Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla herää suunnaton raivo, kun näet, että viesti on luettu, mutta ei vastattu mitään!!?

Vierailija
09.05.2024 |

Esim. Whatsapp. Tyyppi ollut paikalla tunti sitten eikä aikomustakaan vastata. Jo tiedän, huonopaikka yms. Mutta itseni tekisi mieli jo laittaa, että no mitä v*ttua, miksi et vastaa.

Itse en yleensä koskaan kuittaa viestiä luetuksi ennen, kuin aion vastata siihen, teen näin ihan vastapuolta ajatellen, ettei tarvitse ihmetellä.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ajaessa/ kokouksessa/kaupassa/ lenkillä luen viestin ja totean, että asia ei ole kiireellinen, niin sinusta pitäisi silti tiputtaa hanskat kädestä ja keskittyä sinuun? Ei se niin mee. Pidän puhelinta lähellä, jos lapset sattuu laittamaan viestä, että ovat jättäneet avaimet kotiin tai jollekin on käynyt jotain. Ne on niitä kiireellisiä asioita, joihin vastaan heti. Muille vastaan illalla kun työt ja kotihommat ja harrastukset on tehty ja on aikaa. 

Vierailija
22/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Minusta se on tervettäkin että ottaa aikaa vastata eikä elä puhelimelle. Oletan että toinen on selannut viestin ja katsonut onko siinä mitään akuuttia, tai sitten haluaa miettiä asiaa. Joskus toinen ei vain halua vastata eikä se minua niin vaivaa. Eihän kirjeisiinkään aina vastattu sillä sekunnilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuollaiset viesteillä pommittajat, huomiopakottajat ja somekyttääjät vtuttaa yli kaiken. Sellaisten ihmisten kohdalla poistan kaikki viesti-ilmoitukset, paikallaolotiedot, viestikuittaukset, yms käytöstä, eikä huvita edes vilkaista puhelinta päivään tai pariin.

Ei ole ihmisen hommaa joku somepäivystäminen ja 24/7 tavoitettavuuden vaatiminen. Saatan olla töissä, lenkillä, suihkussa, nukkumassa, tai haluan keskittyä vaikkapa kirjan lukemiseen. Vastailen kyllä heti silloin kun keskustellaan jostain, mutta kun teen jotain muuta niin teen jotain muuta.

Tämmöisenä introverttinä nepsynä ja adhd-autistina on erittäin raskasta kaikenlaiset jatkuvat kilkatukset, hälytykset, ilmoitukset ja multitaskaaminen, jotka vaan vie kaiken keskittymiskyvyn ja ilon elämästä. Suosittelen muillekin välillä laskemaan sen puhelimen kourastaan, hengittämään syvään ja käymään vaikkapa kävelyllä luonnossa.

Vierailija
24/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat viisaita. He eivät vastaa koskaan mummon lakratteluihin.

Mummo oppii, että hänestä välitetään, mutta hän ei saa olla häirikkö.

Mummo ei raivostu, vaan ymmärtää. Silti mummo viestittelee. Ja kaikki on silti ok.

Vierailija
25/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, silloinpa näen, mitä on tapahtunut.

Vierailija
26/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin vastaa silloin kun vastaa. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin vastailla typeriin WA-viesteihin 24/7.

Tämän ymmärtäis, jos viestiä ei olisi katsonut. Jos on aikaa katsella viestejä, niin miksei olis aikaa myös vastata niihin?

Vierailija
27/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole muita. Tuohan ei ole millään tasolla tervettä. Onneksi wa-viestit voi lukea ilman, että siitä tulee merkintää niin voi pitää mielipuolet rauhallisena, jos sellaisten kanssa sattuu viestittelemään. 

Vierailija
28/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin vastaa silloin kun vastaa. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin vastailla typeriin WA-viesteihin 24/7.

Tämän ymmärtäis, jos viestiä ei olisi katsonut. Jos on aikaa katsella viestejä, niin miksei olis aikaa myös vastata niihin?

Viestin katsomisen menee noin 2 sekuntia. Siihen vastaamiseen menee kauemmin. Sinun tapaisen ihmisen siskona olen onneksi oppinut lukemaan viestit aloitus näytöltä ilman, että merkitsen ne luetuiksi. Ei tulee paniikkikohtausta toisessa päässä, jos se sillä siunaamalla vastaa. 

Vierailija
29/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä tykkään vastata ajatuksella. Semmoiset tsemppiä, palaan tyyppiset viestit joita yksi ystävä laittaa ottaa päähän. Käyttäisi sen ajan keskittyen siihen mitä on tekemässä ja vastaisi sitten kun on oikeasti aikaa. 

Vierailija
30/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä esim. kaupassa olessani, miltä työkalenterini näyttää ensi viikon keskiviikkona. Eli en voi vastata nähdäänkö keskiviikkon klo 14 ennen kuin olen tarkistanut, olenko silloin töissä. Tai jos vilkaisen viestin ja taapero liukastuu sillä hetkellä kolauttaen päänsä lattiaan, en todellakaan anna lapsen huuttaa kirjoittamisen ajan, vaan nappaan lapsen syliin ja vastaan sitten kun ehdin. Sulla ei viissiin ole muutta elämää kuin puhelin, kun ehdin jatkuvasti vastailla. 

Vierailija
31/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lukee, merkkaa lukemattomaksi, eikä koskaan vastaa..

Maailma kaatuu YHYYYYY

Empatiataidot kohdillaan .. kiitos 

Mitä sinä typerä sosiopaatti meidän empatialla tekisit? Ole hyvä ja raivoa yksinäsi vaan.

Vierailija
32/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostun harvoin ja silloinkin syystä. Mikään noin vähäpätöinen ei aiheuta tunteita.

Vierailija
33/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap aiot joskus ylioppilaaksi kirjoittaa, kannattaa vähentää sekä attribuutteja että liioittelua. 

Vierailija
34/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuollaiset viesteillä pommittajat, huomiopakottajat ja somekyttääjät vtuttaa yli kaiken. Sellaisten ihmisten kohdalla poistan kaikki viesti-ilmoitukset, paikallaolotiedot, viestikuittaukset, yms käytöstä, eikä huvita edes vilkaista puhelinta päivään tai pariin.

Ei ole ihmisen hommaa joku somepäivystäminen ja 24/7 tavoitettavuuden vaatiminen. Saatan olla töissä, lenkillä, suihkussa, nukkumassa, tai haluan keskittyä vaikkapa kirjan lukemiseen. Vastailen kyllä heti silloin kun keskustellaan jostain, mutta kun teen jotain muuta niin teen jotain muuta.

Tämmöisenä introverttinä nepsynä ja adhd-autistina on erittäin raskasta kaikenlaiset jatkuvat kilkatukset, hälytykset, ilmoitukset ja multitaskaaminen, jotka vaan vie kaiken keskittymiskyvyn ja ilon elämästä. Suosittelen muillekin välillä laskemaan sen puhelimen kourastaan, hengittämään syvään ja käymään vaikkapa kävelyllä luonnossa.

Samaa mieltä.

Vierailija
35/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajaa plussaa psykopaatit.

muut on terveitä

hei, leikkimään keskenään te narskut.

Vierailija
36/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ystävä, joka alkoi muilta udella mun kuulumisia jos en heti hänelle vastannut.

On nykyään entinen ystävä, onneksi muutti pois. Tunnetaan tuttavapiirissä lempinimellä Takiainen.

Olen mykistänyt hänet Whatsappissa. 

Vierailija
37/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen vahtii wa:ssa tuleeko viestiin lukukuittaus vai ei? Itse katson wa:n vain jos sinne tulee viesti tai itse kirjoitan viestiä. En todellakaan palaa kirjoittamaani viestiin vahtimaan, onko se luettu vai ei. Eikä minulla (onneksi) näy milloin olen paikalla ja milloin en. Tulisin hulluksi, jos minulta tentattisiin "miksi et vastannut, vaikka olit paikalla tunti sitten". 

Vierailija
38/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lukee, merkkaa lukemattomaksi, eikä koskaan vastaa..

Maailma kaatuu YHYYYYY

Empatiataidot kohdillaan .. kiitos 

Mihin tässä empatiaa tarvitaan?

Vierailija
39/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajaa plussaa psykopaatit.

muut on terveitä

hei, leikkimään keskenään te narskut.

Me ny jo uittuun, ap.

Vierailija
40/129 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en raivostu, mutta ei se kivaltakaan tunnu. Lähinnä tunnen itseni tyhmäksi ja hylätyksi. Sehän on pahimmillaan ghostaamista, mikä tarkoittaa, ettet merkkaa sillä toiselle peetäkään.

Enkä nyt siis tarkoita mitään yhdentekeviä viestejä, joihin ei tarvikaan vastata. Tarkoitan sellaisia, joissa kysyt jotain tai paljastat itsestäsi jotain intiimiä. Jos toinen yhtäkkiä vain ignooraa sinut, on se hylkäämistä ja valtapeliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän