Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Feikkikihlat/"Shut Up Ring"-kokemuksia?

Vierailija
16.05.2024 |

Törmäsin youtubessa videoihin, joissa puhuttiin "The shut up ring"-ilmiöstä, ja tajusin että eksäni antoi minulle sellaisen. Luulin meidän menneen oikeasti kihloihin, mutta oikeasti hän halusikin vain sitouttaa minut suhteeseen kanssaan, ilman mitään oikeaa aikomusta mennä naimisiin. Hän tiesi hyvin, miten tärkeä asia avioliitto minulle on, mutta käytti sitä vain hyväkseen jotta sai minut pysymään yksipuolisessa suhteessa.

"The shut up ring" tarkoittaa siis sitä, että mies antaa naiselle kihlasormuksen ja väittää menevänsä kihloihin, jotta saa naisen tyytyväiseksi ja uskomaan, että olisi muka tosissaan suhteessa. Oikeasti ei kuitenkaan ole mitään aikomusta mennä naimisiin tai sitoutua itse henkisellä tasolla, saati suunnitella yhteistä elämää ja tulevaisuutta.

Tunnusmerkkejä:

-Mies ostaa halvan kihlasormuksen tai ehkä antaa jopa käytetyn (joko sukulaisen sormuksen tai eksälle annetun ja takaisin saadun sormuksen), koska ei halua käyttää rahaa (eli tuhlata resurssejaan) sinuun

- Mies ei "kihlojen" jälkeen ala suunnitella häitä eikä koskaan puhu niistä mitään, ei mainitse sanallakaan avioliittoa tai suunnittele ehkä yhteistä tulevaisuutta muutenkaan. Ei ole kiirettä, kyllähän tässä ehtii, sitten joskus... 

-Mies usein turhautuu tai suuttuu, jos nainen yrittää ottaa häät puheeksi tai alkaa suunnitella niitä

-Jos joku lähipiiristä kysyy, milloin aiotte pitää häät, niin mies vastaa jotain ympäripyöreää kuten "ei olla vielä suunniteltu", "no onhan tässä aikaa" tms

-Mies ei muutenkaan tunnu välittävän sinun toiveistasi tai haaveistasi, vaan miettii lähinnä sitä mitä itse haluaa ja mikä hyödyttää häntä

-Yleensä miestä ei kiinnosta puhua tai suunnitella muutakaan sitoutumiseen liittyviä asioita, kuten lasten hankkimista tai esim. yhteisen asunnon ostoa. Niistä kun yrittää puhua,  niin menee yhtä lailla vaikeaksi ja välttelee asiaa

-Mies ei sano, että rakastaa sinua ja haluaa viettää elämänsä juuri sinun kanssasi, vaan "kosiminen" tai kihloihin meneminen tapahtuu enemmän tyylillä "no, kai se on sama hankkia ne sormuksetkin kun tässä on jo yhdessä oltu..."

-Mies ei vaikuta innostuneelta kihlauksesta tai esimerkiksi kerro siitä kavereilleen tai perheelleen, vaan se tuntuu olevan hänelle ihan yhdentekevää sen sijaan että olisi merkittävä hetki elämässä

Jne.

Nyt olen uudessa, rakastavassa suhteessa ja menossa toista kertaa elämässäni kihloihin, ja ero on aivan valtava miehen käytöksessä! Nyt tajuan, millainen mies on silloin, kun on oikeasti vakavissaan kiinnostunut menemään naimisiin. Tavallaan surettaa, että jouduin huijatuksi ensimmäisessä suhteessani ja olin niin sinisilmäinen, mutta toisaalta otan sen kokemuksena, joka kasvatti ymmärrystä ja viisautta ihmisten käyttäytymisen suhteen.

"If he wanted to, he would" on ihan ensimmäinen vinkki, jonka antaisin muille naisille, jotka miettivät onko mies tosissaan heidän kanssaan. Sitten kun mies oikeasti on tosissaan, niin ei siinä tarvitse houkutella eikä painostaa.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, uskokaa miehen tekoja, älkää sanoja. Sanat ei vielä maksa mitään ja ainahan sitä mies voi lupailla vaikka mitä.

Teot vasta näyttää onko mies tosissaan.

Vierailija
62/69 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi mun pahin painajainen. 

Parina kertana kun olen kysynyt mitä mieltä mies on avioliitosta, on vastaukset olleet vältteleviä ja tyypillisiä mitä monen miehen suusta nyt kuulee:

"En ole ajatellut asiaa ollenkaan"

"En oikein näe naimisiinmenossa mitään järkeä tai hyötyä, se on pelkkä paperi"

Ollaan oltu 4 vuotta yhdessä ja kieltämättä tulee sellainen olo että jos mies ei ole edes ajatellut haluaako minusta vaimoaan vai ei, vastaus on ei. Olen kenties hänelle sellainen "sopiva ja mukava" paikanlämmittäjä jos/kun joskus sattuisikin tapaamaan sen The Elämänsä Rakkauden. Näen sieluni silmin, että minä olisin juuri se, joka tekee toisen eteen kaikkensa, uhraa vuosikymmeniä elämästään eikä kanssani naimisiinmeno tule olemaan ikinä tärkeää mutta sitten joskus jos mies kohtaa naisen joka vetää häneltä jalat alta, niin se viedään alttarille vauhdilla. 

Liian moni miespuolinen kaveri on kertonut, miten miehet kuulema oikeasti tietävät todella nopeasti onko heidän edessään ns, mukavuussuhde jossa ollaan koska se helpottaa elämää mutta ei haluta liikoja sitoutua vai onko kyseessä nainen josta he haluavat vaimon. Mukavuussuhteesta saatetaan tehdä avioliitto painostuksen alla siinä vaiheessa, kun mies alkaa itsekin uskoa että ehkä se The Unemien Nainen ei tulekaan vastaan, mutta mies ei tule koskaan olemaan aloitteellinen asiassa jos kyseessä on mukavuussuhde. 

Vaikka olen moderni feministi ja sitä mieltä että nainenkin voi ihan hyvin kosia, omassa elämässäni haluan miehen olevan se joka kosii (ilman painostusta ja vihjailua) ihan siksi koska olisi liian murskaavaa ja nöyryyttävää kantaa shut up -sormusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissä on pari surullista tapausta. Ulkopuolelta näkee, että mies ei ole suhteessa täysillä mukana vaan ottaa pitkin hampain askeleita eteenpäin kun nainen tarpeeksi ponnekaasti vaatii. Jokainen noista miehistä varmasti pettäisi naistaan samalla sekunnilla jos saisivat tilaisuuden.

Vierailija
64/69 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi mun pahin painajainen. 

Parina kertana kun olen kysynyt mitä mieltä mies on avioliitosta, on vastaukset olleet vältteleviä ja tyypillisiä mitä monen miehen suusta nyt kuulee:

"En ole ajatellut asiaa ollenkaan"

"En oikein näe naimisiinmenossa mitään järkeä tai hyötyä, se on pelkkä paperi"

Ollaan oltu 4 vuotta yhdessä ja kieltämättä tulee sellainen olo että jos mies ei ole edes ajatellut haluaako minusta vaimoaan vai ei, vastaus on ei. Olen kenties hänelle sellainen "sopiva ja mukava" paikanlämmittäjä jos/kun joskus sattuisikin tapaamaan sen The Elämänsä Rakkauden. Näen sieluni silmin, että minä olisin juuri se, joka tekee toisen eteen kaikkensa, uhraa vuosikymmeniä elämästään eikä kanssani naimisiinmeno tule olemaan ikinä tärkeää mutta sitten joskus jos mies kohtaa naisen joka vetää häneltä jalat alta, niin se viedään alttarille vauhdilla. 

Liian moni miespuolinen kav

Katsoin eilen lisää näitä shut up-sormuksiin liittyviä videoita ja vähän aiheen vierestäkin, ja niissäkin tosi monessa sanottiin samaa, että mies kyllä tietää nopeasti, onko suhteessa vakavissaan vai ei. Joissain oli miehiäkin puhumassa ja sanoivat, että mieheltä ei mene kauan tietää onko kyseessä nainen, jonka kanssa haluaisi naimisiin vaan usein sen tietää jo muutamien kuukausien jälkeen. Näissä videoissa käsiteltiin siis sitä, kun jotkut miehet ovat ensin vuosikausia yhdessä jonkun naisen kanssa ilman naimisiinmenoa, mutta sitten kun eron jälkeen tapaavat jonkun uuden niin menevätkin nopeasti naimisiin. Ja tätä sitten se ex-nainen ihmettelee, että miksei hänen kanssaan mennyt.

Vierailija
65/69 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan usein on tosiaan kyse siitä, että mies ei halua naimisiin sinun kanssasi. Ei siitä, ettei haluaisi naimisiin ollenkaan. Ja sama lasten hankkimisen kanssa...

Itsekin heivasin elämästäni tällaisen vitkuttelijamiehen pitkän suhteen jälkeen, joka ei edennyt mihinkään. En halua olla kenenkään varavaihtoehto, vaan halua olla se nainen joka oikeasti halutaan ja viedään vihille omasta aloitteesta. Nyt olen onneksi sellaisen miehen löytänytkin, joka vaikuttaa aidosti kiinnostuneelta.

66/69 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun sovitaan naimisiin menosta eli kihlauksesta, niin miksei sitä hääpäivää voi sopia saman tien ja varata joko kirkon tai maistraattiin ajan? Toki avioliiton esteellisyys pitää tutkia ensin, muttaei kai siinä montaa viikkoa mene? Siis jos leikitään, että minä menisin tänään kihloihin, Niin kuinka pian on mahdollista varata maistraattiin aika?

Vierailija
67/69 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

64/66 viesti siis AP, jäi puuttumaan tuolta lopusta.

Vierailija
68/69 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tuhlata aikaa vitkuttelijamiehiin, jos haluaa perheen. Ainakin näin kolmekymppisenä annan aikaa suhteen seurusteluvaiheelle ihan maksimissaan vuodesta puoleentoista vuoteen. Sen jälkeen pitää jo jotain etenemistä tapahtua, eli vähintään olla kihloissa ja lapsen yritys aluillaan. Muuten jatkan eteenpäin, koska tavoitteet ei selvästi ole samat.

Vierailija
69/69 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Tämä on mielenkiintoinen ketju, jatketaan keskustelua aiheesta!