Kaveri luottotiedoton. Ostin hänen puolestaan osamaksulla erään tarvitsemansa tavaran. Ei maksa, miten suhtautua?
Eli omilla tiedoilla laitoin osamaksulla. Olen maksanut nyt muutaman erän mutta maksumuistutuksia tulee, eli ei maksa pois vaikka tiedot hänellä on. Olen pyytänyt maksamaan mutta ei reagoi tähän.
Kyseessä hyvä kaveri kuitenkin enkä tämän takia meidän välille mitään hankaluuksia halua. Kuitenkin tämä häiritsee kun lupailustaan huolimatta (ostohetkellä) ei suorita maksuja..
Kommentit (152)
Hae tavara kaverilta pois jos ei ala maksamaan .
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuresta summasta on kyse ? Pystytkö maksamaan koko summan pois ja velkomaan summan sitten suoraan kaverilta ? Älä ainakaan omia luottotietojasi menetä moisen takia äläkä enää ikinä lainaa kenellekkään rahaa .
Onneksi kyse on "vain" muutamasta sadasta. Ymmärrän jos rahaa ei ole mutta olisi kiva kuitenkin jos edes selventäisi tilannetta ja yrittäisi edes vähän maksaa mutta ei reagoi mitenkään. Ap
Hae se tavara kaverilta pois ja sano, että palautat, kun maksut on hoidettu.
Kavereille ei kannata lainata. Ainakaan persaukisille.
Jos ostat /lainaat luottotiedottomalle kaverille, ajattele asiaa lahjana. Rahaa tuskin saat . Opitpahan aikuisena.
Älä ainakaan enää tee noin tai ota omiin nimiin muutakaan kaverin juttuja. Ei selkeästi välitä hoitaa raha-asioitaan.
Oppirahat joudut maksamaan. Välit poikki, kun ei edes selitä mikä vialla. Mistä ajattelit persaukisen saavan yhtäkkiä satoja euroja?
Erikoisia sun hyvät kaverit, kun sellainen on tyyppi joka ei vastaa viesteihin mitään.
Ei ne luottotiedot tyhjästä katoa. Maksat itse nuo ja sitten ulosoton kautta perit kaverilta.
Ei hän ole hyvä kaveri, eikä kaveri ollenkaan, vaan käyttää sinua taloudellisesti hyväkseen.
Koskaan ei pidä lainata kenellekään enempää kuin on valmis menettämään. Jos ystävyys menee samalla, niin sehän on pieni hinta siitä, että pääsit eroon ihmisestä, joka ei ollut ystäväsi.
Kavereille ei kannata lainata! Opin kantapään kautta. Seurustelin mun exän kanssa 10 vuotta ja sitte oltiin kavereita 10 vuotta mutta kaveruus päättyi tuohon lainaamiseen. Harmittaa kun oli kuitenkin hyvä kaveri ja tiesi musta kaiken. Suutahti kun kyselin lainojani takaisin ja katkaisi välit.
Minä kyllä suuttuisin ja kokisin itseni hyväksikäytetyksi.
Ehdota hänelle pienempää maksuerää kuukaudessa, niin pidemmällä aikavälillä saat omasi pois.
Jos ei vastaa viesteihin, onko kaveri?
Voiko tavaran hakea häneltä pois?
Voisitko maksaa lainan pois ja kirjoittakaa keskinäinen velkakirja sen sijasta . Turhaan menetät luottotietosi jos laskut jää rästiin .
Kirjaat tappiosi alas ja otat opiksi. Juuri tuon takia luottotiedottomille ei lainata.
Vierailija kirjoitti:
Kavereille ei kannata lainata. Ainakaan persaukisille.
Siis jo mailman alussa tiedettiin et viho viimeinen ajatus et kaverille/ystävälle lainaat rahaa tahi otat osamaksun. Ei koskaan. Itse annoin kaverin kaverille 100 euroa ja kas kummaa, eipä ole näkynyt. Eipä ole näkynyt...7 vuoteen.
Rikosilmoitus petoksesta. Ei ole aikonut alunperinkään maksaa.
Jos se ostos on sun nimellä niin miten maksumuistutuksia tulee? Etkö maksa enempää ja haluatko menettää luotettavuutesi maksuasioissa? Ei kai ne maksumuistutukset kaverille tule jos ei ole hänen nimellään.
Kuinka suuresta summasta on kyse ? Pystytkö maksamaan koko summan pois ja velkomaan summan sitten suoraan kaverilta ? Älä ainakaan omia luottotietojasi menetä moisen takia äläkä enää ikinä lainaa kenellekkään rahaa .