Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri luottotiedoton. Ostin hänen puolestaan osamaksulla erään tarvitsemansa tavaran. Ei maksa, miten suhtautua?

Vierailija
11.05.2024 |

Eli omilla tiedoilla laitoin osamaksulla. Olen maksanut nyt muutaman erän mutta maksumuistutuksia tulee, eli ei maksa pois vaikka tiedot hänellä on. Olen pyytänyt maksamaan mutta ei reagoi tähän. 

Kyseessä hyvä kaveri kuitenkin enkä tämän takia meidän välille mitään hankaluuksia halua. Kuitenkin tämä häiritsee kun lupailustaan huolimatta (ostohetkellä) ei suorita maksuja..

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole ainakaan minun määritelmä kaverista. Enemmänkin käyttäisin sanaa hyväksikäyttäjä.

Vierailija
22/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskisin tuon menetetyiksi kustannuksiksi ja ottaisin opikseni.

Ja ystävyyttä voit tietenkin jatkaa, jos haluat. Hyvää ystävää ei kannata muutaman satasen ja hänen huonon taloudenpitonsa takia menettää. Huonompi ystävä ehkä kannattaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että ei reagoi mitenkään huomautuksiisi/kysymyksiisi pistää kyseemalaiseksi ystävyyden laadun.

Hän kylmästi maksattaa ostoksen sinulla, on päättänyt, rttä olet niin varakas, että voit ostaa hänelle tavaraa.

Vierailija
24/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae se tavara kaverilta pois ja sano, että palautat, kun maksut on hoidettu.

Jos kaveri ei luovuta tavaraa eikä päästä asuntoonsa (missä tavara todennäköisesti on) sisään niin sitten ap ei voi asialle yhtään mitään.

Vierailija
25/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mikä esine kyseessä?

Vierailija
26/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskisin tuon menetetyiksi kustannuksiksi ja ottaisin opikseni.

Ja ystävyyttä voit tietenkin jatkaa, jos haluat. Hyvää ystävää ei kannata muutaman satasen ja hänen huonon taloudenpitonsa takia menettää. Huonompi ystävä ehkä kannattaa...

Ehkä näin, mutta hyvä ystävä ei toimi, kuten AP:n kaveri.

Vierailija
27/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nipotat jostainx uutamasta kympistä tai satasesta, mihin itse tuhlaat?

Vierailija
28/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velanperijät asialle.

Vierailija
29/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ei ehkä suotta ole luottotiedoton.

Vierailija
30/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yhteisiä kavereita, varoita heitä myös sillä seuraavaksi kaveri kuppaa heitä

Vierailija
31/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko ap

Vierailija
32/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudut niin, että oppia ikä kaikki ja vähällä pääsin kun rahalla tästä selviän. Jatkossa sitten suhtaudut moisiin pummeihin järkevästi ja jätät ottamatta osamaksuja omiin nimiisi etkä vippaile niille rahaa edes käteisenä tai mene takaamaan niiden ottamaa lainaa.

Ihmisiin ei kannata juurikaan luottaa.

Vierailija
33/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudu siten että se oli sen arvoinen kaveri minkä summan lainasit. Itse joskus lainasin myös muutaman satasen "kaverille" ja kyselin rahaa noin vuoden verran tuloksetta, edes osissa ei kyennyt maksamaan. Annoin "kaverin" olla ja en pitänyt yhteyttä. Maksoi kyllä myöhemmin velan takaisin kuhan voitti ison potin rahaa niin pysty muutaman satasen maksaa, sain velan takasin ja en ole tekemisissä enää.

Vierailija
34/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ehdottomasti kannattaa säilyttää hyvät välit tähän kaveriin - NOT. Tää on mahdollisuus päästä hänestä eroon.

Vierailija
35/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa odotit tapahtuvat!?

Kaveri todistettavasti jättänyt ennenkin lupaamansa rahat maksamatta. Sinulle tämä lähinnä on opettavainen kokemus. Rahoja tuskin saat pilaamatta ystävyyttä.

Vierailija
36/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esittelisin kyseisen kaverin mun toiselle kaverille, jolla on tuima katse, kalju pää, pitkä parta ja moottoripyörä. Kertoisin että kaverustuimme eräässä perintätapauksessa.

Vierailija
37/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait tästä nyt oppirahan, älä jatkossa osta luottotiedottomille persaukisille "kavereille" mitään.

Hyväksikäyttäjät eivät edes häpeä käytöstään, vaan oikeuttavat oman pe*seilynsä syyttämällä huonosta tilanteestaan valtiota, rikkaita, yhteiskuntaa, maailmaa,jne. Jopa luottotiedon omistavia kavereitaan, kun he  ovat asiansa pitäneet kunnossa. 

Vierailija
38/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäville maksetaan velat takaisin. Ystäville ei tehdä ohareita eikä jätetä viesteihn vastaamatta. Hyväksikäyttäjä tarvitsee aina mahdollistajan ja nyt sinä olet sellainen. Oppirat on nyt maksettu. Kannattaa etsiä oikeita ystäviä tai olla yksin.

Vierailija
39/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olettaa muista ihmisistä mahdollisimman vähän, pääsee helpommalla. Itse lakkasin jo kauan sitten olettamasta esimerkiksi saavani lainattua tavaraa tai rahaa takaisin. Lähes aina annan yhden mahdollisuuden, mutta toista ei tule, jos ei hoida asiaa. 

Vierailija
40/152 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nipotat jostainx uutamasta kympistä tai satasesta, mihin itse tuhlaat?

Lopetahan jo huumeiden vetäminen.