Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävien häviäminen elämästä

Vierailija
12.05.2024 |

Tajusin juuri, että elämässäni on 10 vuoden aikana mennyt piirit todella uusiksi. Kaipaan kolmea vanhaa ystävää hirveästi. Kaksi ghostasi minut jo aikaa sitten. Erään kanssa meillä oli aina mukavaa, meillä oli yhteisiä juttuja ja pidimme yhteyttä. Kunnes erään kesän jälkeen emme nähneet enää. Olen ottanut yhteyttä, mutta ei vastaa viesteihin. 

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli noin kymmenkunta tosi hyvää kaveria/ ystävää joiden kanssa hengalitiin kesäisin ja soiteltiin myös talvella ja nähtiin. 

Homma loppui heti kun löysivät itselleen vakituisen vitunreijän ja alkoi lapsia tulemaan. En hyväksy, ymmärrä, unohda enkä anna koskaan anteeksi. Eihän nyt yksi saatanan tissieläin ja rakkaus saa tuhota ystävyyssuhteita.

Vierailija
42/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan oli noin kymmenkunta tosi hyvää kaveria/ ystävää joiden kanssa hengalitiin kesäisin ja soiteltiin myös talvella ja nähtiin. 

Homma loppui heti kun löysivät itselleen vakituisen vitunreijän ja alkoi lapsia tulemaan. En hyväksy, ymmärrä, unohda enkä anna koskaan anteeksi. Eihän nyt yksi saatanan tissieläin ja rakkaus saa tuhota ystävyyssuhteita.

Veikkaan, että syy on tuo sinun sairas naisviha, harva kuuntelee noin misogynistista kielen käyttöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiusattu sekä yksin jätetty peruskoulussa ja lukiossa, kouluajoilta ei siis ole ystäviä. Opiskeluaikana en saanut kavereita, enkä työkavereidenkaan kanssa porukoi vaikka haluaisin. Olen äärettömän yksinäinen. 

Vierailija
44/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle riitti kun eräästä ystävästä ei kuulunut enää mitään jos en itse kysellyt. Pian tämä venyi jo kahteen vuoteen. Kaksi vuotta sitten kyselin onko kaikki ok? Kuulemma oli. Ystävä vastasi, että hänen yhteydenpito ystäviin vain huononee ja että hän vain on itsekseen. Tämä oli minulle sellainen signaali, että hän ei vain viitsi pitää yhteyttä. Mitä minä yksin kastelen kuivaa kasvia?

Miksi tulkitset hänen sanoistaan jotain mitä siellä ei ole? (=signaali ja ilmeisesti tulkinta sanoistaan "huononee"  ja "on itsekseen")

Ehkä olet voimaton ja keinoton itsekin tilanteesaa ja haluat laittaa hänen piikkiinsä? (=sinä olet se joka kastelee) Ei ole väärin olla hämillään, mutta ei myöskään selvittää mistä on kyse jos ei ymmärrä. Näin tulkitsen sanasi siis tuosta muotoilustasi.

Jos on vaikeaa pitää yhteyttä, ei se tarkoita etteikö yrittäisi tai haluaisi. Ehkä ei osaa, ei kykene, ei tiedä miten, eikä tiedä mikä kyky puuttuu, jotta pystyisi paremmin, näin ainakin minulla. Ja kun kommunikaatiotilanteet jo lähtökohtaisesti vaikeita, niin vaikea siihen päälle yrittää sovittaa/tiivistää selitys siitä, miksi ei osaa, kun ei itsekään tiedä. Näin sos.tilanteesta tulee ylitsepääsemättömän raskas, mitä enemmän kaipaa ihmistä ja yrittää, sitä enemmän uupuu. Tässä esimerkiksi vaan. Nimittäin en osaa selittää myöskään paremmin kuin tuon että olen nykyään "huono" sosiaalissa tilanteissa ja oken yksin, koska se on fakta. En tiedä miten paremmin selittää itseäni.

Vierailija
45/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli juttua jokin aika sitten, kun vanha tuttu pyysi yöpymispaikkaa. Valtaosa, mm aloittaja, tuomitsivat täysin.

Tulin eilen illalla mun vanhemmilleni, jäin yöksi. Mun veljen, ikä 57, vanha luokkakaveri lähti täältä silloin.

Asuvat nyt samalla paikkakunnalla ja mun äiti joskus soittaa tälle ja kertoo leivoin sämpylöitä, tuu hakemaan. Tämä eilen toi mun äidille, varaäidilleen, kukkia, äidinpäivän kunniaksi.

Joskus oon lukenut tein kokeen, ystäväni eivät soita. Onko se aktiivisuus, sänkypaikan antaminen, soittaminen niin suuri juttu ? Kun lopputulos voi olla tässä

MITÄ?

Tosi sekavaa tekstiä,  mikä sössötys tämä nyt oli?

Vierailija
46/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että syy on tuo sinun sairas naisviha, harva kuuntelee noin misogynistista kielen käyttöä. 

Ei ole. Käytän noita termejä siksi, koska en ymmärrä miksi ystävät pitää hylätä parisuhteen takia. Enkä todellakaan ole ainoa jolle näin on käynyt. Itselläni siis on myös vaimo ja lapset olleet jo 20+ vuotta.

Vierailija
47/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joilla niitä välejä tuntuu menevän, tahtovat olla jollain tavoin vaikeita. Miettikää nyt itsekin vähän. 

Toisinaan taas elämäntilanteet vie eri suuntiin. Antakaa toisten mennä ja jatkaa matkaansa, eikä jäädä katkerana huuteleman puskista perään ja haukkumaan vauvapalstalla. Sinulla on oma näkemys asiasta, toisella toinen. Hirvittää välillä lulea täälläkin millainen kaverin tai ystävän pitäisi olla. Asetetaan valtavat odotukset toiselle, mutta ei nähdä sitä omaa osuutta. Sitäkin puolustellaan.

Olen huomannut saman. Monella on huonot sosiaaliset taidot, vaikka sosiaalisia haluja ehkä olisi. Niitä omia erikoisia tai ikäviä piirteitä ei nähdä, mutta muiden olisi sopeuduttava niihin.

Olen huomannut että nämä sosiaaliset taidot ja yhteydenpidon vähyys näyttää korreloivan älypuhelimen räpeltämisen kanssa. Eivät myöskään puhu kuin itsestään ja jaksaavat keskittyä sitten toisen juttuihin korkeintaan 4 sekuntia.

Vierailija
48/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset myös muuttuu. Olen itse ollut suunnilleen samanlainen aina. Tapasin tuossa viime vuosina tuttuja, joiden kanssa kaveeratiin enemmänkin aikoinaan. Olivat muuttuneet aivan toisiksi ihmisiksi. Ei ollut mitään yhteistä

Vierailija
49/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ystävyys harvoin kestää. 

Vierailija
50/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli juttua jokin aika sitten, kun vanha tuttu pyysi yöpymispaikkaa. Valtaosa, mm aloittaja, tuomitsivat täysin.

Tulin eilen illalla mun vanhemmilleni, jäin yöksi. Mun veljen, ikä 57, vanha luokkakaveri lähti täältä silloin.

Asuvat nyt samalla paikkakunnalla ja mun äiti joskus soittaa tälle ja kertoo leivoin sämpylöitä, tuu hakemaan. Tämä eilen toi mun äidille, varaäidilleen, kukkia, äidinpäivän kunniaksi.

Joskus oon lukenut tein kokeen, ystäväni eivät soita. Onko se aktiivisuus, sänkypaikan antaminen, soittaminen niin suuri juttu ? Kun lopputulos voi olla tässä

Tuossa ketjussa se oli joku vanha tuttu joka ei ollut vaivautunut pitämään yhteyksiä varmaan 10 vuoteen ja yhtäkkiä ruinasi vaan majapaikkaa ja vielä tosi moneksi yöksi. Ihan eri juttu kuin ystävän tapaaminen. Tää tuttuhan ei halunnut nähdä esim.kahvilla tätä jolta kysyi majapaikkaa, hän halusi puhtaasti ilmaisen majoituksen paikkakunnalla.

Mutta ketjun aiheeseen, ihan samaa olen miettinyt tässä kuin ap. En ymmärrä täysin mikä mikä on vialla, haluaisin että olisi vanhoja ystäviä mutta he eivät välittäneet enää pitää yhteyksiä. Ehkä taustalla on ollut jotain kateutta tai muuta skismaa mitä en ole tajunnut.

Vierailija
51/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Käytän noita termejä siksi, koska en ymmärrä miksi ystävät pitää hylätä parisuhteen takia. Enkä todellakaan ole ainoa jolle näin on käynyt. Itselläni siis on myös vaimo ja lapset olleet jo 20+ vuotta.

Eli sinussa on vielä suurempia vikoja kuin ala-arvoinen kielenkäyttö. Ja vielä ihmettelet, miksi muut eivät halua enää nähdä.

Vierailija
52/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ja rakkain tyttökaverini on naimaton ja lapseton, Itselläni on mies, kaksi lasta ja neljä lastenlasta. Elämäntilanteemme aikuisiällä ovat siis erilaiset mutta henkilökemiat ovat pitäneet meidät ystävinä yli 60 vuotta.

Vierailija
53/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frendisi käyttäytyvät kohteliaammin naisia kohtaan, ovat muuttuneet nuoruusvuosista. Eivät halua hengailla tyypin kanssa, josta ei tiedä mitä suustaan suoltaa naisia kohtaan.

Vierailija
54/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinussa on vielä su

Ei minussa ole mitään sen kummempia vikoja. Ilmeisesti sinulle on ihan sama miten sinua kohdellaan. Eihän kavereita ja ystäviä pidä hylätä vaimojen ja aviomiehien takia. 

Vierailija
55/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frendisi käyttäytyvät kohteliaammin naisia kohtaan, ovat muuttuneet nuoruusvuosista. Eivät halua hengailla tyypin kanssa, josta ei tiedä mitä suustaan suoltaa naisia kohtaan.

En minä ole koskaan heidän kuullen puhunut yhtään mitään. Ystävyys vain jäi kun löytyi ne vaimot. Ei siinä ole mielestäni mitään järkeä.

Vierailija
56/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletteko te muka kaikkien peruskoulussa tuntemanne ihmisten kanssa yhtä "ystäviä"? Minä en ainakaan ole. Lataisin puolta jengiä täysiä nenään ja luun aivoihin, jos pitäs joidenkin yläasteen amiskamulkkujen kanssa pitää somessa jotain yhteyttä. Saunan taakse.

Vierailija
57/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletteko te muka kaikkien peruskoulussa tuntemanne ihmisten kanssa yhtä "ystäviä"? Minä en ainakaan ole. Lataisin puolta jengiä täysiä nenään ja luun aivoihin, jos pitäs joidenkin yläasteen amiskamulkkujen kanssa pitää somessa jotain yhteyttä. Saunan taakse.

No en. Mä vaan luulin että tän yhden kanssa oltiin ystäviä 

Vierailija
58/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole koskaan heidän kuullen puhunut yhtään mitään. Ystävyys vain jäi kun löytyi ne vaimot. Ei siinä ole mielestäni mitään järkeä.

Ns. kaverisi ovat  silti varmaa huomanneet, että halveksit heille tärkeitä asioita. Et tosin sanoen välitä pätkääkään myöskään heistä itsestään vaan siitä seurapalvelusta, jota he ovat ennen sinulle tuottaneet. Ei ystävyys ole mihinkään jäänyt, kun sellaista ei ole ollutkaan.

Vierailija
59/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten löysit vauvapalstan kompensaatioksi.

Vierailija
60/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytät noita termejä loukataksesi ja provosoidaksesi ja osoittaaksesi silmitöntä halveksuntaasi.

Kauhistuttava ajatus että olet joillekin vanhempi ja aviomies.