Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri luottotiedoton. Ostin hänen puolestaan osamaksulla erään tarvitsemansa tavaran. Ei maksa, miten suhtautua?

Vierailija
11.05.2024 |

Eli omilla tiedoilla laitoin osamaksulla. Olen maksanut nyt muutaman erän mutta maksumuistutuksia tulee, eli ei maksa pois vaikka tiedot hänellä on. Olen pyytänyt maksamaan mutta ei reagoi tähän. 

Kyseessä hyvä kaveri kuitenkin enkä tämän takia meidän välille mitään hankaluuksia halua. Kuitenkin tämä häiritsee kun lupailustaan huolimatta (ostohetkellä) ei suorita maksuja..

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isosta kuukausittaisesta summasta on kyse? Voisiko olla niin, että ei kerta kaikkiaan kykene maksamaan eikä ole uskallusta sanoa suoraan? Onko niitä ihmisiä, jotka mieluummin antavat vain asian olla kuin että rohkeasti ja rehellisesti kertoisivat miten on? Lakaisee ongelmat maton alle ennemmin kuin kohtaa ne? Lipeää paikalta kun tulee tiukka paikka? Tällaisia ihmisiä on yllättävän paljon (eikä liity mitenkään siihen, miten hoitavat raha-asiansa).

Tai voisiko olla kenties masennusta tms.?

Vierailija
102/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuresta summasta on kyse ? Pystytkö maksamaan koko summan pois ja velkomaan summan sitten suoraan kaverilta ? Älä ainakaan omia luottotietojasi menetä moisen takia äläkä enää ikinä lainaa kenellekkään rahaa . 

Onneksi kyse on "vain" muutamasta sadasta. Ymmärrän jos rahaa ei ole mutta olisi kiva kuitenkin jos edes selventäisi tilannetta ja yrittäisi edes vähän maksaa mutta ei reagoi mitenkään. Ap 

Sinun pitää maksaa, joka tapauksessa, sinulle tulee merkintä jos et maksa. Minulle olisi tuollainen entinen kaveri. Ja pitäisin huolen että varoittaisin muitakin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin jäi saamatta 50 markkaa yhdeltä 

kun ruinasi lainaa niin vastaisin että ei oo kun ostin asunnon ja muutto vei rahat 

Vierailija
104/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten tottunut siihen, että köyhät maksaa takaisin, mitä tahansa tarjoaa. Kyllä ne yleensä maksaa, jotta saa apua jatkossakin. Joten tein sen elämän ensimmäisen virheen ja annoin yhden tyypin bilettää ja syödä mun viimeiset rahat just joulun alla. Voi hemmetti, kun kadutti koko joulun, kun olin tyhjä tasku. Oli sovittu, että toinen maksaa ravintolailtansa ym. mulle takaisin, eikä ole vielä tähän päivään mennessä tullut takaisin senttiäkään. 

Vierailija
105/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kavereille ei kannata lainata. Ainakaan persaukisille.

Siis jo mailman alussa tiedettiin et viho viimeinen ajatus et kaverille/ystävälle lainaat rahaa tahi otat osamaksun. Ei koskaan. Itse annoin kaverin kaverille 100 euroa ja kas kummaa, eipä ole näkynyt. Eipä ole näkynyt...7 vuoteen.

Yritin yhdelle kaverille maksaa 40 euron velkaa monesti takaisin, ei ottanut ja sit aina välillä se ulisi, että on velat maksamatta. No ei kuitenkaan raha kelvannut, kun tarjosin uudestaan ja uudestaan. On niitäkin, joilla pitää olla se velka, jotta saa nuhdella toista. 

Ja sitä velkaa ei voinut maksaa tilille? Pivolla? Mobilepayllä? 

Vierailija
106/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jo mailman alussa tiedettiin et viho viimeinen ajatus et kaverille/ystävälle lainaat rahaa tahi otat osamaksun. Ei koskaan. Itse annoin kaverin kaverille 100 euroa ja kas kummaa, eipä ole näkynyt. Eipä ole näkynyt...7 vuoteen.

Yritin yhdelle kaverille maksaa 40 euron velkaa monesti takaisin, ei ottanut ja sit aina välillä se ulisi, että on velat maksamatta. No ei kuitenkaan raha kelvannut, kun tarjosin uudestaan ja uudestaan. On niitäkin, joilla pitää olla se velka, jotta saa nuhdella toista. 

Höpö höpö.

Miksi et laittanut rahaa postiluukusta todistajan (luotettavan kaverin/sukulaisen) läsnäollessa. 

Tai videokuvannut rahan laittamista postiluukkuun. Videossa näkyy koko rahasumma, ovessa oleva nimi ja rahan tiputtaminen luukkuun.

Tai laittanut tilille, jos tilinumero tiedoissa.

Velan varmasti saa maksettua, jos vain HALUAA. 

Et tainnut oikeasti haluta maksaa. Tai et edes yrittänyt maksaa.

Vierailija
107/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikkein paras opetus olisi hakea kyseinen ostos pois tältä huijarilta. Oppisi olemaan 🤜

en todellakaan mene jonkun vuokralaisen likaisesta sossunmaksamasta asunnosta hakemaan mitään luteiden valtaamaa tavaraa takaisin.

Vierailija
108/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin kaverilta tavaran pois. Minunhan se on jos sen kerran olen osittain maksanutkin.

Vierailija
109/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitä velkaa ei voinut maksaa tilille? Pivolla? Mobilepayllä? 

Kyseisen velan otin kännissä Ruotsin laivalla (tottakai). Jostain syystä kaveri ei huolinut millään tavalla tuota velkaa takaisin, mutta kuitenkin kaveria asia vaivasi tai vttumaisuuttaan halusi valittaa siitä velasta. Tuntui, ettei kaveri halunnut velasta luopuakaan, jotta sai siitä valittaa. 

Vierailija
110/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kaveri. Ei tule maksamaankaan.

sulla menee luottotiedot jos et maksa niitä laskuja.

Vierailija
111/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedoton🤣🤣🤣🤣 Mikä helvetti se on???

Vierailija
112/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vettua? Olet itsekin niin perseaukinen, että jouduit ostamaan osamaksulla? Voi tsiisus tätä trashväen touhua xD

Vierailija
113/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on suhtautua siten että on Ex kaveri ja myöntää että olit itse typerys ja vedätettävissä 

Vierailija
114/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveris pitää itsellään sun omistamaa tavaraa. Hae se tavara pois tai sanot että teet ilmon anastuksesta.

Varkautta ei ole tapahtunut.

Vierailija
115/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakin ei ole luottotietoja, älkää ikinä ostako heille laskulla tai osamaksulla MITÄÄN. Kokemusta on. Varsinkin mitä halvempi ostos, sitä enemmän luulisi olevan motia säästää ne pienetkin pennit ostosta varten. Luottotiedottomuus kertoo kaiken rahojenkäsittelytaidosta suurimmalla osalla näistä ihmisistä. 

Vierailija
116/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin ostaa toisen puolesta niin, että hän maksaa kerralla koko summan minulle heti. 

Et taida kovin terävä olla.

Jos kaveri voi heti maksaa niin miksi se ei maksa suoraan myyjälle?

Jos se ei maksa sitä heti myyjällekään niihin miksi mä maksaisi heri sulle.

Eli mistä tiedät sen heti sulle maksavan. Et mistään.

Vierailija
117/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osamaksulla? Voi hyvää päivää. Rahan lainaamisessa on sellainen sääntö, että älä lainaa enempää kuin kestäisit menettää. 

Vierailija
118/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin välit poikki lopullisesti. Ei oikea ystävä pyydä toista ostamaan/maksamaan jotain tavaraa laskulla ja sitten sen jälkeen jätä maksamatta. Varmasti ystävälläsi on ollut hänen heikko taloustilanteensa jo tiedossa, kun luottotiedotonkin on. Poistaisin mokoman tyypin elämästäni. 

Vierailija
119/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua on nyt käytetty taloudellisesti hyväksi. Oppia ikä kaikki.

Vaan oppiko ap tästä mitään? Jotenkin toi, että luulee olevansa petturin ystävä vielä kuulostaa siltä, että ap haluaa samaa lääkettä lisää.

Vierailija
120/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedoton🤣🤣🤣🤣 Mikä helvetti se on???

tatuoitu lävistetty vuokralla-asuva sossunpummi. juo siideriä ja polttaa tupakkaa