuttumukseen, yleensä sanoo aina jonkun syyn miksi nyt ei ole hyvä hetki puhua (tämä juttu kesken, pitää keskittyä, haluan nyt rauhoittua, älä stressaa mua jne) mutta kun koitan kysyä, milloin sitten voitaisiin puhua, niin ei sano sitäkään.

Laitat miehen selkä seinää vasten ja kysyt, milloin mennään naimisiin ja yritetään lasta. Kyllä tuossa ajassa jo pitäisi nämä asiat tietää. Mulla exä möläytti ahdistuneena, ettei halua naimisiin ja lapsia minun kanssani. Sitä ennen oli ihme noemmäätiiä-venkoilua.

Vierailija
45/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin paska-aloitus kertoo vain korutonta kieltään lompakkoloisten eli suomalaisten naisten rahan ahneudesta. Kuinka niille on tärkeää "päästä naimisiin" että saa jo tiedossa olevan eron yhteydessä kuitattua itselleen sen himoitun -50% osuuden miehen omaisuudesta. Ja kun miehet tietää tämän strategian, eivätkä suostu kihloihin eikä naimisiin menoon, tai vähintään vaativat nykyään avioehtoa, niin alkaa aloituksen kaltainen ulina.

Suomalaiset naiset = lompakkoloisia. * haukotus!* Niin nähtyä ja väsynyttä että oikein alkaa jo haukotuttamaan.

Olet ymmärtänyt väärin. Avioerossa yhteenlaskettu omaisuus jaetaan puoliksi. Ei anneta miehen omaisuudesta puolta naiselle.

Vierailija
46/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin nainenkin voi esittää tuollaista kihlausta.

Ja sitten on nämä (usein maalla asuvat) vanhemmat parit jotka menevät kihloihin, mutta eivät missään nimessä naimisiin, ilmeisesti leskeneläke menisi. Mutta kokevat tärkeänä että edes jollakin tapaa on "sitouduttu julkisesti" kihlojen myötä.

Vierailija
47/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käyttää sormusta, minä en. Se oli alunperin kihlasormus, mutta kun ei mentykään naimisiin, niin miksihän tuota sormusta pitäisi kutsua? 

Itse en ole enää vuosiin pitänyt omaani, otin sen aikoinaan pois, eikä se enää mahdukaan. Tuntuisi typerältä laittaa sormus nyt sormeen, kun ei olla naimisiin menossakaan, joten ihan hyväkin ettei edes mahdu 😁

Vierailija
48/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa!

Jotkut miehet ovat tyytyväisiä, että vierellä on vain joku nainen joka siivoaa, kokkaa ja antaa toosaa. Eivät nämä miehet ole rakastuneita, eikä heillä ole aikomusta oikeasti mennä naimisiin ja hankkia lapsia.

Etkö ymmärrä ettei kaikki naiset kokkaa ja siivoa? Itse en edes osaa kokata. Eikä normaalissa suhteessa "anneta toosaa" vaan nautitaan seksistä molemmat.

Vierailija
49/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sille on oikein nimi? Kiva tietää, eksäni teki juuri noin. 

Oltiin 23-vuotiaita ja seurusteltu vuosi. Hän tiesi minun suhtautuvan avioliittoon vakavasti ja sanoinkin ennen kosintaa, että avioliitto on minulle pyhä ja minulle kihlat tarkoittaa lupausta avioliitosta. Tätä mieltä olen yhä. 

Hän kosi ja vastasin myöntävästi. Sen jälkeen koko aie avioliitosta unohtui. Olimme tuosta vielä viisi vuotta yhdessä ja erosimme, kun minä halusin naimisiin (kuten luvattu) ja lapsia (joista myös mies oli sanonut haluavansa). Mies yllättäen sanoikin, ettei ole naimisiinmenevää tyyppiä eikä niitä lapsiakaan halua. 

Siihen suhteeseen olin "tuhlannut" 6 vuotta nuoruuttani. Olisin halunnut naimisiin ja lapsia nuorena, en roikkua löysässä hirressä jahkailijan kanssa. Erotessa eksä enemmän tai vähemmän myönsi tyytyneensä minuun paremman puutteessa ja pitäneensä minut tyytyväisenä kihloilla sekä hänestä ne kihlat oli vähän vakavamman suhteen merkki, sekä tapa kehua kavereille kuinka on muija. 

Onneksi pääsin eroon. Nykyinen mieheni jakaa arvoni ja meillä oli ihanat häät, sekä nyt kaksi ihanaa lasta.

Vierailija
50/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut varsin tyytyväisenä feikkikihloissa jo 32 vuotta. Eipä tuo mies tuosta ole hoksannut mihinkään lähteä, sitoutuminen kun on jossain muussa kuin sormuksessa.

Avioliitto poikkeaa juridiikan osalta avoliitosta. Se vaikuttaa erityisesti siihen, mitä omaisuudelle tapahtuu avioerossa tai kuoleman jälkeen. Avioliitossa leski perii, jos ei ole rintaperillisiä ja jos on rintaperillisiä, niin säilyttää asumisoikeuden yhteisessä asunnossa. Avoliittolaisten kannattaa tehdä testamentit, jos on jotain omaisuutta.

51/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan sellaisissa kihloissa paraikaa. Kosin miestä karkauspäivänä koska halusin sormuksen. Mies suostui pitkin hampain pitkän taivuttelun jälkeen.

Eipä minullakaan kyllä mitään suurempaa intoa ole mennä naimisiin. 

Ette te silloin ole kihloissa, jos teillä ei ole aikomusta mennä naimisiin 

Vierailija
52/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä minullakaan kyllä mitään suurempaa intoa ole mennä naimisiin. 

Kihlaus on lupaus avioliitosta

Vierailija
53/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on tällainen kihlaus ja onkin onneksi viimein tajuamassa tilanteen. Pitää linkata hänelle noita shut up ring-videoita.

Vierailija
54/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei sovi, emmä tiiä, älä häiritse jne. vastaukset jatkuvalla syötöllä ovat luettavissa vain yhdellä tavalla = EI. En ole menossa kanssasi naimisiin, en nyt enkä tulevaisuudessa, joten ole nainen hiljaa jo.

Jättäkää moiset kivireet taaksenne.

Vierailija
55/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kihlaus tarkoita kaikilla sitä, että se olisi lupaus naimisiin menosta. Se voi olla konkreettinen merkki siitä, että tapailu on syventynyt parisuhteeksi. Eikä kaikilla pareilla ole edes sormusta koska heidän mielestään sormus ei tee suhdetta vaan ihmiset.

Vierailija
56/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jonka kanssa olisit valmis viettämään loppuelämäsi mutta jätät hänet koska hän ei halua naimisiin. Kumpi on tärkeämpää. Mies vai häät?

Vierailija
57/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa, että olen itse saanut tällaisen shut up-sormuksen :( Jo kolme vuotta kihloissa oltu, eikä vieläkään mies halua häitä suunnitella... Lapsiakin jo haluaisin alkaa yrittää kun kolmekymppiä lähestyy, mutta ensin haluaisin mennä naimisiin. Miten pitäisi alkaa selvittää, onko mies aikeissa edetä olleenkaan vai ei? Keskusteluyritykset päättyy aina miehen ärtymykseen ja suuttumukseen, yleensä sanoo aina jonkun syyn miksi nyt ei ole hyvä hetki puhua (tämä juttu kesken, pitää keskittyä, haluan nyt rauhoittua, älä stressaa mua jne) mutta kun koitan kysyä, milloin sitten voitaisiin puhua, niin ei sano sitäkään.

Ei kuulosta siltä, että mies haluaisi sinun kanssa mitään perhettä tai oikein muutakaan. 

Kun mies kosi minua (tyyliin 'mentäiskö naimisiin?') ja kysyin, että milloin, niin hänellä oli heti antaa päivämäärä, joka ei ollut edes kovin kaukana, alle 2kk päässä. Joo ei pidetty mitään hääjuhlia, mutta en itsekään niitä kaivannut. Perheen perustamisen suhteen oltiin molemmat sellaisilla linjoilla, että 'ei tässä ole kiire, mutta ei ole mitään syytä odotellakaan' ja tulin raskaaksi muutama kuukausi naimisiinmenon jälkeen.

Monesti tuollaiset jahkailijamiehet kyllä menevät nopeasti naimisiin ja perustavat perheen, kun oikea nainen osuu kohdalle.

Vierailija
58/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni on tällaisessa kihlauksessa miesystävänsä (ei voi pojaksi sanoa, kun mies on jo kolmekymmentä täyttänyt) kanssa, ja minua äitinä todela surettaa katsoa vierestä. Tytär on aina halunnut naimisiin ja oman perheen, haaveillut häistään pienestä asti. Miehellä ei selvästikään aikomusta mihinkään oikeasti, koska on niin monta vuotta roikottanut tytärtäni suhteessa, eikä mitään suunnitelmia häistä tunnu olevan kun heiltä kysyy.

Mutta jos yritän edes varovaisesti tyttärelleni puhua asiasta, hän ahdistuu tai suuttuu. Ymmärrän tietysti, koska hänestäkin tuntuu varmasti vaikealta hyväksyä asia, eikä sitä varmaan helpota se, että vanhemmat kyselevät tai huomauttelevat. Mutta haluaisin niin hänen jättävän tuon miehen, joka on vienyt vuosia hänen elämästään, ja etsivän jonkun muun. Varmasti saisi sellaisenkin, joka oikeasti haluaa perheen perustaa.

Voi kurjuus :-( 

Minun tyttäreni paritui jo lukiossa konservatiivisen pojan kanssa ja tytär varoitteli minua jo hyvissä ajoin, että 'me mennään varmaan joskus parin vuoden päästä naimisiin, jos ollaan vielä yhdessä'. Pelkäsi varmaan, että saan hepulin, joten varoitteli hyvissä ajoin. Parin vuoden seurustelun jälkeen he menivät kihloihin ja siitä vuosi eteenpäin oli häät. Nyt ovat olleet jo kohta neljä vuotta naimisissa, vaikka ovat minusta vielä ihan lapsia. Ja ovat lapsistakin varoitelleet, että 'me hankitaan lapset sitten varmaan aika nuorena'. 

Selkeästi sinun tyttärelläsi ja miehellään ei ole yhteiset sävelet, kun 'kihloissa' roikutaan vuosikausia. Tuo on vanhemmalle varmasti tuskallista, kun kyllähän sitä jokainen toivoisi omalle lapselleen parasta. Mutta eipä sitä voi aikuisen lapsen elämää mennä määräilemään. 

Vierailija
59/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä koskaan suostua mihinkään pitkiin, vuosikausia kestäviin kihlauksiin, jos oikeasti haluaa päästä naimisiin ja se on itselle tärkeä asia. Silloin siitä lähdetään, että kihlaus on oikeasti avioliittolupaus ja häät pidetään vuoden sisään kuten kuuluu. Oikean kihlauksen on tarkoitus kestää vain sen aikaa, että häät saadaan järjestettyä.

Jos suostuu roikkumaan vuosikausia "kihloissa", niin silloin kyse on varmastikin juuri tällaisesta shut up-sormuksesta, tai sitten nainen ei vain itsekään välitä avioliitosta.

Vierailija
60/69 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä yleisempi ilmiö taitaa olla nykyään, nykymiehet on lapsellisia ja sitoutumisongelmaisia yhä useammin.