Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pääse inssiä millään läpi. Muita joilla ollut vaikeaa päästä läpi?

Vierailija
15.05.2024 |

Tänään oli jo toinen inssi eikä taaskaan läpi.

Alkaa turhauttaa ja vit*uttaa koko homma. Rahaakin menee hirveesti kun ei vain mene läpi. 

Seuraava inssi vasta kuukauden päästä kun ei ollut vapaita aikoja. Pelkään että mokaan seuraavankin.

Kuulin että yhden kaverini tuttu oli päässyt inssin läpi vasta seitsemännellä kerralla.

Vertaistukea kaivataan.

Kuinka monta kertaa olet joutunut uusimaan inssin?

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaverini pääsi inssistä läpi kahdeksannella kerralla! Otti pakollisten ajotuntien lisäksi ainakin 5 ajotuntia. Rahaa paloi ja paljon.  

Itse pääsin kolmannella kerralla. Ensimmäinen kerta meni jännityksen takia pilalle, toinen meni pilalle koska näytin vilkkua väärin liikenneympyrässä enkä mukamas tarpeeksi katsonut sivuille kun vaihdoin kaistoja. Kolmas meni sitten läpi. 

Kahdeksannella kerralla!? 

Voi hyvänen aika, kaikkia sitä läpi päästetään.

Vierailija
62/136 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nuoret eivät tajua kuinka moneen työtehtävään tarvitaan ajokortti ja kyky ajaa autoa tulevien  40 työvuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin kolmannella kerralla läpi, vaikka yhdessä kohtaa ajoin väärään suuntaan ja valvoja joutui antamaan ohjeita u-käännöksen tekemiseen. Jäin myös yhdessä risteyksessä jumiin. Muitakin pienempiä virheitä taisi tulla ja jossain kohtaa aloin melkein itkemään. Pääsin ilmeisesti säälistä läpi. En ole sen jälkeen autolla pahemmin ajanut.

Vierailija
64/136 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla pääsin läpi. Hgissä ajoin. Olin aivan varma etten pääse heti läpi, niin jännittänyt yhtään ja siksi taisi sujuakin rennosti ja hyvin. 

Vierailija
65/136 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät lääkäriltä sykettä alentavaa lääkettä.  Käytin aikoinaan ennen soittoesitystä, olin aivan rento.  Ei vaikuta suorituskykyyn millään tavalla muuta kuin että et jännitä.

Vierailija
66/136 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille tämä on haastavaa. 

Ihmeellinen asenne sulla.

Naiset on usein huonoja kuskeja

Mutta eivät kaikki, pääsin ekalla inssistä läpi ja aina nauttinut reippaasta ajamisesta, ei yhtään kolaria, ei kolhuja muutenkaan.

Ottakaa muutama lisätunti ennen inssiä ja keskittykää erityisen hyvin ajonopeuteen ja liikennemerkkeihin, ei saa jännittää liikaa.

Vierailija
67/136 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerralla läpi vaikka päivänä ennen inssiä oli hirveä lumimyrskypäivä ja inssiä laittoi minut ajamaan kaupungin keskustaan, jossa tiet olivat lumipeltoa. Ainoa motiivi oli se että en halunnut ottaa ainoatakaan lisätuntia käymässäni surkeassa autokoulussa.

Vierailija
68/136 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itellä todella paskamainen inssityyppi sillon ekalla kerralla. Ei päästäny läpi koska, kuulemma vaihdoin kaistaa sulkuviivan yli. Oli vähän vaikea nähdä se viiva kun teitä ei oltu aurattu.

Tuntui että se halus tahallaan vittuilla mulle siitä viivasta.

Toisella kertaa pääsin läpi.

Vierailija
69/136 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli itellä todella paskamainen inssityyppi sillon ekalla kerralla. Ei päästäny läpi koska, kuulemma vaihdoin kaistaa sulkuviivan yli. Oli vähän vaikea nähdä se viiva kun teitä ei oltu aurattu.

Tuntui että se halus tahallaan vittuilla mulle siitä viivasta.

Toisella kertaa pääsin läpi.

Olisit tehny valituksen

Vierailija
70/136 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään melkein puolet taidetaan hylätä ekassa inssissä ja vaihtelee paljon paikkakunnittain. Esim. Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Jyväskylässä alle puolet pääsee ensimmäisellä inssillä läpi. Maaseutumaisissa paikoissa luulisi kuitenkin useimpien pääsevän läpi. 

Ei kannata vertailla johonkin yli 10 vuoden takaiseen saati 20-30 vuoden takaiseen inssiin nykypäivää. Ennen lähes kaikki pääsi läpi, mutta ennen oli enemmän pakollisia ajotunteja ja helpommat inssit. 

Vierailija
71/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla hylättiin kahdesti vain sen takia, että en ollut jotain pöllölajia, jonka niskat kääntyy 360 astetta joka ikisellä sekunnilla.

Niissä autoissa on normaalisti peilit, ei tarvitse pään kääntyä ympäri.

Peileistä ei näy sokea kulma.

Vierailija
72/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jännitys vaivaa suoritusta, niin hae lääkäriltä resepti johonkin rauhoittavaan, joka ei vaikuta ajokykyyn. Esimerkiksi beetasalpaajaa.

Vierailija
73/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään melkein puolet taidetaan hylätä ekassa inssissä ja vaihtelee paljon paikkakunnittain. Esim. Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Jyväskylässä alle puolet pääsee ensimmäisellä inssillä läpi. Maaseutumaisissa paikoissa luulisi kuitenkin useimpien pääsevän läpi. 

Ei kannata vertailla johonkin yli 10 vuoden takaiseen saati 20-30 vuoden takaiseen inssiin nykypäivää. Ennen lähes kaikki pääsi läpi, mutta ennen oli enemmän pakollisia ajotunteja ja helpommat inssit. 

Berner kaiken muun säätämisen ohella kusi paskaksi myös autokoulun, ajotunnit väheni ja nyt ajokokeen vastaanottaa vain yksi taho, jonka tavoite on tehdä tulosta. Silloin heidän etunsa on hylätä mahdollisimman monta koetta, jotta saavat lisää rahaa. Se ei siis suinkaan ole mikään valtio-omisteinen kaikkia hyödyttävä firma, vaan tulosta tahkova osakeyhtiö. Ihmeen vähän tästä puhutaan, koska uhreja on yleensä nuoret, jotka eivät osaa vielä puolustaa itseään.

"Ajovarma Oy on kuljettajantutkintojen vastaanottamiseen ja tieliikenteen lupapalveluihin erikoistunut yritys, joka kuuluu A-Katsastus-konserniin. A-Katsastuksen omistaa Tradeka-Yhtiöt Oy. Tradekan omistaa Osuuskunta Tradeka, joka on punapääoman linnake."

Vierailija
74/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beetasalpaajaa saa esiintymisjännitykseen, mitä kannattaa ehkä ennemmin käyttää syynä lääkärissä, kuin inssiä. ;)

Vierailija
75/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä läpäisin vasta kolmannella ja ajotunteja taisi tulla yhteensä melkein 50. Hups! Sen jälkeen ajoin C-kortin minimitunneilla ja ekalla läpi, nykyään olen ammattikuljettaja. Mitään isompaa ei ole koskaan sattunut ja olen aika rauhallinen ja ennakoiva kuski. Enää ei jännitä.

Vierailija
76/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet niistä tutvoista ovat täysiä kusipäitä.

Vittuilevat/ piilovittuilevat monesti ajokokeen jälkeen.

Hylkäävät aivan olemattomista asioista.

Sain ensimmäisellä kerralla hylkäyksen siitä että vaihdoin kaistaa katsomatta sivulle. Katsoin kyllä.

Toisella kerralla pyöräilijä oli odottamassa suojatien vieressä että minä menisin(räpläsi myös puhelinta) ,hiljensin vauhtia, mutta en pysähtynyt. 

Kolmannella kerralla näytin vilkkua liikenneympyrässä väärään suuntaan, joo tuo oli ihan selvä huolimattomuusvirhe, mutta en ymmärrä miksi tuollaisesta tuli hylkäys. Tutvo lisäksi valitti jälleen että en katsonut tarpeeksi kaistaa vaihtaessa sivulle.

Ajovarma on yksityinen yritys, jonka tavoitteena on tehdä voittoa.

Jonot ovat myös täysin kohtuuttomat. Jouduin jokaisen inssin välillä odottamaan 3-4viikkoa. Ihan kiusaamista.

Vierailija
77/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka uusi inssin 10 kertaa.(piti kylläkin lähes vuoden tauon välillä) ei osaa vieläkään ajaa autoa. Oli ollut sama tutvo niin monta kertaa että päästi varmaan jo säälistä läpi.

Vierailija
78/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten esim. Suomen surkein kuski ohjelmassa olevat ovat voineet päästä inssiä läpi?

Suuri ongelma on se että jotkut täysin osaamattomat päästetään läpi ja jotkut osaavat joutuvat uusimaan. Arviointi ei ole tasapuolista. Riippuu täysin henkilöstä joka inssin arvioi.

Vierailija
79/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta kuin yrittää niin monta kertaa että menee läpi. Tsemppiä!

Vierailija
80/136 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monennellakohan kerralla ne vaarallisesti kaahaavat teinipojat on päässeet läpi? No, pappa betalar bensiner.