Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla herää suunnaton raivo, kun näet, että viesti on luettu, mutta ei vastattu mitään!!?

Vierailija
09.05.2024 |

Esim. Whatsapp. Tyyppi ollut paikalla tunti sitten eikä aikomustakaan vastata. Jo tiedän, huonopaikka yms. Mutta itseni tekisi mieli jo laittaa, että no mitä v*ttua, miksi et vastaa.

Itse en yleensä koskaan kuittaa viestiä luetuksi ennen, kuin aion vastata siihen, teen näin ihan vastapuolta ajatellen, ettei tarvitse ihmetellä.

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en raivostu, mutta ei se kivaltakaan tunnu. Lähinnä tunnen itseni tyhmäksi ja hylätyksi. Sehän on pahimmillaan ghostaamista, mikä tarkoittaa, ettet merkkaa sillä toiselle peetäkään.

Enkä nyt siis tarkoita mitään yhdentekeviä viestejä, joihin ei tarvikaan vastata. Tarkoitan sellaisia, joissa kysyt jotain tai paljastat itsestäsi jotain intiimiä. Jos toinen yhtäkkiä vain ignooraa sinut, on se hylkäämistä ja valtapeliä.

Silloin, ja etenkin silloin kannattaa hetki hengittää happea, ja pysähtyä miettimään, että onko kyse sinun omasta tunteestasi vai todellisesta tapahtumasta. Jos tuossa hetkessä raivostut suunnattomasti, todennäköisesti raivostut itse omalle typeryydellesi ja arviointikyvyttömyydellesi. Etenkin itsestään jonkun intiimin seikan paljastaminen viestitse on jokseenkin ajattelematonta, joskus raivostut

Ei kai siitä sen kummempaa vastuuta tarvitse ottaa, jos joku jotain kertoo. Sehän on kuitenkin hänen oma asiansa.

Vierailija
102/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en raivostu, mutta ei se kivaltakaan tunnu. Lähinnä tunnen itseni tyhmäksi ja hylätyksi. Sehän on pahimmillaan ghostaamista, mikä tarkoittaa, ettet merkkaa sillä toiselle peetäkään.

Enkä nyt siis tarkoita mitään yhdentekeviä viestejä, joihin ei tarvikaan vastata. Tarkoitan sellaisia, joissa kysyt jotain tai paljastat itsestäsi jotain intiimiä. Jos toinen yhtäkkiä vain ignooraa sinut, on se hylkäämistä ja valtapeliä.

Mitä? Paljastat jotain intiimiä? Whatsapp-viestillä? Itse olen kyllä tottunut siihen, että intiimit jutut puhutaan kasvotusten, ja silloinkin niin että hetki on siihen sopivasti rauhoitettu. On kyllä jonkinlainen luuririippuvuus, kun ajatusmaailma on se, että voi milloin tahansa oksentaa tunteensa toisten niskaan (kuin kirjoittaisi tämänkaltaiseen paikkaan), ajattelematta ollenkaan onko toinen yhtä

Jos mulla olisi jotain intiimiä asiaa sukulaiselle, niin laittaisin ainoastaan viestiä että "olisi tarve jutella, voitko soittaa kun ehdit". Soittaessani kuulet paremmin toisen äänensävyt ja on helpompi valita sanat, kuin jostain jaxuhali-viesteistä. Tosin ainoat intiimit asiat mitä joillekin sukulaisille kertoisin, olisi fyysiset sairastumiset tai parisuhteen päättyminen. Kavereille kerron enemmän, mutten heitäkään häiriköi millään avautumisviesteillä milloin sattuu, koska sellaiset nyt vaan ovat todella raskaita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, lainaus meni taas pieleen. Eli tarkoitin ylläolevan kommenttini 97:lle.

Vierailija
104/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellaiset asetukset että kukaan ei näe olenko lukenut viestin tai onko se edes tullut perille. Kukaan ei myöskään näe olenko paikalla vai en. 

Mun lukemiset ja liikkumiset ei kuulu muille. Piste. 

Itse en kyttää muiden lukukuittauksia tai vastauksia, mutta olen vähitellen alkanut huomata, että kaikki tietonsa salaavat ovat usein sellaisia, joille pelkkä ajatus toisten "vaatimisesta" (vaikka he vain itse sen päässään kuvittelisivat) on kauhistuttava. Niinpä he väistelevät varmuuden vuoksi jo ennakolta, ettei kukaan vain ikinä vaatisi heiltä mitään.

Ei varmaan tarvitse erikseen sanoa, että tällaiset ihmiset ovat parisuhdemielessä melkoisia hasardeja.

Vierailija
105/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en ainakaan viitsi soittaa ystävälle joka ikinen kerta, kun mieleen tulee "intiimeihin asioihin" liittyvää sanottavaa. Jos asia on sanottavissa lyhyesti, niin on luontevampaa laittaa viesti. Eri asia voi tietysti olla, jos pitäisi ilmoittaa jollekin vaikka hänen läheisen ystävänsä kuolemasta tai muusta isosta ja tosi järkyttävästä asiasta. Vaikka sellaisen voisi kertoa lyhyestikin, on tietysti parempi tehdä se soittamalla.

Vierailija
106/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin käytätte Whatsappia jos ei asioista viestittelyyn ja niistä kertomiseen? Ihan eri asia vaikka sopia arkipäivän tapaamista kuin vaihtaa kuulumisia kun ei ole hetkeen nähty. Ilmeisesti jälkimmäiset on monelle ketjun ihmiselle kovin vastenmielisiä. Jos viestiin vastaamiseen menee viikkotolkulla, on turha odottaa nopeaa vastausta muilta.

Vierailija
107/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa lankapuhelin.

Vierailija
108/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen ketju. Onkohan tässä oikeasti useampi ihminen, joiden mielestä on suorastaan narsistista odottaa saavansa viesteihin vastauksia? Vai onko tuo aggressiivisesti ap:n kysymykseen ja muihin samaa mieltä oleviin suhtautuva vain yksi ja sama tyyppi?

Totta kai viestisovelluksessa odottaa saavansa viesteihinsä vastauksen. Eihän koko hommassa ole muuten mitään pointtia! Moni käy wapissa merkityksellisiäkin keskusteluita joko välimatkan tai milloin minkäkin syyn takia. Minusta sen voi nykymaailmassa rinnastaa siihen, että kesken livekeskustelun vain lakkaa puhumasta. Eihän kukaan oikeasti (toivottavasti) tee niin, se olisi tosi tylyä. Mutta täysin samoin myös viestikeskustelussa on elävä ihminen siellä toisessa päässä.

Ainakin minulle on joskus käynyt niin, että käynnissä oleva keskustelu loppuu siihen, että viesti on nähty, mutta siihen ei vastata. Kyllä se on mielestäni epäkohteliasta.

Pidän myös huonona käytöksenä ja viestimisetiketin vastaisena tilannetta, jossa viestissä on jokin tärkeä asia ja se on nähty, mutta viestittäjä jätetään vain roikkumaan. Aina voi laittaa vaikka peukun (jos ehdit avata, ehdit reagoida). Tai itse ainakin ilahdun, jos toinen vastaa, että palaan tähän myöhemmin ajan kanssa, ja todellakin palaa.

Vierailija
109/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pariskunnat riitelivät rahasta ja ajankäytöstä, tänä päivänä yleisin syy on "mikset vastaa mun viestiin, vaikka oot lukenut sen?!"

Vierailija
110/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen ketju. Onkohan tässä oikeasti useampi ihminen, joiden mielestä on suorastaan narsistista odottaa saavansa viesteihin vastauksia? Vai onko tuo aggressiivisesti ap:n kysymykseen ja muihin samaa mieltä oleviin suhtautuva vain yksi ja sama tyyppi?

Totta kai viestisovelluksessa odottaa saavansa viesteihinsä vastauksen. Eihän koko hommassa ole muuten mitään pointtia! Moni käy wapissa merkityksellisiäkin keskusteluita joko välimatkan tai milloin minkäkin syyn takia. Minusta sen voi nykymaailmassa rinnastaa siihen, että kesken livekeskustelun vain lakkaa puhumasta. Eihän kukaan oikeasti (toivottavasti) tee niin, se olisi tosi tylyä. Mutta täysin samoin myös viestikeskustelussa on elävä ihminen siellä toisessa päässä.

Ainakin minulle on joskus käynyt niin, että käynnissä oleva keskustelu loppuu siihen, että viesti on nähty, mutta siihen ei vastata. Kyllä se on mielestäni epäkohteliasta.

Pidän myös huonona käytöksen

Se, että odottaa saavansa vastauksen on eri asia kuin se, että kyttää milloin viesti on luettu, mittaa hyväksyttävän vastaamiseen kuluvan ajan minuuteissa ja raivostuu jos ei saa vastausta pikaisesti. Minä en ole niin kovinkaan tarkka vastaamisen suhteen jos ei ole kiireellistä asiaa, joskus joillain ystävillä voi mennä kuukausiakin. Oletan ettei se liity varsinaisesti minuun, vaikka nopeampi vastaus olisi tietysti kiva. 

Vierailija
111/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin vastaa silloin kun vastaa. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin vastailla typeriin WA-viesteihin 24/7.

Tämän ymmärtäis, jos viestiä ei olisi katsonut. Jos on aikaa katsella viestejä, niin miksei olis aikaa myös vastata niihin?

En minä tiedä esim. kaupassa olessani, miltä työkalenterini näyttää ensi viikon keskiviikkona. Eli en voi vastata nähdäänkö keskiviikkon klo 14 ennen kuin olen tarkistanut, olenko silloin töissä. Tai jos vilkaisen viestin ja taapero liukastuu sillä hetkellä kolauttaen päänsä lattiaan, en todellakaan anna lapsen huuttaa kirjoittamisen ajan, vaan nappaan lapsen syliin ja vastaan sitten kun ehdin. Sulla ei viissiin ole muutta elämää kuin puhelin, kun ehdin jatkuvasti vastailla. 

Ymmärrän jos sattuu yllättäviä juttuja tai kyse on asiasta johon ei voi suorilta tarkastamatta jostain vastata. Mutta jännästi on ihmisiä, joilla nuo "sattumukset" on ennemminkin sääntö kuin poikkeus.

Ja itseasiassa mulla just on muuta elämää kuin puhelin, enkä useastikaan tee sitä kauppareissujen tai muiden juttujen lomassa. Tällöin se viesteihin vastaaminenkin onnistuu silloin kun niitä tulee luettua. Ehkä juuri viestien katselijoilla tämä muu elämä peittyy huolimattomaan puhelimen käyttöön?

Vierailija
112/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ylempään "tee sitä" = käytä puhelinta 

Vierailija
113/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota tuota, otetaas pieni vaaka.

Se, että sinä viestität milloin haluat antaa vastaanottajalle myös oikeuden vastata milloin haluaa. Se on 50/50.

Jos sinä alat päättää myös milloin sulle vastataan, olet diktaattori.

sama koskee soittoja. Soita milloin tykkäät, toinen vastaa jos se sopii.

Pitäiskö minun sitten sopia etukäteen sen kanssa että "Hei, milloin voin laittaa sinulle viestiä?" 😅

Vierailija
114/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta ei kuulosta terveeltä. Korkeintaan mieto ärsyyntyminen aiheutuu siitä, jos tarvitsee saada siltä toiselta joku tieto nopeasti. Katsos kun ihmisillä on muutakin elämää. Ja lähettelethän sinäkin niitä viestejä silloin kun se sinulle sopii, miksi toiselta eväisit saman mahdollisuuden vastata silloin kun hänelle sopii?

Vierailija
115/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis onhan se epäkohteliasta, jos toinen jättää vastaamatta tärkeään aiheeseen

Kuvittele vaikka, että ollaan työpareja ja kysyisit multa, että minne laitoit työavaimet. Ja sit lähtisin vaan menemään sanomatta mitään sulle. Niin kyl suakin varmaan vituttais

Vierailija
116/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän myös huonona käytöksen

Kai se nyt on selvää, että vastaamisnopeus tai ylipäätään vastaaminen riippuu kysymyksestä tai viestistä. Ja tuo väite että vastaamiseen menee vain sekunteja. Ei välttämättä, joskus täytyy miettiä asiaa, ja sitten joidenkin ihmisten kanssa kun he viestittävät ja odottavat siihen vastausta heti, vastaaminen vie vain yksinkertaisesti liikaa henkistä energiaa. He ikään kuin lypsävät energiaa viestin kautta muilta. Jos et ymmärrää, niin saatat itse olla tällainen energiasyöppö.

Vierailija
117/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuittaa viestiä luetuksi? Kerrotko miten se tehdään? Itselläni kyllä heti kun sovelluksen avaan, viesti avautuu ja näkyy luettuna. Ei sitä tarvitse erikseen kuitata luetuksi.

Vierailija
118/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivo sairastuttaa. Sinut. Enkä toivota onnea omasta itsekkäästä valinnasta :D

Vierailija
119/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näistä lukukuittauksista ollut jotain hyötyä ihmiskunnalle?

Vierailija
120/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis onhan se epäkohteliasta, jos toinen jättää vastaamatta tärkeään aiheeseen

Kuvittele vaikka, että ollaan työpareja ja kysyisit multa, että minne laitoit työavaimet. Ja sit lähtisin vaan menemään sanomatta mitään sulle. Niin kyl suakin varmaan vituttais

Tälläisissä tilantteisssa aikuiset soittavat. Mikä siinäkin on vaikkeaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi