Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävien häviäminen elämästä

Vierailija
12.05.2024 |

Tajusin juuri, että elämässäni on 10 vuoden aikana mennyt piirit todella uusiksi. Kaipaan kolmea vanhaa ystävää hirveästi. Kaksi ghostasi minut jo aikaa sitten. Erään kanssa meillä oli aina mukavaa, meillä oli yhteisiä juttuja ja pidimme yhteyttä. Kunnes erään kesän jälkeen emme nähneet enää. Olen ottanut yhteyttä, mutta ei vastaa viesteihin. 

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muuttui?

Ajoiko elämäntilanne tai maantiede erilleen?

Vierailija
2/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä muuttuu, etsi elämääsi uusia, mukavia ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ghostaaminen tuntuu pahalta. Mutta toisaalta, jokin on jättänyt. Itse huomasin, että eräs ystävä joka oli kateellinen elämästäni ja ei puhunut tunteistaan lopulta ghostasi minut ilman mitään syytä. 

Vierailija
4/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muuttui?

Ajoiko elämäntilanne tai maantiede erilleen?

Kun minä sain lapsen , tämä ystävä oli vielä elämässäni. Sitten meni muutama vuosi kunnes ei enää vastannut viesteihin ja yhteyden pito hänen puoleltaan loppui. Meillä oli välimatkaa muutaman tunnin verran, mutta yhteydenpito välimatkan kanssa onnistui kuitenkin hyvin 7 vuotta. En tiedä miksi hän ghostasi. 

Vierailija
5/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämästä on häipynyt kaikki he, joilla ei ole lapsia. Eräs vain ilmoitti, että tämä oli tässä. 

Kyllä joskus ikävöin sitä laajaa tuttavapiiriä aikuisuuden kynnykseltä... 

Vierailija
6/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä muuttuu, etsi elämääsi uusia, mukavia ihmisiä. 

Olen löytänytkin. Silti välillä kaipaan. 

Vierailija
7/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli juttua jokin aika sitten, kun vanha tuttu pyysi yöpymispaikkaa. Valtaosa, mm aloittaja, tuomitsivat täysin.

Tulin eilen illalla mun vanhemmilleni, jäin yöksi. Mun veljen, ikä 57, vanha luokkakaveri lähti täältä silloin.

Asuvat nyt samalla paikkakunnalla ja mun äiti joskus soittaa tälle ja kertoo leivoin sämpylöitä, tuu hakemaan. Tämä eilen toi mun äidille, varaäidilleen, kukkia, äidinpäivän kunniaksi.

Joskus oon lukenut tein kokeen, ystäväni eivät soita. Onko se aktiivisuus, sänkypaikan antaminen, soittaminen niin suuri juttu ? Kun lopputulos voi olla tässä

Vierailija
8/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että olin pitkään monelle se "huonojen aikojen kaveri". Eli silloin kun heillä oli vaikeaa ja tarvitsivat kuuntelijaa ja juttukaveria niin kelpasin. Sitten kun vaikea vaihe meni ohi niin eipäs enää kuulunutkaan mitään. Tuntuu pahalta. Onneksi kuitenkin vielä yksi ystävä joka pysynyt rinnalla.

Vierailija
9/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaikki erilaisia. Ehkä ystävä ei ole osannut sanoa mikä on ollut vialla. 

Vierailija
10/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ja eräällä ystävällä meni kerran sukset ristiin. Pidimme hetken hajurakoa. Sitten kun olin valmis avaamaan haavat ja puhumaan niin ystävä sanoi, että tästä ei tule enää mitään sen läheisempää. 

Vierailija
11/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi oppia puhumaan. Joskus vaan se pitkä ystävyys loppuu.

Vierailija
12/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joilla niitä välejä tuntuu menevän, tahtovat olla jollain tavoin vaikeita. Miettikää nyt itsekin vähän. 

Toisinaan taas elämäntilanteet vie eri suuntiin. Antakaa toisten mennä ja jatkaa matkaansa, eikä jäädä katkerana huuteleman puskista perään ja haukkumaan vauvapalstalla. Sinulla on oma näkemys asiasta, toisella toinen. Hirvittää välillä lulea täälläkin millainen kaverin tai ystävän pitäisi olla. Asetetaan valtavat odotukset toiselle, mutta ei nähdä sitä omaa osuutta. Sitäkin puolustellaan.

Vierailija
13/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joilla niitä välejä tuntuu menevän, tahtovat olla jollain tavoin vaikeita. Miettikää nyt itsekin vähän. 

Toisinaan taas elämäntilanteet vie eri suuntiin. Antakaa toisten mennä ja jatkaa matkaansa, eikä jäädä katkerana huuteleman puskista perään ja haukkumaan vauvapalstalla. Sinulla on oma näkemys asiasta, toisella toinen. Hirvittää välillä lulea täälläkin millainen kaverin tai ystävän pitäisi olla. Asetetaan valtavat odotukset toiselle, mutta ei nähdä sitä omaa osuutta. Sitäkin puolustellaan.

Aikamoinen yleistys. Mua kerran yksi kaveri uhkaili että pistää välit poikki, jos en ota häneen useammin yhteyttä. Minäpä sitten laitoin ne itse poikki myöhemmin.

Vierailija
14/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen yleistys. Mua kerran yksi kaveri uhkaili että pistää välit poikki, jos en ota häneen useammin yhteyttä. Minäpä sitten laitoin ne itse poikki myöhemmin.

Iljettävä yleistys. AP on harmissaan, ja tämäkin saadaan näyttämään siltä, että hän vain on hankala. Kurjaa. Se sattuu, kun ystävät katoavat. 

Vierailija
15/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole aina itsestään kiinni. Elämässä tulee myös pettymyksiä. 

Vierailija
16/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli oma asunto, aviomies ja lapsi. Ystävä usein vertaili meitä ... Kuuntelin tätä fraasia "sä olet ensimmäinen meistä, jolla on jo kaikki. Lapsi, mies ja oma asunto, on tutkinto ym" ... Vuosi vuodelta hän erkaantui minusta. Lopulta emme ole enää lainkaan tekemisissä, hän ei vastaa viesteihin. En keksi muuta kuin meidän elämäntilanteiden erilaisuus tai kateus?

Vierailija
17/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden elämän käänteissä on kyllä vaikea pysyä aina kärryillä, ellei joku infoa selkeästi mikä on. Ja ajatuskäänteissä. Omissa pysyy paremmin kärryillä. Ehkä joillakin on maapallolla vielä kaveri haussa tai kumppani. Ongelma on myös että jos kysyy suoraan, onko vastausta saatavilla tai kiertääkö ettei loukkaa.

Vierailija
18/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli juttua jokin aika sitten, kun vanha tuttu pyysi yöpymispaikkaa. Valtaosa, mm aloittaja, tuomitsivat täysin.

Tulin eilen illalla mun vanhemmilleni, jäin yöksi. Mun veljen, ikä 57, vanha luokkakaveri lähti täältä silloin.

Asuvat nyt samalla paikkakunnalla ja mun äiti joskus soittaa tälle ja kertoo leivoin sämpylöitä, tuu hakemaan. Tämä eilen toi mun äidille, varaäidilleen, kukkia, äidinpäivän kunniaksi.

Joskus oon lukenut tein kokeen, ystäväni eivät soita. Onko se aktiivisuus, sänkypaikan antaminen, soittaminen niin suuri juttu ? Kun lopputulos voi olla tässä

MITÄ?

Vierailija
19/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämät ja ihmiset muuttuu. Joskus ystävyydet saattaa tiedostamattomina olla tiettyihin tilanteisiin sidonnaisia. Ystävyyden pitäisi aina antaa molemmille osapuolille jotain. Jotkut ihmiset tulevat toimeen vähemmällä sosiaalisuudella ja liian moni ystävyys voi vaatia liikaa aktiivisuutta ylläpidon suhteen.

Vierailija
20/83 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki muuttui kun tapasin oman mieheni. Osa ei hyväksynyt suhdetta, koska meillä on 11 vuotta ikäeroa... No kukapa on mun rinnalla vieläkin. Oma mies. Kaverit häipyi, koska "kuitenkin eroatte. Kyllä sen tietää mikä sillä on vain mielessä"