En pääse inssiä millään läpi. Muita joilla ollut vaikeaa päästä läpi?
Tänään oli jo toinen inssi eikä taaskaan läpi.
Alkaa turhauttaa ja vit*uttaa koko homma. Rahaakin menee hirveesti kun ei vain mene läpi.
Seuraava inssi vasta kuukauden päästä kun ei ollut vapaita aikoja. Pelkään että mokaan seuraavankin.
Kuulin että yhden kaverini tuttu oli päässyt inssin läpi vasta seitsemännellä kerralla.
Vertaistukea kaivataan.
Kuinka monta kertaa olet joutunut uusimaan inssin?
Kommentit (136)
Mulla hylättiin kahdesti vain sen takia, että en ollut jotain pöllölajia, jonka niskat kääntyy 360 astetta joka ikisellä sekunnilla.
Ajotuntien määrä on puolitettu siitä mitä se oli vielä 80-luvulla, jolloin suurin osa sai kortin ekalla tai tokalla kerralla.
Pääsin kolmannella. Autoilu tuntui heti paljon helpommalta kun ensimmäistä kertaa ajoin yksin eikä ollut ketään kyttäämässä vieressä.
Tuttu 78-vuotias leski päätti ajaa ensimmäisen ajokorttinsa vasta tuossa kypsässä iässä. (tosin autoilu jäi vähäiseksi, mutta halusi kai haastaa itsensä ja rahaa oli) Sai kortin vasta kuudennella inssillä.
Sain läpi kolmannella. Se voi vaikuttaa, kuka on inssin valvojana. Jotkut hylkää tosi pienestä ja toiset taas päästää läpi jos kuski on itse huomannut tekemänsä (ei vaarallisen) virheen ja osaa kokeen lopuksi kertoa missä meni pieleen ja miten olisi kuulunut tehdä.
Mä sain, kun olin viimeisilläni ja mies soitti inssille, että tarvitsen korttia, koska hän joutui pyörätuoliin.
Hermoilet liikaa. Keskity siihen että ajat turvallisesti ja huomioit muut teilla liikkujat. Mihinkään ei ole kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille tämä on haastavaa.
Ihmeellinen asenne sulla.
Naiset on usein huonoja kuskeja
Naiset on huonoja kuskeja, miehet kusipäisiä kuskeja 🤷Naiset törttöilee liikenteessä tyhmyyttään, miehet kusipäisyyttään. Miehillä tuo kusipäisyys korostuu, jos perseen alla on BMW, Audi, mersu, Skeida tai Tesla.
Mikä meni pieleen? Keskity fiksaamaan se ja eiköhän se läpi mene sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille tämä on haastavaa.
Ihmeellinen asenne sulla.
Naiset on usein huonoja kuskeja
miehet ovat, jostain syystä, hyviä vetämään käteen...lienee asenneongelmaisia...
Pitää ottaa lisää ajotunteja. Jotkut vain on kovapäisempiä.
Kannattaa vaan ottaa suosiolla lisää ajotunteja, ennen niitä oli tuplasti enemmän. Tulee halvemmaksi kuin mennä jatkuvasti yrittämään uutta inssiä.
No pääsin ekalla, mutta lohdutukseksi: enää en pääsisi. Ajoin kortin saamisen jälkeen ehkä 5 v, ja silloinkin harvoin. Siitä on yli 20 v!
Jos lahjat ei riitä autolla ajamiseen, niin älä aja. Esim. "Suomen surkein kuski" -ohjelma on täynnä esimerkkejä, joiden ei olisi ikimaailmassa pitänyt korttia saada. Pysykää törpöt poissa liikenteestä, olette vaaraksi kaikille. Ihmisiä oikeasti kuolee siksi että lahjattomia päästetään rattiin.
Minulla ongelma liittyi itselleni sopimattomaan autokouluun. Vaihdoin autokoulua naisten vetämään autokouluun ja pyysin nais-inssin ja läpi meni. Miesten opetustyyli ei sopinut mulle.
Ja tutkitusti liikenteessä eniten törttöilevät nuoret miehet. Älytön ylinopeus, kavereille näyttäminen ja harkitsemattomat ohitukset ovat paljon vaarallisempia kuin (joidenkin) naisten varovaisuus liikenteessä.
Mistä syystä hylätty? Mitä pitää harjoitella lisää?
Itsellä eka inssi hylättiin, kun meinasin peruuttaa ojaan. Toisella kerrallameni läpi. Sen jälkeen olen ajanut 40 v ilman kolaria tai sakkoja.
Nainen
"Inssi" oli isän tuttava, mukavia juteltiin muutaman mutkan verran. Se siitä.
Ota lisää ajotunteja, itse opetin lapseni opetusluvalla ja kaikki kolme pääsivät läpi ensimmäisellä kerralla. Takana oli useita tunteja ajoharjoitusta
Vierailija kirjoitti:
Mulla hylättiin kahdesti vain sen takia, että en ollut jotain pöllölajia, jonka niskat kääntyy 360 astetta joka ikisellä sekunnilla.
Niissä autoissa on normaalisti peilit, ei tarvitse pään kääntyä ympäri.
Komukka Anna Kontula pääsi inssin läpi vasta seitsemännellä kerralla eikä siitä mennyt kauaa kun jo tuuttasi autonsa katolleen. Onneksi ei kukaan viaton sivullinen joutunut kärsimään sen tollukan törttöilyistä. Kaikkia ei ole tarkoitettu auton rattiin.