Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä tätä paisumista!

Vierailija
15.05.2024 |

Olen aina ollut hoikka tiimalasi. Nyt olen 55 v, ja viimeisen 6-7 vuotta olen ajan olen kamppaillut painon kanssa. Olen vähentänyt syömisiä, mutta ei ole auttanut.

Viime syksynä päätin, että kaloreiden vahtiminen saa loppua, pystyn hyväksymään sen että bmi on 24, mutta tästä en enää halua lihoa. Katsoin pippalaukkaa yms ja tein sen kuuluisan elämäntapamuutoksen.

Nämä asiat muutin:

- syön aamuisin enemmän: tuorepuuroa, jossa on kauran lisäksi chian-, pellavan-, auringonkukan-, kurpitsansiemeniä ja mantelia.

- etätöissä 3 krt vko syön lounaaksi kaurapuuroa, jossa 2 dl täysjyvähiutaleita ja 2 dl marjoja

- vaihdoin kaiken leivän 100 prosenttiseen kauraleipään

- puolitin karkin syönnin, jota ennen söin useana päivänä viikossa

- lisäsin kasviksia ehkä 25 % aiemmasta

- aloin kotijumppaamaan 4 krt vko, 15 min pv, koko vartalo, etenkin core

En siis kerro, miten muuten elän, vaan nämä ovat ne _muutokset_.

Mikä on tulos? En mahdu niihin vaatteisiin, joihin vielä viime kesänä mahduin. Olen tasaisesti joka paikasta isompi. Olen joutunut vaihtamaan yhtä isompaan vaatekokoon. 

Prkl - mitä pitää tehdä? Lopettaa syöminen kokonaan? Muita ideoita?

Kommentit (520)

Vierailija
481/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla etenkin leipä nostaa painoa. Tulee turvonnut olo. Kun lopetin leivän syömisen niin paino laski alle kuukaudessa pari kolme kiloa. Saattoi olla turvotusta. Nyt kun taas syön leipää niin paino nousi takaisin. Terveysongelmien vuoksi en voi syödä papuja, pähkinöitä, herneitä yms., joten ilman leipää (viljaa) ravinto jää helposti yksipuoliseksi. Vehnää, alkoholia ja sokeria (lisättyä) en myöskään käytä.Liikun paljon. Nuorena olin hyvin laiha, sitten ns. normaalipainoinen, 45-vuotiaasta saakka painoindeksi 26-27. Nämä painojutut ovat paljon monimutkaisempia kuin useimmat käsittävät. Se sanonta 'olet mitä syöt', ei pidä kaikkien kohdalla täysin paikkaansa.  Monet uusimmat tutkijat ovat jo todenneet tämän. Googlatkaa, tietoa löytyy runsain määrin.

Nyt puhut eri asiasta. Eli turvotuksesta, ja siitä että kehoon kerääntyy enemmän nestettä. Se on väliaikaista, ja turvotus katoaa nopeasti kun lakkaa syömästä asioita jotka sen aiheuttavat.

Tuo ei millään tapaa kumoa kaloriteoriaa, joka liittyy siihen, että ylimääräinen energia varastoituu rasvan muodossa kehoon.

ts. jos ap:lla ei ole vastaavaa ongelmaa kuin sinulla (oli se sitten IBS tai jotain muuta), ei ap laihdu sillä että jättää tietyn asian pois ja simsalabim kiloja katoaa vyötäröltä.

Vierailija
482/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, mulla täysin sama juttu. Nuorempana olen laihduttanut n. 500 kcal kalorivajeella joka on syntynyt syömisten + liikunnan yhteisvaikutuksesta. Laihdutin ensin parikymppisenä 15 kg ja myöhemmin kolmikymppisenä 6 kg kun paino oli hiipinyt takaisin. Nyt olen yhtäkkiä lihonut puolessa vuodessa yli 10 kg ja viimeisen kuukauden aikana 2 kg. En syö lainkaan herkkuja ja olen ollut 500 kcal vajeella viimeisen kuukauden - tai näin olen luullut aiempien kokemusten perusteella. Veikkaan että nyt on vaan kulutus mennyt niin alhaiseksi että oikeasti pitää vetää kalorit ihan minimiin että saa painon alas. Minulla on myös kilpirauhasongelmia sekä painoa nostavat lääkkeet (Ketipinor + Mirtazapin), mutta en aio nyt alistua tähän. Aion kokeilla vähentää radikaalisti kaloreita niin että paastoan joka päivä illalliseen saakka. 

Taas selittelyä.

Säästöliekki, elimistö sekaisin, kalorinkulutus laskenut pysyvästi, ja totta kai se kilpparikin.

Mikä siinä on, että syytä haetaan aina jostain muusta kuin perusasioista? Kerrataan:

Mässäät karkkia useana päivänä viikossa. Syöt korkeakalorista mättöä. Viini maistuu. Selkeästi inhoat liikuntaa, koska valitset lajeja joissa rasittuu fyysisesti vähiten.

Mitäpä jos aloittaisit näistä? Sen jälkeen kun perusasiat ovat kunnossa, voidaan analysoida probioottien vaikutusta ja vatsan happamuusasteita.

En vastannut heti, koska jäin miettimään, selittelenkö paljon. Olet oikeassa, että tykkään karkista ja viinistä, enkä ole himourheilija. En tiedä, olenko säästöliekillä, kunhan pohdin sitä, koska olenhan katsonut pippalaukkoja. Ihmettelen palstan vähättelyitä vähäisestä liikkumisestani. Olen kohta lähdössä kuntoportaisiin, ja olen tällä viikolla jo kahdesti käynyt kävelyllä, ja nyt on sentä vasta torstai. Mutta tuo on loukkaavaa, että kyseenalaistat sairauteni eli kilpirauhasen vajaatoiminnan (josta olen aiemmin ketjussa todennut, että lääkitys on kunnossa, eikä se ole koskaan aiheuttanut lihomista). 

En halua etsiä syytä mistään, vaan etsin ratkaisuja. Ratkaisuja, jotka sopivat minulle, minun luonteelleni ja minun elämääni, minun keholleni, ja vielä jotka tuottavat minulle hyvää mieltä.  En halua elää elämääni hampaat irvessä. Tässä iässä ei enää suoriteta elämää kuten nuorempana, vaan tässä iässä eletään niin kuin itse halutaan. Syytä, ettenkö löytäisi sellaisia ratkaisuja, jotka saisin istumaan juuri itselleni. Hyviä vinkkejä olen täältä jo saanut, jotka saan istutettua omaan kokonaisuuteni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä asiat muutin:

Eli syöt yhä karkkia useammin kuin kerran viikossa?

Mitä vastaavasti vähensit?

Ei kerroa paljoakaan. Ala jumppaamaan 30min/pv, ja varmista että se on sellaista jumppaa jossa kaloreita myös palaa. Ota mukaan myös lihastreeni, kunnon painoilla. Lihakset polttavat kaloreita.

Jahas eli viini ja korkeakalorinen ruoka maittavat, jumpan lisäksi ei lii

kö itse avannut koko ketjun sanomalla, etteivät ne pienet liikkeet ole riittäneet?

Minäkin haluan ostaa luksustalon, mutta haluan maksaa siitä 50 000 euroa.

Se nyt vain on niin että tarvitset isompia liikkeitä.

Haluan vielä uskoa, että on pieniä liikkeitä, joita en ole kokeillut. 

Vierailija
484/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2dl kaurahiutaleita? Eli 4dl vettä. Tuohan on ihan jäätävä määrä puuroa. Taidat syödä isoja annoksia? 

Yksi karkkipäivä viikossa riittää. 

2 dl isoja kaurahiutaleita ja 5 dl vettä. Ja 2-3 dl pakastemarjoja.  Se on iso määrä, mutta silti minulla on siitä 3 h jälkeen nälkä. Tavallisen ruoan jälkeen en ole niinnnälissäni.

Mitä töissä vertaan muiden syömisiin, niin en syö sen enempää kuin muutkaan. Ja muista, että olen kaloreita laskenut elämässni paljon, eli osaan arvioida, paljon on paljon.

Puuro tuli mukaan myös sen takia, että olen kärsinyt ummetuksesta koko ikäni. Kuulin, että kaura auttaa, ja nyt ekaa kertaa elämässäni vatsa toimii kuin junan vessa.

Ne on ne siemenet mitkä ovat auttanee

Tarkoitin tilalle ei lisäksi, eli ätät sen puuron pois. Et ole onnistunut tavoitteessasi joten vieläkin järeämpiä muutoksia tarvitaan. Olet tullut ikään jossa aineenvaihdunta hidastuu todella paljon. Vaikuttaa siltä ettei runsas hiilari vaikkakin pudotettu määrä enää toimi halutulla tavalla. Kokeile proteiini pitoista ruokaa hiilarien tilalle ja toinen kokeilemisen arvoinen juttu on pätkäpaasto. Ei ole ihmekkään ettei iltaisin ole nälkä kun syöt päivällä niin monta ateriaa. Pätkäpaaston voi ottaa osaksi normaalia elämää, vaikka 3-4 päivää viikossa.

Vierailija
485/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä laihdutusketjuissa on turhauttavaa se, että mikään ei koskaan tunnu riittävän:

- Jos kerrot käveleväsi päivittäin, niin pitäisikin hölkätä

- Jos kerrot hölkkääväsi päivittäin kolme varttia, niin pitääkin hölkätä vähintään tunti

- Jos kerrot hölkkääväsi tunnin, niin sinun pitää käydä myös kuntosalilla

- Jos kerrot hölkkääväsi kahdesti viikossa tunnin ja käyväsi kahdesti viikossa kuntosalilla, niin sitten pitää vielä kävellä. 

Tulee mieleen vaativa ja perfektionistinen ex-mieheni. 

Vierailija
486/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä laihdutusketjuissa on turhauttavaa se, että mikään ei koskaan tunnu riittävän:

- Jos kerrot hölkkääväsi päivittäin kolme varttia, niin pitääkin hölkätä vähintään tunti

- Jos kerrot hölkkääväsi kahdesti viikossa tunnin ja käyväsi kahdesti viikossa kuntosalilla, niin sitten pitää vielä kävellä. 

Syyllistäminen ei toimi ja monet ketjun neuvot ovat ihan älyttömiä. Olen se, joka kävi ravintsemusterapeutilla pudotti tarvittavat kilot. 

Laihtuminen ei ole ongelma, monet laihtuvat kitukuureilla helposti, mutta ongelma on se, että kilot tulevat rytinällä takaisin ja kroppa kuittaa nälkävelat varmasti. Ainoa tie laihtua ja myös pysyä hoikkana on opetella terveellinen elämäntyyli, joka soveltuu juuri itselle. Siihen kannattaa hakea apua oikealta ammattilaiselta ja jättää huuhaadieetit väliin.

Vanhemmiten elämäntyyli muuttuu, esim omalla kohdalla olen paljon enemmän kotona. Ihan nuorena söin vain vähän, ei ollut aikaa eikä mielenkiintoa, ja vanhempanakin nuorena miten sattuu ruokarytmin suhteen, mutta vaihdevuosissa se alkoi kostautua ja pikkuhiljaa paino meni ylipainon puolelle. Vaikka kaikki mitä söin oli ravitsemuksellisesti hyvää (paitsi alkoholi), niin kaloreita tuli oliiviöljyleivillä herkuttelusta yms. pikkuhiljaa.

Ensin analysoidaan missä ongelmakohdat ovat ja sitten lähdetään pikkuhiljaa muuttamaan ja etsimään hyviä, itselle mieluisia tapoja syödä ja liikkua terveellisesti.

Vierailija
487/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä asiat muutin:

Ei kerroa paljoakaan. Ala jumppaamaan 30min/pv, ja varmista että se on sellaista jumppaa jossa kaloreita myös palaa. Ota mukaan myös lihastreeni, kunnon painoilla. Lihakset polttavat kaloreita.

Jahas eli viini ja kor

Niin kaikki muutkin haluavat.

Sen huomaa näistä ketjuista. Perusasiat ovat hunningolla, mutta halutaan löytää selitys joka täyttää seuraavat kriteerit:

1. Mistään kivasta (lue: epäterveellisestä) ei tarvitse luopua

2. Ei tarvitse tehdä mitään missä rasittuu

3. Syy lihomiseen ei ole oma mukavuudenhalu tai laiskuus

Siksi syyn on oltava kilppari, säästöliekki, vatsan bakteeritasapaino, tai elimistölle sopimaton ruoka (huom. joka on aina joku niistä terveellisistä ruuista, ei koskaan sokeri tai muu herkku. Ne sopivat elimistölle aina).

Meinasin kirjoittaa että tämä on lähes pelkästään naisten juttu, ja niin oikeastaan onkin, mutta onhan miehilläkin vastaava. Eli haetaan täydellistä massaohjelmaa ja optimaalista proteiinipulveria kun lihas ei kasva. Toisin sanottuna, aikaa kulutetaan internetin keskustelupalstalla eikä salilla.

No, sinä jatkat sen salaisuuden etsimistä sitten. Ja ensi vuonna aloitat uuden ketjun kun painoa on kertynyt lisää.

Vierailija
488/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoi käyneensä kävelemässä kerran tämän viikon aikana.

Ap ei ole ottanut ainuttakaan hölkkäaskelta.

Ap ei ole käynyt kuntosalilla.

Jospa nyt aloitettaisiin siitä kävelemisestä päivittäin?

Jos elämäntapoihin kuuluu karkkia useana päivänä viikossa, viiniä ja hiilarimättöä päivittäin eikä liikunta maistu ollenkaan, niin on "perfektionismia" kun tähän puututaan? Ap kertoi haluavansa hoikistua, joten yllättäen ketjussa annetaan vinkkejä jotka auttavat siinä. Te naiset ehkä sitten haluatte kivalta tuntuvia vinkkejä eikä sellaisia jotka toimivat mutta vaativat vaivannäköä tai pidättäytymistä herkuttelusta.

Vierailija
489/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap väitti kertovansa vain tekemänsä muutokset. Jos tämä on totta, niin muutokset olivat sitä, että hän alkoi syödä enemmän kuin ennen, koska yhtään ateriaa ei oltu poistettu tai vaihdettu, mutta uusia ruoka-aikoja oli lueteltu.

Ihmettelee sitten siinä, miksi kasvaa ihmisenä.

Vierailija
490/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg lipitän viintä, syön karkkeja ja istun päivät pitkät, miksi en laihdu?? :D

Jätä ekana se alko pois, se on pahin paisuttaja. Sen jälkeen alat liikkua päivittäin.

Vierailija
491/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Ap kertoo jatkuvasti turpoavansa (katso otsikko), niin silloin nykyinen meno ei todistettavasti riitä, vaan jotain täytyy tehdä. On sitten ex-miehesi tai ei.

Vierailija
492/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllistäminen ei toimi ja monet ketjun neuvot ovat ihan älyttömiä. Olen se, joka kävi ravintsemusterapeutilla pudotti tarvittavat kilot. 

Laihtuminen ei ole ongelma, monet laihtuvat kitukuureilla helposti, mutta ongelma on se, että kilot tulevat rytinällä takaisin ja kroppa kuittaa nälkävelat

Kiitos, että palaat kirjoittamaan ketjuun. Juuri sparraamista tarvitsen. Kuulostaa, että meillä on ollut samoja ongelmia. Alkaen siitä, että nuorempana on voinut syödä. 

Olen todella paljon miettinyt, mitkä ovat ne muutokset, mitä minun pitää tehdä ja miten voin ne tehdä. Yllä haukutaan kovasti selityksistä, mutta rajoitteita elämässä vain on, vaikka en ole niistä kertonut. Ja ne pitää ottaa huomioon myös. 

Vierailija
493/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omg lipitän viintä, syön karkkeja ja istun päivät pitkät, miksi en laihdu?? :D

Jätä ekana se alko pois, se on pahin paisuttaja. Sen jälkeen alat liikkua päivittäin.

Äläs nyt sepittele omiasi. En ole missään sanonut, että lipitän päivät pitkät viiniä, syön karkkeja ja istun päivät pitkät. 

Vierailija
494/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämäntapoihin kuuluu karkkia useana päivänä viikossa, viiniä ja hiilarimättöä päivittäin eikä liikunta maistu ollenkaan, niin on "perfektionismia" kun tähän puututaan? Ap kertoi haluavansa hoikistua, joten yllättäen ketjussa annetaan vinkkejä jotka auttavat siinä. Te naiset ehkä sitten haluatte kivalta tuntuvia vinkkejä eikä sellaisia jotka toimivat mutta vaativat vaivannäköä tai pidättäytymistä herkuttelusta.

Sinäkin liioittelet. Olen kertonut, että syön karkkia parina päivänä viikossa. En ole kertonut mitään, kuinka usein juon viiniä. Tiedoksesi, että tällä viikolla en vielä kertaakaan, enkä tänääkään ajatellut. Miehen kanssa tosin puhuttiin, että huomenna voisi kesän kunniaksi mennä ensimmäistä kertaa terdelle, ja aion siellä juoda ihan karhua.

Onko tuo mainitsemasi hiilarimättö kaurapuuroa? Jos, niin mätän hiilaria kolmesti viikossa (en siis syö sinä päivänä leipää, kun olen syönyt puuroa) tuon karkin lisäksi. En syö mitään vanukkaita tai leivoksia, eikä suklaakaan maistu.

Liikunta maistuu, kun teen sitä omalla tavallani. Juuri kävin kuntoportaissa kävelemässä 40 minuuttia. Olen lisäksi käynyt kävelemässä kahdesti tällä viikolla. Viime viikolla haravoin 10 tuntia kaiken muun mökkipuuhan lisäksi. Mökillä on myös tanko ja penkki, ja aiomme sinne rakentaa ulkokuntosalin. Mutta toistaiseksi talvella kaatamien puiden kaataminen, halkojen hakkaaminen ja risujen raahaaminen on vienyt kaiken energian. Lisäksi 15 min core-harjoitteluni. Millä perusteella vierastan liikuntaa? Juokseminenko on ainutta liikuntaa mielestäsi?

Vierailija
495/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap väitti kertovansa vain tekemänsä muutokset. Jos tämä on totta, niin muutokset olivat sitä, että hän alkoi syödä enemmän kuin ennen, koska yhtään ateriaa ei oltu poistettu tai vaihdettu, mutta uusia ruoka-aikoja oli lueteltu.

Totta, aloin syömään enemmän. Eli olen lisännyt ruokavaliooni kasviksia. Muuten en syö enempää. 

Kaurapuuron tilalla olen ennen syönyt joko lämmintä ruokaa, tai leipää ja paistettuja kananmunia. Eli ei puuro ylimääräistä ole. 

Jos nuo kasvikset ovat minut lihottaneet, niin sitten pippalaukat ovat väärässä. 

Vierailija
496/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, aloin syömään enemmän. Eli olen lisännyt ruokavaliooni kasviksia. Muuten en syö enempää. 

Kaurapuuron tilalla olen ennen syönyt joko lämmintä ruokaa, tai leipää ja paistettuja kananmunia. Eli ei puuro ylimääräistä ole. 

Jos nuo kasvikset ovat minut lihottaneet, niin sitten pippalaukat ovat väärässä. 

Teoriassa jos syöt kuten ennenkin mutta lisäät kasvikset, niin joo, kaloreita tulee sisään enemmän.

Tuossa on kuitenkin kaksi pienoista pulmaa.

Ensinnäkin, kasviksia ei ole kovin helppoa syödä liikaa. Ja yleensä kun syö jotain, niin se vähentää nälkää ja sitä kautta muuta syömistä.

Toisekseen, haluaisin kuulla perustelut sille, että se on juuri kasvikset jotka sinua lihottavat? Eikö karkeissa, viinissä ja oluessa ole kaloreita ollenkaan? Erikoista sekin jos kasvikset ovat lisä ruokavalioon ja edellä mainitut ruokavalion perusta.

Vierailija
497/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä asiat muutin:

En siis kerro, miten muuten elän, vaan nämä ovat ne _muuto

Juurikin tämä.

Jos ap ja hänen puolustajansa olisivat yhtä taitavia työssään kuin tekosyiden keksimisessä, olisivat he kaikki Nobel-palkinnon voittajia ja menestysyrittäjiä.

On aivan käsittämätöntä kuinka ihmiset jotka haluaisivat laihtua keksivät kaikki mahdolliset tekosyyt välttääkseen toimenpiteet joilla laihtuu. Mikään ei kannata, paitsi teoriat joilla haetaan uutta syytä miksei kukaan ole syyllinen omaan lihomiseensa, ja miksi epäterveellinen liikkumattomuus tai epäterveellisistä nautinnoista pidättäytyminen eivät koskaan kannata. Näitä haetaan kokeellisista tutkimuksista, naistenlehdistä, keskustelupalstoilta ja ihan mistä tahansa.

Minä olen pian viisikymppinen mies, ja tilanteeni on ihan sama. Ap:n elämäntavoilla tulisi 10+ kiloa painoa vuodessa lisää heittämällä.

Vierailija
498/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen tässä koko viikon lueskellut siitä miksei lihas kasva.

Olen lukenut alan tutkimuksista ja keskustellut aiheesta tietävien kanssa. Syynä voi olla testosteronivaje tai genetiikka, tai jos saliohjelma ei ole optimoitu just mulle sopivaksi.

Salilla kävin polkemassa vartin kuntopyörää pienimmillä vastuksilla. Koska elämästä pitää nauttiakin eikä vaan rääkätä itseään maanisesti niin kuin joku sporttipsykopaatti.

Vierailija
499/520 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 55 vuotias nainen. Menopaussi hidastaa aineenvaihduntaa ja vähentää liikunnan tuomaa mielihyvää. Olen säilyttänyt oman painon seuraavasti: alkoholi ja pullat yms pois kokonaan. Karkkia vain noin max 50g kerran viikossa. Muuten syön normaalia sekaruokaa. Kävelyä tai muuta liikuntaa 4 kertaa viikossa, vähintään tunti. Pienempi annoskoko. Hyötyliikuntaa aina kun mahdollista. Ei vierasvaraa kaappiin houkuttelemaan. Sisua se vaatii, mutta siihen tottuu. Olen 63 vuotias ja painan 54 kg, pituus 161 cm. Minä pystyin siihen, yllä sinäkin, usko itseesi, sisko!!

Vierailija
500/520 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa jos syöt kuten ennenkin mutta lisäät kasvikset, niin joo, kaloreita tulee sisään enemmän.

Tuossa on kuitenkin kaksi pienoista pul

vastasin vain kysymykseen, mitä olen alkanut syömään enemmän. Vastaus on kasviksia.

Oluen ja viinin määrä ei ole muuttunut. Karkkia syön vähemmän. Siksi en puhunut niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi