Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä tätä paisumista!

Vierailija
15.05.2024 |

Olen aina ollut hoikka tiimalasi. Nyt olen 55 v, ja viimeisen 6-7 vuotta olen ajan olen kamppaillut painon kanssa. Olen vähentänyt syömisiä, mutta ei ole auttanut.

Viime syksynä päätin, että kaloreiden vahtiminen saa loppua, pystyn hyväksymään sen että bmi on 24, mutta tästä en enää halua lihoa. Katsoin pippalaukkaa yms ja tein sen kuuluisan elämäntapamuutoksen.

Nämä asiat muutin:

- syön aamuisin enemmän: tuorepuuroa, jossa on kauran lisäksi chian-, pellavan-, auringonkukan-, kurpitsansiemeniä ja mantelia.

- etätöissä 3 krt vko syön lounaaksi kaurapuuroa, jossa 2 dl täysjyvähiutaleita ja 2 dl marjoja

- vaihdoin kaiken leivän 100 prosenttiseen kauraleipään

- puolitin karkin syönnin, jota ennen söin useana päivänä viikossa

- lisäsin kasviksia ehkä 25 % aiemmasta

- aloin kotijumppaamaan 4 krt vko, 15 min pv, koko vartalo, etenkin core

En siis kerro, miten muuten elän, vaan nämä ovat ne _muutokset_.

Mikä on tulos? En mahdu niihin vaatteisiin, joihin vielä viime kesänä mahduin. Olen tasaisesti joka paikasta isompi. Olen joutunut vaihtamaan yhtä isompaan vaatekokoon. 

Prkl - mitä pitää tehdä? Lopettaa syöminen kokonaan? Muita ideoita?

Kommentit (520)

Vierailija
301/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinia syömällä liikaa tuhoaa munuaisensa.

Sokeria ja rasvaa syömällä liikaa tuhoaa maksansa.

Keskioluessa tai siiderissä on yhtäpaljon kaloreita kuin maidossa.

Vettäkään ei kannata juoda litra tolkulla ellei tee raskasta työtä ja hikoile paljon. Liika veden juonti alentaa elektrolyyttitasapainoa elimistössä.

Oikea rasva ei ole maksalle haitaksi, päinvastoin.

Vierailija
302/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan lisää proteiinia ruokavalioosi. 

Päivittäinen ylimääräisten proteiinien syöminen on haitallista niille, joilla on sairauksia, kuten munuaisten vajaatoimintaa. Diabeetikoilla liiallinen proteiininsaanti saattaa nostaa verensokereita. Ylimääräiset valkuaisaineet tekevät kylläiseksi ja nappaavat tilaa muilta tärkeiltä ravintoaineilta, kuten hyviltä rasvoilta ja kuiduilta, kun enää ei jaksa syödä.

Elimistö varastoi ylimääräisen energian rasvaksi, tuli se sitten proteiineista tai hiilihydraateista. Siksi vyötärölle voi kertyä herkästi vararenkaita. Ylimääräiset proteiinit eivät välttämättä imeydy, mistä voi seurata ummetusta, ripulia ja muita mahasuolikanavan oireita.

Jos sinulla on jo kadonnut tiimalasi ja ummetusta, niin prot

Laitan jos maksat minulle työstäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin AP:lle ravitsemusterapeuttia. Hän katsoisi kokonaistilanteen.

Minun mielestäni kenenkään ei tulisi syödä ruokaa, josta ei pidä. 

Juuri sitä minä olen koko vuoden etsinyt: mistä terveellisestä ruoasta pidän? Miten voin lisätä liikuntaa siten, ettei se kyllästytä tai löydä siihen tekosyitä?

Siksi syön puuroni niin kuin syön:  pidän kaurapuurosta, kun siinä on yhtä paljon marjoja kuin puuroa. Siksi otin kotijumppaohjelman: jotta minulla ei ole mitään selitystä, miksi tänään en voi lähteä ulos liikkumaan. 

En halua enää koskaa alkaa syömään tonnikala-raejuustoa ja kanasalaattia vain siksi, että niitä laihduttajille suositellaan. I've had my share. 

Vierailija
304/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli lisäsit hiilareita ja ihmettelet kun paino nousee?

Olen koko elämäni ollut hiilareiden syöjä. En lisännyt niitä, vaan vaihdoin: myslistä tuorepuuroon, pastasta kaurapuuroon.

Korvasit sokerin sokerilla? Fiksua. Mitä, jos edes yrittäisit korvata sen proteiinipitoisilla vaihtoehdoilla?Täyttävämpi aamupala pitää paremmin kylläisyyden tunnetta kuin nopeat sokeripitoiset vaihtoehdot.

esim itse syön kreikkalaistajogurttia, marjoilla ja siemenillä(näissä luonnontuotteista eniten kuituja) ja munakas kasviksilla. 

Ei monellakaan ole aikaa (eikä energiaa) ruveta aamuisin käryttämään mitään munakasta. Sitten jää se klähmäinen pannu virumaan tiskiin päivän ajaksi. Juuei. Ja mites kolesteroli? Se paljon parjattu kaurap

Sisäfileet voikin jättää vähemmälle ja syödä ennemmin rasvaista lihaa. Kananmunia ei pidä välttää, parasta ravintoa.

Vierailija
305/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaikki sokeri - myös piilosokeri - pois. 

Vierailija
306/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on hauskoja, kun luetellaan muutama yksittäinen juttu ja ihmetellään miksen laihdu. Esimerkiki aamiainen voi olla kaikkien mahdollisten sääntöjen mukaan täydellinen painonhallinnan kannalta. Jätetään vain kertomatta, että lounaalla käydään Raxissa vetämässä pizzaslicea kasa. 

Nyt ap kertoo vähentäneensä karkin syömisen puoleen, kun ennen söi useampana päivänä. Meneekä nyt karkkia 2-3 päivänä viikossa ja jos ennen söi kaksi kiloa, niin nyt enää vain kilon? 

Useimmat meistä länsimaalaisista syömme ja juomme liikaa emmekä liiku tarpeeksi. 

Vierailija
307/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäinen ylimääräisten proteiinien syöminen on haitallista niille, joilla on sairauksia, kuten munuaisten vajaatoimintaa. Diabeetikoilla liiallinen proteiininsaanti saattaa nostaa verensokereita. Ylimääräiset valkuaisaineet tekevät kylläiseksi ja nappaavat tilaa muilta tärkeiltä ravintoaineilta, kuten hyviltä rasvoilta ja kuiduilta, kun enää ei jaksa syödä.

Elimistö varastoi ylimääräisen energian rasvaksi, tuli se sitten proteiineista tai hiilihydraateista. Siksi vyötärölle voi kertyä herkästi vararenkaita. Ylimääräiset proteiinit eivät välttämättä imeydy, mistä voi seurata ummetusta, ripulia ja muita mahasuolikanavan oireita.

Jos sinulla on jo kadonnut tiimalasi ja ummetusta, niin proteiini pahentaa tilannetta. 

Sinä voit kopsata osan tekstiä ja liittää sen selaimen hakukenttään jolloin löydät oikeaan tekstiin. 

Ei voi olla kenellekään liian raskas ponnistus samalla kopioida sitä linkkiä, kun tulee pätemään jonkun muun teksitillä. 

Vierailija
308/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole enää kuin 15 vuotta 70 vuoden ikään, jonka jälkeen suositellaan ettei enää laihduta ja pientä ylipainoa pidetään terveellisenä. 

Vierailija
309/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli lisäsit hiilareita ja ihmettelet kun paino nousee?

Olen koko elämäni ollut hiilareiden syöjä. En lisännyt niitä, vaan vaihdoin: myslistä tuorepuuroon, pastasta kaurapuuroon.

Korvasit sokerin sokerilla? Fiksua. Mitä, jos edes yrittäisit korvata sen proteiinipitoisilla vaihtoehdoilla?Täyttävämpi aamupala pitää paremmin kylläisyyden tunnetta kuin nopeat sokeripitoiset vaihtoehdot.

esim itse syön kreikkalaistajogurttia, marjoilla ja siemenillä(näissä luonnontuotteista eniten kuituja) ja munakas kasviksilla. 

Ei monellakaan ole aikaa (eikä energiaa) ruveta aamuisin käryttämään mitään munakasta. Sitten jää se klähmäinen pannu virumaan tiskiin päivän ajaksi. Ju

Niin ne kanaset ihan ilosta sua varten persettään repii ja munia pullauttelee? MInä pidän eläimistä liikaa enkä halua, että niitä rääkätään minun ravintoni takia./ Ohis

Vierailija
310/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sitä minä olen koko vuoden etsinyt: mistä terveellisestä ruoasta pidän? Miten voin lisätä liikuntaa siten, ettei se kyllästytä tai löydä siihen tekosyitä?

Siksi syön puuroni niin kuin syön:  pidän kaurapuurosta, kun siinä on yhtä paljon marjoja kuin puuroa. Siksi otin kotijumppaohjelman: jotta minulla ei ole mitään selitystä, miksi tänään en voi lähteä ulos liikkumaan. 

En halua enää koskaa alkaa syömään tonnikala-raejuustoa ja kanasalaattia vain siksi, että niitä laihduttajille suositellaan. I've had my share. 

Missä suositellaan?

Vierailija
311/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on jo kadonnut tiimalasi ja ummetusta, niin proteiini pahentaa tilannetta. 

Aika moni on suositellut ap:lle enemmän proteiinia, mutta tuolla ruokavaliolla sitä tulee jo riittävästi ja liikaakin. Hän juuri kiitteli jotain ihmistä proteiinineuvosta, joten on syytä korjata tämä väärä tieto heti. Ei enempää proteiinia jos haluaa laihtua. 

Millaiseen proteiinisuositukseen vertaat? 

Vierailija
312/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit kopsata osan tekstiä ja liittää sen selaimen hakukenttään jolloin löydät oikeaan tekstiin. 

Aika moni on suositellut ap:lle enemmän proteiinia, mutta tuolla ruokavaliolla sitä tulee jo riittävästi ja liikaakin. Hän juuri kiitteli jotain ihmistä proteiinineuvosta, joten on syytä korjata tämä väärä tieto heti. Ei enempää proteiinia jos haluaa laihtua. 

Voisitko selventää, mistä minä saan proteiinia?

Syön siis päivittäin lihaa tai kanaa, ja se on sen yhden kourallisen verran. Mutta mistä muusta saan mielestäsi niin paljon proteiinia, että sitä voi tulla liikaa?

Vierailija
313/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä suositellaan?

Laihduttajien mielikuvissa.

Vierailija
314/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on hauskoja, kun luetellaan muutama yksittäinen juttu ja ihmetellään miksen laihdu. Esimerkiki aamiainen voi olla kaikkien mahdollisten sääntöjen mukaan täydellinen painonhallinnan kannalta. Jätetään vain kertomatta, että lounaalla käydään Raxissa vetämässä pizzaslicea kasa. 

Nyt ap kertoo vähentäneensä karkin syömisen puoleen, kun ennen söi useampana päivänä. Meneekä nyt karkkia 2-3 päivänä viikossa ja jos ennen söi kaksi kiloa, niin nyt enää vain kilon? 

Useimmat meistä länsimaalaisista syömme ja juomme liikaa emmekä liiku tarpeeksi. 

Tämä ketju alkaa olemaan niin pitkä, että vastaukseni jo häviävät tänne. Tyypillisen arkisyömiset olen kertonut. Ja Olen tuon karkinkin kertonut: ennen söin ehkä viitenä päivänä 50 gr, nyt syön kahtena päivänä 50 gr.

Vierailija
315/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on jo kadonnut tiimalasi ja ummetusta, niin prot

Voisitko selventää, mistä minä saan proteiinia?

Syön siis päivittäin lihaa tai kanaa, ja se on sen yhden kourallisen verran. Mutta mistä muusta saan mielestäsi niin paljon proteiinia, että sitä voi tulla liikaa?

Laita koko päivän ruokasi fineliin, niin sitten se selviää. Todennäköisesti saat proteiinia liian vähän. 

Vierailija
316/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä suositellaan?

Nykyään näissä laihdutusketjuissa. Tai 90-luvulla ihan joka paikassa. 

Vierailija
317/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinu

Laita koko päivän ruokasi fineliin, niin sitten se selviää. Todennäköisesti saat proteiinia liian vähän. 

Olen viime syksynä laittanut kaiken sulamoon, ja sain proteiinia liian vähän. Siksi kyselen, mistä tuo eräs vastaaja päättelee, että saan sitä liikaa. 

Vierailija
318/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset keskimäärin edes saa proteiinia yli suositusten, en ymmärrä miksi siitä aina jankutetaan.

Vierailija
319/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elimistö varastoi ylimääräisen energian rasvaksi, tuli se sitten proteiineista tai hiilihydraateista. Siksi vyötärölle voi kertyä herkästi vararenkaita. Ylimääräiset proteiinit eivät välttämättä imeydy, mistä voi seurata ummetusta, ripulia j

Olen viime syksynä laittanut kaiken sulamoon, ja sain proteiinia liian vähän. Siksi kyselen, mistä tuo eräs vastaaja päättelee, että saan sitä liikaa. 

No eipä hänestä tarvitse piitata. Sitten vain tekemään muutoksia, koska tietoa sinulla jo on. 

Vierailija
320/520 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju alkaa olemaan niin pitkä, että vastaukseni jo häviävät tänne. Tyypillisen arkisyömiset olen kertonut. Ja Olen tuon karkinkin kertonut: ennen söin ehkä viitenä päivänä 50 gr, nyt syön kahtena päivänä 50 gr.

Taas miten usein pysyt siinä tyypillisessä vai tuleeko syötyä sitten ylimääräistä tai juotua ylimääräistä jne. Ihminen on todella hyvä huijaamaan itseään ja vähättelemään paljonko ruokaa ottaa tai miten kuukausien aikana tulee oikeasti syötyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän