Kaveri luottotiedoton. Ostin hänen puolestaan osamaksulla erään tarvitsemansa tavaran. Ei maksa, miten suhtautua?
Eli omilla tiedoilla laitoin osamaksulla. Olen maksanut nyt muutaman erän mutta maksumuistutuksia tulee, eli ei maksa pois vaikka tiedot hänellä on. Olen pyytänyt maksamaan mutta ei reagoi tähän.
Kyseessä hyvä kaveri kuitenkin enkä tämän takia meidän välille mitään hankaluuksia halua. Kuitenkin tämä häiritsee kun lupailustaan huolimatta (ostohetkellä) ei suorita maksuja..
Kommentit (152)
Kaveriltahan oli jo luottotiedot menneet ja sä kuvittelit saavas rahasi takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan enää tee noin tai ota omiin nimiin muutakaan kaverin juttuja. Ei selkeästi välitä hoitaa raha-asioitaan.
Niin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää kaveria. Siinä olisi oma ratkaisuni.
Raha on sinun elämässäsi se tärkein asia.
Itse voisin ostaa toisen puolesta niin, että hän maksaa kerralla koko summan minulle heti.
Kaveris pitää itsellään sun omistamaa tavaraa. Hae se tavara pois tai sanot että teet ilmon anastuksesta.
Ns hyvät kaverit tekee juuri noin. Käyttävät hyväkseen ihmisiä ja hankkiutuvat kavereiksi juuri hyötymis tarkoituksella. On tainnut kusettaa ja manipuloida jo aikaisemmin et vaan ole kaikkea edes huomannut.
Ei hyvä kaveri tee noin. Hae tavara pois häneltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha on sinun elämässäsi se tärkein asia.
Ehkä ystävyydessä tärkeämpää on luottamus ja kunnioitus. Ap:n kaverilla ei ole niitäkään, vaikka ovat ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha on sinun elämässäsi se tärkein asia
Lainaa mulle 500 euroa. Maksan sitten takaisin, jos jaksan. Tottakai voit lainata. Eihän raha ole tärkeä asia.
No hän on ystäväni. On vaan taloudellisesti vaikeuksissa. Kyllä hän muutoin minua haluaa auttaa mikäli pystyy mutta tuo on jäänyt sellaiseksi asiaksi kuin sitä ei olisi tapahtunut. Lupasin maksaa muutaman erän alkuun erään tilanteen vuoksi mutta ei kuitenkaan ole sen jälkeen ottanut kantaa tai kysellyt eikä reagoinut kun pyysin että maksaisi jo eriä. Eniten minua siis ärsyttää se ettei edes pyri sopimaan ja kysymään asiasta.
Katsotaan nyt sitten josko maksu alkaisi pyörimään jossain kohtaa mutta tulevaisuudessa en tietenkään enää lainaa/ota omiin nimiin mitään hänelle. Ap
Niin, että ihan kiva ostaa se leffalippu ja pizza kaverille, siis se joka on parempi tuloinen? Tätä yritin sanoa aikaisemmassa keskustelussa, että joutuu joskus maksajaksi ja höynäytetään, ei oteta enää yhteyttä ja kaveruus poikki. Mutta kun ihmiset eivät ikinä opi, että kuin vain oma ego on kyseessä, että kaikki voi viedä pois siltä hyvätuloiselta tai siltä, jolla on vähän enemmän, niin jotkut oikeasti kuvittelevat, että toki sen pitää maksaa? Itse jouduin myös hyväksi käytetyksi rahan suhteen sukulaisten vuoksi, että raha toki kelpaa ja minua mukamas ihan rakastetaan? Tuntui jo silloin pelkältä lässytykseltä ja itseäni inhotti saada jotain rakkaus lässystä, kun ei ikinä soiteta minulle tai oteta muutenkaan yhteyttä. Kaveri on toki entinen sen jälkeen, jos ei maksa velkojaan takaisin. Mutta toki oppirahat ovat sellaiset, että tämän jälkeen ei ikinä lainaa toisille, ei anna enää yhtään mitään tämän ap kuvauksen jälkeen. Laittaisin poikki koko kaveruus suhteen eli on käyttänyt sinua vain hyväkseen ja leikkii mukamas hyvää kaveria?
Oma vika. Mitä luotit luottotiedottomaan.
Taitaa kaveri olla pian entinen kaveri tällä menolla. Eipä noiden kanssa auta kaveerata.
Olisi ihan fine, jos hän ilmoittaisi ettei pysty niitä maksamaan. Mutta jos välttelee edes siitä puhumasta, niin ottaisin etäisyyttä tällaiseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kun olettaa muista ihmisistä mahdollisimman vähän, pääsee helpommalla. Itse lakkasin jo kauan sitten olettamasta esimerkiksi saavani lainattua tavaraa tai rahaa takaisin. Lähes aina annan yhden mahdollisuuden, mutta toista ei tule, jos ei hoida asiaa.
Itse olen siinä pisteessä etten anna enää yhtään mahdollisuutta, liian moni pettänyt luottamuksen, enää en lainaa yhtään mitään, en rahaa enkä kirjaa enkä porakonetta tai siis yhtään mitään kenellekään
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuresta summasta on kyse ? Pystytkö maksamaan koko summan pois ja velkomaan summan sitten suoraan kaverilta ? Älä ainakaan omia luottotietojasi menetä moisen takia äläkä enää ikinä lainaa kenellekkään rahaa .
Tämä. Ja jatkossa älä tee samaa virhettä.
Luottotiedottomuus tarkoittaa juuri sitä, että häneen ei voi raha-asioissa luottaa.
Nyt on pakko sanoa suoraan, että oot kyllä naivi ja vedätettävä persoona, jos luulet saavasi rahasi takaisin ihmiseltä, joka ei hallitse omaa talouttaan. Ei koskaan ikinä ei missään tilanteessa saa lainata p*rsaukiselle ihmiselle rahaa! Ei vaikka olisi kuinka hyvä kaveri kyyneleet silmissä nyyhkytarinansa kanssa. Ei koskaan!
Mä olen kerran lainannut isomman summan, ja päätin että en koskaan enää lainaa kenellekään yhtään mitään. Ystävä pyysi lainaksi muutaman satasen. On ihan työssäkäyvä, mutta hänelle tuli jokin äkillinen rahanmeno. No, jouduin vuoden verran kyselemään rahojeni perään, kunnes hän vihdoin suostui maksamaan takaisin. Ja hän on siis työssäkäyvä avoliitossa elävä minua paremmin tienaava! Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Rahaa hänellä kyllä riitti laittaa muihin asioihin (mm. alkoholi ja tupakka), mutta jostain syystä velkansa maksaminen minulle oli hyvin vaivalloista. Ystävyys säilyi, mutta rahaan liittyvät asiat pidetään ystävyyden ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
No hän on ystäväni. On vaan taloudellisesti vaikeuksissa. Kyllä hän muutoin minua haluaa auttaa mikäli pystyy mutta tuo on jäänyt sellaiseksi asiaksi kuin sitä ei olisi tapahtunut. Lupasin maksaa muutaman erän alkuun erään tilanteen vuoksi mutta ei kuitenkaan ole sen jälkeen ottanut kantaa tai kysellyt eikä reagoinut kun pyysin että maksaisi jo eriä. Eniten minua siis ärsyttää se ettei edes pyri sopimaan ja kysymään asiasta.
Katsotaan nyt sitten josko maksu alkaisi pyörimään jossain kohtaa mutta tulevaisuudessa en tietenkään enää lainaa/ota omiin nimiin mitään hänelle. Ap
Eikö toi nyt herätä ihmetystä jos ei reagoi siihen että olet pyytänyt jo maksamaan eriä? sun "kaveris" ei tarvitse reagoida niihin koska tietää että sinä maksat kuitenkin erät koska luottotiedot sekä tuote sun nimissä. Sua varmaan ärsyttää ihan syystä jos kerta ei ole halukas sopimaan tai edes halua puhua asiasta!. Usein tollaset osaa teeskennellä hyvin käyttäen ihmisen hyvän tahtoisuutta hyväksi "mulla on rahat nyt vähä tiukassa viittisiksä lainata?". Herääs ny voisko olla jotain vastaavaa muutakin tapahtunu aikasemmin mikä on ärsyttänyt. Mikä on muuten hyvän kaverin määritelmä, mistä tunnistaa hyvän ystävän?