Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsin töitä ja otin siivouspaikan vastaan. Esimies sanoi että teen liian siistiä.

Vierailija
14.05.2024 |

?? Olen siis kauppaliikkeessä ja se on silleen osioitu se siivous esim. maanantaina yks osasto, tiistaina toinen osasto jne.

No siivoan "päivän osaston" mutta kierrän myös muillakin osastoilla ja otan roskat pois, en vaan voi jättää. Kierrän myös lattian yhdistelmäkoneella vähän joka osastolla. Esimies sanoi että miten kerkeät siinä ajassa pyöriä joka osastolla? Ootko omalla ajalla ollut? Siis se epäsuorasti myönsi että aikaa on liian vähän. No vähän on mennyt omalle ajalle ja yli työnajan mutta kun olen tunnollinen. Esimies sanoi että siivoat vain sen osaston mikä sille päivälle on ja muuta et siivoa koska sopimuksessa on niin sovittu. En kai sovellu alalle.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se pitäs tehdäkin, että siivota vaan sille päivälle tarkoitettu alue ja jättää ne muut alueet niille päiville, mille ne kuuluu. 

Toki jos oon bongannu sen toisen päivän alueella jonkun isomman roskan tyyliin karkkipaperi, niin sen voin ohi mennessäni napata pois, mutta muuten en koske sen päivän alueeseen.

Itsekin siis siivoon sellaista liikettä, mikä on jaettu viidelle päivälle, joka päivälle oma alue+pääkäytävät. Ja oon 20v tehnyt siivoustöitä. 

Vierailija
2/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sovellu, ellet pysty noudattamaan sopimusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota vastuuta asioista, jotka eivät kuulu sinulle. Sopimusasiat on pomon heiniä. Sinä siivoat justiin sen, mitä käsketään. Muuten käy sulle itellesi turhan rankaksi. Työtäpitää oppia rajaamaan.Tässähän se on tehty helpoksi sinulle.

Vierailija
4/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siellä pitäisi siivota kuin ne sopimuksen mukaiset paikat silloin kun on sovittu. Siinä käy niin, että se asiakas kuvittelee, että samalla hinnalla saa oikeasti sitten koko kaupan siivouksen, mikä on ollut sen yhden osaston siivouksen hinta. Sit sulle aletaan maksaa sen mukaan, eli saatkin 1/5 palkasta...

Esihenkilösi on myös kusisessa paikassa työaikasi kanssa, kun et ole merkannut aikoja oikein, ja esimerkiksi ovitiedoista näkee, kauanko olet ko. kohteessa ollut. Sit joku keksii, että sulle pitääkin maksaa palkka sen käytetyn ajan mukaan, ja milläs se esihenkilö pystyy kieltämään, että et ole ollut, kun olet ollut. Ja kun todistettavasti olet muualtakin siivonnut kuin sen sopimuksen mukaiselta alalta.

Joku roskisten tyhjentäminen on vielä ok ylimääräisenä, mutta ei mitään koneajoa!

Jestas. Et ole tunnollinen, vaan olet hölmö.

Vierailija
5/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kannattaa tehdä vain sen verran kuin määrätään ja käsketään. Ainakin tässä tapauksessa.

Vierailija
6/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla liian ahkera, ap! Tämä on Suomi!

Vierailija
7/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös kohteita, joissa sinun on esim tietosuoja- tai turvallisuussyistä ehdottomasti noudatettava siivoussopimusta (=olet siellä missä on sovittu silloin kun on sovittu). Kannattaa opetella jo ajoissa, sinulle tai työnantajallesi ei myöskään makseta sooloilusta. 

Vierailija
8/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös liian tarkka tällaiseen. Siivosin joskus kohdetta jossa oli palkka laskettu 3h mukaan mutta siinä ajassa ei voinut sitä saada siistiksi omilla kriteereilläni joten mulla meni aina 4 - 4,5h. Siinä on se huono puoli että ne asiakkaat sitten tottui "liian" siistiin. Kun mua alkoi ärsyttämään se että tein ilmaista työtä ja aloin tehdä kohteen 3,5h:ssa (mikä sekin meni vähän yli tuon lasketun ajan) niin tottahan toki asiakas alkoi nipottamaan. 

Vierailija
9/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se pääongelma tosiaan ole se, että aikaa on liian vähän kunnollisen jäljen tekoon.

Näköjään voi tosin olla toisinkin.

Vierailija
10/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten liikkeen henkilökunta tottuu siihen siisteyteen ja seuraava siivooja tekee vaan sopimuksen työt niin sille alkaavat nipottamaan että edellinen teki hyvi ja siistiä.

Vierailija
11/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hiekkap i l l u  sun pomo. Lähtisin nosteleen.

Vierailija
12/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä taas yksi raivosiivoaja...

Vierailija
13/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käsittelin asiakkaiden rahoja. Esimies sanoi, että 90% tarkkuus riittää ajan säästämiseksi. Kenen asiakkaan rahoja voisi jättää kirjaamatta hänelle. Omatuntoni soimaisi.

Vierailija
14/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole sopivaa olla työssään myöskään liian hyvä. Muut alkavat kadehtia ja puukottaa selkään. Näin se vain on ja menee maassa, jossa kateus voittaa kiimankin.

Vierailija
15/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin siivoat vain työajalla ja vain sen alueen josta on sovittu.

Vierailija
16/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun siivouksesta edelleen säästetään yhä enemmän, niin on entistä tärkeämpää, että tehdään vain se mitä sopimuksessa sanotaan. Sen pitää näkyä siivouksessa eikä tehdä ylitöinä mitään. Siitä seuraa kaikenlaisia ongelmia, kun joku toinen tulee siivoamaan ja tekee sen mitä sopimuksessa on. Yleensä vielä kaikki työntekijät eivät välttämättä edes tiedä kaikkia siivoussopimuksien yksityiskohtia. Meille on ainakin esimiehet sanoneet, että mitään ylimääräistä ei saa tehdä. Ja kyllä itsekin tunnen siivoojan, joka teki joka päivä 1-1,5h ylitöitä eli viikossa melkein yhden päivän verran lisää ilmaista työtä.

Vierailija
17/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Ylessä on äärimmäisen tarkkaa sen suhteen, että tekee juuri sen sinulle osoitetun osa-alueen töistä. Siellä tulee heti sanomista, jos ja kun ylittää näitä rajoja. Toverimeininkiin sellainen ei vain sovi, on pysyttävä ruodussa.

Vierailija
18/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole sopivaa olla työssään myöskään liian hyvä. Muut alkavat kadehtia ja puukottaa selkään. Näin se vain on ja menee maassa, jossa kateus voittaa kiimankin.

Ja sitten asian toinen puoli: siivoussopimuksessa määritellään työn taajuus ja käytetty menetelmä. Mitoituksessa käytettävä aika määriteltiin aikanaan keskivertovauhdilla työskentelevän ammattilaisen mukaan.

Millä alalla voidaan toimitetaan jotain muuta kuin mitä asiakas haluaa ja mistä tämä maksaa?

Vierailija
19/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö vielä kysyä miksi Suomi ei menesty kansainvälisillä markkinoilla.

Tuo on yleinen asenne työpaikoilla. Ei saa tehdä liian hyvin. Pitää tehdä vain se mikä on pakko.

Olen tavannut amerikkalaisia yritysvalmentajia, jotka painottavat sitä, että pitää pyrkiä aina ylittämään asiakkaan odotukset. Tehdä parempaa kuin mitä hän odottaa.

Meillä on täällä sitten toinen ääripää. Tehdään vain pakollinen ja haukutaan asiakas jos hän osoittaa pettymystä.

Vierailija
20/34 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun haluaa ns. tehdä enemmän, mielestäni edustaa sitten sitä ns. yrittäjäainesta. Perusduunareihin ei mielletä tällaista työn sankaruutta, vaikka Neukkulassa sen sortin prenikoita rintamuksiin jaettiinkin.