Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkunainen: tämän takia et törmää noihin "tavis" miehiin jonka kanssa voisi harkita jotain vakavaa.

Vierailija
15.05.2024 |

Miten suuri osa miehistä täyttää seuraavat kriteerit :noin 180 cm pitkä (ei alle!), palkkaa 5k per kk, sinkku, urheilullinen muttei bodari, akateeminen?

Kysymykseen vastatakseni tarkastelen kriteereitä yksi kerrallaan ja arvioin, kuinka moni mies todennäköisesti täyttää ne. On kuitenkin syytä huomata, että tarkkoja tilastoja ei aina ole saatavilla, ja osa arvioista perustuu väestöllisiin ja taloudellisiin keskiarvoihin.

1. Pituus (180 cm tai yli)

- Keskimääräinen pituus suomalaisilla miehillä on noin 178 cm.

- Arviolta noin 40 % suomalaisista miehistä on vähintään 180 cm pitkiä.

2. Palkka (vähintään 5000 € / kk)

- Vuonna 2022 suomalaisen miehen mediaanipalkka oli noin 3500 €.

- Tilastokeskuksen mukaan vain noin 10 % suomalaisista miehistä ansaitsee yli 5000 € kuukaudessa.

3. Sinkku

- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on sinkkuja.

4. Urheilullinen mutta ei bodari

- Tämä on subjektiivinen kriteeri. Arvioisin, että noin 25 % suomalaisista miehistä pitää itseään urheilullisena

5. Akateeminen (korkeakoulututkinto)

- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on suorittanut korkeakoulututkinnon.

Kun yhdistetään nämä kriteerit ja oletetaan, että ne ovat toisistaan riippumattomia, voimme arvioida seuraavasti:

- Pituus: 40 %

- Palkka: 10 %

- Sinkku: 30 %

- Urheilullinen: 25 %

- Akateeminen: 30 %

Kokonaisosuus lasketaan kertomalla näiden ehtojen todennäköisyydet keskenään:

0,40*0,10*0,30*0,25*0,30 = 0,0009

Tämä tarkoittaa, että noin 0,09 % miehistä täyttää kaikki nämä kriteerit.

Määrällinen arvio

Suomessa on noin 2,7 miljoonaa miestä.

Arviolta noin 2430 miestä Suomessa täyttää nämä kriteerit.

Kommentit (292)

Vierailija
101/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En sanonut tuntevani itseäni lyhyeksi, eli en tiedä mistä tuo kommentti tuli."

Sanoit: "Tuo on LYHYT alle 40-vuotiaalle miehelle"

Ihan espoossa asun.

Minä olen nainen. 

Sinun pituutesihan ei ole mikään tunneasia, en siksi osannut yhdistää että olet ilmeisesti mies. 

FinTerveys 2017 -tutkimuksen mukaan 1829-vuotiaiden miesten pituus oli keskimäärin 180,8 senttiä, kun taas 4049-vuotiailla miehillä keskiarvo oli 178,6. Yli 65-vuotiailla miehillä pituutta oli keskimäärin 173,7 senttimetriä

Vierailija
102/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan espoossa asun.

Minä olen nainen. 

Joo joo, mutta minä puhuin miehistä kuten sinäkin teit. Ei tietenkään 175cm nainen ole lyhyt. Eikä ole mieskään. 2.7% alle keskipituuden ei ole huomattava ero. Suureen keskipitkien massaan hukkuvat nuo 180 +/- 5cm miehet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on insinööri ja tienaa enemmän kuin valtaosa toimiston vanhemmista insinööreistä.          Valtaosa seurustelee suunnilleen samanikäisen kumppanin kanssa, eli se siitä joustosta. 

Tietenkin seurustelevat, hyvät miehet napataan nuorina ja harva mies nyt noin vaan alkaa vaihtamaan nuorempaan.

Se ei tarkoita ettei sitä joustoa olisi.

Se, että on joustoa, on tosi eri väite kuin se että naiset ovat aika joustavia iän suhteen. 

Vierailija
104/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmään useinkin ihan tavallisiin miehiin.

Voisko AP perustella väitteensä?

Vierailija
105/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on insinööri ja tienaa enemmän kuin valtaosa toimiston vanhemmista insinööreistä.          Valtaosa seurustelee suunnilleen samanikäisen kumppanin kanssa, eli se siitä joustosta. 

Tietenkin seurustelevat, hyvät miehet napataan nuorina ja harva mies nyt noin vaan alkaa vaihtamaan nuorempaan.

Se ei tarkoita ettei sitä joustoa olisi.

Se, että on joustoa, on tosi eri väite kuin se että naiset ovat aika joustavia iän suhteen. 

Ei ole.

Vierailija
106/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketko samalla kuinka moni nainen suomessa on urheilullinen/hoikka isoilla rinnoilla, ei mt ongelmia minkäänlaisia, kaunis subjektiivisesti kaikilla tavoin, sinkku ja alle 25v, mutta kiinnostunut yli 35v miehistä. Veikkaan, että a laskenta on mahdoton ja b kovin moni ei myöskään täyttäisi näitä kriteereitä. Sitten voitte miehet miettiä esiintulevaa kohtaanto ongelmaa.

P.S Minä en etsi kuvailemaasi miestä, eikä mieheni täyttänyt tavatessamme noista kriteereistä kuin 3,4 ja 5. Enkä häntä kyllä noista syistä valinnut. En usko, että nuo kriteerit edes ovat totta useimpien sinkkujenkaan kohdalla.

Vierailija
107/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan espoossa asun.

Minä olen nainen. 

Sinun pituutesihan ei ole mikään tunneasia, en siksi osannut yhdistää että olet ilmeisesti mies. 

FinTerveys 2017 -tutkimuksen mukaan 1829-vuotiaiden miesten pituus oli keskimäärin 180,8 senttiä, kun taas 4049-vuotiailla miehillä keskiarvo oli 178,6. Yli 65-vuotiailla miehillä pituutta oli keskimäärin 173,7 senttimetriä

Tuo finterveys tutkimus tehtiin espoossa joten se ei todellakaan heijasta koko maata. 

Vierailija
108/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pärjää vallan mainiosti ilman miestäkin. Harva nainen haluaa ryhtyä miehensä omaishoitajaksi. Sinkkuutta jatketaan tasan niin kauan kunnes koetaan löytäneensä tarpeeksi hyvä tai sit ollaan yksin. 

Vierailija
109/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh?? Yksi iso perusteluhan se aloitusviesti on.

Ja mist vit usta minä tietäisin miksi törmäät niihin?? Omat kokemukset eivät ole mitään kaikkia suomalaisia koskevia.

Vierailija
110/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nää tällaiset keskustelut vaikuttaa mun mielestä jotenkin erikoisilta. Tällaista on ilmeisesti joidenkin todellisuus? Puhutaan rahasta, statuksesta, ulkonäöstä ja päälle vielä pitkä lista muita vaatimuksia.

Itse olen melko tavallinen 40v ja yritän kerätä uskallusta että kerron tunteistani viisikymppiselle joka ei täytä mitään näitä lukuisia kriteereitä mitkä tuntuvat olevan yleisiä, paitsi pituuden osalta. Kai mussa on jotain pahasti vialla.

Vierailija
111/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti naiset ei niin paljon enää kaipaa miehiä ja se johtuu siitä millaisia miehet nykyään on. Jotain Andrew Tatea fanittavia laitaoikeistolaisia katkerikkoja. Ei tuollainen mies tuo naisen elämään mitään positiivista. Jos vaihtoehtoina on viettää aikaansa kivojen kavereidensa kanssa, opiskella, käydä töissä, harrastaa omia juttuja,,, kuka hitto haluais kahlita ittensä vihaiseen ruikuttavaan mieheen?

Vierailija
112/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska varmaan seurustella tälläisen taulukkonaisen kanssa. Laskee paljon auto kuluttaa bensaa tai sähköä. Et sitten aja yhtään ylimääräistä.

Vierailija
113/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketko samalla kuinka moni nainen suomessa on urheilullinen/hoikka isoilla rinnoilla, ei mt ongelmia minkäänlaisia, kaunis subjektiivisesti kaikilla tavoin, sinkku ja alle 25v, mutta kiinnostunut yli 35v miehistä. Veikkaan, että a laskenta on mahdoton ja b kovin moni ei myöskään täyttäisi näitä kriteereitä. Sitten voitte miehet miettiä esiintulevaa kohtaanto ongelmaa.

P.S Minä en etsi kuvailemaasi miestä, eikä mieheni täyttänyt tavatessamme noista kriteereistä kuin 3,4 ja 5. Enkä häntä kyllä noista syistä valinnut. En usko, että nuo kriteerit edes ovat totta useimpien sinkkujenkaan kohdalla.

Jep. Täytin sinkkuna ollessani nuo muut kriteerit, enkä suin surminkaan olisi halunnut olla yli 25-vuotiaan miehen kanssa. Eikä halunnut kovinkaan moni tuntemani nuori nainen. Toki vanhempia miehiä etsiviä naisia on enemmän kuin vanhempia naisia etsiviä miehiä. 

Vierailija
114/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan espoossa asun.

Minä olen nainen. 

Tuo finterveys tutkimus tehtiin espoossa joten se ei todellakaan heijasta koko maata. 

Itse asiassa se pätee juuri tässä aivan erinomaisesti koska kommentoija sanoi asuvansa Espoossa. 

Vierailija
115/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?? Yksi iso perusteluhan se aloitusviesti on.

Ja mist vit usta minä tietäisin miksi törmäät niihin?? Omat kokemukset eivät ole mitään kaikkia suomalaisia koskevia.

Lääkkeet?

Vierailija
116/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni täyttää jokaisen noista kohdista. Nyt ap voit järkyttyä: olen 40-vuotias (en intersektionaalinen) feministi, painan 98 kg, olen 160 cm pitkä ja minulla on tatuointeja. Et todennäköisesti usko tätä, mutta näin on. Kaiken lisäksi meillä on mukavaa yhdessä. Se on nimittäin tärkeintä, rakkauden lisäksi. 

Korjaan, kohta 3, sinkkuus, ei tietenkään täyty. 

Eli olit kodinrikkoja?

En. Olimme molemmat sinkkuja tavatessamme. Eihän hän enää ole sinkku, joten ei sitä listatakaan voi. 

Vierailija
117/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni täyttää jokaisen noista kohdista. Nyt ap voit järkyttyä: olen 40-vuotias (en intersektionaalinen) feministi, painan 98 kg, olen 160 cm pitkä ja minulla on tatuointeja. Et todennäköisesti usko tätä, mutta näin on. Kaiken lisäksi meillä on mukavaa yhdessä. Se on nimittäin tärkeintä, rakkauden lisäksi. 

Ihan uteliaisuudesta vain, miksi et ole intersektionaalinen feministi? Etkö oikeasti usko, että sama ihminen voi olla sorrettu useamman ominaisuutensa vuoksi samaan aikaan (esim. musta transsukupuolinen muslimi)?

Älä nyt viitsi, en mene noin helppoon. 

Vierailija
118/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku, mutta minulla on ollut eri kriteerit "tavalliselle miehelle" - eikä silti ole löytynyt.

Rehellinen, raitis, aidosti mukava, sama arvomaailma, sitoutumishaluinen ja lapsia toivova. Ja toki sinkku, mutta se kai on pohjaoletuskin, jos elämänkumppania etsitään.

Vierailija
119/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse asiassa se pätee juuri tässä aivan erinomaisesti koska kommentoija sanoi asuvansa Espoossa. "

Joo-o, eipä se kuule mene niin että mies muualta suomesta muuttuu lyhyeksi sen takia että se menee espooseen.

Vierailija
120/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysele typeriä, jokainen nainen ansaitsee hollywood-julkkiksen, vaikka itse olisi kahden lapsen yksinhuoltaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi