Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle ok, että seurustelukumppanillasi olii on ollut fwb suhde vakavaa suhdetta etsiessä

Vierailija
09.05.2024 |

Ja sinun kanssa on tietysti uskollinen ja tuo on ohi

Kommentit (284)

Vierailija
261/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ok, mieluummin kuin että joka vkloppu eri nainen sängyssä. Toisaalta, itse en voisi harrastaa seksiä ilman tunteita, joten ehkäpä ei olisi ok. Eli vastaan; ei olisi ok itselleni.

Vierailija
262/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa suhteissahan on usein taustalla se, että ollaan etsitty parisuhdetta, käyty treffeillä ja viihdytty yhdessä, mutta sitten lopulta tunteet eivät olekaan olleet niin suuria, että suhde jatkuisi vakavasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt ihan ymmärrä mikä näissä häiritsee jos on kyse hommasta joka loppuu parisuhteen alkaessa. 

Mulla oli aikanaan pari vuotta tuollainen suhde. Olin siinä välissä 5v sinkkuna joten olisiko mun pitänyt olla koko tuo aika jalat ristissä vai nähtäisiinkö parempana että olisin aina lähtenyt etsimään baarista randomseuraa kun teki seksiä mieli?

Ajatellaanko täällä oikeasti että seksiä ei saisi olla ilman parisuhdetta ja siksi kannattaa jäädä roikkumaan huonoon suhteeseen jotta saa edes jonkinlaista seksiä kerran kuussa? 

Ainoa tilanne missä tuo mua häiritsisi olisi se jos tämä nainen olisi yhä miehen ystävä ja kaikesta näkee että hän olosi kiinnostunut miehestä muutenkin. 

Jos teillä menee poikki, niin luuletko ettei kumppanisi palaisi tämän entisen kaverin luokse? Olen varma, että itse tekisit niin. Sinullehan se seksi on p

Täytyy sanoa että aika koominen ajatus että eron myötä lähtisin seurustelemaan ihmisen kanssa jonka kanssa mulla oli fbw-suhde 15 vuotta takaperin. Varmaan hänkin jättäisi perheensä ja muuttaisi ulkomailta suomeen tuossa vaiheessa. 

Se on kiva sulle jos sä viihdyt vuosia tai vuosikymmeniä ilman seksiä, mulla kuitenkin parin vuoden jälkeen alkaa tehdä mieli enkä näe siinä mitään vikaa. 

Jos mulle ja puolisolle tulee ero ei se mulle kuulu kenen kanssa hän lähtee yhteen. Sen enempää kuin hänelle mun kuviot. Lähtökohtaisesti ei kuulosta että kukaan ex tai ex-säätö häntä kiinnostaisi mutta tosissaan hänen oma asiansa siinä vaiheessa.

Vierailija
264/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt ihan ymmärrä mikä näissä häiritsee jos on kyse hommasta joka loppuu parisuhteen alkaessa. 

Mulla oli aikanaan pari vuotta tuollainen suhde. Olin siinä välissä 5v sinkkuna joten olisiko mun pitänyt olla koko tuo aika jalat ristissä vai nähtäisiinkö parempana että olisin aina lähtenyt etsimään baarista randomseuraa kun teki seksiä mieli?

Ajatellaanko täällä oikeasti että seksiä ei saisi olla ilman parisuhdetta ja siksi kannattaa jäädä roikkumaan huonoon suhteeseen jotta saa edes jonkinlaista seksiä kerran kuussa? 

Ainoa tilanne missä tuo mua häiritsisi olisi se jos tämä nainen olisi yhä miehen ystävä ja kaikesta näkee että hän olosi kiinnostunut miehestä muutenkin. 

Jos teillä menee poikki, niin luuletko ettei kumppanisi palaisi tämän entisen kaverin luokse? Olen varm

Ei tietenkään yhteen mennä, mutta seksiä hakemaan. Sehän on se pääasia. Tai sitten uutta putkeen

Vierailija
265/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kysymys ei ole luottamuksesta vaan kunnioituksesta toista kohtaan. Siinä ei ole mitään kunnioitusta ja arvostusta kumppania kohtaan kun on samaan aikaan kaveri jonka kanssa on parisuhteen kerma pelkästään. Tälläiset sitten halutaan jättää kaveriksi että sitten joskus tarpeen tullen voidaan taas jatkaa hommia tai on niin hyvä tyyppi että haluan vielä jakaa elämää hänen kanssaan. No, miksi ei sitten seurustele sen kaverin kanssa jos on niin upea ettei voi luopua. Ainiin, kun halutaan vaan ne kivat jutut ilman sitoutumista (seksi, kehut, huomiointi, arvostus, joku joka kuuntelee ja jolle voi puhua syntyjä syviä, joku joka lähtee tapahtumiin ettei yksin tarvi mennä jne)

Ainoastaan siinä kohtaa ymmärrän asian jos joskus ollut tälläinen, löydettyään potentiaalisen kumppaniehdokkaan lopettaa tälläisen suhteen ja kun alkaa seurustella niin koko kaveruus loppuu.  

Vierailija
266/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, en edes kysele tuollaisia, enkä odota että minuun ihastunut ja kanssani suhteen haluavalle miehelle tulisi edes mieleen avautua jostain menneistä paneskeluista, itse asiassa tuollainen avautuminen olisi turn off. Kun aloimme mieheni kanssa seurustelemaan, sovimme että menneet on menneitä, ja tästä alkaa meidän yhteinen elämämme missä ei kaivella eikä muistella vanhoja.

Vierailija
267/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä menee poikki, niin luuletko ettei kumppanisi palaisi tämän entisen kaverin luokse? Olen varma, että itse tekisit niin. Sinullehan se seksi on p

Mitä väliä sillä on mitä exkumppani tekee eron jälkeen? Ajatteletko tosiaan että ex tarkoittaa sitä että hänen asiansa kuuluvat sulle ikuisesti?

Vierailija
268/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse etsin vakavaa suhdetta ja olen naimisissa. Ei sekään tunnu miehiä haittaavan. Istun kahviloissa ja saan lahjoja.

Vierailija
269/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä menee poikki, niin luuletko ettei kumppani

Mä veikkaan että halutessani seksiä löytyisi lähempääkin kuin tuo toisella puolella maapalloa asuva ex-säätö. Jonka kanssa silloin aikanaankin oli omat syynsä miksi ei lähdetty parisuhteeseen vaikka seksi oli molempien mieleen. Seuraavat vuodet ja vuodikymmenet on näyttäneet tuon hyväksi ratkaisuksi, meillä oli tosissaan niin erilaiset tulevaisuudenhaaveet että oltaisi jouduttu tekemään liikaa kompromisseja. Löydettiin sitten onneksi kumpainenkin mieleisemme kumppanit ja saatiin lapsia. 

Kyllä, mä ja mieheni ollaan vasta alle 50v ja jos nyt erottaisiin niin tuskin kumpikaan meistä eläisi loppuelämäänsä ilman seksiä. Ainakin toivon ettei tarvitse tähän päätyä koska meille seksi on nautintoa ja läheisyyttä joka tekee hyvää mielelle ja keholle, ei mikään synnin ja paheellisuuden mutta joka laskee ihmisarvoa. Sun ei tarvitse välittää seksistä ja voit nähdä sen vaikka aviollisina velvollisuuksina jos siltä tuntuu. Sä voit pitää mua ihmisenä jonkalaisen kanssa et ikinä lähtisi parisuhteeseen, ihan yhtälailla sun ajatukset kuulostaa siltä että muakaan ei kiinnostaisi minkäänlainen suhde noin ajattelevan ihmisen kanssa. 

Vierailija
270/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suhteeni oli yli vuoden fwb-suhde, kunnes tunteet syvenivät ja aloimme seurustella. Mielestäni oikeastaan optimaalinen tapa aloittaa suhde. Alussa kun ei ollut tunteita, niin muun lomassa ehdittiin jutella kaikenlaista esimerkiksi aiemmista suhteista ja muusta, mistä ei välttämättä seurustelukumppanille tulisi avauduttua ainakaan niin yksityiskohtaisesti. 

Tuntuu, että tämän ansioista tuntee toisen ja syyt tämän toimintatapojen takana paremmin.

Vierailija
271/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä mitä eromme jälkeen tapahtuu? Kunhan ei salassa suhteen aikana. Eron jälkeen kumpikin on vapaa tekemään mitä vain.

Vierailija
272/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se kiva, kun on ollut leikkikaveri.

Vierailija
273/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun panemiset ei kuulu muijalle.

Vierailija
274/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma suhteeni oli yli vuoden fwb-suhde, kunnes tunteet syvenivät ja aloimme seurustella. Mielestäni oikeastaan optimaalinen tapa aloittaa suhde. Alussa kun ei ollut tunteita, niin muun lomassa ehdittiin jutella kaikenlaista esimerkiksi aiemmista suhteista ja muusta, mistä ei välttämättä seurustelukumppanille tulisi avauduttua ainakaan niin yksityiskohtaisesti. 

Tuntuu, että tämän ansioista tuntee toisen ja syyt tämän toimintatapojen takana paremmin.

Meillä lähti myös kaveruudesta seurustelu, mutta kumpaakaan ei ole kiinnosta omat eikä toisen menneet seurustelusuhteet joten niistä ei puhuttu edes kaveriaikoina. 

Vierailija
275/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ylipäätään miten voi luvata uskollisuutta jos ei pysty edes sinkkuna olemaan ilman seksiä? Luuletko, että uskollisuus = tyttöystävä antaa 2 kertaa viikossa läpi elämän? Se on seksuaalista hyväksikäyttöä ja seksiorjuutta, ei "parisuhde"

Sinkkuaika on hyvää aikaa harjoitella pidättäytymistä, joka on vaikeampaa suhteessa, kun joutuu katselemaan sitä jolta ei saa sitä mitä haluaa. Jos ei kestä edes sinkkuna ilman, niin miten kestäisi tuota suhteessa?

Minä esimerkiksi olen ollut sinkku 12 vuotta. Elämän tilanteeseeni ei sopinut parisuhde. Minulla on ollut 8 vuotta kestävä seksisuhde. Oikeastikko minun olisi pitänyt olla ilman seksiä ne parhaat vuodet elämässäni? 

Se ei tarkoita, että suhteessa pettäisin. Se aiempi suhteeni oli seksitön loppuajasta, ja kyllä, se oli lopulta yksi eron syy, parisuhteeseen  kuuluu seksi ja läheisyys. Nyt olen seurustellut parisen vuotta, tämäkään mies ei ole seksuaalisesti kovin aktiivinen. hänelle riittää kerran kuussa, mikä on minulle liian vähän, etenkin suhteen alussa ja koska hän välttelee myös kaikkea läheisyyttä,ikä voisi johtaa seksiin. Kyllä minä mietin ihan vakavasti suhteen jatkoa, ei tämä parisuhteelta tunnu, koska se tärkein puuttuu. 

En minä halua olla seksittömässä parisuhteessa. Se on ihan ymmärrettävää, että tulee kuivempia kausia, mutta jos ne halut jo lähtökohtaisesti on aivan erit, kyllä se vaikuttaa suhteeseen ajan myötä.

On helppo tuomita toinen,jos itse on elänyt aikuisuutensa parisuhteessa, eikä yksin, kuten minä olen.

Vierailija
276/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle kuulu se, mitä mies on tehnyt ennen minua. En minä häntä omista. Kun olen suhteessa, sovitaan suhteen säännöt ja noudatetaan niitä. Jos tulee ero, hänen tekemisensä eivät kuulu minulle. 

Ei toista voi omistaa. Eikä minua edes kiinnosta, mitä hän on tehnyt ennen minua tai tekee jälkeeni. Ei minun tekemiäni myöskään kuulu hänelle. Tuollainen vatvominen on melkoista mustasukkaisuutta ja omistushalua

Vierailija
277/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi. Mulla on onneksi niin paljon vara valita, että jää pois todella monenlaiset tyypit potentiaalisen kumppanin listoilta. Tällainen fwb-tyyppi saisi olla muuten todella kultaa, että tuollainen tahra olisi mitätön.

Ja turha kiukutella, ihmisillä on erilaiset arvot. Varmana löytää kevytmielisemmätkin kaltaisensa tai muuten asioita hyväksyvät, mutta mun ei tarvitse, kun tuollaiset asiat kerran merkkaa niin paljon.

Vierailija
278/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun fwb-suhteessa pidetään lähes päivittäin yhteyttä ja jutellaan vakavistakin asioista, kun tavataan. Edellisessä vakavassa parisuhteessa oli paljon kylmemmät fiilikset pari viimeistä vuotta, vaikka seksiä olikin. Olisi kummallista, jos joku syyllistäisi mua siitä, että meillä oli seksiä, vaikka tunteet oli jo kuolleet. Mutta oliko tuo kuitenkin hyväksyttävää, kun olin sellaisessa suvulle avoimessa parisuhteessa, toisin kuin nyt? Kummallista lokerointia. En haluaisi, enkä sopisikaan yhteen sellaisen kumppanin kanssa, joka näkisi mun entisissä suhteissa jotain moralisoitavaa. Mulle sopii miehet, jotka sallii naisen nauttivan seksistä.

Vierailija
279/284 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
280/284 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä menee poikki, niin luuletko ettei kumppanisi palaisi tämän entisen kaverin luokse? Olen varm

Ei tietenkään kuulu, mutta onhan se epäkunnioittavaa. Olet ollut jonkun panopuun kanssa ennen seurustelua ja heti sen jälkeen, silloinhan sinulle ei ole väliä, kenen kanssa makaat, kunhan saat. Silloin ei pitäisi edes olla suhteessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi