Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkunainen: tämän takia et törmää noihin "tavis" miehiin jonka kanssa voisi harkita jotain vakavaa.

Vierailija
15.05.2024 |

Miten suuri osa miehistä täyttää seuraavat kriteerit :noin 180 cm pitkä (ei alle!), palkkaa 5k per kk, sinkku, urheilullinen muttei bodari, akateeminen?

Kysymykseen vastatakseni tarkastelen kriteereitä yksi kerrallaan ja arvioin, kuinka moni mies todennäköisesti täyttää ne. On kuitenkin syytä huomata, että tarkkoja tilastoja ei aina ole saatavilla, ja osa arvioista perustuu väestöllisiin ja taloudellisiin keskiarvoihin.

1. Pituus (180 cm tai yli)

- Keskimääräinen pituus suomalaisilla miehillä on noin 178 cm.

- Arviolta noin 40 % suomalaisista miehistä on vähintään 180 cm pitkiä.

2. Palkka (vähintään 5000 € / kk)

- Vuonna 2022 suomalaisen miehen mediaanipalkka oli noin 3500 €.

- Tilastokeskuksen mukaan vain noin 10 % suomalaisista miehistä ansaitsee yli 5000 € kuukaudessa.

3. Sinkku

- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on sinkkuja.

4. Urheilullinen mutta ei bodari

- Tämä on subjektiivinen kriteeri. Arvioisin, että noin 25 % suomalaisista miehistä pitää itseään urheilullisena

5. Akateeminen (korkeakoulututkinto)

- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on suorittanut korkeakoulututkinnon.

Kun yhdistetään nämä kriteerit ja oletetaan, että ne ovat toisistaan riippumattomia, voimme arvioida seuraavasti:

- Pituus: 40 %

- Palkka: 10 %

- Sinkku: 30 %

- Urheilullinen: 25 %

- Akateeminen: 30 %

Kokonaisosuus lasketaan kertomalla näiden ehtojen todennäköisyydet keskenään:

0,40*0,10*0,30*0,25*0,30 = 0,0009

Tämä tarkoittaa, että noin 0,09 % miehistä täyttää kaikki nämä kriteerit.

Määrällinen arvio

Suomessa on noin 2,7 miljoonaa miestä.

Arviolta noin 2430 miestä Suomessa täyttää nämä kriteerit.

Kommentit (292)

Vierailija
41/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki auervaarat mitä olen elämässäni tavannut on huomattavasti alle miesten keskimitan, rumia, kaljuja tai kaljuuntuvia, lihavia, työttömiä ja on tuomioita väkivaltarikoksista sekä ovat täysin varattomia. Silti he on saaneet elämäänsä naisen kuin naisen elättämään näitä ja olleet naimisissa useita kertoja elämässään. Kaikki avioliitot ja parisuhteet on päätyneet heidän toimestaan tavalla tai toisella. Lapsia on lukuisia.Joten ap. Miten sinä et onnistu, missään kun naisille näköjään kelpaa ihan mitä vain?

Vierailija
42/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kerran sanoi minulle että olen täydellinen mies ja menisi kanssani naimisiin jos olisin 180 cm mies mutta olen vaan 166 cm. Sitten kuulin miten se nainen seurustelis ellaisen pitkän 180 cm miehen kanssa ja mies oli pettänyt sitä monta kertaa. Lähetin naiselle viestin että olisi kannattanut ottaa se 166 cm mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet unohtanut ikäkriteerin. Hedelmällisessä pariutumisiässä olevat naiset eivät tahdo "täydellistä" 45-65-vuotiasta miestä.

Vierailija
44/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin sinkkuna ollessani huomioon tuon. Pohdin myös todennäköisyyttä löytää muutkin kriteerini täyttävä mies. Totesin, että se on pieni, mutta että jäisin mieluummin yksin kuin joustaisin. Näistä akateemisuus ja urheilullisuus olivat minulle tärkeimmät, ja nehän ovat myös sellaiset joita miehet voisivat itselleen hankkia jos kokisivat että noiden puuttuminen muodostuu ongelmaksi. 

Minusta tässä ei voi pohtia pelkkiä numeroita. Pitää myös ottaa huomioon se, kuinka valmis on jäämään sinkuksi. 

Vierailija
45/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tavis akateeminen lyllerö löysin itselleni miehen, joka on 184cm pitkä, tohtori, kivan näköinen, on ihan mukavasti varakkuuttakin. Hän ei toki ole suomalainen, mutta mitä väliä. 

Vierailija
46/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kun ei kiinnosta minkäänlaiset äijät. Pllua vaan vingutte ja se ei käy.

Vierailija
47/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tällaisen <3 Ja on kaiken lisäksi ihana, hauska, lämmin, hyväsydäminen, viisaskin. Joillakin vaan on kaikki. Elämä ei ole reilua eikä ne nallekarkit mene tasan. 

Ps. Ja mun mielestä on kyllä sinänsä ihan tavallinen. Kuten minäkin. Me käydään töissä, harrastetaan, hoidetaan kotia ja lapsia, joskus reissataan ja tavataan ystäviä ja sukulaisia. Taviksia ollaan. 

Vierailija
48/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioithan, että nuoremmat ikäluokat ovat pidempiä ja hieman koulutetumpia. Eli poistathan lukemasta vanhemmat ikäluokat. 

Vierailija
49/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioithan, että nuoremmat ikäluokat ovat pidempiä ja hieman koulutetumpia. Eli poistathan lukemasta vanhemmat ikäluokat. 

Lisäisin myös että sinkkuus on hassu kriteeri tässä, sillä kaikki ovat sinkkuja joskus. Varmasti esimerkiksi alle 25-vuotiaissa miehissä on paljon sinkkuja. 

Vierailija
50/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen kerran sanoi minulle että olen täydellinen mies ja menisi kanssani naimisiin jos olisin 180 cm mies mutta olen vaan 166 cm. Sitten kuulin miten se nainen seurustelis ellaisen pitkän 180 cm miehen kanssa ja mies oli pettänyt sitä monta kertaa. Lähetin naiselle viestin että olisi kannattanut ottaa se 166 cm mies.

Kuulostaa todella täydelliseltä. Jos täydellinen mies on katkera siis. 

Vierailija
51/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole vaatimassa yli 5000 e palkkaa. 

Vierailija
52/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole vaatimassa yli 5000 e palkkaa. 

Tai yli 180 cm pituutta. Yli 175 cm onkin sitten varmaan 60-70% miehistä.

Vierailija
53/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti menee niin, että tuon palkkatason ihmisistä suurin osa on akateemisia, urheilullisia ja pitkiä, joten ap:n analyysi ei osu oikeaan. Noin 10 % miehistä on tuon ryhmän osuus.

Jos tuloraja yksistään sisältää vain 10% miehistä, niin kaikki kriteerit täyttäviä ei takuulla ole 10%. Se tarkottaisi mm. sitä että kaikki yli 5000 tienaavat olisivat sinkkuja.

Vierailija
54/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otetaan huomioon eri kriteerien väliset korrelaatiot, laskelmat muuttuvat hieman monimutkaisemmiksi, koska jotkin kriteerit ovat todennäköisesti positiivisesti korreloituneita (esimerkiksi korkea palkka ja akateeminen tausta) ja toiset eivät välttämättä ole. Korrelaatioiden huomioon ottaminen vaatii tarkempia tilastotietoja, mutta voimme tehdä karkean arvion seuraavilla oletuksilla:

Pituus ja korkea palkka: On mahdollista, että korkeammilla miehillä on hieman suurempi todennäköisyys ansaita enemmän, mutta korrelaatio on todennäköisesti heikko.

Korkea palkka ja akateeminen tausta: Nämä kaksi tekijää ovat vahvasti positiivisesti korreloituneita.

Urheilullisuus ja akateeminen tausta: Nämä tekijät voivat olla jonkin verran korreloituneita, koska koulutetut ihmiset saattavat panostaa enemmän terveyteensä.

Sinkkuus ja korkea palkka/akateemisuus: Nämä tekijät eivät välttämättä ole vahvasti korreloituneita, mutta voi olla pieni positiivinen korrelaatio, koska urasuuntautuneet ihmiset saattavat olla sinkkuja.

Käytämme edelleen edellisiä osuuksia, mutta nyt lisäämme korrelaatiokertoimia sinne, missä korrelaatio on vahva:

1. Pituus (noin 180 cm tai enemmän): 50 %

2. Palkka (5 000 €/kk tai enemmän): 15 % (otetaan huomioon positiivinen korrelaatio akateemisen taustan kanssa)

3. Sinkku: 30 %

4. Urheilullinen, muttei bodari: 25 %

5. Akateeminen: 40 % (positiivinen korrelaatio korkean palkan kanssa)

Käytetään seuraavia oletuksia korrelaatioista:

- Korkea palkka ja akateeminen tausta: korrelaatiokerroin 1.5

- Pituus ja korkea palkka: korrelaatiokerroin 1.2

Tarkennettu laskelma:

\[ 0.50 \times 0.15 \times 1.2 \times 0.30 \times 0.25 \times 0.40 \times 1.5 \]

\[ = 0.50 \times 0.18 \times 0.30 \times 0.25 \times 0.60 \]

\[ = 0.00324 \]

Tämä tarkoittaa, että noin 0,324 % eli noin 3,24 miestä tuhannesta täyttää kaikki nämä kriteerit, kun otetaan huomioon kriteerien väliset korrelaatiot. Tämä on edelleen hyvin karkea arvio, mutta antaa paremman kuvan todellisesta todennäköisyydestä.

Vierailija
55/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö sä oikeasti elämästäs paljonkin aikaa tällaiseen turhanpäiväisyyteen?

Aloittajahan vain teki erinomaisen faktapohjaisen analyysin aiemmin palstalla esitettyyn kysymykseen. 

Aloittaja räpelsi oman mielipiteensä keskustelupalstalle, ei mitään faktapohjaista analyysiä :D :D

Jokaisen muuttujan taustalla on faktapohjainen tieto esiintymisfrekvenssistä ja yhdistelmän todennäköisyys laskettu oikein (jos siis oletamme muuttujat riippumattomiksi).

Nämä on kaukana riippumattomista. Esim sodankäyneet miehet tai alle 18 vuotiaat miehet voivat hyvin olla sinkkuja (jos lesketkin lasketaan) mutta ikäluokissa akateemisuus on harvinaista, yli 180 sentin pituus on harvinaista, yli 5k tulot on harvinaisia jne. 

Toi on tilastollisesti ihan kakkaa toi analyysi j ja jopa joukko on määritelty väärin. Jos pyörit akateemisissa oman ikäluokkasi piireissä luulen että moni sinkkumies täyttää nuo kriteerit, tietenkin on sitten vähän epätodennäköistä kenenkään räpsyripsillä varustetun, sidukaa rakastavan ja persuja äänestävän osapäiväkylmäkön yrittää päteä tuossa porukassa.. 

Vierailija
56/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan miesten kriteerit naisille:

- Nainen

- Hengittää

Näistäkin voidaan tarvittaessa joustaa. 

Vierailija
57/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni täyttää jokaisen noista kohdista. Nyt ap voit järkyttyä: olen 40-vuotias (en intersektionaalinen) feministi, painan 98 kg, olen 160 cm pitkä ja minulla on tatuointeja. Et todennäköisesti usko tätä, mutta näin on. Kaiken lisäksi meillä on mukavaa yhdessä. Se on nimittäin tärkeintä, rakkauden lisäksi. 

Vierailija
58/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lisätään uusia kriteereitä, kuten komeus ja täydellinen hiusraja, kyseessä on entistä harvinaisempi miesjoukko. Näitä ominaisuuksia on vaikeampi määritellä ja mitata tarkasti, mutta teemme parhaamme arvioidaksemme niiden vaikutusta kokonaismäärään.

1. Komeus: Subjektiivinen käsite, mutta voimme arvioida, että noin 10 % miehistä täyttää yleisesti hyväksytyn määritelmän komeudesta.

2. Täydellinen hiusraja: Tämä on myös harvinainen piirre. Arvioidaan, että noin 20 % miehistä säilyttää täydellisen hiusrajansa aikuisuuteen asti.

Käytetään edelleen edellisiä osuuksia ja otetaan mukaan komeuden ja täydellisen hiusrajan kriteerit:

1. Pituus (noin 180 cm tai enemmän): 50 %

2. Palkka (5 000 €/kk tai enemmän): 15 % (otetaan huomioon positiivinen korrelaatio akateemisen taustan kanssa)

3. Sinkku: 30 %

4. Urheilullinen, muttei bodari: 25 %

5. Akateeminen: 40 % (positiivinen korrelaatio korkean palkan kanssa)

6. Komea: 10 %

7. Täydellinen hiusraja: 20 %

Tarkennettu laskelma, huomioiden korrelaatiot (käytetään samoja korrelaatiokertoimia kuin aiemmin):

\[ 0.50 \times 0.15 \times 1.2 \times 0.30 \times 0.25 \times 0.40 \times 1.5 \times 0.10 \times 0.20 \]

\[ = 0.50 \times 0.18 \times 0.30 \times 0.25 \times 0.60 \times 0.10 \times 0.20 \]

\[ = 0.0003888 \]

Tämä tarkoittaa, että noin 0,03888 % eli noin 0,39 miestä tuhannesta täyttää kaikki nämä kriteerit, kun otetaan huomioon kriteerien väliset korrelaatiot ja lisätään komeus ja täydellinen hiusraja. Tämä on hyvin karkea arvio, mutta antaa kuvan siitä, kuinka harvinaisia tällaiset miehet voivat olla. Tämä tarkoittaa käytännössä, että vain noin yksi mies 2 500:sta täyttää kaikki nämä vaatimukset.

Vierailija
59/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni täyttää jokaisen noista kohdista. Nyt ap voit järkyttyä: olen 40-vuotias (en intersektionaalinen) feministi, painan 98 kg, olen 160 cm pitkä ja minulla on tatuointeja. Et todennäköisesti usko tätä, mutta näin on. Kaiken lisäksi meillä on mukavaa yhdessä. Se on nimittäin tärkeintä, rakkauden lisäksi. 

Ei liene kenellekään yllätys että jotkut voittaa lotossa. Ja vauva palstahan on lotto- ja muita miljonäärejä täynnä.

Vierailija
60/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä kun ei kiinnosta minkäänlaiset äijät. Pllua vaan vingutte ja se ei käy.

Ahh, hiekkatoosaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi