Kaveri luottotiedoton. Ostin hänen puolestaan osamaksulla erään tarvitsemansa tavaran. Ei maksa, miten suhtautua?
Eli omilla tiedoilla laitoin osamaksulla. Olen maksanut nyt muutaman erän mutta maksumuistutuksia tulee, eli ei maksa pois vaikka tiedot hänellä on. Olen pyytänyt maksamaan mutta ei reagoi tähän.
Kyseessä hyvä kaveri kuitenkin enkä tämän takia meidän välille mitään hankaluuksia halua. Kuitenkin tämä häiritsee kun lupailustaan huolimatta (ostohetkellä) ei suorita maksuja..
Kommentit (152)
Menet kaverisi kotiin ja rankaiset kunnes maksukykyä alkaa löytymään.
Ei ole luottoTIEDOTON. Luottotiedot takuulla löytyy ja ne kertovat että kaverisi on luottoKELVOTON. Ja nyt mieti tarkkaa mitä KELVOTON tarkoittaa ja tee johtopäätökset sen pohjalta. Ensi kerralla ei kannata luottaa kelvottomaan.
Välit poikki ja käyt hakemassa ko. asian pois.
Sinähön sen omistat jos maksamaankin joudut.
Hyvät kaverit/ystävät eivät vedätä ja valehtele, vasn pitävät sanansa.
Vierailija kirjoitti:
Sinua on nyt käytetty taloudellisesti hyväksi. Oppia ikä kaikki.
Höpöhöpö, ihan selkeä petos tuo on, siis rikos.
Ap:llä on todisteet ostoksestaan. Jos hän ei saa tuotetta itselleen, koska se on myyty, kaveri joko maksaa heti koko hinnan tai juttu menee poliisille.
Ap ei taatusti ole ainoa uhri.
Vierailija kirjoitti:
Kavereille ei kannata lainata. Ainakaan persaukisille.
Ei todellakaan eikä varsinkaan hakea omiin nimiin pätkällä mitään. Jos ruikuttaja ei ole hoitanut omia asioita kunnolla, niin miksi hoitaisi toisen asiat kunnolla, kun sen toisen asiat ei paljoa paina, jos menettää kaverikin luotot.
Mun yks kaveri on pyytänyt aikoinaan, että hakisin pätkällä sille puhelimen.. Sanoin ihan suoraan, että miks sä hoitaisit mun asiat, kun et hoitanut omia asioita. Suuttu tietenkin, mutta sillä ei ole mulle väliä. Senkus suuttu. Asia on vaan niin miks se toinen selviäis maksuista, kun ei ole selkeästi selvinyt aiemmistakaan. Sit on näitä joka ikinen perjantai tyypit. Lainaa 100e jne.. Et pääsee baariin. Muuten niistä ei kuulu yhtään mitään. Ottaa aina yhteyttä, jos tarttee rahaa. Niille en enää vastaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne luottotiedot tyhjästä katoa. Maksat itse nuo ja sitten ulosoton kautta perit kaverilta.
Ulosotto maksaa aikalailla ja persaukiselta ei saa mitään ulosmitatuksi. Menetät vain lisää.
Kannattaa tosiaan maksaa pois ja karhuta rahat kaverilta, jos ei ole iso summa kyseessä. Ja sitten varmaan opit, ettet enää suostu tuollaiseen diiliin missään olosuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavereille ei kannata lainata. Ainakaan persaukisille.
Siis jo mailman alussa tiedettiin et viho viimeinen ajatus et kaverille/ystävälle lainaat rahaa tahi otat osamaksun. Ei koskaan. Itse annoin kaverin kaverille 100 euroa ja kas kummaa, eipä ole näkynyt. Eipä ole näkynyt...7 vuoteen.
Yritin yhdelle kaverille maksaa 40 euron velkaa monesti takaisin, ei ottanut ja sit aina välillä se ulisi, että on velat maksamatta. No ei kuitenkaan raha kelvannut, kun tarjosin uudestaan ja uudestaan. On niitäkin, joilla pitää olla se velka, jotta saa nuhdella toista.
Oppirahat maksoit nyt tästä. Jatkossa et lainaile rahoja, tai teet kirjallisen sopimuksen, missä on korko, jos ei maksa. Toki jos on persaukinen, niin rahoja et silloinkaan saa. Kaverisi höynäytti sinua, ja pahasti.
Typerää ostaa luottotiedottomalle yhtään mitään.
Käy ap hakemassa se tavara pois. Jos sinä sen maksat , tavara on sinun. Jos ei anna, sano, että teet rikosilmoituksen petoksesta.
Kuka on nykyisin niin dorka että lainaa rahaa persaukisille 🤔
Vierailija kirjoitti:
Käy ap hakemassa se tavara pois. Jos sinä sen maksat , tavara on sinun. Jos ei anna, sano, että teet rikosilmoituksen petoksesta.
Ja kyseinen kaveri olisi minulle entinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin ostaa toisen puolesta niin, että hän maksaa kerralla koko summan minulle heti.
Mihin sua tarvittaisiin. Toinen voisi antaa ne rahat heti myyjäliikkeelle eikä sinulle.
Hyvä kaveri? Tuo ei ole edes minkään tason kaveri. Maksaisin itse pois hampaat irvessä ja katkaisisin välit lopullisesti.
Täällä on kyllä aika kovia ja armottomia ihmisiä paljon näköjään. Luottotiedot voi menettää monesta syystä, eikä se aina tarkoita sitä, että olisi taloudenhallinta täysin pielessä, puhumattakaan että olisi yleisemmin ja laajemmin epäluotettava henkilö. Luottotiedothan voi menettää vaikka konkurssin tai sairauden takia.
Olin itse melkain 20 vuotta ilman luottotietoja, ja sinä aikana tarvitsi useamman kerran ostaa jotain isompaa. Kahden eri ystävän nimissä ostettu useampi tuote osamaksulla. Kaikki maksoin tunnollisesti, ei olisi tullut mielenkään jättää maksamatta.
Olisin myös auttanut näitä ystäviä, jos tilanne olisi ollut toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on nykyisin niin dorka että lainaa rahaa persaukisille 🤔
No kyllä mun kaveri useinkin oikein tyrkytti rahaa ja tiedättekö miten kiva sellainen kaveri, joka ilmoittaa että voi lainata parikymppiä, kun sulla ei ole. Tosin mää maksoin velat takaisin yleensä heti, kun rahaa tuli. Kaveri heitti rahaa, jotta pääsi mun kanssa viihteelle.
Tässä syy, miksi en lainaa edes 5 senttiä.
Ostin pitkäaikaiselle tuttavalleni n. 30 eur junalipun, koska hänen korttinsa ei toiminut. Tyyppi ei ole luottokelvoton, mutta ei silti ole maksanut velkaansa takaisin. Jotkut ihmiset vain ovat tuollaisia. Luulevat että maailma on heille ilmainen.