Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkunainen: tämän takia et törmää noihin "tavis" miehiin jonka kanssa voisi harkita jotain vakavaa.

Vierailija
15.05.2024 |

Miten suuri osa miehistä täyttää seuraavat kriteerit :noin 180 cm pitkä (ei alle!), palkkaa 5k per kk, sinkku, urheilullinen muttei bodari, akateeminen?

Kysymykseen vastatakseni tarkastelen kriteereitä yksi kerrallaan ja arvioin, kuinka moni mies todennäköisesti täyttää ne. On kuitenkin syytä huomata, että tarkkoja tilastoja ei aina ole saatavilla, ja osa arvioista perustuu väestöllisiin ja taloudellisiin keskiarvoihin.

1. Pituus (180 cm tai yli)

- Keskimääräinen pituus suomalaisilla miehillä on noin 178 cm.

- Arviolta noin 40 % suomalaisista miehistä on vähintään 180 cm pitkiä.

2. Palkka (vähintään 5000 € / kk)

- Vuonna 2022 suomalaisen miehen mediaanipalkka oli noin 3500 €.

- Tilastokeskuksen mukaan vain noin 10 % suomalaisista miehistä ansaitsee yli 5000 € kuukaudessa.

3. Sinkku

- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on sinkkuja.

4. Urheilullinen mutta ei bodari

- Tämä on subjektiivinen kriteeri. Arvioisin, että noin 25 % suomalaisista miehistä pitää itseään urheilullisena

5. Akateeminen (korkeakoulututkinto)

- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on suorittanut korkeakoulututkinnon.

Kun yhdistetään nämä kriteerit ja oletetaan, että ne ovat toisistaan riippumattomia, voimme arvioida seuraavasti:

- Pituus: 40 %

- Palkka: 10 %

- Sinkku: 30 %

- Urheilullinen: 25 %

- Akateeminen: 30 %

Kokonaisosuus lasketaan kertomalla näiden ehtojen todennäköisyydet keskenään:

0,40*0,10*0,30*0,25*0,30 = 0,0009

Tämä tarkoittaa, että noin 0,09 % miehistä täyttää kaikki nämä kriteerit.

Määrällinen arvio

Suomessa on noin 2,7 miljoonaa miestä.

Arviolta noin 2430 miestä Suomessa täyttää nämä kriteerit.

Kommentit (292)

Vierailija
61/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole vaatimassa yli 5000 e palkkaa. 

Toivoo kyllä, ei välttämättä vaadi. 

Vierailija
62/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni täyttää jokaisen noista kohdista. Nyt ap voit järkyttyä: olen 40-vuotias (en intersektionaalinen) feministi, painan 98 kg, olen 160 cm pitkä ja minulla on tatuointeja. Et todennäköisesti usko tätä, mutta näin on. Kaiken lisäksi meillä on mukavaa yhdessä. Se on nimittäin tärkeintä, rakkauden lisäksi. 

Korjaan, kohta 3, sinkkuus, ei tietenkään täyty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet unohtanut ikäkriteerin. Hedelmällisessä pariutumisiässä olevat naiset eivät tahdo "täydellistä" 45-65-vuotiasta miestä.

Jaa, kuitenkin seiska on täynnä tuollaisia pareja. Eli kyllä ne naiset joustaa jos muut kriteerit täyttyvät (tai hänellä pelkkä julkkis tai miljonääri status).

Vierailija
64/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai yli 180 cm pituutta. Yli 175 cm onkin sitten varmaan 60-70% miehistä.

Tuo on lyhyt alle 40-vuotiaalle miehelle. Olen 173-senttinen nainen enkä ole mikään hongankolistaja ikäisiini tai nuorempiin nähden, ja minua pidempiä miehiä on pilvin pimein. Pituus ei tosin koskaan ollut kriteerini. 

Vierailija
65/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni täyttää jokaisen noista kohdista. Nyt ap voit järkyttyä: olen 40-vuotias (en intersektionaalinen) feministi, painan 98 kg, olen 160 cm pitkä ja minulla on tatuointeja. Et todennäköisesti usko tätä, mutta näin on. Kaiken lisäksi meillä on mukavaa yhdessä. Se on nimittäin tärkeintä, rakkauden lisäksi. 

Ei liene kenellekään yllätys että jotkut voittaa lotossa. Ja vauva palstahan on lotto- ja muita miljonäärejä täynnä.

Ei rakkaus ole lottovoitto. Se tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Rakkaus ei ole materiaa, siitä ei voi kilpailla. Lotto on kilpapeli, ihmissuhteet eivät. 

- se 40 v. nainen 

Vierailija
66/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoo kyllä, ei välttämättä vaadi. 

Kunhan mies on tarpeeksi komea voi luistaa monista vaatimuksista. Joillekin naisille se komeus on kaikki kaikessa. Sen huomaa kun näkee miten moni nainen sietää ihan mitä tahansa paskaa komealta mieheltä.

Vierailija
67/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan, kohta 3, sinkkuus, ei tietenkään täyty. 

Eli olit kodinrikkoja?

Vierailija
68/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioithan, että nuoremmat ikäluokat ovat pidempiä ja hieman koulutetumpia. Eli poistathan lukemasta vanhemmat ikäluokat. 

Joo, mutta palkka taas nousee iän myötä kun kokemusta karttuu. Eli +/- nolla.

Vierailija
69/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koolla on tai ei ole väliä, mutta jos aloituksen mieheltä odotetaan myös, sanotaanko miehistä ulottuvuutta vaikka tuollainen 17 cm (jolla ei vielä aikuisviihdetähdeksi nousta) niin saatu lukumäärä pitää kertoa 0,15:lla.

Tulokseksi jää  365 miestä eli yksi vuoden jokaiselle päivällä.

Tuosta kun vähennetään kertoimilla ei sopivat arvomaailmat (x0,2-0,8), tupakoitsijat, päihderiippuvaiset, lemmikinvihaajat, lastahaluamattomat/ ehdottomasti lapsenhaluavat, vegaanit/lihansyöjjät. jne jne. Nollaa lähenee vaihtoehdot.

Vierailija
70/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, toi sinkkuus on kyl aika paha kriteeri. Hyi naiset.

Sehän nyt ei ole mikään este monelle suomalaiselle naiselle, moraalittomia kun ovat.

Vierailija
71/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 180cm on suuntaa antava, monelle varmaan 178cm riittää hyvin ja tähän vaikuttaa usein naisen oma pituus.

5 tonnia kuussa on vähän epälooginen toive, kun noin hyväpalkkaiset ovat kovan luokan uraihmisiä ja nykyäänhän naiset juuri haluavat, että mieskin olisi kotona ja osallistuisi kotitöihin ja lasten hoitoon ja kanssa olemiseen, että ehkä tällä haetaan sellaista "ei jotain 2 tonnia tienaavaa kiitos".

Koulutus tai lähinnä sen puute kertoo noin 80% tietyistä kliseistä ja sen ymmärtää hyvin, toki fiksu kouluttautumaton osaa äkkiä vedellä oikeista naruista ja tuoda esiin ne puolet, joita toivotaan, joten ei ongelmaa.

Urheilullinen on typerä käsite miesten/naisten kesken, parempi olisi käyttää niitä rehellisiä ilmaisuja, joita oikeasti toivotaan, vaikka: ei ole mahaa, hyvä ryhti, en ole täysin hinteläheikki, ja jotain tällaista.

Vierailija
72/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koolla on tai ei ole väliä, mutta jos aloituksen mieheltä odotetaan myös, sanotaanko miehistä ulottuvuutta vaikka tuollainen 17 cm (jolla ei vielä aikuisviihdetähdeksi nousta) niin saatu lukumäärä pitää kertoa 0,15:lla.

Tulokseksi jää  365 miestä eli yksi vuoden jokaiselle päivällä.

Tuosta kun vähennetään kertoimilla ei sopivat arvomaailmat (x0,2-0,8), tupakoitsijat, päihderiippuvaiset, lemmikinvihaajat, lastahaluamattomat/ ehdottomasti lapsenhaluavat, vegaanit/lihansyöjjät. jne jne. Nollaa lähenee vaihtoehdot.

Joojoo, ja sitten kun vielä huomioidaan ettei se täydellinen mies todellakaan ole millään 30% todennäköisyydellä vapaana, vaan se mahis on jotain promille luokka, niin...

Vierailija
73/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansaitsen itse vielä selvästi enemmän ja ikävä kyllä suhteet selvästi vähemmän ansaitsevien miesten kanssa ovat olleet ongelmallisia. Yksi jopa irtisanoutui ja jättäytyi työttömäksi olettaen minun elättävän hänet jatkossa sekä toimivan palvelijana, toisella taas matalammat tulot aiheuttivat itsetunto-ongelmia, jotka johtivat piikittelyyn "helposta ja suuripalkkaisesta työstäni". Yhteistä näille miehille oli, että niin paljon en rahaa heihin voinut upottaa, että he olisivat olleet tyytyväisiä.

Vierailija
74/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut söpöt naiset ovat valinnet sellaisia miehiä, etten voi kuin ihmetellä. 

Lisäksi ei amisnaiset halua mitään akateemista, hyvätuloista miestä. Amisnainen ja akateeminen mies elävät täysin eri ulottuvuuessa. Toki ei se akateeminen mieskään mitään lähihoitajaa halua, vaikka sillä olisi kuinka kaunis pyöreä pylly.

Vierailija
75/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi isoin ongelma on tietenkin se, että tavis pullerotaikinanaama ei tyydy vähempään, joku käy siihen pulleroon tyydyttämässä tarpeensa, eivät he kunnon suhteisiin edes kelpaa. Mutta tottakai tämä tavispullerotaikinanaama elää toivossa siihen 50v hujakoille ennenkuin tajuaa, että koko homma on ohi.

Ongelma kummallakin sukupuolella, täysin järjettömät vaatimukset, jotka ovat täyttä utopiaa ja höpön höpöä, eivätkä perustu todellisuuteen.

Vierailija
76/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toi sinkkuus on kyl aika paha kriteeri. Hyi naiset.

Sehän nyt ei ole mikään este monelle suomalaiselle naiselle, moraalittomia kun ovat.

Pahempi moraalipula on parisuhteessa olevalla pettävällä miehellä, tosin kaksinaismoralistisia l*rttojahan kaikki suomalaiset miehet ovatkin.

Vierailija
77/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai yli 180 cm pituutta. Yli 175 cm onkin sitten varmaan 60-70% miehistä.

Tuo on lyhyt alle 40-vuotiaalle miehelle. Olen 173-senttinen nainen enkä ole mikään hongankolistaja ikäisiini tai nuorempiin nähden, ja minua pidempiä miehiä on pilvin pimein. Pituus ei tosin koskaan ollut kriteerini. 

Itse olen 172cm ja moni mies joka tulee mua vastaan on lyhyempi. Varmaan joku 30%. En todellakaan tunne itseäni lyhyeksi. Ne jotkut pitkät miehet ovat sitten todella pitkiä joten ne vääristävät keskiarvon pois mediaanista. 

Eli esim 190m mies ei todellakaan ole yhtä harvinainen kuin 160cm mies, joten valtaosa miehistä ovat alle keskipituuden.

Vierailija
78/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten pisu noussut päähän tekele akoilla, jotka ilman meikkiä , peruukkia ja lisäkkeitä ja leikatessaan hiuksensa siiliksinäyttävät 1920-luvun lamassa kärsivillä vankilan pojilta

tosin pojat ja miehet komeampia ;D

Vierailija
79/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liene kenellekään yllätys että jotkut voittaa lotossa. Ja vauva palstahan on lotto- ja muita miljonäärejä täynnä.

Ei rakkaus ole lottovoitto. Se tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Rakkaus ei ole materiaa, siitä ei voi kilpailla. Lotto on kilpapeli, ihmissuhteet eivät. 

- se 40 v. nainen 

Kummasti se missin rakkaus aina osuu siihen jääkiekkoilijaan, räppäriin tai miljonääri yrittäjään...

Vierailija
80/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet oletuksen, että nuo valitsemasi parametrit ovat toisistaan riippumattomia. Ne eivät täysin ole. Esimerkiksi akateeminen koulutus ja palkka korreloivat keskenään. Samoin palkka ja pituuskin jossain määrin.

Oikeasti osuus ei ole noin pieni.

M52

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi