Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syntyvyys on alhaista vaikka suomessa on lähes maailman parhaimmat tuet lapsiperheille?

Vierailija
15.05.2024 |

Suomi on myös yksi maailman paras maa olla äiti ja täällä on vähän köyhyyttä. Suomessa yhteiskunta tukee lapsiperheitä todella hyvin. Suomi on siis yksi maailman parhaista maista tehdä lapsia mutta miksi niitä syntyy niin vähän?

Suomessa elintaso on hyvä ja köyhyyttä ei oikein ole. 

Kommentit (211)

Vierailija
201/211 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen raskaana ja yksi asia johon oon kiinnittänyt huomiota on se, että joka paikassa kyylätään raskausvatsaani (joka näkyy kuudennella kuulla hyvin) ja usein aika inhottavasti niin miesten kuin naistenkin taholta. Olen kolmekymppinen ja normaalipainossa enkä keksi syytä tuijotukselle. En kuvittele tätä kun ennen katsottiin hymyillen tai neutraalisti. Lapsiperheet lähinnä hymyilevät.

Ja ei tämä vähennä ilmiönä haluani saada lasta, mutta olen huomioinut asian ja samoin mieheni.

Se on nykyään niin harvinaista, että siksi varmaan herättää huomiota. Ei ole pahantahtoista, luulisin.

Vierailija
202/211 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh hee.. mitäs otatte tänne ihmisiä asumaan konservatiivista maista, joissa ajatellaan naisten paikan kuuluvan neljän seinän sisään 24/7?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/211 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on nimenomaan liian hyvästä elintasosta ja yksilöllisyyden ajatuksesta, jokainen ajattelee olevansa jotenkin erityinen ja elävänsä elämää itselleen eikä muille. Tämä harha kostautuu pienenä syntyvyytenä ja yhteiskunnan romahtamisena.

Tämä ja sata kertaa tämä. Me opetamme lapsillemme, että tärkeintä elämässä on tehdä itsensä onnelliseksi ja sitten nämä mukulat etsivät sitä onnea jostain vegaaniretriiteiltä Thaimaasta, ja ilmastoideologiasta sun muusta, vaan ei löydy. Perheen ja suvun tuki koetetaan korvata sen oman aktivistiryhmän antamalla huomiolla. Kohta kaikki syövät mielialalääkkeitä, koska se itsen onnelliseksi tekeminen ei olekaan niin yksinkertainen juttu. 

Vierailija
204/211 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat niin epärealistisen nirsoja ettei pareja enää synny.

Ehkä niin. Jotkut varmaan ainakin. Ja some on tuonut lisää vaatimuksia ja paineita.

Ennen riitti vähäisempikin. Oltiin onnellisia ja tyytyväisiä vähemmästäkin.

Vierailija
205/211 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän nämä hyvät tuet on? Lapsilisät 199e. Siinäpä se. 

Vierailija
206/211 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen lapsen tekoa harkitsevan kannattaisi lukea tämä The Busy Worker's Handbook to the Apocalypse.

https://medium.com/@samyoureyes/the-busy-workers-handbook-to-the-apocal…

Ei kannata. Siis oikeasti, ei kannata. Yksi maailmanlopun ennustus taas. Näitä on tehty aikaisemminkin. Ja sitten aina kun se vihoviimeinen päivämäärä tulee, ja menee, ollaan ihan hiljaa ja vähän ajan kuluttua aletaan taas saarnata siitä seuraavasta "Nyt kyllä varmasti tällä kertaa oikeesti loppuu" -päivästä. 

Vierailija
207/211 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia. 

Vierailija
208/211 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset haluavat islamistisen valtion.

Vierailija
209/211 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOSKA NIITÄ KAKAROITA EI HALUTA. Mikä ihme siinä on, että pitää jauhaa ja vängätä itsestäänselvää asiaa päivästä ja vuodesta toiseen?! Meneekö nyt vähitellen jakeluun teille aivovammaisillekin? 

Väärin. Tutkimusten (2022) mukaan kyllä halutaan lapsia, kalsi per perhe. Niitä ei vaan käytännössä saada, ja se on ihan eri juttu se. 

Vierailija
210/211 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saadaan lapsilisää hieman alle 95 e/kk. Muita tukia ei yhteiskunnalta saada. Tai no, lapsi käy neuvolassa kerran vuodessa ja päiväkodista maksetaan lähes 300 e/kk. Keskituloisia ollaan ja lapsiluku jää yhteen. Kahden lapsen perheessä tekisi taloudellisesti tiukkaa.

Saatte te muutakin tukea kuten sen että lapsenne saa ilmaiset koulut. Amerikassa esim vanhemmat maksaa koulujen käynnit. 

Saitte myös palkallista vapaata.

Jokainen saa lapsena ilmaiset koulut yms. Myös lapsettomat ovat saaneet ne. Ei lapsen koulutus ole mikään lahja vanhemmille.

T. Vela

Vierailija
211/211 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen raskaana ja yksi asia johon oon kiinnittänyt huomiota on se, että joka paikassa kyylätään raskausvatsaani (joka näkyy kuudennella kuulla hyvin) ja usein aika inhottavasti niin miesten kuin naistenkin taholta. Olen kolmekymppinen ja normaalipainossa enkä keksi syytä tuijotukselle. En kuvittele tätä kun ennen katsottiin hymyillen tai neutraalisti. Lapsiperheet lähinnä hymyilevät.

Ja ei tämä vähennä ilmiönä haluani saada lasta, mutta olen huomioinut asian ja samoin mieheni.

Itsekin olin juuri äskettäin raskaana, enkä kyllä huomannut, että kukaan olisi mitenkään negatiivinen ilme naamalla minua kyylännyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän