Joku kirjoitti 10 L. Montako sinä?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
ei kai kukaan yhdenkään L:n kirjoittanut notku av palstalla?
Mä kirjoitin yhden ällän. Välillä käyn notkumassa.
En yhtään.
Pitkän matikan ii plussan kompensoin reaalin ämmällä.
Tein lukion läpi ja kasvoin ja kirjoitin ylioppilaaksi.
Ja älliä kirjoitin tähänkin monta.
Kolme L:ää ja kaksi M:ää eli L:n paperit.
Silloin ei vielä ollut E:tä, taisi tulla seuraavana vuonna tai sitä seuraavana.
Mutta... nyt tulee todellinen ylläri; lukion päästotodistuksessa keskiarvoni oli vain 7,2! Syystä etten mielistellyt lukiomme opettajia enkä mielistellyt heiltä parempia numeroita, enkä ollut uskovainen. Uskalsin kysyä kysymyksiä joihin eivät osanneet vastata ja se ärsytti heitä.
Kaikki luokan uskovaiset saivat 9-10 todistuksiinsa, mutta kirjoituksista korkeintaan C:tä.
Minun kaikki kirjoitusten arvosanatkin lähti yhtä alempana M:nä ja C:nä, mutta nousivat koska puolueeton taho tarkisti ne ja totesi paremmiksi. Onneksi näin.
Kuusi. Pitkä matikka oli tosin pisterajalla, joka sekin 1988 oli aika matalalla.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on vaan lahjakkaampia kuin toiset. Ja oppii nopeammin kuin toiset.
Tämähän se on. Jotkut oppii soittamaan kitaraa, jotkut työntämään kuulaa, jotkut opiskelemaan
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on vaan lahjakkaampia kuin toiset. Ja oppii nopeammin kuin toiset.
Huonokaan opettaja ei saa tarpeeksi lahjakasta oppijaa lannistettua
Vierailija kirjoitti:
Kaksi. P, i, kaks ällää ja u.
Sama. K, u, kaks ällää ja i.
Kaikki lukion materiaalit voisi helposti opiskella itse. Näin pähkäilin, kun katsoin siskoni lukiokirjakasaa yläasteella.
Oikeassa olin, aika nopeasti vaihdoin päivälukion iltalukioon. Päivisin pystyin tekemään minua kiinnostavia asioita.
Kun on samassa tilassa 30 ihmistä, keskittyminen herpaantuu. Tunnin opetuksen voi tiivistää 10 minuutin videotutoriaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lukion materiaalit voisi helposti opiskella itse. Näin pähkäilin, kun katsoin siskoni lukiokirjakasaa yläasteella.
Oikeassa olin, aika nopeasti vaihdoin päivälukion iltalukioon. Päivisin pystyin tekemään minua kiinnostavia asioita.
Kun on samassa tilassa 30 ihmistä, keskittyminen herpaantuu. Tunnin opetuksen voi tiivistää 10 minuutin videotutoriaaliin.
Kävin tunneilla silloin kun pystyin. Lainasin kirjastosta kaikki löytyvät edellisten vuosien ylioppilaskokeet. Niitä kuuntelin ja tein luetunymmärtämisiä, kunnes sain täydet harjoitteista. Opiskelin englanti, ruotsi ja saksa kaikista 3000 perussanaa ja fraasia ulkoa. Sain englanti E, ruotsi ja saksa M. Matikka L, äikkä E. Luin Hesaria joka päivä tunnin, auttoi äikässä. Luin myös Time ja die Zeit- lehtiä sekä Kalle Ankaa. Minusta minulla on ihan hyvä yleissivistys.
Vierailija kirjoitti:
Mutta... nyt tulee todellinen ylläri; lukion päästotodistuksessa keskiarvoni oli vain 7,2! Syystä etten mielistellyt lukiomme opettajia enkä mielistellyt heiltä parempia numeroita, enkä ollut uskovainen. Uskalsin kysyä kysymyksiä joihin eivät osanneet vastata ja se ärsytti heitä.
Kaikki luokan uskovaiset saivat 9-10 todistuksiinsa, mutta kirjoituksista korkeintaan C:tä.
Minun kaikki kirjoitusten arvosanatkin lähti yhtä alempana M:nä ja C:nä, mutta nousivat koska puolueeton taho tarkisti ne ja totesi paremmiksi. Onneksi näin.
Jaa, meillä todistusnumerot jaettiin koenumeroiden perusteella enkä edes tiedä oliko opettajani minusta henkilökohtaisesti jotain mieltä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, meillä todistusnumerot jaettiin koenumeroiden perusteella enkä edes tiedä oliko opettajani minusta henkilökohtaisesti jotain mieltä tai ei.
Minulla oli paniikkihäiriöstä lääkärin paperit. Pääsin kirjoittamaan omaan koppiin. Tosin valvotusti. Sain tuosta 1-2 extrapistettä lisää per aine. Nosti muutamaakin arvosanaa. Opettajat olivat kannustavia. Sain kolme stipendiä. Yksi oli matikanopettajan henkilökohtaisen stipendi. Kiitosta vain!
LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Enemmän kuin kymmenen, laskekaa siitä jos jaksatte.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on helppo napsia älliä. Aikoinaan oli reaali, jossa kirjoitettiin fysiikka, kemia, biologia, maantieto, uskonto, historia jne. Siitä sai vain yhden ällän. Ja ei voinut hajauttaa kirjoituksia useampaan erään. Joten ei oikein vertailukelpoisia.
Mutta ei ollut käytössä arvosanaa E eli käytännössä älliä jaettiin valtavan paljon enemmän kuin nykyään. Lisäksi nykyään on muodissa nämä "oppiaineita ylittävät rajat" joka tarkoittaa käytännössä sitä, että ei riitä välttämättä ällään, vaikka osaisit oppikirjat ulkoa. Itse kirjoitin L joitakin vuosia sitten yhteiskuntaopista, mutta Ellen seuraisi aktiivisesti mediaa, en olisi sitä saanut pelkillä oppikirjoilla.
On sullakin surunaiheet😘😂😂😂😂😂😂🐽🐽🐽🥳 Siitä vaan suremaan.👍👍👍👍👍
Aiheita sulla takuulla riittää.🙄🙄🙄