En pääse inssiä millään läpi. Muita joilla ollut vaikeaa päästä läpi?
Tänään oli jo toinen inssi eikä taaskaan läpi.
Alkaa turhauttaa ja vit*uttaa koko homma. Rahaakin menee hirveesti kun ei vain mene läpi.
Seuraava inssi vasta kuukauden päästä kun ei ollut vapaita aikoja. Pelkään että mokaan seuraavankin.
Kuulin että yhden kaverini tuttu oli päässyt inssin läpi vasta seitsemännellä kerralla.
Vertaistukea kaivataan.
Kuinka monta kertaa olet joutunut uusimaan inssin?
Kommentit (136)
Kerralla meni.
Osasin ajaa, jo ensimmäisestä ajokerrasta. Ajotunneilla hiottiin sitten vaan yksityiskohtia, ja parannettiin esim. taloudellisemmaksi ajoa.
Mielestäni jos ei pääse kolmannellakaan kerralla läpi niin koko autokoulu alusta. Kuten joku sanoi aikasemmin, toisia ei vain ole luotu auton rattiin
Olet vissiin jo iäkäs, ihan syystä silloin ei enää ajeta yksityissaastuttimella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla hylättiin kahdesti vain sen takia, että en ollut jotain pöllölajia, jonka niskat kääntyy 360 astetta joka ikisellä sekunnilla.
Peilit on keksitty. Ehkä vaan unohdit katsoa peileistä. Ei kenenkään niskat taivu 360 astetta ja toiseksi se on vaarallistakin koko ajan vilkuilla ympäri, jos ajaa eteenpäin. Minun ystäväni ei päässyt inssiä läpi, koska hän oli ajanut tietä, jolla ei ollut etuajo-oikeutettu, mutta kertaakaan ei kääntänyt päätään katsoakseen, tuleeko risteyksissä oikealta ketään. Hän oli sillä tavalla itsepäinen, että väitti vielä autokoulun lisäajotunneillakin, että kun hän ajaa suoraan eteenpäin, ei hänen tarvitse koko ajan vilkuilla oikealle. Sama oli hänellä peruutuksessa, että kun hän peruuttaa taaksepäin, hänen kuuluu katsoa ainoastaan taakse, ei eteen tai sivuille. Parkkiruutuun voi olla hiukan tiukka paikka kyllä peruuttaa, jos tuijottaa vain taakse, saattaapa olla, että keulan puolelta rysähtää viereiseen autoon.
Jotkut oppii hitaammin ja voi olla vaikka arka uusissa asioissa. Ei kannata välittää näistä jotka sanoo että jos ei kolmannella kerralla niin sitte ei koskaan korttia.. ja on ne inssivalvojatki ihan ihmisiä, ne voi olla joskus kusipäitä tai sellasellaki voi olla huono päivä..
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pääsin vasta kolmannella läpi. Inssi päättyi loppukaneettiin "jos sä ajat vielä näin niin sä tapat jonkun", mutta päästi silti syystä tai toisesta läpi. Vielä en ole ketään tappanut. Tsemppiä!
Vielä.
Naisethan tykkää vissiin hyvin tarkoista säännöistä ja liikennehän on hyvin tarkoin säänneltyä, joten ei luulisi olevan ongelmaa. Se auton käsittely nyt on ihan helpoin osio, vähän kuin menisi tehtaalle töihin ja opettelisi jonkin koneen käytön, mutta ne liikennesäännöt on se tärkein asia.
Mä sain aikoinani kymmenen ylimääräistä ajokertaa, ennenkuin pääsin harjoitusinssistä läpi. En tiedä vieläkö niitä pidetään. Kolmannella meni sitten varsinainen.
Luota itseesi. On myös hyväksi, että sanoo ääneen, jos huomaa mokanneensa jossain kohtaa. Jos ei se vaaranna liikennettä, sen huomaaminen ja tunnustaminen antaa sen kuvan, että tiedät miten olisi pitänyt mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille tämä on haastavaa.
Ihmeellinen asenne sulla.
Naiset on usein huonoja kuskeja
Tilastollisesti miehet ovat huonompia.
on se kumma jos ei saa pikkuauton inssiä läpi kerralla.
abecede
Minä varmaan ainoa, joka saanut ajokortin ajettuaan päin punaista valoa. Mutta inssimies käski, kun olimme 4 tien risteyksessä, jossa mulle ei vihreä valo vaihtunut ollenkaan!! Hän sanoi:"Anna mennä!" Samalla kireä alkutunnelma vapautui, kortti tuli ensiyrityksellä. Se oli ABC- kortti. Ja nainen olen. Tämä tapahtui nuoruudessani.
Poikaani juuri opetin opetusluvalla. Hän pääsi inssistä läpi toisella yrittämällä. Ensimmäisessä ajossa hermoili liikaa ja teki pari virhettä. Sai inssi-mieheltä oikein asiallisen, hampurilaismalli-tyylisen palautteen. Kiitimme siitä, käsittelimme sen yhdessä, ja kolmen päivän perästä oli ajolupa taskussa.
Kannattaa keskittyä liikenteeseen, muihin tielläliikkujiin (erityisesti suojatiellä kulkijat) ja liikennesääntöjen pikkutarkkaan noudattamiseen. Ei haukkumaan inssejä tai jännittämään, onko hänellä tänään "hyvä vai huono päivä".
Vierailija kirjoitti:
Naisille tämä on haastavaa.
Ekalla meni. Terv.nainen
Moottoripyöräkorttia en saanut vaikka olin ajanut hyvin ja huolellisesti mopolla jo 20 vuotta. Ihme kiihdytyksiä ja jarrutuksia ja pujottelua se homma oli. No toista kertaa en kokeillut. Vitutti sen verran.
Kolmannella kerralla meni läpi. (teoria meni ekalla) Olin epävarma ja siksi ylivarovainen. Otin lisää ajotunteja. Nykyään ajaminen sujuu hyvin, on ollut kortti jo 16 vuotta ja olen ajellut paljon. Hki:n keskustaan en lähde ajamaan, en välttämättä osaisi, muuten ei ongelmia. Kyllä vielä pääset läpi. Lisäajotunnit tai harjoittelu jossain syrjäteillä jos mahdollista on hyvä idea.
Yhdyn monien kommentteihin: se hylkäys tulee, onneksi, koska kuskia pidetään vaarallisena itselleen ja muille. Ei kuulukaan päästää läpi.
Mutta se ei tarkoita, että et koskaan oppisi: lisätunteja kehiin. Totta on sekin, että minimiajotuntien määrä on nykyään niin pieni, ettei se riitä tekemään ihmisestä kuskia.
Itse pääsin inssin (v. 2012) ekalla läpi silkalla tuurilla: tein viimeisellä ajotunnilla sellaisia kardinaalivirheitä, joista olisi inssissä hylätty. Mutta yhtään virhettä ei sattunut kokeeseen. Olin kyllä tosi hutera kuski joitakin kuukausia kortin saamisen jälkeen, mutta kuitenkin niin varovainen, että mitään ei sattunut. Jälkikäteen ajatellen aivan naurettavaa, miten huonoilla taidoilla minut päästettiin läpi siitä ylihintaisesta kusetuksesta jota autokouluksi kutsutaan. Silloin oli ajotuntien hinnat kalleimmillaan, ennen näitä opetuslupabuumeja, ja pikkukuntien alueilla jotkin autokoulut pyörittivät silkkaa sikahintaista monopolia.
Mutta harjoitus teki tehtävänsä. Vahingoitta on ajeltu pian 12 vuotta, ja minusta tuli lopulta varma kuski. Kyllä se siitä.
Joskus luin että 2/3 kokelaista pääsee läpi. Eli hylkäys on normaalia. Itse pääsin läpi kolmannella kerralla.
Yksi kaverini pääsi inssistä läpi kahdeksannella kerralla! Otti pakollisten ajotuntien lisäksi ainakin 5 ajotuntia. Rahaa paloi ja paljon.
Itse pääsin kolmannella kerralla. Ensimmäinen kerta meni jännityksen takia pilalle, toinen meni pilalle koska näytin vilkkua väärin liikenneympyrässä enkä mukamas tarpeeksi katsonut sivuille kun vaihdoin kaistoja. Kolmas meni sitten läpi.
Mistä asioista sait palautetta? Laita ne mokat mieleesi ja harjoittele vaikka mielessäsi niitä ennen kuin menet uuteen insinööriajoon. Uskon, että pääset läpi. Muista nopeusrajoitukset. Mä pääsin ekalla kerralla läpi, mutta katsastusinsinööri huusi, että ajoin liian lujaa. Olin omaopetuksessa tottunut ajamaan liian nopeasti.
Mulla oli ihan mulkku inssi. Jouduin muutaman kerran uusimaan. Yksi kerta oli ihan aiheesta, mutta siinä vaiheessa hermoilin aikaisempien takia.