Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

58 vuotiaalle Virvelle tarjottu ties montako leikkausaikaa ja kieltäytynyt kaikista. Nyt valittaa Suomen huonoa sairaanhoitoa...

Vierailija
14.05.2024 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/819bdda4-f52d-4f82-ba01-e7e26d2b8…

Tekee jutussa itsestään uhria, vaikka tilaisuuksia on tarjottu ja hän on niistä erilaisten tekosyiden avulla kieltäytynyt.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono valinta leikkausjonoissa olevista.   

Purkkien avaamiseen on olemassa hyviä apuvälineitä.

Vierailija
2/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä op puhu höpöjä. Tarjouksia oli tasan kaksi. Kumpaakaan ei jättänyt käyttämättä tekosyyn varjolla.

Eka tarjous oli peruutusaika samalle päivälle 1,5h päähän, puhelimessa tarjottu. Ei varmaan kovin moni tälläiseen pystyisi suostumaan.

Toka tarjottu osui huonoon kohtaan juuri ennen toiseen sairauteen liittyviä tutkimuksia, joihin ei voisi mennä käsi paketissa (leikkauksen jälkeen käsi olisi paketissa). Järkevää priorisointia mielestäni. Jos on pärjännyt peukalonsa kanssa edes jotenkuten ja toinen sairaus haittaa elämää enemmän, niin itsekin lykkäisin peukalon operointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ikävää tietysti kun kohdalle sattuu mutta ei asiat niin huonosti ole.

Itse olen nyt keväällä sairastunut tai saanut diagnoosit asioista jotka löytyivät vähän yllättäin. Olen ollut yllättynyt miten nopeasti ja hyvin olen hoitoon päässyt ja miten asiat on hoituneet. HUS. Ja miten hyvin esim Kela korvaa kalliita lääkkeitä joihin ei itsellä olisi varaa.

Riippuu tietysti varmaan paljon myös sairaudesta. 

Vierailija
4/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo tekosyitä ovat. Ja jokainen tietää, että kieltäytymisen jälkeen joutuu aina jonon hännille.

Vierailija
5/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maukkonen kertoo, että hänelle tarjottiin peruutusaikaa leikkaukseen vielä samalle päivälle elokuussa 2019, mutta siihen hän ei ehtinyt. Maukkosen mukaan hänelle luvattiin palata uuden ajan suhteen."

Ei se sittten kipeä ollutkaan.

Vierailija
6/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halusi sinne käsileikkaukseen, niin olisi kannattanut mennä, kun sitä tarjottiin.

Vierailija
7/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin valikoiva, niin jää lopulta ilman.

Pätee moneen asiaan.

Vierailija
8/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ikään mennessä olisi luullut jo oppineen, ettei vanhuksille tule enää tilaisuuksia kuin äärimmäisen harvoin, ja kun tulee niihin on aina tartuttava.

Vierailija
9/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sillä hetkellä edes riittävän lähellä sairaalaa ehtiäkseen sinne reilussa tunnissa? Entä syöminen/juominen? Anestesia vaatii usein tuntien paaston ennakkoon, jotta leikkaus olisi turvallista suorittaa. Jos on juuri syönyt ja alle kahden tunnin päästä pitäisi olla nukutettavana, moni lääkäri kieltäytyisi toimenpiteestä, jos ei oikeasti olisi henkeäpelastava hätäleikkaus.

Vierailija
10/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että samana päivänä tarjottu leikkausaika tulee nopeasti, kannattaa se silti ottaa. Mitä nopeemmin se on hoidettu, sen parempi.

Vierailija
11/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota just ihmettelin että tuollehan on tarjottu ties kuinka monta leikkausaikaa mutta aina löytyy joku syy perua se ja vaatia uusi. Miksei tuo siirtänyt niitä muita hoitojaan tms?

Enkä kyllä ymmärrä että tosissaanko joku on tarjonnut tuolle leikkausaikaa 1.5 tunnin päästä?! Eihän leikkaukseen voi suoraan yleensä kävellä täysin valmistautumatta. 

Vierailija
12/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota just ihmettelin että tuollehan on tarjottu ties kuinka monta leikkausaikaa mutta aina löytyy joku syy perua se ja vaatia uusi. Miksei tuo siirtänyt niitä muita hoitojaan tms?

Enkä kyllä ymmärrä että tosissaanko joku on tarjonnut tuolle leikkausaikaa 1.5 tunnin päästä?! Eihän leikkaukseen voi suoraan yleensä kävellä täysin valmistautumatta. 

Valehtelee

Vierailija
13/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

****Vuonna 2020 puhkesi koronapandemia, eikä Husista kuulunut Maukkosen sanoin pihaustakaan.

Hän ei kuitenkaan voinut ottaa sitä vastaan, koska hänelle oli jo varattu reumatutkimuksia varten magneettikuvaus juuri ennen joulua, eikä tutkimuksiin olisi voinut Maukkosen mukaan mennä käsi kipsissä.

Välttämätön muutto itsessään on aiheuttanut ongelmia toimintaan. Osa henkilöstöstä ei ole siirtynyt toiminnan mukana, joten seurauksena on ollut pulaa leikkaussalihenkilöstöstä, Ulander kertoo.

peruutusaikaa olisi tarjottu hänelle vuonna 2019 vain 1,5 tunnin varoitusajalla. Tästä ei ole tehty kirjausta Kanta-palveluun. Ulanderin

ettei ole tavanomaista, että peruutusaikaa leikkaukseen tarjottaisiin vielä samalle päivälle.****

Lainauksia uutisesta!

*******************************************************************************************************************************

Korona pysäytti joksikin aikaa kaiken!

Jos asut vaikka Hyvinkäällä, ehditkö Helsinkiin vajaan kahden tunnin sisällä! JA kuten joku sanoi, leikkauksiin pitää olla syömättä ja juomatta!

Entäs kipsikäsi, mites sen hoitaisitte!

Taas on luettu uutista kuin piru raamattua!

Vierailija
14/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ikävää tietysti kun kohdalle sattuu mutta ei asiat niin huonosti ole.

Itse olen nyt keväällä sairastunut tai saanut diagnoosit asioista jotka löytyivät vähän yllättäin. Olen ollut yllättynyt miten nopeasti ja hyvin olen hoitoon päässyt ja miten asiat on hoituneet. HUS. Ja miten hyvin esim Kela korvaa kalliita lääkkeitä joihin ei itsellä olisi varaa.

Riippuu tietysti varmaan paljon myös sairaudesta. 

Kyllä sen hoidon pitää toimia muidenkin kohdalla kuin niiden joilla se sattuu menemään putkeen. Jos pienikin häiriö saa hoitoprosessin täysin solmuun niin ei se silloin toimi halutulla tavalla. Eikä joidenkin vaivojen kohdalla yksinkertaisesti saa käydä niin että "hups kun ei päässytkään ripeästi hoitoon tai tutkittu riittävästi alussa ja homma levisi liikaa eikä nyt voi enää tehdä mitään ja sori siitä".

Vierailija
15/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aikoinaan tarjottiin koko ajan samalla tavalla viime hetken aikoja. Olin yrittäjä ja kahden alakoululaisen äiti. En yksinkertaisesti voinut rykäistä itseäni sairaalaan tunnissa.

Vierailija
16/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sillä hetkellä edes riittävän lähellä sairaalaa ehtiäkseen sinne reilussa tunnissa? Entä syöminen/juominen? Anestesia vaatii usein tuntien paaston ennakkoon, jotta leikkaus olisi turvallista suorittaa. Jos on juuri syönyt ja alle kahden tunnin päästä pitäisi olla nukutettavana, moni lääkäri kieltäytyisi toimenpiteestä, jos ei oikeasti olisi henkeäpelastava hätäleikkaus.

Ei tuollaisessa käsileikkauksessa tarvita anestesiaa, nuo tehdää puudutuksessa, joten ei ole mitään paastoja tms.

Vierailija
17/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisessa käsileikkauksessa tarvita anestesiaa, nuo tehdää puudutuksessa, joten ei ole mitään paastoja tms.

Minulla leikattiin käsi nukutuksessa.

Vierailija
18/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei se Suomen julkinen terveydenhuolto kyllä mitenkään hyväkään ole. Minä olin puoli vuotta jonossa, että olisin päässyt edes leikkausarvioon julkiselle puolelle. Kädessä työkyvyn estävä vaiva. Siinä ajassa, kun odottelin aikaa julkiselle, olin ehtinyt käydä leikkauttamaan käteni yksityisellä ja toipunut leikkauksesta sekä ollut jo kuukausia töissä. Kaikilla tällaiseen ratkaisuun ei ole varaa. Ihmettelen kyllä terveydenhuollon haluttomuutta pitää työikäiset töissä maksamassa veroja. Ennemmin makuutetaan sairaslomalla ja sairaspäivärahalla.

Mutta artikkelin henkilöllä on kyllä kyse muustakin. Hän on selkeästi monivaivainen eikä työkykyä ehkä enää niin vaan palautetakaan. Hän joutuu miettimään, että minkä vaivan hoitaa ja tutkii ensin. Systeemi on niin jäykkä, että ei eri osastot keskustele keskenään tai pysty ottamaan huomioon toisella osastolla tehtäviä tutkimuksia. Ikävää, mutta ei voi mitään. 

Vierailija
19/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa käsileikkauksista tehdään ilman nukutusta.

Vierailija
20/44 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa käsileikkauksista tehdään ilman nukutusta.

Väitit että kaikki leikattaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi