Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut näyttävät jopa 15-20v nuoremmilta kuin mitä ovat?

Vierailija
08.05.2024 |

Esim.40+v ikäistä n.25v ikäiseksi?

Kommentit (236)

Vierailija
161/236 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 28 kun sain tytön. Meitä luullaan usein siskoksiksi. Ensin luulin että miehet vain yrittää imartelee mutta kun naisetkin sanoo samaa niin on kai uskottava että näyttää nuoremmalle kuin on 

Mää alotin työt naisvaltaisessa paikassa niin mut esiteltiin "tyttösenä" ... Olen 33v. . Oli kyllä vanhempi nainen  joka esitteli mut tuli vähän kummallinne olo että apua, luuleko ne nyt et oon joku teini :D Mua on aina luultu erehdyksestä kyllä nuoremmaksi. 

Vanhemmat ihmiset usein pitävät vielä kolmekymppisiäkin nuorina tyttösinä tai poikina eli ei välttämättä luullut sua ikäistään ainakaan kovin paljon nuoremmaksi. Mutta eihän tuollainen tytöttely työpaikalla mukavaa ole. 

Niin varmaan mut jos oisin vaikka ollu 32 v. kolmen lapsen äiti nii tuskin ois tytötelty

Vierailija
162/236 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi monille on niin tärkeää näyttää ikäistään nuoremmalta?

Ei se ole tärkeää. Se on usein itsestä riippumaton juttu. Joskus siitä on haittaakin. Kuten kumppanin etsinnässä, kun oman ikäiset luulevat  nuoremmaksi ja ohitavat sen vuoksi, Nuoremmat voivat kiinnostua mutta kun kuulevat iän, niin he perääntyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/236 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitävät huolen itsestään, hoitavat ihoa hyvin. Ulkoilevat ja liikkuvat. Syövät terveellisesti ja eivät vedä alkoholia paljoa, tupakoimattomuus varmasti pitää ihon terveenä. 

Tämä auttaa varmasti, mutta ei ole ainoa syy. En pidä itsestäni huolta, en hoida ihoani, en liiku tarpeeksi tai syö terveellisesti. Alkoholia kuluu jonkun verran. En kylläkään tupakoi. Ikää 39v ja luullaan usein 30v. Babyface.

Vierailija
164/236 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes 50 vee ja en ole eläissäni tavannut ihmistä joka näyttäisi yli 10 vuotta ikäistään nuoremmalta (hoidoissa käyneet voi olla erikseen). En siis ihan äkkiä usko näihin "näytän 15-20 vuotta ikääni nuoremmalta."

Erikoista. Ei se mitenkään harvinaista kuitenkaan ole. Joko sinä et tiedä kaikkien tapaamiesi ihmisten ikää tai sitten sinulla on joku ylimaallinen katse.

Vierailija
165/236 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isosisko on tollanen. Ärsyttää kun mua pidetään vanhempana kuin häntä vaikka se on mua 5vuotta vanhempi. Samat geenit meillä on. En tiedä mistä johtuu.

Mä voin pistää paremmaksi. Mun äitiä on luultu mua nuoremmaksi. Arvaa miten rupsahtanut olo tosta on tullut?? Näytän kyllä ikäistäni vanhemmalta ja äiti ikäistään nuoremmalta mutta jotain rajaa!

Sama juttu, kun kävin 20-vuotiaana äidin ja mummon kanssa etelänmatkalla, äitiäni luultiin siskokseni ja korjasin, että äiti hän on kyllä niin huokailtiin oh you have young mother en viitsiny sanoo että 50v kylläkin, itse oon aina näyttänyt vähän vanhemmalta ei ole korkeita poskipäitä vaan littanen kapea naama

Vierailija
166/236 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 40-vee ja lähimmät kaverini sekä työkaverini hyvin samaa ikäluokkaa. Yksikään ei näytä alle kolmekymppiseltä, vaikka kaikki ovat tosi hyvin säilyneitä, nuorekkaita ja kauniita, pukeutuvat nuorekkaasti, hoitavat itseään.... Ja miksi pitäisikään? Mun mielestä nelikymppinen nainen on vielä todella kaunis ja vetävä, itseäni on esimerkiksi yrittänyt iskeä joku parikymppinen teinipoika 😄 Vaikka on silmäryppyjä ja vähän sieltä täältä valahtanut, niin kokemus ja elämänasenne on kuitenkin se, joka tekee naisesta kiinnostavan, ei se, että hän näyttää ikäistään nuoremmalta. Jos ikäkriisiä pukkaa, niin suosittelen vahvasti seuraamaan ranskalaisia samanikäisiä naisia mieluummin kuin amerikkalaisia täyteaineilla täytettyjä instabeibejä. Ranskalaiset naiset saavat ikääntyä kauniisti, eikä heillä ole jatkuvaa tarvetta näyttää ikäistään nuoremmalta. 

Vierailija
167/236 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella poikkeuksellista, että nelikymppinen voisi mennä keskimääräisestä 25-vuotiaasta. Ehkä poikkeuksellisen rupsahtaneesta sellaisesta, muttei tavallisesta. Yleensä ihminen voi parhaimmillaan näyttää 10 v ikäistään nuoremmalta, joskus harvoin 15 v. Ainoastaan vanhuksena voi potentiaalisesti näyttää tätäkin enemmän ikäistään nuoremmalta, muttei nuorempana.

Tunnen naisen, joka nelikymppisenä todellakin näytti 25-vuotiaalta eikä lainkaan rupsahtaneelta sellaiselta. Eikä ollut yksin minun mielipiteeni, kyllä sellaisia on.

Vierailija
168/236 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ovat näyttäneet samalta viimeiset 15 vuotta? Ei siis välttämättä ikäistään nuoremmalta usein he näyttävät iättömiltä tai ikäistään vanhemmilta, mutta puksuttavat menemään samalla naamalla vuosikymmenen tai kaksi ja toiset taas vanhenee/ muuttuu ihan silmissä.

Vierailija
169/236 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti miltei aina se, että näyttää (muka) ikäistään huomattavasti nuoremmalta perustuu vain ihmisen omaan toiveajatteluun. Toki voi näyttää ikäisekseen hyvältä, mutta nelikymppinen ei näytä kaksikymppiseltä kuin unelmissaan.

Muiden kommentteihin se usein perustuu. Luuleeko jotkut ilman muiden arvioita?

Kaikkihan aina sanovat näitä juttuja: "Oiii Pirjo, mukava nähdä. Et ole vanhentunut päivääkään". Riippumatta siitä, kuinka paljon se Pirjo on oikeasti vanhentunut. Myös yleensä tuntemattomista ihmisistä kysyttäessä "arvaa ikä", on turvallista vastata muutama vuosi vähemmän kuin mitä oikeasti arvioi. Ettei tule kiusallisia tilanteita, jos arvio osuu yläkanttiin.

Pitää osata erottaa nämä kaikille tulevat kohteliaisuusfraasit ja -arviot aidosta palautteesta. Val

Tämä, niin tämä. Itse luulin pitkään olevani hoikka sirppana mitä nuorenakin, kunnes näin valokuvani. Kyllä totuus iski naamalle. 

Vierailija
170/236 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 30 vuotias, mutta minua luullaan usein teiniksi. Epäilen syyksi lyhyyteni sekä söpöt kasvoni. Voi olla että käyttäydynkin lapsekkaasti, koska olen koko ikäni kuullut siitä miten voin muka olla niin ja niin vanha. Ehkä joskus minuakin aletaan kohdella kuin aikuista.

Olin samanlainen, joskus 37-38-vuotiaana loppui tuo, joten älä huoli, kaipaat vielä joskus tuota aikaa. 

Vierailija
171/236 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti miltei aina se, että näyttää (muka) ikäistään huomattavasti nuoremmalta perustuu vain ihmisen omaan toiveajatteluun. Toki voi näyttää ikäisekseen hyvältä, mutta nelikymppinen ei näytä kaksikymppiseltä kuin unelmissaan.

Kaikkihan aina sanovat näitä juttuja: "Oiii Pirjo, mukava nähdä. Et ole vanhentunut päivääkään". Riippumatta siitä, kuinka paljon se Pirjo on oikeasti vanhentunut. Myös yleensä tuntemattomista ihmisistä kysyttäessä "arvaa ikä", on turvallista vastata muutama vuosi vähemmän kuin mitä oikeasti arvioi. Ettei tule kiusallisia tilanteita, jos arvio osuu yläkanttiin.

Pitää osata erottaa nämä kaikille tulevat kohte

Ei kyse ole tästä vaan siitä, että ihmiset oikeasti yllättyvät iästä. Ilman että heiltä kysytään asiasta tai kehutaan vanhaa ystävää.

Vierailija
172/236 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekkuus säilyy iloisen ja positiivisen ihmisen kehossa. Liikuntaa, sitruunaa, puhdistavaa ihonhoitoa, ravinnelisiä,vähän aurinkoa, vähän alkoholia( tai ei ollenkaan) ja yövalvomiset minimiin.

Vierailija
173/236 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 68v ja minua luullaan 55vuotiaaksi!

Vierailija
174/236 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sellainen harha, että moni oman ikäinen näyttää nuorelta, itsekin.

Sitten vastaavasti oikeat parikymppiset näyttävät lapsilta...

Vierailija
175/236 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole tästä vaan siitä, että ihmiset oikeasti yllättyvät iästä. Ilman että heiltä kysytään asiasta tai kehutaan vanhaa ystävää.

Jep. Esim. Kahvipöydässä aletaan selittää "kuulkaas tytöt ettepä taida muistaakaan vuotta 2000". Odotin tuolloin jo esikoistani ja tämä tytöttelijä oli mua nuorempi :D

Vierailija
176/236 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku geeni. Tiedän yhden suvun, jossa on näitä nuoren näköisiä ihmisiä.Vanhemmat näyttivät ihan lastensa sisaruksilta eli tosiaan yli 40-vee äiti olisi mennyt lastensa sisaruksena. Kolmekymppisen nuoren miehen isä näytti poikansa ikäiseltä. Tämä mies isä)oli tämän nuoren näköisen naisen serkku.

Meilläkin on puolet suvusta todella nuoren näköisiä, 17-vuotiasta luultiin juuri alakouluikäiseksi jne.

Myös pienikokoisia luullaan yleensä ikäänsä nuoremmaksi.

Vierailija
177/236 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ovat näyttäneet samalta viimeiset 15 vuotta? Ei siis välttämättä ikäistään nuoremmalta usein he näyttävät iättömiltä tai ikäistään vanhemmilta, mutta puksuttavat menemään samalla naamalla vuosikymmenen tai kaksi ja toiset taas vanhenee/ muuttuu ihan silmissä.

Niillä on semmoiset naamat. Esimerkiksi Danny ja Åke Lindman olivat sellaisia. Åke Lindman vanheni 20-75 vuotiaana noin kolmekymppisen näköisestä kuuskymppisen näköiseksi.

Vierailija
178/236 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitävät huolen itsestään, hoitavat ihoa hyvin. Ulkoilevat ja liikkuvat. Syövät terveellisesti ja eivät vedä alkoholia paljoa, tupakoimattomuus varmasti pitää ihon terveenä. 

Tämä auttaa varmasti, mutta ei ole ainoa syy. En pidä itsestäni huolta, en hoida ihoani, en liiku tarpeeksi tai syö terveellisesti. Alkoholia kuluu jonkun verran. En kylläkään tupakoi. Ikää 39v ja luullaan usein 30v. Babyface.

Oletko pienikokoinen vai/ja pullea. 

Vierailija
179/236 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ valtion virastossa vanhentaa ikävästi naamaa. Tulee ryppyjä, vatsamakkarat kasvaa ja prse leviää.

Vierailija
180/236 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos solujen telomeerit ovat pitkät, ikääntyy ihminen silloin hitaammin. Tunnen pari tällaista nuoren näköistä yli 40-vuotiasta, joiden ikämuutokset ovat hiuksenhienoja ja vain heidät pitkään tunteneet ylipäänsä huomaavat niitä pieniä muutoksia.