Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syntyvyys on alhaista vaikka suomessa on lähes maailman parhaimmat tuet lapsiperheille?

Vierailija
15.05.2024 |

Suomi on myös yksi maailman paras maa olla äiti ja täällä on vähän köyhyyttä. Suomessa yhteiskunta tukee lapsiperheitä todella hyvin. Suomi on siis yksi maailman parhaista maista tehdä lapsia mutta miksi niitä syntyy niin vähän?

Suomessa elintaso on hyvä ja köyhyyttä ei oikein ole. 

Kommentit (211)

Vierailija
41/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki APn viestissä on p, a, s, k, aa ja valetta. Tuo on kaikki romutettu. Lisäksi on romutettu kaikki mahdollisuudet saada säädyllinen, hyvä elämä. 

Mitäpä jos menisit töihin? Töistä saat sen 4000e/kk ja sillä palkalla sä niitä lapsia voit elättää sekä kasvattaa.

Vierailija
42/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen elintaso ottaa kovasti kiinni Afrikan maita.

Oikea kehitysmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aihe kinnostaa sinua, ap?

Vierailija
44/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiinehtyvyydessä ei 70-luvulla ollut vielä piiputusta näkyvissä mutta ihmisten abortoituneisuus oli sen varran kovaa että sikiökuolleisuus oli esimerkiksi vuonna -73 30 prosenttia

Vierailija
45/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki APn viestissä on p, a, s, k, aa ja valetta. Tuo on kaikki romutettu. Lisäksi on romutettu kaikki mahdollisuudet saada säädyllinen, hyvä elämä. 

Mitäpä jos menisit töihin? Töistä saat sen 4000e/kk ja sillä palkalla sä niitä lapsia voit elättää sekä kasvattaa.

Riippuu vähän työstä

Vierailija
46/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esimerkiksi amerikassa syntyy enemmän lapsia kuin suomessa vaikka amerikassa lapsiperheitä ei tueta käytännössä yhtään? 

Vierailija
47/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä tullaan isäksi vain jos esikoinen on hankittu jo aiemmin. 

Et voi saada isoisän elämäntilannetta ja lähteä sen jälkeen jahtaamaan teiniunelmia. 

Asiat joutuu suorittamaan tietyssä järjestyksessä. Olet pudottamassa pois elämänvaiheita joista haaveilet jotta voit maxxata turvallisuuden tunteesi.

Inhimillistä ja nykyajassa normaalia mutta johtaa tosiaan siihen että lapset jäävät saamatta.

Aivan no sitten en niitä lapsia tee jos nelikymppisenä olen liian vanha. Minulla syynä siis lapsettomuuteen on liian pieni palkka ja se että olen sinkku. 

Josko opettelisit seuraamaan menojasi ja hankkimaan kontrollin ja taloudellisen turvallisuuden tunnetta sitä kautta. 

Lapsentekoikäisenä ei saa maxxattua kuin korkeintaan ulkonäön ja sitten univelat. Muun osalta pitää vaan luottaa, että asiat järjestyy. 

Vierailija
48/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvät tuet. Ei ole enää. Hullu pitää olla, jos uskaltaa tehdä lapsen ilman paksua lompakkoa.

Vierailija
49/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen alhainen syntyvyys johtuu suomalaisten miesten huonosta tasosta ja siitä, että naisen ei ole pakko tyytyä paskaan. Oikeasti harvalla talous on syy jättää lapset tekemättä, oikeastaan ei kellään Suomessa.

Vierailija
50/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne pjaskaan kehitysmaahan suomeen kannata mitään lapsia tehdä.

Vierailija
51/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos haistaisit p, e, r, s, e, en ja imisit p, a, s, k, A, t peräs, u, o, l, e, s, ta? Huulet kiinni aanukseen ja alat imeä herkku kakkaa? 

Vierailija
52/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa turvallisuushakuisuus ja toisaalta täydellisyyden vaatimus. Ne jotka haluaa lapsia mutta elämäntilanne ei ole täydellinen niin jäävät odottelemaan, koska eivät halua mokata. Yhä useampi ei edes halua lapsia, koska nykyään on enempi tietoa saatavilla kaikesta mikä voi mennä pieleen. Ennen esimerkiksi vaikeita synnytyksiä hyssyteltiin ettei pelotella tulevia äitejä.

Vierailija
53/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotus. Verotus. Verotus. Joka helvetin asiassa on vero. Ilmaa saa toistaiseksi hengittää ilman veroa, mutta ei sillä kovin kauaa elä.

Jos tämä pitäisi paikkansa, niin verosuunnittelijoilla olisi 20 lapsen perheitä. Vaan eipä ole. 

Vierailija
54/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jäädä sitä asuntolainaa murehtimaan. Se on niin pitkä projekti, että ehtii mennä tilaisuus lapsiin ohitse. Ja miehenä tutkitusti palkkasi nousee paremmin, jos saat lapsia. 

Asuntolainan takaisin maksu vie palkastani 600e/kk joten kyllä se asuntolaina pitää ensin olla maksettu pois, ei palkkani ole mikään hyvä joten kyllä mä eka ton asuntolainan maksan takaisin ennen kuin alan lapsia miettimään. Toki ei maailmani siihen kaadu jos lapsia en tee tähän (surkeaan)yhteiskuntaan. Työnantajat voisi maksaa reilusti parempaa palkkaa jotta niitä lapsia tänne pystyisi tekemään.

Kyllä kaikilla muillakin on asuntolainaa perheellisinä. Omani sain juuri maksettua pois, sopivasti kun kuopuslapsi täytti 18v. Semmoista se vaan on. Tuolla edellä joku kiteytti asiat hyvin: Et voi olla samaan aikaan vanhempi ja isovanhempi. Vanhemmuus on sitä aikaa, kun ollaan velkaisia ja sitten isovanhempana on lainat maksettu. Se on meidän yhteiskunnassa elämän kulku.

Vierailija
55/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi esimerkiksi amerikassa syntyy enemmän lapsia kuin suomessa vaikka amerikassa lapsiperheitä ei tueta käytännössä yhtään? ylä- Amerikkaan salamuuttaa hyvintiineyhtyviä katolisia chubbyjä me.stitsejä, sekaheimoisia ja osaintijaaneja ala-amerikan väkivaltaisista hökkelikaupungeista sekä myös huumesotia ja inflaatiota karkuun läksivät he. Meksikon raja vuotaa kuin tuohivirsu rapakossa

Vierailija
56/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa ruvetaan yrittämään vasta yli 35-v. Ei löydetä sopivaa puolisoehdokasta. Naiset kouluttautuvat pitkälle ja panostavat uraan. Vapaat poikamiehet jäävät maaseudulle ja pienille paikkakunnille (kohtaanto-ongelma). Vapaaehtoisesti lapsettomien määrä lisääntyy. Tulevaisuudennäkymät ovat pelottavia (sodat, ilmasto-ongelmat jne). Ei rahaa lapsiin. 

Vierailija
57/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siittiöt niin huonoja, eikä kunnon miehiä...

Vierailija
58/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tuet ole oikeastaan se tärkein juttu vaan tärkein juttu on palkka mitä töistä saa. Pieniin palkkoihin roimat korotukset jotta ne nousee reilusti niin eiköhän se syntyvyys silloin nouse. Nykyisin lapsien teko on hyväosaisten etuoikeus ja heidän joiden elämän maksaa yhteiskunta kokonaan.

Miten ihmeessä muka näin? Mä oon matalapalkkaisella alalla mutta kuitenkin vakityössä ja lisien kanssa palkka on n. 2000/kk ja mä oon raskaana enkä todellakaan ajattele että yhteiskunta elättää mun lapsen vaan oon säästänyt paljon rahaa ja meen melko nopeasti takasin töihin. En näe tässä mitään ongelmaa, ja en siis ole tukien varassa enkä myöskään hyväosainen ja rikas.

Jos kokoajan odottaa vaan että olispa parempi palkka ja parempi elämä ja sitä ja tätä niin voi olla että yhtäkkiä huomaat että on liian myöhäistä. Itsekin olen jo yli 30.. Ei ne lapset ikinä täydelliseen maailmaan synny.

Vierailija
59/211 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on kumma käsitys, että lapsiperheet saisivat jotenkin merkittävästi tukia ja palveluita nykyään. Monet lapsiperheiden palvelut on lakkautettu ja esim. lapsilisän ostovoima on murto-osa siitä, mitä se oli esim. 20 vuotta sitten.

Korona-aika teki oman osansa. Meillä on 3 v lapsi, joka ei ole koskaan saanut kutsua kunnalliseen hammaslääkäriin. Tarkastukset lopetettiin koronan takia, eikä niitä ole palautettu kaikille ikäryhmille.

Mulle tulee mieleen nämä tuet mitä lapsiperheet saa

-Ilmainen synnytys ja siihen liittyvät toimet

-Ilmaiset vanhempainvapaat ja lapsilisät

-Ilmainen neuvola

-Päivähoito, se taitaa jotain maksaa(?)

-Ilmainen peruskoulu

-Ilmainen korkeakoulu jos sinne lapsi menee

-Äitiyspakkaus

Vertaapa vaikka Saksaan!

Vierailija
60/211 |
15.05.2024 |