Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos käyskentelee lapsuudenkotisi maisemissa, tuleeko sinulle kielteisiä tunteita vai myönteisiä?

Vierailija
15.05.2024 |

Tai kun ajattelet niitä maisemia. Haikeus on yleinen tunne mutta sekin voi olla enemmän kielteistä tai enemmän myönteistä haikeutta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia. Siellä tapahtui niin ikäviä asioita, että niitä on vaikea unohtaa. Toisaalta on myös hyviä muistoja. Haikeaa se on. 

Vierailija
2/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen surua asioista, jotka lapsuudessani eivät olleet parhaalla mahdollisella tavalla. Tarkoitan lähinnä lapsuudenkodin ilmapiiriä ja saamaani kasvatusta. Perusnormiperhe kuitenkin olimme. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielteisiä , paikkakunta on rapistunut .

Vierailija
4/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni ei mikään maailman onnellisin ollut, mutta kovaa nostagista kaipuuta 80- ja 90-lukujen maailmaan nuo vanhat kotimaisemat aiheuttavat. En yksinkertaisesti tykkää nykyajasta.

Vierailija
5/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus iskee. Kehittyi PTSD niissä oloissa.

Vierailija
6/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönteisiä. Ikävät muistot ovat haalistuneet ajan myötä.

Vierailija
7/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän neutraaleja. 

Vierailija
8/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielteisiä. Kasvoin Westendissä, ja missään ei ole niin hullua, töykeää, lyhytpinnaista ja itsekästä väkeä kuin siellä. Olen asunut muualla nyt 15 v. ja edelleen tuntuu hassulta, että lähiympäristön ihmiset ovatkin mukavia. Jos joku vaikka on hidas kauppajonossa tai pysähtyy autolla jonkun tielle, niin ihmiset ovat ihan tavallisia, eivät ala äyskiä tai kaahailla tai rähistä.

Vierailija
9/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Paljon hyviä muistoja nuoruusajalta tulee mieleen niistä maisemista. Mutta itse lapsuudenkodista ainoastaan negatiivisia muistoja. Vihaan sitä paikkaa ja en ole enää vuosiin käynyt siellä enkä tule käymään.

Vierailija
10/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee käyskenneltyä aika useinkin niissä maisemissa, kun on mökki sukutilan mailla. Nykyisyys peittoaa menneisyyden.

11/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kielteistä haikeutta. Kuitenkin jotkut muistikuvat synnyttävät myönteisiä haikeuden tunteita, nyt kun tässä muistelen niitä.

Vuodenajalla on minulle merkitystä. Syksyiset ja talviset muistikuvat niistä maisemista synnyttävät enimmäkseen kielteisiä tunteita, kesäiset myönteisiä. Myös jouluiset muistikuvat ovat myönteisiä.

Vierailija
12/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tulee joko negatiivisia, tai täysin yhdentekeviä tunteita. Negatiivisia siksi, että lapsuudenkodin ilmapiiri oli niin ahdistava. Tuntui, kuin en olisi ansainnut olla olemassa edes, eikä kotona ollut mitään omaa paikkaa, jossa olla. 

Nykyään lapsuudenkoti ympäristöineen on minulle täysin vieras paikka, vaikka siellä asuukin sukua.

Vierailija
13/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että positiivisia tulisi. Saattaisi pieni hymy nousta kasvoille kun miettii kaikkia lapsia joita siinäkin talossa ja naapuritaloissa asui. Oikeastaan toivoisi, että siellä nykyisin asuvat tuntisivat meidät ja tietäisivät meidän metkut.

Vierailija
14/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden koti on jo myyty enkä ole paikkakunnalla käynyt vuosiin. Aikaisemmin tuli lähinnä kielteisiä muistoja. Lapsuuden kodissa meillä oli kova kuri ja piiskaa sain melko usein.

Vierailija
15/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyskentele lapsuudenkotini maisemissa.

Vierailija
16/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönteisiä fiiliksiä lapsuudesta, mutta surulliseksi seutu on muuttunut.

Osa kavereista aivan deekiksellä. Huonosti hoidetut talot. Paljon negaa tapahtuu kaiken aikaa. Viikottain puheenaiheena, että kuka on pidätetty? Kuka hakattu? Työttömyysprossa iso.

Mä en ymmärrä, miten siellä voi asua  lapsiperheitä. Ja silti heille tuo kaikki on aivan normaalia tavallista elämää. Ihmettelevät mikä hienoperse musta on tullut.

Surullinen olo jää, kun käy.

Vierailija
17/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lapsuuden kotini naapurissa, en osaa ajatella mitään erityisiä tunteita koskien lapsuuttani, vaikka vanhempani asuvat naapurissa, lapsuuden kodissani, on paljon muuttunut niin maisemassa kuin lapsuuden kodissani, on rakennettu ja purettu, esim tämä nykyinen kotini on rakennettu ja lapsuuden kotiani on korjailtu. Jopa tie kulkee eri paikassa ja piha on erilainen. 

Vierailija
18/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tulisi kumpaakin, vaikka myös positiivista hieman enemmän. Vaikka ajatuksissani olen sitä mieltä että vain hyvää. Koska niin täydellistä paikkaa ei ole. Ja uutta korkeaa taloa rakennettu yhteen suuntaan. Kaupunkialue on silti aina kaupunki. Silti se paikka jossa asun muualla, tuntuu edelleen vieraalta hieman. Olen ikituristi.

Vierailija
19/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia. Asun nykyään ulkomailla ja olen oppinut arvostamaan kotipaikkakuntani kaunista puhdasta luontoa vaikka nuorena tuo pikkukaupunki tuntuikin aivan älyttömän tylsältä paikalta. 

Vierailija
20/39 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa hyvinkin myönteiset muistot. Mulla on hyvä koti ja paikkakunta on mukava.

Se nyt ei tunnu niin kivalta, että yhden kodin paikalle on rakennettu K-Market, mutta elämä kulkee eteenpäin.

Se harmittaa enemmän, että paikka, jonka eniten miellän lapsuuden- ja nuoruudenkodikseni, on päästetty rappiolle, sammalta autotallin katolla, näin Googen Streetviewsta. Se huvitti, että olohuoneessa oli vieläkin ne valoverhot, jotka meillä oli kun asuin kotona, ja siitä on kauan.