Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ev.lut kirkko maallistuu

Vierailija
14.05.2024 |

On kyllä melkosta.

Eihän sana muutu.

Kommentit (1634)

Vierailija
221/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajien omassa Raamatussa kielletään Jeesuksen Jumaluus, kolminaisuusoppi. Se on koko kristinuskon ydin. 

Miksi pidät kolminaisuusoppia kristinuskon ytimenä? Minun mielestäni kristinuskon ydin on sanoma Jumalasta, joka rakastaa ihmisiä ja tarjoaa pelastusta jokaiselle.

Vierailija
222/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedätte, että Raamattu on Jumalanne käsialaa?

Siitä että hän antaa Pyhän Hengen  opettamaan kirjoituksia.

Miksi Pyhä Henki opettaa eri ihmisille eri tavoilla? Eikö Pyhä Henki olekaan Totuuden Henki vaan valheen henki, joka saa ihmiset uskomaan valheita?

Pyhä Henki ei opeta väärin, koskaan. Ne on muut henget, demoniset sellaiset, jotka eksyttävät pois totuudesta.

Pyhä Henki ohjaa vain Raamatulliseen Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä ristillä luottavia/ uskovia uudestisyntyneitä. Näissä Pyhä Henki " asuu", ja ohjaa. Kuten se ohjasi myös Raamatun kirjoittajia! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta paskaa, isot aikuiset ihmiset kiukuttelee kuka saa kuulua heidän klubiinsa ja ketä ei. Ihan samaa paskaa on Jehovan Todistajat kuka kuuluu heidän valittujen joukkoon. Uskomatonta paskaa vuonna 2024.

Pitäkää tunkkinne ja naurettava klubinne jos taivaasen meno sisältää olla ikuisuus tuon porukan kanssa kaivan tieni vaikka teelusikalla Mount Everestin läpi helvettiin.

Fucking morons.

Vierailija
224/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jehovan todistajien omassa Raamatussa kielletään Jeesuksen Jumaluus, kolminaisuusoppi. Se on koko kristinuskon ydin."

Siinä on selkeä erimielisyys.

Mistä voidaan tietää kumman kannan kannattajat ovat oikeassa? Sinänsä kumpi hyvänsä näkökulma voi olla oikeassa.

Vierailija
225/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajien omassa Raamatussa kielletään Jeesuksen Jumaluus, kolminaisuusoppi. Se on koko kristinuskon ydin. 

Miksi pidät kolminaisuusoppia kristinuskon ytimenä? Minun mielestäni kristinuskon ydin on sanoma Jumalasta, joka rakastaa ihmisiä ja tarjoaa pelastusta jokaiselle.

Miten hän tarjoaa pelastusta?

Vierailija
226/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhä Henki ei opeta väärin, koskaan. Ne on muut henget, demoniset sellaiset, jotka eksyttävät pois totuudesta.

Pyhä Henki ohjaa vain Raamatulliseen Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä ristillä luottavia/ uskovia uudestisyntyneitä. Näissä Pyhä Henki " asuu", ja ohjaa. Kuten se ohjasi myös Raamatun kirjoittajia!

Jos Pyhä Henki ei opeta koskaan väärin, hän opettaa ehkä yhtä miljoonasta kristitystä joka haluaa ymmärtää Raamattua. Miksi Pyhä Henki jättää 999 999 kristittyä miljoonasta demonisten henkien armoille sen sijaan että opettaisi heitäkin?

Vierailija
227/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ainakaan vaatimalla, että jokaisen ihmisen täytyy ymmärtää ja hyväksyä kolminaisuusoppi.

Vierailija
228/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jehovan todistajien omassa Raamatussa kielletään Jeesuksen Jumaluus, kolminaisuusoppi. Se on koko kristinuskon ydin."

Mistä voidaan tietää kumman kannan kannattajat ovat oikeassa? Sinänsä kumpi hyvänsä näkökulma voi olla oikeassa.

Vanhempi on oikea ,ei myhemmät suuntaukset siitä.

Vierailija
229/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vanhempi on oikea" on surkea argumentti, ellei edusta katolista tai ortodoksista kirkkoa.

Vierailija
230/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni taas provokaatioksi tämäkin ketju. Jankuttajille ei kelpaa mikään selitys kristinuskosta tai Raamatusta. 

Tutustukaa itse kristinuskon opetuksiin/ Raamattuun.

Vierailija
231/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ainakaan vaatimalla, että jokaisen ihmisen täytyy ymmärtää ja hyväksyä kolminaisuusoppi.

siis miten?

Vierailija
232/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis miten?

Jos määrittäisin pelastumiselle tarkat kriteerit, tuomitsisin samalla osan ihmisistä helvettiin. Ja kuten Raamatussakin sanotaan: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;" (Matt. 7:1)

Voisitko sinä puolestasi kertoa, miksi pidät juuri kolminaisuusoppia kristinuskon ytimenä?

Vierailija
233/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vanhempi on oikea" on surkea argumentti, ellei edusta katolista tai ortodoksista kirkkoa.

Raamattu on seurakunnan perustus.

Vierailija
234/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei ole seurakunnan perustus vaan se kirkon parissa kirjoitettu kirja, jonka kirkko kokosi ja kanonisoi.

Vierailija
235/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli juutalaiset on oikeassa ja kristityt väärässä? Meinaan sitä tuo tarkoittaa.

Vierailija
236/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei ole seurakunnan perustus vaan se kirkon parissa kirjoitettu kirja, jonka kirkko kokosi ja kanonisoi.

Raamattu oli ennen kirkkoa.

Vierailija
237/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raamattu on seurakunnan perustus."

Kristinusko oli olemassa 300 vuotta ennen Nikean kirkolliskokousta jossa Raamatun sisällöstä päätettiin. Raamattu ei voi olla seurakunnan perustus koska seurakunta oli ennen Raamattua.

Vierailija
238/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko kirjoitte raamatun eikä jumala.

Vierailija
239/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Raamattu on seurakunnan perustus."

Kristinusko oli olemassa 300 vuotta ennen Nikean kirkolliskokousta jossa Raamatun sisällöstä päätettiin. Raamattu ei voi olla seurakunnan perustus koska seurakunta oli ennen Raamattua.

Vanhatestamentti oli ennen muuta.

Vierailija
240/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedätte, että Raamattu on Jumalanne käsialaa?

Siitä että hän antaa Pyhän Hengen  opettamaan kirjoituksia.

Miksi Pyhä Henki opettaa eri ihmisille eri tavoilla? Eikö Pyhä Henki olekaan Totuuden Henki vaan valheen henki, joka saa ihmiset uskomaan valheita?

Pyhä Henki tarkoittaa tätä: "Ei ole olemassa kuin yksi totuus ja se on jokaisen oma totuus. Totuus pysyy aina samana vain tulkinta muuttuu."

Tämä sanotaan selvästi Johanneksen evankeliumissa.

"Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva." Joh. 14:16,17

"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh. 14:6

"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".Joh. 8:31,32

"Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." Joh. 6:63

Kuten luomiskertomuksessa todetaan "minun totuuteni" on sielun totuus. Sielu on Jumala.

Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.  1. Moos. 2:7

"Liha" tulkitsee totuutta.

Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 1. Moos. 3:1

Jeesus on sielun totuus

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Joh. 6:56