Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla herää suunnaton raivo, kun näet, että viesti on luettu, mutta ei vastattu mitään!!?

Vierailija
09.05.2024 |

Esim. Whatsapp. Tyyppi ollut paikalla tunti sitten eikä aikomustakaan vastata. Jo tiedän, huonopaikka yms. Mutta itseni tekisi mieli jo laittaa, että no mitä v*ttua, miksi et vastaa.

Itse en yleensä koskaan kuittaa viestiä luetuksi ennen, kuin aion vastata siihen, teen näin ihan vastapuolta ajatellen, ettei tarvitse ihmetellä.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi täällä oli keskustelu siitä, että vastapuoli oli suuttunut kun toinen ei ollutkaan enää vastannut hänen whatsapp viestiinsä nopeasti. Siinä keskustelussa kaikki olivat yksimielisesti sitä mieltä, että on kusipäistä jättää vastaamatta ja pitäisi vähintään ilmoittaa poistuneensa puhelimen ääreltä. Hämmentävästi nyt taas on enemmistön mielestä kusipäistä olettaa saavansa vastaus.

Se toinen ketju käsitteli tapausta jossa vaihdeltiin useampia viestejä ja käytiin keskustelua, molemmat oli paikalla. Sitten se toinen häipy kertomatta että nyt pitää lopettaa.

Tää ketjun ap taas lähetti viestin ja odotti vastausta asap, vaikkei tiedä yhtään mitä toinen on tekemässä.

Vierailija
82/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Sen takiahan noita viestimiä käyttää, ettei heti tarvi olla vastaamassa. Eihän puhelimeenkaan tarvi vastata, jos ei halua. Voi olla ihan muutakin elämää menossa just tuolloin. Nenän kautta ilmaa sisään ja pitkä puhallus suun kautta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sulla on kiire? 

Vierailija
84/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin että kontakteissani olisi joku, joka raivostuu suunnattomasti, jos en pikaisesti vastaa hänen viesteihinsä, laittaisin hänet yksinkertaisesti estoon. En edes vastaanottaisi hänen viestejään, antaisin hänen raivota ihan keskenään. Hyvin epäterveellistä seuraa, jota ei kannata päästää lähelleen. 

Vierailija
85/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. Sen takiahan noita viestimiä käyttää, ettei heti tarvi olla vastaamassa. Eihän puhelimeenkaan tarvi vastata, jos ei halua. Voi olla ihan muutakin elämää menossa just tuolloin. Nenän kautta ilmaa sisään ja pitkä puhallus suun kautta...

Jos ei auta, voi yrittää helpottaa oloa hengittämällä ruskeaan paperipussiin. 

Vierailija
86/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi laittaa viestiensä jatkoksi "tarvitsen vastauksen samantien". Ai, tuntuuko hölmöltä? No sitten ehkä ymmärrät kuinka hölmöä on _olettaa_ vastauksen tulevan samantien johonkin "mitä meinasit ensi viikolla" - kysymykseen tai kuvaan kevätkukista. 

Vierailija
87/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yleinen tapa missään muualla kuin puuhastelupajoissa. Ihan jo tietoturvasyistä mikään uskottava firma ei käytä somea työviestintään. 

Mistä lähin whatsapp on ollut somea 😂😂 joku facebook messenger ehkä lähimpänä kun yhteydessä facebookkiin.

Vierailija
88/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei herää raivoa. Oletko ap ihan terve? 

Vierailija
89/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en raivostu, mutta ei se kivaltakaan tunnu. Lähinnä tunnen itseni tyhmäksi ja hylätyksi. Sehän on pahimmillaan ghostaamista, mikä tarkoittaa, ettet merkkaa sillä toiselle peetäkään.

Enkä nyt siis tarkoita mitään yhdentekeviä viestejä, joihin ei tarvikaan vastata. Tarkoitan sellaisia, joissa kysyt jotain tai paljastat itsestäsi jotain intiimiä. Jos toinen yhtäkkiä vain ignooraa sinut, on se hylkäämistä ja valtapeliä.

Mitä? Paljastat jotain intiimiä? Whatsapp-viestillä? Itse olen kyllä tottunut siihen, että intiimit jutut puhutaan kasvotusten, ja silloinkin niin että hetki on siihen sopivasti rauhoitettu. On kyllä jonkinlainen luuririippuvuus, kun ajatusmaailma on se, että voi milloin tahansa oksentaa tunteensa toisten niskaan (kuin kirjoittaisi tämänkaltaiseen paikkaan), ajattelematta ollenkaan onko toinen yhtään vastaanottavaisessa tilassa. Anonyymit sepustelut täällä on aivan eri asia, kuin toiselle viestittely, vaikka täällä kuka tahansa avautuisi rankoistakin tunteista, ei kenenkään lukijan tarvitse ottaa vastuuta niistä. Olet nyt hyvä ihminen hukassa sen kanssa miten todellisten ihmisten kanssa on soveliasta toimia. 

Vierailija
90/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin vastaa silloin kun vastaa. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin vastailla typeriin WA-viesteihin 24/7.

Tämän ymmärtäis, jos viestiä ei olisi katsonut. Jos on aikaa katsella viestejä, niin miksei olis aikaa myös vastata niihin?

Oletko sä ollut päivääkään töissä?

Vierailija
91/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en avaa viestejä jos tiedän jo ennakkoon etten niihin pysty vastaamaan, myös siksi että luultavasti unohdan koko asian myöhemmin jos se ilmoitus ei ole siinä minua muistuttamassa.

Viestin voi kuitenkin lukea ainakin osittain niin, ettei sitä merkitse luetuksi jos vain vilkaisee viestin yläpalkista. Ainoastaan silloin saattaa turhauttaa jos asia on kiireellinen ja olen sen tehnyt viestissä selväksi, mutta sekin ratkeaa puhelinsoitolla.

Vierailija
92/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaiset asetukset että kukaan ei näe olenko lukenut viestin tai onko se edes tullut perille. Kukaan ei myöskään näe olenko paikalla vai en. 

Mun lukemiset ja liikkumiset ei kuulu muille. Piste. 

Vierailija
93/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ehtiessä.

Vierailija
94/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en raivostu, mutta ei se kivaltakaan tunnu. Lähinnä tunnen itseni tyhmäksi ja hylätyksi. Sehän on pahimmillaan ghostaamista, mikä tarkoittaa, ettet merkkaa sillä toiselle peetäkään.

Enkä nyt siis tarkoita mitään yhdentekeviä viestejä, joihin ei tarvikaan vastata. Tarkoitan sellaisia, joissa kysyt jotain tai paljastat itsestäsi jotain intiimiä. Jos toinen yhtäkkiä vain ignooraa sinut, on se hylkäämistä ja valtapeliä.

Silloin, ja etenkin silloin kannattaa hetki hengittää happea, ja pysähtyä miettimään, että onko kyse sinun omasta tunteestasi vai todellisesta tapahtumasta. Jos tuossa hetkessä raivostut suunnattomasti, todennäköisesti raivostut itse omalle typeryydellesi ja arviointikyvyttömyydellesi. Etenkin itsestään jonkun intiimin seikan paljastaminen viestitse on jokseenkin ajattelematonta, joskus raivostuttavan typerääkin. 

Vierailija
95/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsiköhän sun hake apua tuohon raivoon? Miksi kukaan olisi sinulle velkaa vastauksia yhtään mihinkään?

Vierailija
96/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Paljastat jotain intiimiä? Whatsapp-viestillä? Itse olen kyllä tottunut siihen, että intiimit jutut puhutaan kasvotusten, ja silloinkin niin että hetki on siihen sopivasti rauhoitettu. On kyllä jonkinlainen luuririippuvuus, kun ajatusmaailma on se, että voi milloin tahansa oksentaa tunteensa toisten niskaan (kuin kirjoittaisi tämänkaltaiseen paikkaan), ajattelematta ollenkaan onko toinen yhtään vastaanottavaisessa tilassa. Anonyymit sepustelu

Kiva, jos kaikki kaverit ja sukulaiset yms asuvat niin lähellä, että voidaan tavata usein ja puhua intiimeistä asioista kasvotusten eikä tarvitse käyttää viestejä siihen. Kaikilla ei sellaista ylellisyyttä todellakaan ole.

Vierailija
97/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin, ja etenkin silloin kannattaa hetki hengittää happea, ja pysähtyä miettimään, että onko kyse sinun omasta tunteestasi vai todellisesta tapahtumasta. Jos tuossa hetkessä raivostut suunnattomasti, todennäköisesti raivostut itse omalle typeryydellesi ja arviointikyvyttömyydellesi. Etenkin itsestään jonkun intiimin seikan paljastaminen viestitse on jokseenkin ajattelematonta, joskus raivostuttavan typerääkin. 

Tämä. Itse koen nimenomaan tuollaisen tunnepitoisen avautumisen valtapelinä. Sillä ikäänkuin kiristetään toinen olemaan vastuussa toisesta, kun otetaan haavoittuvainen rooli. On epäreilua kiskoa toinen yllättäen viestillä johonkin omaan kriisiin. Kertoo paljon millainen tälläinen ihminen olisi parisuhteessa. 

Vierailija
98/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ainoastaan soittoihin.Ei kiinnosta työn lisäksi yhtään nakutella tai lukea viestejä jostain sovellutuksesta.

Vierailija
99/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että ne on kivoja 'Kiitos viestistäsi.' 

Vierailija
100/129 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ovat varmaankin ihmiset, joiden suhtautuminen sinuun ja asiaasi on jostain syystä hyvin tärkeä. Mutta et oikein tiedä miten he suhtautuvat, ja epävarmuus tuntuu kurjalta kun vastausta ei tule. Ehkä silloin on parempi soittaa, koska puhelimessa ihminen tavallisesti sanoo edes jotakin eikä tilanne jää yhtä epäselväksi kuin jos viestiin ei vastata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi