Miksi jotkut näyttävät jopa 15-20v nuoremmilta kuin mitä ovat?
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Hoitoja ja botoxia hehkutetaan. Käsi ylös kenen mielestä Madonna näyttää huomattavasti ikäistään nuoremmalta?
No näyttäähän hän nuoremmalta, mutta myös hyvin erikoiselta. Mielestäni hänen kiristetyt alien-kasvonsa näyttävät n. 40v, jota on kiristelty.
Ainakin minulla se johtuu siitä, että on ylimääräistä rasvaa naamassakin niin ei rypyt näy niin kuin normipainoisilla. Tosin nuorena hoikkana näytin nuoremmalta juurikin koska olin niin hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten esimerkiksi ketkä julkkikset? Ikäisiään ja ikäistään vanhempia ne minusta enimmäkseen on ja kukaan ei näytä 20 vuotta nuoremmalta mitä oikeasti on.
Mutta anna muutama esimerkki niin katsotaan.
Jared Leto
tuskin botoxia jne
-eri
Googlasin Jared Leton kuvia.
En tiedä, minkä ikäinen hän on, mutta minä olen 53 v ja jos pitäisi arvata, niin ajattelisin, että hän on saman ikäinen tai vanhempi.
Joo, kyllä se on 52v..ja voithan sinäkin yhtä hyvin näyttää sitten ikäistäsi nuoremmalta, kun arvelitkin hänen olevan samaa ikäluokkaa.
Mielestäni Jared ei näytä läheskään ikäiseltään ja onhan sitä paljon mediassa puitu, mikä on salaisuutensa, kun ei näytä vanhenevan.
Sovitaan olla eri mieltä, vaikka olisikin vain minun mielipide täällä. Hölmöä mielipide/makuasioista kiistelemään.
Minä olen tällainen Keanu Reevesin, tai vielä paremmin Nicola Coughlanin, naamainen. Ikää tulee lisää, mutta naaman muoto pysyy pääasiassa samana. Molemmat vanhempani näyttävät myös ikäistään nuoremmilta, erityisesti isän puolella.
Yhdistetään tähän vielä 153cm pituus, korkea ääni, pyöreä naama ja omituinen tapa pukeutua, niin helposti luullaan äkkivilkaisulla ikäistään nuoremmaksi. Juuri viime viikolla kysyin kirjastossa lainaamani pelin perään ja kirjaston täti hyvin seikkaperäisesti selitti varaushyllystä, että "Näetkö tuolla tuollaisen valkean hyllyn, missä on muovisia isoja lappuja ja niissä isoja mustia numeroita?"
Joskus 30v. ostin pelin kaupasta, maksoi uutena sen 70€. Kassa löi sen ja pienen hiljaisen hetken jälkeen kysyi, että tiedänhän, että tämä maksaa 70€? Joo, tiedän, ihan palkkarahoilla ostan enkä viikkorahoilla :D
Opiskelin 25-vuotiaana ja minua pidettiin naapurien toimesta juuri peruskoulusta päässeenä, joka on ekaa kertaa asumassa yksin ja lähtenyt opiskelemaan :) Mitä nyt olin ehtinyt olla työelämässä ja asua yksin jo pitkään ennen opintoja
19-vuotiaana äidin työkaveri näki minut ohimennen ja kysyi äidiltä, että milloin menen ripille?
JOS saisin valita, näyttäisin ikäiselleni. Tästä ei ole mitään muuta kuin haittaa, erityisesti työelämässä. Sinua pidetään kaikkialla aina juuri aloittaneena tai kenties opiskelijaharjoittelijana, joka vasta treenailee ammattiin, ja että saisiko tähän jonkun OIKEAN työntekijän nyt auttamaan? Tuohan ei varmaan osaa mitään vielä. Ei väliä, vaikka olisit tehnyt samoja hommia 15 vuotta. Joutuu todistelemaan sekä asiakkaille, että esimiehille, erityisesti uusissa paikoissa, että osaan kyllä, olen tehnyt tätä hommaa 8 vuotta, tiedän miten tämä toimii ja miten tuo tehdään ja osaan kysyä, jos jokin on uutta.
Työpaikkahaastatteluissa palkkaavat mieluummin ammattitaitoisen ja ammattilaiselta näyttävän ihmisen kuin ammattitaitoisen, mutta naamasta, pituudesta ja äänestä harkkarilta vaikuttavan tyypin.
Onneksi ei ole lapsia, varmaan saisin paheksuvia katseita, että siinä taas joku teiniäiti, kun lapsikin on noin iso jo... Vaikka tässä iässä kuuluisi olla teini-ikäisiä lapsia.
Minusta ei ole yhtään mukavaa näyttää ikäistään nuoremmalle. Haluaisin näyttää naiselle naisena, enkä tyttöselle naisena. Pelottaa, että tässä käy niin, että tulee äkkirupsahdus. Missään vaiheessa ei näytä naiselle, vaan on tyttönen-tyttönen-tyttönen - oho vanha kurppa!
Kukaan nelikymppinen ei näytä parikymppiseltä. Olemukseltaan voi olla hyvinkin nuorekas, mutta varsinkin kasvoista kyllä huomaa iän kun yhtään tarkemmin katsoo. Joku 40-vuotias voi näyttää päälle kolmikymppiseltä, mutta tämäkin on hyvin harvinaista.
Jatkuvastihan on lehdissä ja tv-ohjelmissa näitä jotka kehuvat, että näyttävät ikäistään huomattavasti nuoremmilta vaikka todellisuudessa näyttävät ihan ikäisiltään. Samoin esim. baarissa keskustellessa keski-ikäiset pyytävät välillä arvaamaan ikänsä ja kohteliaisuudesta arvioidaan ikä reilusti alakanttiin. Sitten hehkuttavat, että joo mua luullaan aina 35-vuotiaaksi vaikka olen 45. Ei kukaan oikeasti luule..
Vierailija kirjoitti:
Kukaan nelikymppinen ei näytä parikymppiseltä. Olemukseltaan voi olla hyvinkin nuorekas, mutta varsinkin kasvoista kyllä huomaa iän kun yhtään tarkemmin katsoo. Joku 40-vuotias voi näyttää päälle kolmikymppiseltä, mutta tämäkin on hyvin harvinaista.
Jatkuvastihan on lehdissä ja tv-ohjelmissa näitä jotka kehuvat, että näyttävät ikäistään huomattavasti nuoremmilta vaikka todellisuudessa näyttävät ihan ikäisiltään. Samoin esim. baarissa keskustellessa keski-ikäiset pyytävät välillä arvaamaan ikänsä ja kohteliaisuudesta arvioidaan ikä reilusti alakanttiin. Sitten hehkuttavat, että joo mua luullaan aina 35-vuotiaaksi vaikka olen 45. Ei kukaan oikeasti luule..
Miksi yleistää, että kukaan nelikymppinen ei näytä parikymppiseltä ihan siis takuuvarmaksi kaikista maailman ihmisistä, ei ole siis mahdollista tämä? Saat toki asiasta olla mitä mieltä vaan, mut en ymmärrä tätä tiukkaa väittämistä täällä :D
No en ole ikinä törmännyt ihmiseen nelikymppiseen joka oikeasti näyttäisi parikymppiseltä. En tiedä yhtäkään julkkista myöskään joka näyttäisi. Työskentelin nuorempana vuosia kassalla ja vanhin jolta kysyin henkkarit (ohjeistus oli kysyä sellaisilta jotka mahdollisesti voisivat olla 30 tai alle) oli muistaakseni 40 vuotias, hänelläkin oli huivi kaulassa ja aurinkolasit silmillä mikä vaikeutti arviointia.
Ihminen väistämättä vanhenee parissakymmenessä vuodessa. Mutta muotoilen väittämäni nyt uudelleen siltä varalta, että maailmassa on joitakin luonnonoikkuja, joita luonnonlait ei koske. Sanotaan siis, että näistä nelikymppisistä jotka väittävät näyttävänsä parikymppisiltä, 99,9% ei siltä näytä.
Vaikka ketju onkin taas taattua av-laatua niin sohaisen silti.
Minua luultiin aiemmin tällä viikolla 25-30v ikäiseksi ja olen 48v. Säännöllisesti käy niin, että on luultu nuoremmaksi kuin mitä olen, mutta sentään n.35v ikäiseksi eli nyt tuli "ennätys".
Eivät ole useimpien viranomaisten pahoinpitelemiä eivätkä ole "holtittomia" rahan käyttäjiä toisin kuin suurin osa esim. lastensuojelun ja psykiatrian virallisista työntekijöistä.
Minä näytin todella pitkään paljon nuoremmalta. Paperit kysyttiin joka paikassa aina. Mitä nuorekkaammat vaatteet, sen isompi harha. Lukioikäisenä saatettiin tarjota vielä lastenlippua. Tätä jatkui vähän neljänkympin päälle, jolloin aloin yhtäkkiä, ihan vuoden-kahden sisään, näyttämään ikäiseltäni 😔
Minullakin pyöreät kasvot ja hento olemus ja siksi 39-vuotiaana vielä kysyttiin esim, haluanko teinilipun museoon. Nelikymppisenä tuli äkkinäinen rupsahdus. :/
Olemus on varmaan just se mikä hämää. Muistan itse yhden, josta en osannut päättää, onko nelikymppinen vai kaksikymppinen, mutta lähemmällä tarkastelulla päädyin vanhempaan ja se osoittautuikin oikeaksi.
Iloinen ja utelias mieli. Imartelevat vaatteet, hiukset jne.
Loppu lähinnä geeneistä kiinni. Hyvätkin geenit voi pilata synkkyydellä, huonoilla vaatevalinnoilla ja surkeilla elämäntavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä näytin todella pitkään paljon nuoremmalta. Paperit kysyttiin joka paikassa aina. Mitä nuorekkaammat vaatteet, sen isompi harha. Lukioikäisenä saatettiin tarjota vielä lastenlippua. Tätä jatkui vähän neljänkympin päälle, jolloin aloin yhtäkkiä, ihan vuoden-kahden sisään, näyttämään ikäiseltäni 😔
Älä pelottele :D
- babyface
- terveet elämäntavat
- hyvät geenit
Vierailija kirjoitti:
Todella poikkeuksellista, että nelikymppinen voisi mennä keskimääräisestä 25-vuotiaasta. Ehkä poikkeuksellisen rupsahtaneesta sellaisesta, muttei tavallisesta. Yleensä ihminen voi parhaimmillaan näyttää 10 v ikäistään nuoremmalta, joskus harvoin 15 v. Ainoastaan vanhuksena voi potentiaalisesti näyttää tätäkin enemmän ikäistään nuoremmalta, muttei nuorempana.
No minä menen! tosin olen vuosi alle neljänkympin :D Ehkä vielä ennätän rupsahtaa, heh. Olen siro ja urheilullinen ja liikun usein myös ikäistäni nuoremmassa seurasssa mikä saattaa myös vaikuttaa ihmisten arvioihin iästäni.
Sanopa se. Kukaan ei usko, että lähenen viittäkymmentä. Peilistä katsoo takaisin joku kolmikymppinen. Jotkut ovat tarkistaneet paperit kolmeen kertaan katsomalla välillä suu auki naamaa.
Salaisuus: pitkät yöunet, stressin välttely, UV-valolta suojautuminen, terveelliset elämäntavat kaikin puolin, ja tarpeeksi päätä, että on varaa elää näin. Geenit varmasti vaikuttaa, mutta en menisi ihan jokaista kehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään todella monet parantelee ulkonäköään erilaisin pistoksin ym. Se on paljon yleisempää kuin moni osaa edes kuvitella. Ja myös tosi harva kertoo kenellekään (tai juuri kenelläkään) hoidoista.
Ja 99 % itseään 15 v nuoremmilta näyttävistä ovat käyneet läpi yhden tai useampia leikkauksia.
Liekö yksi ja sama ihminen, joka tulee aina kirjoittamaan tämän näihin ketjuihin.
Ne muutamat ikinuoren näköiset eivät todellakaan ole pistoksia ottaneet tai leikkauksia tehneet. Oma äitini esimerkiksi, jolle juuri lääkäri sanoi, että luuli työikäiseksi. Kahdeksankymppinen. Sisarensa on samanlainen ikinuori, mutta siskoksista kaikkein nuorin näyttää vanhimmalta, vaikka sama isä ja äiti. Niin ne geenit välillä menee.
Minusta pistoksia ottaneet ja itseään leikelleet näyttävät monesti jopa ikäänsä vanhemmilta. En nyt viitsi sanoa, mutta julkkiksissa on näitä. En tiedä miksi noita laitellaan, eivät ne ainakaan kaunista.
Mä oon 35v, mut uudet tutut arvioi mut aina 23-25vuotiaaksi.
Eniten on varmaan geeneistä kiinni. Mulla on rypytön iho, mutta en oo myöskään koskaan tupakoinut tai ollut auringonpalvoja. Oon myös lapseton, eli saan nukkua yöni kunnolla :D kaikki noi vaikuttaa ulkonäköön, kuinka nopeesti "rupsahtaa".
Oon myös energinen ja sähläävä, joka "nuorentaa". Enemmän varmaan mun käytös ja olemus huokuu nuorekkuutta kuin keski-ikää.
Ostin 30-vuotiaana junalippua, kysyttiin että aikuisten vai lasten lippu.
Mulla on pyöreät kasvot.
N40