Miksi ev.lut kirkko maallistuu
Kommentit (1634)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mielenkiintoista pohdintaa. Olen itsekin ihmetellyt, miksi niin moni uskoo että pienet lapset ja kehitysvammaiset voi päästä taivaaseen tuntematta Jeesusta, mutta kaikilta normaaliälyisiltä aikuisilta vaaditaan paljon tietoa ja ymmärrystä Jumalasta."
Ei sinulta ylivoimaisia vaadita. Uskot Jeesuksen ristinkuolemalla sovittaneen syntisi ja seuraat häntä.
Taivaaseen voi siis päästä, vaikka pitäisi Jeesusta pelkkänä ihmisenä, enkelinä tai muuna luotuna olentona?
Kyllä sinun pitää uskoa ,että Jeesus on Jumalan poika ja sitten seurata häntä.
Riittääkö jos pitää Jeesusta syntyjään tavallisena ihmisenä, johon Jumala tul
Teksti ei osu nyt oikeaan ruutuun
Ja jos Raamattua lukee, niin kyllä siitä käy ilmi, että Paavali nautti kunnioitusta ja arvostusta alkuseurakuntalaisten keskuudessa. Aposteolien teoissa hänestä kerrotaan paljonkin*. Tuskin hänelle olisi annettu lä'hetyskentäksi pakanoiden asuinalueita (Pietarille annettiin juutalaistyö), ja tuskin hänen tekstejään olisi huolittu osaksi Raamattua, mikäli näin ei olisi.Apostolien tekoja pidetään Luukaksen kirjoittamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mielenkiintoista pohdintaa. Olen itsekin ihmetellyt, miksi niin moni uskoo että pienet lapset ja kehitysvammaiset voi päästä taivaaseen tuntematta Jeesusta, mutta kaikilta normaaliälyisiltä aikuisilta vaaditaan paljon tietoa ja ymmärrystä Jumalasta."
Ei sinulta ylivoimaisia vaadita. Uskot Jeesuksen ristinkuolemalla sovittaneen syntisi ja seuraat häntä.
Taivaaseen voi siis päästä, vaikka pitäisi Jeesusta pelkkänä ihmisenä, enkelinä tai muuna luotuna olentona?
Kyllä sinun pitää uskoa ,että Jeesus on Jumalan poika ja sitten seurata häntä.
<
Pitämisistä kun ei lasketa. Paavali ei ole minkään valtakunnan opetuslapsi, eikä koskaan tavannut edes Jeesusta. Keksi roolinsa ihan itse hatusta, ja näki ns näkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinun pitää uskoa ,että Jeesu
aika moni Raamatussa mainittu, on nähnyt näkyjä, eikä se ole vähentänyt heitän arvoaan.mm David
Natan kertoi Daavidille kaikki nämä sanat ja koko tämän näyn.
Tämän näyn tähden minä kivusta käperryn, tuskat tarttuvat minuun kuin synnyttäjän tuskat. Mitä kuulin, se vie mielen, mitä näin, se vie näön.
Herra antoi minun nähdä näyn: kaksi viikunakoria oli asetettu Herran temppelin edustalle...
Tällaisen näyn minä vuoteellani näin: -- Oli puu keskellä maata, ja se oli ylen korkea. 4:7-9:[ Hes. 17:22,23+]
Kun näin tämän näyn, olin Susan linnassa, Elamin maakunnassa, ja näyssä minä huomasin olevani Ulaijoen rannalla. [Neh. 1:1]
Persian kuninkaan Kyyroksen kolmantena hallitusvuotena ilmoitettiin sanoma Danielille, jonka toinen nimi oli Beltesassar. Ja se sanoma on tosi, mutta sen ymmärtäminen vaatii suurta vaivaa. Tutki tarkasti, niin ymmärrät näyn. [Dan. 1:7]
Vain minä, Daniel, näin sen näyn. Miehet, jotka olivat kanssani, eivät sitä nähneet, mutta suuri kauhu valtasi heidät ja he pakenivat ja piiloutuivat. [Ap. t. 9:7]
Silloin eräs ihmisen kaltainen kosketti huuliani, ja minä avasin suuni ja lausuin edessäni seisovalle: "Herrani, näyn nähdessäni tuska kouristi minua ja voima pakeni minusta.
Herra Jumala näytti minulle tämän näyn: Hän loi heinäsirkkoja juuri kun niityille oli nousemassa uutta ruohoa kuninkaan niittojen jäljiltä.
Herra Jumala näytti minulle tämän näyn: oli korillinen loppukesän hedelmiä.
Ennussana Ninivestä. Elkosilaisen Nahumin näyn kirja.
Aika paljon tulee nyt tätä uskonrauhan rikkomista, mikä on rikos.
ts joku loukkaa tahallisesti sitä, mitä kirkko pitää pyhänä kuten Pyhää Paavalia
ilmoitettu ylläpidolle
Noihin uskonrauhaa rikkoviin kommentteihin ei kannata vastata. Ilmoitus vain ylläpidolle tai poliisille. Ylläpito poistaa ne kyllä, kunhan ehtii.
https://poliisi.fi/nettivinkki
Jos niihin vastaa, niin ne jäävät näkyviin sen vastauksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tulee nyt tätä uskonrauhan rikkomista, mikä on rikos.
ts joku loukkaa tahallisesti sitä, mitä kirkko pitää pyhänä kuten Pyhää Paavalia
ilmoitettu ylläpidolle
Todista minulle ettei Paavalin jorinat liity hänen harhaisiin näkyihinsä. Sen jälkeen voit ns valittaa.
On ihan todistettu, ettei Paavali koskaan tavannut Jeesusta. Asia on _fakta_.
Vierailija kirjoitti:
Pitämisistä kun ei lasketa. Paavali ei ole minkään valtakunnan opetuslapsi, eikä koskaan tavannut edes Jeesusta. Keksi roolinsa ihan itse hatusta, ja näki ns näkyjä.
Ottakaa huomioon että Paavali kohtasi Jeesuksen Damaskon tiellä.Sekä oli temmattuna kolmanteentaivaseen oppimaan mitä kuuluu opettaa. 3v ajan Arabiassa.
Saanut saarnaamansa evankeliumin pakanoillekin Jumalalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa huomioon että Paavali kohtasi Jeesuksen Damaskon tiellä.Sekä oli temmattuna kolmanteentaivaseen oppimaan mitä kuuluu opettaa. 3v ajan Arabiassa.
Ei Paavali _kohdannut_ Jeesusta, vaan yhäkin: Paavali näki näyn/harhan/illuusion Jeesuksen kohtaamisesta. Tai vaihtoehto B: keksi sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Paavali _kohdannut_ Jeesusta, vaan yhäkin: Paavali näki näyn/harhan/illuusion Jeesuksen kohtaamisesta. Tai vaihtoehto B: keksi sellaisen. Minulle Raamattu on kokonaan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Paavali _kohdannut_ Jeesusta, vaan yhäkin: Paavali näki näyn/harhan/illuusion Jeesuksen kohtaamisesta. Tai vaihtoehto B: keksi sellaisen. Minulle Raamattu on kokonaan totta.
Asia ok. Minä taas en nykymaailmassakaan ota kovinkaan todesta ihmisten näkyjä tai harhoja.
Asia ok. Minä taas en nykymaailmassakaan ota kovinkaan todesta ihmisten näkyjä tai harhoja. "
Mistähän ,kirjoitusten mukaan ,tuli äkillinen kelkan kääntäminen kristittyjen vainoojasta?
Vierailija kirjoitti:
Asia ok. Minä taas en nykymaailmassakaan ota kovinkaan todesta ihmisten näkyjä tai harhoja. "
Mistähän ,kirjoitusten mukaan ,tuli äkillinen kelkan kääntäminen kristittyjen vainoojasta?
Mikä vainoaja? Minä olen kristitty, mutta en usko Paavali-osuuksiin pätkääkään. En hyväksy niitä raamattuun. Lukekaa Marian evankeliumia. Tuomaan evankeliumia. Niissä on todellinen sana.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko Paavalin höpinät pelkkää näkyä ja papparaisen fantasiaa? 😳 Hankki itselleen roolin apostolina keksimällä juttuja?
Paavalilla oli niin kova sanoma ettei sellasta kukaan keksi ja elä siitä vielä 2000v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko Paavalin höpinät pelkkää näkyä ja papparaisen fantasiaa? 😳 Hankki itselleen roolin apostolina keksimällä juttuja?
Paavalilla oli niin kova sanoma ettei sellasta kukaan keksi ja elä siitä vielä 2000v.
Voitko kertoa minulle esimerkin, miten Paavalin sanomasta voi elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vainoaja? Minä olen kristitty, mutta en usko Paavali-osuuksiin pätkääkään. En hyväksy niitä raamattuun. Lukekaa Marian evankeliumia. Tuomaan evankeliumia. Niissä on todellinen sana.
Mainitsemasi evankeliumit eivät ole koskaan kuuluneet raamattuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanasta.
Roomalaiskirje pitäisi jokaisen sisäistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Paavalihan ei ollut yksin, kun hän sai sen näyn:
"Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen. Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?" Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."Saulin matkatoverit seisoivat sanattomina. He kuulivat äänen mutta eivät havainneet ketään." Ap. t. 9:2-7
Ja Ananias-niminen henkilö sai Jeesukselta näyssä käskyn mennä Paavalin luo:
"Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene, minä olen valinnut hänet aseekseni, tunnustamaan nimeäni maailman kansojen ja kuninkaiden ja myös Israelin kansan edessä" Ap. t. 9:10-19, erityisesti Ap. t. 9:15
Paavalissa oli Pyhä Henki. Sen avulla Paavali opetti viisaasti,
ja paransi sairaita: Ap. t. 14:18-10
ja herätti kuolleista Ap. t. 20:7-12
Perimätiedon mukaan Paavali koki marttyyrikuoleman Neron vainojen aikaan ja ettäi hänet surmattiin miekalla.
Apostoli Pietari kuvaili Paavalia näin:
"Ja pitäkää sitä pelastuksenanne, että Herra on kärsivällinen. Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut."
Johtopäätös:
Ei varmasti tarvitse kauheasti ihmetellä, miksi Paavalia arvostettiin muiden apostolien kesken niin paljon, että hänestä kerrotaan useassa kohdassa Raamattua ja että hänen kirjeensä kelpasivat osaksi Pyhää Raamattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavali julisti oikeaa evankeliumia eli sellaista oppia, joka on hyödyksi ihmisille. Hän selitti, miten ihminen Jeesukseen uskoen voi vältttää helvetin ja päästä Taivaaseen ja osalliseski iänkaikkisesta elämästä,
Paavalin ansioksi on laitettava sekin, että hän useilla saarnamatkoilaan perusti useita kristiilisiä seurakuntia..
"Paavalin kirjeet näyttivät suunnan kristinuskolle ja sen tulkinnalle. "
"Paavalin ansiosta kristinuskosta alkoi muodostua yleismaailmallinen uskonto."
Lähde
https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali