Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku kirjoitti 10 L. Montako sinä?

Vierailija
14.05.2024 |

?

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2, toki 35v sitten. Perheen abi kirjoitti tänä keväänä 1, pitkä matikka.

Eikö hän osaa kirjoittaa:

...yhden pitkästä matematiikasta.

Surullista

On sullakin surunaiheet😘😂😂😂😂😂😂🐽🐽🐽🥳 Siitä vaan suremaan.👍👍👍👍👍

Aiheita sulla takuulla riittää.🙄🙄🙄

Vierailija
62/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on kova pätemisentarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kai kukaan yhdenkään L:n kirjoittanut notku av palstalla?

Mä kirjoitin yhden ällän. Välillä käyn notkumassa. 

Vierailija
64/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään.

Pitkän matikan ii plussan kompensoin reaalin ämmällä.

Tein lukion läpi ja kasvoin ja kirjoitin ylioppilaaksi.

Ja älliä kirjoitin tähänkin monta.

Vierailija
65/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme L:ää ja kaksi M:ää eli L:n paperit.

Silloin ei vielä ollut E:tä, taisi tulla seuraavana vuonna tai sitä seuraavana.

Mutta... nyt tulee todellinen ylläri; lukion päästotodistuksessa keskiarvoni oli vain 7,2! Syystä etten mielistellyt lukiomme opettajia enkä mielistellyt heiltä parempia numeroita, enkä ollut uskovainen. Uskalsin kysyä kysymyksiä joihin eivät osanneet vastata ja se ärsytti heitä.

Kaikki luokan uskovaiset saivat 9-10 todistuksiinsa, mutta kirjoituksista korkeintaan C:tä.

Minun kaikki kirjoitusten arvosanatkin lähti yhtä alempana M:nä ja C:nä, mutta nousivat koska puolueeton taho tarkisti ne ja totesi paremmiksi. Onneksi näin.

Vierailija
66/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x Laudaturin kirjoitin. Yhden M ja yhden CL ja yhden impron

Vierailija
67/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi. Pitkä matikka oli tosin pisterajalla, joka sekin 1988 oli aika matalalla.

Vierailija
68/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.karjalainen.fi/maakunta/slw6jk0wyj

Joensuun Norssin opiskelija ollut

Vierailija
69/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin yhden EVVK:n.

Vierailija
70/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on vaan lahjakkaampia kuin toiset. Ja oppii nopeammin kuin toiset. 

Tämähän se on. Jotkut oppii soittamaan kitaraa, jotkut työntämään kuulaa, jotkut opiskelemaan 

Vierailija
71/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on vaan lahjakkaampia kuin toiset. Ja oppii nopeammin kuin toiset. 

Huonokaan opettaja ei saa tarpeeksi lahjakasta oppijaa lannistettua

Vierailija
72/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi. P, i,  kaks ällää ja u.

Sama. K, u, kaks ällää ja i.

Vierailija
73/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lukion materiaalit voisi helposti opiskella itse. Näin pähkäilin, kun katsoin siskoni lukiokirjakasaa yläasteella. 

Oikeassa olin, aika nopeasti vaihdoin päivälukion iltalukioon. Päivisin pystyin tekemään minua kiinnostavia asioita. 

Kun on samassa tilassa 30 ihmistä, keskittyminen herpaantuu. Tunnin opetuksen voi tiivistää 10 minuutin videotutoriaaliin. 

Vierailija
74/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lukion materiaalit voisi helposti opiskella itse. Näin pähkäilin, kun katsoin siskoni lukiokirjakasaa yläasteella. 

Oikeassa olin, aika nopeasti vaihdoin päivälukion iltalukioon. Päivisin pystyin tekemään minua kiinnostavia asioita. 

Kun on samassa tilassa 30 ihmistä, keskittyminen herpaantuu. Tunnin opetuksen voi tiivistää 10 minuutin videotutoriaaliin. 

Kävin tunneilla silloin kun pystyin. Lainasin kirjastosta kaikki löytyvät edellisten vuosien ylioppilaskokeet. Niitä kuuntelin ja tein luetunymmärtämisiä, kunnes sain täydet harjoitteista. Opiskelin englanti, ruotsi ja saksa kaikista 3000 perussanaa ja fraasia ulkoa. Sain englanti E, ruotsi ja saksa M. Matikka L, äikkä E. Luin Hesaria joka päivä tunnin, auttoi äikässä. Luin myös Time ja die Zeit- lehtiä sekä Kalle Ankaa. Minusta minulla on ihan hyvä yleissivistys. 

Vierailija
75/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta... nyt tulee todellinen ylläri; lukion päästotodistuksessa keskiarvoni oli vain 7,2! Syystä etten mielistellyt lukiomme opettajia enkä mielistellyt heiltä parempia numeroita, enkä ollut uskovainen. Uskalsin kysyä kysymyksiä joihin eivät osanneet vastata ja se ärsytti heitä.

Kaikki luokan uskovaiset saivat 9-10 todistuksiinsa, mutta kirjoituksista korkeintaan C:tä.

Minun kaikki kirjoitusten arvosanatkin lähti yhtä alempana M:nä ja C:nä, mutta nousivat koska puolueeton taho tarkisti ne ja totesi paremmiksi. Onneksi näin.

Jaa, meillä todistusnumerot jaettiin koenumeroiden perusteella enkä edes tiedä oliko opettajani  minusta henkilökohtaisesti jotain mieltä tai ei. 

Vierailija
76/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka luokalla tuli kirjoiteltua aakkosia varmaan satoja.

Vierailija
77/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, meillä todistusnumerot jaettiin koenumeroiden perusteella enkä edes tiedä oliko opettajani  minusta henkilökohtaisesti jotain mieltä tai ei. 

Minulla oli paniikkihäiriöstä lääkärin paperit. Pääsin kirjoittamaan omaan koppiin. Tosin valvotusti. Sain tuosta 1-2 extrapistettä lisää per aine. Nosti muutamaakin arvosanaa. Opettajat olivat kannustavia. Sain kolme stipendiä. Yksi oli matikanopettajan henkilökohtaisen stipendi. Kiitosta vain! 

Vierailija
78/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Enemmän kuin kymmenen, laskekaa siitä jos jaksatte.

Vierailija
79/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut yhtään L:ää ja tienaan vain 10.000€/kk.

Vierailija
80/119 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on helppo napsia älliä. Aikoinaan  oli reaali, jossa kirjoitettiin fysiikka, kemia, biologia, maantieto, uskonto, historia jne. Siitä sai vain yhden ällän. Ja  ei voinut hajauttaa kirjoituksia useampaan erään. Joten ei oikein vertailukelpoisia.

Mutta ei ollut käytössä arvosanaa E eli käytännössä älliä jaettiin valtavan paljon enemmän kuin nykyään. Lisäksi nykyään on muodissa nämä "oppiaineita ylittävät rajat" joka tarkoittaa käytännössä sitä, että ei riitä välttämättä ällään, vaikka osaisit oppikirjat ulkoa. Itse kirjoitin L joitakin vuosia sitten yhteiskuntaopista, mutta Ellen seuraisi aktiivisesti mediaa, en olisi sitä saanut pelkillä oppikirjoilla.