Kaveri luottotiedoton. Ostin hänen puolestaan osamaksulla erään tarvitsemansa tavaran. Ei maksa, miten suhtautua?
Eli omilla tiedoilla laitoin osamaksulla. Olen maksanut nyt muutaman erän mutta maksumuistutuksia tulee, eli ei maksa pois vaikka tiedot hänellä on. Olen pyytänyt maksamaan mutta ei reagoi tähän.
Kyseessä hyvä kaveri kuitenkin enkä tämän takia meidän välille mitään hankaluuksia halua. Kuitenkin tämä häiritsee kun lupailustaan huolimatta (ostohetkellä) ei suorita maksuja..
Kommentit (152)
Osamaksulla ostit luottotiedottomalle? En tajua mitä ajattelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavereille ei kannata lainata. Ainakaan persaukisille.
Siis jo mailman alussa tiedettiin et viho viimeinen ajatus et kaverille/ystävälle lainaat rahaa tahi otat osamaksun. Ei koskaan. Itse annoin kaverin kaverille 100 euroa ja kas kummaa, eipä ole näkynyt. Eipä ole näkynyt...7 vuoteen.
Minä olen lainannut luotettaville ystävilleni rahaa. Tai sellaisille joihin luotin. Ja hyvin on käynyt, olen aina saanut omani takaisin. Eikä aina han pienistä summista puhuta, muutamalle lainasin 1000-4500 euroa. Ilman velkakirjoja. Mutta en tietysti suosittele jos ei voi olla varma että maksaa takaisin.
Tyypillistä aina rahanlainaajilla tuo välttely. Olisi paljon arvostettavampaa, jos kertoisi suoraan, että nyt valitettavasti on käynyt näin, ettei ole mahdollisuutta maksaa vähään aikaan. Tai muutenkin tilanteesta ajan tasalla pitäminen. Välttely ja hiljaisuus ei ole mistään kotoisin.
Mulla meni tällaisen lainailun takia ystävyys erään henkilön kanssa. Makseli välillä velkoja pois mutta lopulta soitti minulle vain kun tarvitsi rahaa. Sanoin lopulta että olen päättänyt että en lainaa enää kenellekään rahaa. Olin lukiossa ja kävin lisäksi töissä niin että minulla oli aina säästössä rahaa. Tämä kaveri tuhlasi kaiken baareissa joka viikonloppu. Hän ajautui myöhemmin pahoihin velkoihin pikavippien ja osamaksujen takia, ja lopulta niskassa kymmenien tuhansien eurojen velat. En tiedä onko tänäkään päivänä päässyt velkavankeudesta eroon.
Ensinnäkin, olwt hyvä ystävä. Tosiystävä sitä myös arvostaisi. Tämä kyseinen ystävä ei niin tee.
Nyt varmaan täytyy todeta, että rahat meni. Haluatko olla tällaisen ihmisen kanssa tekemisissä? Hän käyttää sinua hyväkseen. Älä nyt ainakaan mitään arvokasta hänelle anna. Laskisin sellaiseksi mm. salaisuudet, oman turvallisuutesi ja hyvinvoinnin. Ja taloudellista tukea olet nyt antanut riittävästi.
Ylipäänsä kaveruutta/ystävyyttä ja rahaa ei pitäisi koskaan sotkea toisiinsa.
Olen pahoillani puolestasi. Kun itse on avulias ja hyväsydäminen, rehellinen, niin on vaikea ymmärtää, että joku muu ei tällainen ole.
Taas yksi köyhien haukkumisketju menossa. Ap pelkkä trolli ilmeisesti, kun ei edes viesteihin vastaile. Lopettakaa trollien ruokkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveris pitää itsellään sun omistamaa tavaraa. Hae se tavara pois tai sanot että teet ilmon anastuksesta.
Varkautta ei ole tapahtunut.
t vihervasemmistolainen
Näetkö näitä "vihervasemmistolaisia" nytkin ympärilläsi?
Provo. Kukaan ei ole noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae se tavara kaverilta pois ja sano, että palautat, kun maksut on hoidettu.
Jos kaveri ei luovuta tavaraa eikä päästä asuntoonsa (missä tavara todennäköisesti on) sisään niin sitten ap ei voi asialle yhtään mitään.
Totta kai voi aina hakata jos ei maksa velkojaan. Olen huomannut että viimeistään kolmatta sormea murtaessa alkaa sitä maksuhalukkuutta löytyvän.
Mene peilin eteen ja sano itsellesi: "tyhmyydestä sakotetaan".
Se tarkoittaa juuri tätä, ota opiksesi äläkä toista enää samaa virhettä.
Et sitten missään vaiheessa tullut ajatelleeksi, mistä hänen luottotiedottomuutensa johtui. Minäpä kerron: hän ei maksa laskuja. Ei varsinkaan niitä, jotka ovat sinun nimissäsi. Kohta menee sinunkin luottotietosi, jos et ota hommaa hallintaan jollakin aiemmin tässä ketjussa mainitulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveris pitää itsellään sun omistamaa tavaraa. Hae se tavara pois tai sanot että teet ilmon anastuksesta.
t vihervasemmistolainen
En ole niin tyhmä että viettäisin vapaaehtoisesti sellaisten kanssa aikaa.
Älkää ikinä laitatko kavereille/ystäville senttiäkään rahaa. Oikea ystävä hoitaa itse raha-asiansa kuntoon eikä tarvitse vippailla muilta. Muistakaa myös että kerran kun lainaatte niin tulee varmasti pyytämään uudestaan!
Ota opiksesi äläkä enää koskaan lainaa rahaa yhtään kenellekään. Kaikkein vähiten luottotiedottomalle. Luottotiedot menetetään siksi, että ei makseta laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t vihervasemmistolainen
Kuitenkin näet joka paikassa kyseisiä tyyppejä. Oletko harkinnut mielenterveyspalveluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Kyse on anastuksesta, ei varkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuresta summasta on kyse ? Pystytkö maksamaan koko summan pois ja velkomaan summan sitten suoraan kaverilta ? Älä ainakaan omia luottotietojasi menetä moisen takia äläkä enää ikinä lainaa kenellekkään rahaa .
Onneksi kyse on "vain" muutamasta sadasta. Ymmärrän jos rahaa ei ole mutta olisi kiva kuitenkin jos edes selventäisi tilannetta ja yrittäisi edes vähän maksaa mutta ei reagoi mitenkään. Ap
Muutama satanen voi olla luottotiedottomalle täysin tekemätön summa, monen vuoden projekti maksaa takaisin. Lisäksi jos hänellä on velkaa vaikka kymppitonneja, niin tuo ei tunnu miltään sen päälle.Tekosyitä tulee riittämään, että miksi ei voi maksaa takaisin. Lääkkeet piti hommata, postin seasta löytyi sähkölasku, piti käydä hammaslääkärissä, oli pakko ostaa uusi puhelin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Kyse on anastuksesta, ei varkaudesta.
Lapsen kaveri on vähän "lainannut" luvatta lapsen läppäriä. Kieltäytyi palauttamasta ja vanhemmat oli myös samaa mieltä. Anastukseksi meni kun meni poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t vihervasemmistolainen
Kuitenkin näet joka paikassa kyseisiä tyyppejä. Oletko harkinnut mielenterveyspalveluja?
En tietenkään näe, kun en kerran vietä sellaisten idioottien kanssa aikaa. Oletko tyhmä vai muuten vaan jotenkin vajaa?
t vihervasemmistolainen