Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä tätä paisumista!

Vierailija
15.05.2024 |

Olen aina ollut hoikka tiimalasi. Nyt olen 55 v, ja viimeisen 6-7 vuotta olen ajan olen kamppaillut painon kanssa. Olen vähentänyt syömisiä, mutta ei ole auttanut.

Viime syksynä päätin, että kaloreiden vahtiminen saa loppua, pystyn hyväksymään sen että bmi on 24, mutta tästä en enää halua lihoa. Katsoin pippalaukkaa yms ja tein sen kuuluisan elämäntapamuutoksen.

Nämä asiat muutin:

- syön aamuisin enemmän: tuorepuuroa, jossa on kauran lisäksi chian-, pellavan-, auringonkukan-, kurpitsansiemeniä ja mantelia.

- etätöissä 3 krt vko syön lounaaksi kaurapuuroa, jossa 2 dl täysjyvähiutaleita ja 2 dl marjoja

- vaihdoin kaiken leivän 100 prosenttiseen kauraleipään

- puolitin karkin syönnin, jota ennen söin useana päivänä viikossa

- lisäsin kasviksia ehkä 25 % aiemmasta

- aloin kotijumppaamaan 4 krt vko, 15 min pv, koko vartalo, etenkin core

En siis kerro, miten muuten elän, vaan nämä ovat ne _muutokset_.

Mikä on tulos? En mahdu niihin vaatteisiin, joihin vielä viime kesänä mahduin. Olen tasaisesti joka paikasta isompi. Olen joutunut vaihtamaan yhtä isompaan vaatekokoon. 

Prkl - mitä pitää tehdä? Lopettaa syöminen kokonaan? Muita ideoita?

Kommentit (520)

Vierailija
441/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä! ihmiset eivät sijoita itseensä, eivät tahdo tehdä mitään joka vaatii edes vähän työtä ja sitten ihmettelevät miksi ei näy tulosta. Itsellä on tuo ahkeruus 8- viikon treeniohjelma olen viikolla 6, ja päivääkään en jättäisi väliin aivan huikea konsepti.

Vierailija
442/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suosittelen kurkkaamaan ahkeruus.fi, heillä on mukavat kotitreeniohjelmat jotka sopivat kyllä kaikille. Se saavutuksen tunne treenien jälkeen ja viikkokatsauksen täyttäminen hauskan treeniviikon jälkeen kohottaa kyllä itsetuntoa ja tietysti kuntoa. Tsemppiä!

Siis tämä! ihmiset eivät sijoita itseensä, eivät tahdo tehdä mitään joka vaatii edes vähän työtä ja sitten ihmettelevät miksi ei näy tulosta. Itsellä on tuo ahkeruus 8- viikon treeniohjelma olen viikolla 6, ja päivääkään en jättäisi väliin aivan huikea konsepti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla mitään hätää ole kun olet vielä normaalipainoinen. Osta isompia vaatteita tai ole sitten nälässä. Niin monelle käy kun ikää tulee.

Vierailija
444/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä kaikki sokeri - myös piilosokeri - pois. 

Kaikki?! Ei esim kasviksia, marjoja, hedelmiä, jne?!

Ei noissa ole kyse piilosokerista, kun ne on niiden omia sokereita, eikä lisättyjä. Piilosokeri on ihmisen laittama sokeri. 

Ei ole.

Piilosokeri on sokeria, jota lisätään elintarvikkeisiin ihmisen toimesta valmistusprosessin aikana. Tämä voi tapahtua esimerkiksi teollisissa tuotteissa, kuten virvoitusjuomissa, leivonnaisissa, valmisruuissa ja säilykkeissä. Tämä lisätty sokeri ei välttämättä ole ilmeisen makeaa, mutta se lisätään usein maun parantamiseksi tai säilöntäaineena. Luonnostaan esiintyvää sokeria löytyy hedelmistä, marjoista ja muista luonnollisista lähteistä, jotka eivät ole "piilosokeria", vaan ne ovat osa näiden elintarvikkeiden luonnollista koostumusta. 

Vierailija
445/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset pitää KARKKIPÄIVIÄ ja ihmettelee miksei paino putoa. 

Siihen päälle jokapäiväinen jälkiruoka (miksi? Se ei ole tarpeellista vartalolle eikä terveellistä muutenkaan) plus leivästä ja pastasta hiilarit, päälle silloin tällöin takeaway- ei ihme että kansa pullistuu 🙄

Vierailija
446/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2dl kaurahiutaleita? Eli 4dl vettä. Tuohan on ihan jäätävä määrä puuroa. Taidat syödä isoja annoksia? 

Yksi karkkipäivä viikossa riittää. 

😂😂😂 no, se nyt ei lihota ketään. Kaurapuuro.

Kyllä se on hormonit.

Liikunenemmän ja monipuolisemmin - pilates jooga mukaan ja  hyötyliikunta-JA lopeta painosta stressaamisen. Stressi lihottaa.

Nuku hyvin. Se on painonhallinnassa tärkeä.

Syöty ruoka vaikuttaa niihin hormoneihin.

Sepä. Ja nämä ketjun proteiinihullut oikein kannustavat vetämään hormonitankattuja eläinperäisiä lihavalmisteita ja kananmunia.

Vierailija
447/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja se valehtelee, joka sanoo että kaurapuuro pitää nälkää! Pitää se, tunnin! 

Hirveen määrän tosiaan ap sitä  syö kerralla. Johan tommoset litramäärät venyttää vatsaa. Ohje paketin kyljessä taitaa olla 1dl kaurahiutaleita 2dl vettä. Itse haudutan pitkään puolella teholla mikrossa ja nautin voisilmän, rasvattoman raejuuston ja sokerittoman mehukeiton kera. Vain näin sitä pystyy pitämään yhtenä ateriana ja näin se myös pitää nälän loitolla lounaaseen asti.

Toiset haluavat, että ruoka myös maistuu hyvältä. Kaurapuuro sinällään on nostalgisen hyvää - kaurapuurona. Mutta en tosiaankaan halua sotkea siihen mitään raejuustoja enkä mehukeittoja... kas kun ei tonnikalaa!! Meikäläisen kropasta oksennus on exit only, en halua lusikoida sitä lautaselta suuhuni. Hiilareista viis.

Vierailija
448/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ees tajuu mite joilleki se ruoka on nii iso juttu et ylipäätää päästää ittensä ja haluaa pysyä jonaki läskinä?

Onpa harvinaisen tyhmä kommentti näinä aikoina kun puhutaan enemmän kuin ikinä siitä, miten painonpudotus EI ole pelkkää fysiikkaa ja kylmää toimintaa vaan enenevissä määrin vaikea prosessi, johon voivat vaikuttaa hyvin monet keholliset asiat ja vaikein osuus on pään sisällä, varsinkin jos taustalla on syömishäiriö. Kannattaa yrittää suhtautua muihin ihmisiin empatialla, vaikkei itse kamppailisikaan samojen ongelmien kanssa.

Vierailija
449/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on täysin normaali bmi. Mielestäni stressaat liikaa. Olet ilmeisesti ollut erittäin hoikka. Vaihdevuodet tuovat usein muutamia kiloja lisää. 

Vierailija
450/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viljan määrä on kyllä aika messevää. Tämä on yksilöllistä, mutta itselle vilja on ihan järkky painon nostattaja. En syö viljaa kuin pari krt viikko ja silloinkin vain tyyliin yksi leipäviipale tai riisiä yms. Ja annoskoot on selkeästi isot, jo tuota puuromäärää ajatellen. En edes pystyisi syömään noin isoa annosta. Painoindeksi on 21.  Mutta kuten sanottu, yksilöllistä on.

Vierailija
451/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lisännyt ruokamääriä ja ihmettelet kun lihot. Lisäksi olet vaihtanut oikean lounaan hiilareihin. Ok, minä en ihmettele lihomistasi. 

Vierailija
452/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
453/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa kyttäämästä painoasi. Syö ruokaympyrän mukaan monipuolisesti kohtuudella. Unohda treeniohjelmat, kunto- ja nälkäkuurit. Ala elää ja nauti elämästäsi. 

Ei ole maailmanloppu, jos vaatteet jää pieniksi. Osta uusia sopivia. 

Vierailija
454/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen, syöt isoja annoksia jotta saat tarpeeksi kaloreita..? No ei ihme että paino nousee. 

Kuten sanoin, olen kuunnellut pippalaukkoja ja he puhuvat, että pitää syödä riittävästi, jottei mene säästöliekille. Uskon, että olen ollut viime vuodet säästöliekillä, kun olen syönyt pitkään 1400 kaloria. Olen kuitenkin 176 cm pitkä. 

En minä päivällistä syö suurta määrää, enkä lounasta töissä. Syön vain paljon tuota kaurapuuroa. 

Sulla ei oo varmaan mikään kovin hyvä vointi, kun kitkutat vähillä kaloreilla hiilaripitoisella ruokavaliolla? Verensokeri heittelee miten sattuu. 

kerroin, että olen pitkään syönyt 1400 kaloria. Nyt yritän syödä riittävästi ja katkaista säästöliekin. 

Vierailija
455/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tän on pakko olla jonkinsortin rölläystä.

No joo, kun ei usko vaikka tuhat ihmistä sanoo et lopeta se hiilaripuputus ja parin tunnin välein syöminen. No, neuvot on annettu. On ap:sta itsestään kiinni noudattaako niitä vai ei. 

aion noudattaa siltä osin kuin pystyn: aion puolittaa kaurapuuron ja syödä myös raejuustoa, tai vaihdan puuron kokonaan munakkaasen.

Muuta ylisyötyä hiilaria en tunnista. Kuten olen sanonut, niin en syö leipää niinä päivinä kun syön puuroa.

Vierailija
456/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla mitään hätää ole kun olet vielä normaalipainoinen. Osta isompia vaatteita tai ole sitten nälässä. Niin monelle käy kun ikää tulee.

En ole enää normaalipainoinen. Olin sitä viine kesänä. Siitä olen lihonut 5 kg.

Vierailija
457/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa kyttäämästä painoasi. Syö ruokaympyrän mukaan monipuolisesti kohtuudella. Unohda treeniohjelmat, kunto- ja nälkäkuurit. Ala elää ja nauti elämästäsi. 

Ei ole maailmanloppu, jos vaatteet jää pieniksi. Osta uusia sopivia. 

Olen samaa mieltä. On kamalaa jos pitää koko ajan miettiä mitä suuhunsa laittaa. Onko mahdollista, että menisit sen mukaan mitä kroppa sanoo?

Vierailija
458/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat muutin:

Eli syöt yhä karkkia useammin kuin kerran viikossa?

Mitä vastaavasti vähensit?

Ei kerroa paljoakaan. Ala jumppaamaan 30min/pv, ja varmista että se on sellaista jumppaa jossa kaloreita myös palaa. Ota mukaan myös lihastreeni, kunnon painoilla. Lihakset polttavat kaloreita.

Jahas eli viini ja korkeakalorinen ruoka maittavat, jumpan lisäksi ei liikuta yhtään ja välipaloja popsitaan jatkuvasti?

Mikä on tulos? En mahdu niihin vaatteisiin, joihin vielä viime kesänä mahduin. Olen tasaisesti joka paikasta isompi. Olen joutunut vaihtamaan yhtä isompaan vaatekokoon. 

Prkl - mitä pitää tehdä? Lopettaa syöminen kokonaan? Muita ideoita?

Kerrohan aluksi koko totuus elintavoistasi.

Vierailija
459/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen, syöt isoja annoksia jotta saat tarpeeksi kaloreita..? No ei ihme että paino nousee. 

Kuten sanoin, olen kuunnellut pippalaukkoja ja he puhuvat, että pitää syödä riittävästi, jottei mene säästöliekille. Uskon, että olen ollut viime vuodet säästöliekillä, kun olen syönyt pitkään 1400 kaloria. Olen kuitenkin 176 cm pitkä. 

En minä päivällistä syö suurta määrää, enkä lounasta töissä. Syön vain paljon tuota kaurapuuroa. 

Sulla ei oo varmaan mikään kovin hyvä vointi, kun kitkutat vähillä kaloreilla hiilaripitoisella ruokavaliolla? Verensokeri heittelee miten sattuu. 

kerroin, että olen pitkään syönyt 1400 kaloria. Nyt yritän syödä riittävästi ja

Huijaat itseäsi.

"Säästöliekkiä" on tutkittu. Käytännössä silloinkin kun kalorimäärää pudotataan todella radikaalisti, siis oikeasti nälkäkuuritasolle, sen vaikutus on marginaalinen.

Vierailija
460/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä asiat muutin:

Eli syöt yhä karkkia useammin kuin kerran viikossa?

Mitä vastaavasti vähensit?

Ei kerroa paljoakaan. Ala jumppaamaan 30min/pv, ja varmista että se on sellaista jumppaa jossa kaloreita myös palaa. Ota mukaan myös lihastreeni, kunnon painoilla. Lihakset polttavat kaloreita.

Jahas eli viini ja korkeakalorinen ruoka maittavat, jumpan lisäksi ei liikuta yhtään ja välipaloja popsitaan jatkuvasti?

Mikä on tulos? En mahdu niihin vaatteisiin, joihin vielä viime kesänä mahduin. Olen tasaisesti joka paikasta isompi. Olen joutunut vai

Hyvin kysymyksiä sinulla, mutta minun aloitukseni pointti ei ollut se, mikä elintavoissani on pielessä, vaan se, miksi näiden listattujen muutosten jälkeen olen lihonut? Syön edelleen kourallisen karkkia 2-3 pv vkossa - miksi puolitus ei ole laihduttanut? Lisäsin liikuntaani joka päiväisen coren muun liikkumisen oheen - miksi se ei ole auttanut pysymään painossani?

Muuten siis elän samalla tavalla kuin ennenkin. Kyllä liikun: tälläkin viikolla olen jo käynyt kahdesti kävelemässä ja viime viikolla haravoin 10 tuntia. Ja Kyllä: juon viiniä ja syön pasta carbonaraa ja makaan sohvalla yms - kuten ennenkin. En ole askeetikko.

Pääpointtini on tämä: En ole ollut dieetillä, vaan yritän löytää elämäntavan, jolla pysyn nykyisessä (siis vuoden takaisessa) painossani siten, että voin nauttia elämästäni. 

Hyvä kysymys sinulta on tuo, mitä vähensin, kun kasviksia lisäsin. No, syön vihanneksia silloin, kun ennen söin karkkia. Mutta muun ruon oheen kasvikset ovat tulleet lisänä. Olen vain hieman pienentänyt pasta carbonara-annostani, mutta lautaseni on töydempi kasvisten takia. Mutta pippalaukat yms sanovat, että kasviksia saa vetää niin paljon kuin jaksaa. Siksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme