Muita joilla herää suunnaton raivo, kun näet, että viesti on luettu, mutta ei vastattu mitään!!?
Esim. Whatsapp. Tyyppi ollut paikalla tunti sitten eikä aikomustakaan vastata. Jo tiedän, huonopaikka yms. Mutta itseni tekisi mieli jo laittaa, että no mitä v*ttua, miksi et vastaa.
Itse en yleensä koskaan kuittaa viestiä luetuksi ennen, kuin aion vastata siihen, teen näin ihan vastapuolta ajatellen, ettei tarvitse ihmetellä.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en raivostu, mutta ei se kivaltakaan tunnu. Lähinnä tunnen itseni tyhmäksi ja hylätyksi. Sehän on pahimmillaan ghostaamista, mikä tarkoittaa, ettet merkkaa sillä toiselle peetäkään.
Enkä nyt siis tarkoita mitään yhdentekeviä viestejä, joihin ei tarvikaan vastata. Tarkoitan sellaisia, joissa kysyt jotain tai paljastat itsestäsi jotain intiimiä. Jos toinen yhtäkkiä vain ignooraa sinut, on se hylkäämistä ja valtapeliä.
Totta kai ne ignooraa kun paljastat niille intiimiasioitasi eli lähetät pippelikuvia. Ei sellaista kukaan halua.
Olen nainen. Esimerkki jostain intiimistä vois olla vaikka jotain, jossa paljastan tunteitani viestikumppanille. Ja esimerkki kysymyksestä voisi olla vaikka tapaamisen ehdottaminen tai kysymys siitä, miten hän jonkin asian kokee.
Mutta eipä siinä, ti
Paljastat tunteitasi? VIESTISSÄ? Eipä ihme, että toinen hämmentyy ja pakenee pois. Tai kysyt miten hän kokee Gazan sodan tai Eurovaalit tai elämän tarkoituksen ja luulet, että ihminen pystyy vastaamaan sellaiseen heti eikä tarvitse aikaa ajatustensa kokoamiseen ja vastauksen muotoilemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en raivostu, mutta ei se kivaltakaan tunnu. Lähinnä tunnen itseni tyhmäksi ja hylätyksi. Sehän on pahimmillaan ghostaamista, mikä tarkoittaa, ettet merkkaa sillä toiselle peetäkään.
Enkä nyt siis tarkoita mitään yhdentekeviä viestejä, joihin ei tarvikaan vastata. Tarkoitan sellaisia, joissa kysyt jotain tai paljastat itsestäsi jotain intiimiä. Jos toinen yhtäkkiä vain ignooraa sinut, on se hylkäämistä ja valtapeliä.
Totta kai ne ignooraa kun paljastat niille intiimiasioitasi eli lähetät pippelikuvia. Ei sellaista kukaan halua.
Olen nainen. Esimerkki jostain intiimistä vois olla vaikka jotain, jossa paljastan tunteitani viestikumppanille. Ja esimerkki kysymyksestä voisi olla vaikka tapaamisen ehdottaminen tai kysymys siitä, miten hän jonkin asian kokee.
Mutta eipä siinä, ti
Anna hyvä tyttö niille tindermatcheille aikaa sulatella viestejäsi. Jos paljastaa tunteitaaan, siinä voi vastapuolella olla tarvetta miettiä, miten niihin reagoi. Varsinkin, jos itse ei tunne samoin kuin se toinen. Tapaamisen ehdottamisen taasen voi tarvitsa esim. kalenterin tsekkausta ennen kuin voi vastata. Kaikilla ei ole kalenteri puhelimessa. Tai jos onkin siellä ei välttämättä näy esim. työkuviot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunti on vielä aika vähän, jos ei ole akuutti kysymys.
Itseäni ei ikinä ärsytä, mutta stressaa ja ahdistaa, jos tarvitsen vastauksen johonkin työhön liittyvään asiaan. Tuntuu, että työt jumittuu.
Ei kai työasioita saa whatsapissa hoitaa? Lähetä sähköposti.
Tuntuu olevan yleinen tapa. Whatsapp korvaa sähköpostin.
Ei ole yleinen tapa missään muualla kuin puuhastelupajoissa. Ihan jo tietoturvasyistä mikään uskottava firma ei käytä somea työviestintään.
Voivoi,,, nää on näitä, juna myöhässä minuutin, hajotetaan koko maan rautatiet - ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunti on vielä aika vähän, jos ei ole akuutti kysymys.
Itseäni ei ikinä ärsytä, mutta stressaa ja ahdistaa, jos tarvitsen vastauksen johonkin työhön liittyvään asiaan. Tuntuu, että työt jumittuu.
Ei kai työasioita saa whatsapissa hoitaa? Lähetä sähköposti.
Ja firma tietysti kustantaa kaikille työntekijöilleen työpuhelimet whatsapin käyttöä varten, sepä kivaa.
Viimeksi täällä oli keskustelu siitä, että vastapuoli oli suuttunut kun toinen ei ollutkaan enää vastannut hänen whatsapp viestiinsä nopeasti. Siinä keskustelussa kaikki olivat yksimielisesti sitä mieltä, että on kusipäistä jättää vastaamatta ja pitäisi vähintään ilmoittaa poistuneensa puhelimen ääreltä. Hämmentävästi nyt taas on enemmistön mielestä kusipäistä olettaa saavansa vastaus.
No kiitos vaan, kun häiritsit eilistä vapaapäivää viestittelemällä työasioita. En todellakaan vastannut, ja raivostuttaa, kun menin avaamaan viestin, joka oli jotain työnillitystä.
Vierailija kirjoitti:
Miten viestin voi "kuitata luetuksi"??? Ei mulla ainakaan ole mitään kuittaustoimintoa.
Kun avaat viestin se "kuittautuu" luetuksi = ne väkäset muuttuu vihreäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin vastaa silloin kun vastaa. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin vastailla typeriin WA-viesteihin 24/7.
Tämän ymmärtäis, jos viestiä ei olisi katsonut. Jos on aikaa katsella viestejä, niin miksei olis aikaa myös vastata niihin?
Kun kasvat vähän isommaksi, saat työn, ehkä perheenkin, vietät suurimman osan päivästä erilaisia velvollisuuksia hoitaen, niin opit kyllä ymmärtämään, miten voi olla sekunti aikaa lukea viesti, mutta ei minuutteja aikaa jäädä viestittelemään.
Ap:n kaltaiset ihmiset ovat raivostuttavia. Tuon takia en tiettyjen ihmisten viestejä lue ennen kuin ehdin vastata ja siihen voi mennä pitkäänkin. Mutta esim. tiettyjen ihmisten viestit saatan vilkaista töissä ja vastata sitten kun ehdin, koska luen ne nähdäkseni onko tärkeää. Jos ap:lla olisikin tärkeää asiaa, luen viestin vasta illalla koska olen niin kypsä noihin "sulla pitää olla puhelin liimattuna käteen ja sun pitää vastata siihen sekunnissa vaikka olisit hautajaisissa tai palaverissa" -asenteen vuoksi. Saatan jopa unohtaa lukea koko viestin jos tulee muita, mutta niitä mitkä olen lukenut, en unohda. Olen myös poistanut aika lailla kaikki viestiäänet niin että vain tärkeiden henkilöiden (läheiset ja jotkut töihin liittyvät) viesteistä tulee äänimerkki.
Jos luen viestin, se on muutama sekunti. Vastaukseen menee useampi minuutti jos ei ole ihan joo tai ei vastaus. Saatan esim. töissä pystyä lukemaan lyyet viestit samalla kun olen laittanut koneen tekemään töitä, mutta minun pitää toisella silmällä seurata sitä konetta. Joihinkin saatan laittaa vastauksen että vastaan illalla.
kaikilla narsisteilla herää tuollainen raivo, jos maailma ei pyörikään narsistin ympärillä
No monessa tilanteessa, esim. töissä, sormet taikinassa/mullassa/maalissa/kosteusvoiteessa/kohmeessa/ratissa tai lasten kanssa pystyy kyllä avaamaan ja lukemaan tulleen viestin, mutta näpyttely on siinä hötkyessä jo hankalampi suoritus. Plus kun on joku tilanne päällä, ei ehdi edes ajatella viestissä ollutta asiaa kunnolla. Turha siis A) keskeyttää meneillään oleva tilanne B) kirjoittaa jotain turhanpäiväistä kuten "en vielä tiedä" tai "vastaan myöhemmin" (eikö se ole jo aika selvää jo siitä kun viesti on kerran luettu, muttei vastattu).
Mut saa ennemminkin raivon partaalle ihmiset, jotka muuten töllöttävät suu auki zombeina koko päivän saamatta mitään aikaan, mutta kun he kerran viikossa saati kuukaudessa saavat jonkun ajatuksen, pitää koko maailman juuri sillä hetkellä alkaa hyppäämään heidän ideansa mukaan. Pitää HETI vastata, päättää, olla mukana, ponkaista pystyyn tai alkaa raivolla suorittamaan juuri tätä yksittäistä älynväläystä. Vaikka itsellä olisi sata muutakin asiaa tehtävänä.
Muistan varmasti aina työkaverin, joka ensin simputti puhelimenkäytöstä ja seuraavaksi kiukutteli miten ärsyttävää on, että viestit luetaan mutta niihin ei vastata. Sanon vain, että kaikkiin viesteihin en todellakaan ole vastaamassa siltä seisomalta ja tässä muutama syy:
- olen huonossa paikassa, mutta olen wapissa, koska: odotan saapumisohjeita, neuvottelen työasioista, tarkistan muista keskusteluista aikatauluja
- en vielä tiedä vastausta esitettyyn kysymykseen. Esimerkiksi kysymys "moikku onko viikonloppuna kahvit" saa luvan odottaa, jos en ole kalenterin äärellä tai ole varma olenko sopinut jo jotain muuta
- Vastaan hupiviesteihin/muihin juttuihin työajan/kiireen ulkopuolella. Sellainen viestittely on mukavaa, joten teen sen mieluiten mukavassa paikassa.
Olen tavannut muutaman miehenkin, jonka laitoin kiertoradalle myös tästä syystä. Yksi valitti mulle, miten ärsyttävää on, että hän aamulla laittaa viestiä ja vastaan hänelle vasta tuntien kuluttua. En ymmärrä miten työaika on täysin vieras käsite joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin vastaa silloin kun vastaa. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin vastailla typeriin WA-viesteihin 24/7.
Tämän ymmärtäis, jos viestiä ei olisi katsonut. Jos on aikaa katsella viestejä, niin miksei olis aikaa myös vastata niihin?
Kun kasvat vähän isommaksi, saat työn, ehkä perheenkin, vietät suurimman osan päivästä erilaisia velvollisuuksia hoitaen, niin opit kyllä ymmärtämään, miten voi olla sekunti aikaa lukea viesti, mutta ei minuutteja aikaa jäädä viestittelemään.
Touché.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap joku 4-vuotias?
4-vuotiaat osaa usein jo olla suunnattomasti raivoamatta.