Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut näyttävät jopa 15-20v nuoremmilta kuin mitä ovat?

Vierailija
08.05.2024 |

Esim.40+v ikäistä n.25v ikäiseksi?

Kommentit (236)

Vierailija
81/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan usein n. 25-vuotiaaksi. Olen lähempänä neljääkymppiä. En juo alkoholia enkä polta tupakkaa. Liikun paljon ja syön terveellisesti. Lisäksi suvussa on paljon hyvin säilyneitä naisia, joten geenit ovat myös hyvät.

Nuorekkuuteen vaikuttaa monet asiat. Geenit, elintavat ja tyyli varmaan eniten. Varsinkin alle 45-vuotiaana ylipaino vanhentaa. Ja kun monet 15-45-vuotiaat pukeutuu nykyisin samalla Marimekon tanttatyylillä ja ovat myös ylipainoisia, on tosi vaikea arvioida minkä ikäinen kukakin on. Monta kertaa on esim. junassa yllättänyt, kun nelikymppisen näköiset kaverukset ovat alkaneet puhua suunnitelmistaan lukion jälkeen. Sitten taas usean milleniaalin paljastaa tyyli, vaikka olisi muuten ehkä nuorekas. Helpommin nuoremmaksi luullaan sellaista, joka on pysynyt vähän muodin kehityksessä mukana ja pukeutuu modernisti eikä oman ikäluokkansa nuoruuden tyyliin. 

Vierailija
82/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiseksi asti näytin tosi nuorelta, en ole koskaan polttanut, lähes absolutisti ja liikunnallinen. Sitten tuli avioero ja vuosia kestänyt eron jälkeinen väkivalta ja vaino. Kuihduin ja vanhenin silmissä. Lopulta sairastuin vakavasti ja nyt viisikymppisenä näytän 100-vuotiaalta.

Elämäntavat ei pelkästään auta, jos elämä muuten raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella poikkeuksellista, että nelikymppinen voisi mennä keskimääräisestä 25-vuotiaasta. Ehkä poikkeuksellisen rupsahtaneesta sellaisesta, muttei tavallisesta. Yleensä ihminen voi parhaimmillaan näyttää 10 v ikäistään nuoremmalta, joskus harvoin 15 v. Ainoastaan vanhuksena voi potentiaalisesti näyttää tätäkin enemmän ikäistään nuoremmalta, muttei nuorempana.

Minä näytän helposti 20v vaikka olen yli 40v jos vähän panostan ulkonäköön. Kun olin 20-30 luultiin että olen teini ikäinen kun menin baariin sai usein näyttää ajokortin ovimiehille. Mulla on molemmilla puolilta paljon vanhaksi eläneitä ja en juo enää ja enkä myöskään koskaan ole polttanut.

Mitä sinä siellä baarissa sitten teit jos et juo?

Vierailija
84/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävät huolen itsestään, hoitavat ihoa hyvin. Ulkoilevat ja liikkuvat. Syövät terveellisesti ja eivät vedä alkoholia paljoa, tupakoimattomuus varmasti pitää ihon terveenä. 

Vierailija
85/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti miltei aina se, että näyttää (muka) ikäistään huomattavasti nuoremmalta perustuu vain ihmisen omaan toiveajatteluun. Toki voi näyttää ikäisekseen hyvältä, mutta nelikymppinen ei näytä kaksikymppiseltä kuin unelmissaan.

Vierailija
86/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että baarissa voi juoda alkoholittomia juomia?

Vierailija
87/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti miltei aina se, että näyttää (muka) ikäistään huomattavasti nuoremmalta perustuu vain ihmisen omaan toiveajatteluun. Toki voi näyttää ikäisekseen hyvältä, mutta nelikymppinen ei näytä kaksikymppiseltä kuin unelmissaan.

Mutta voi näyttää n. 30-35v.

Vierailija
88/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekas ulkonäkö riippuu ilman muuta eniten geeneistä. Mutta onko nuorekkuus itseisarvo? Itse olen aina ollut ulkonäöltäni ns. nuorekas mutta hyvin tavallinen, en siis mikään kaunotar. Kehenkään ei tehnyt vaikutusta se, että 40-vuotiaana näytin kenties 30-vuotiaalta. Vielä vähemmän kukaan on otettu siitä, että nyt 70-vuotiaana voisin ulkonäköni puolesta hyvinkin olla vasta 50+ mutta nynnerö nainen. Paljon tärkeämpää kuin esim. rypyt on kokonaisvaikutelma. Luustolleen ihminen ei voi mitään, mutta mimiikalleen kyllä. Älykäs katse ja kyky hymyillä ovat aika hyviä tehokeinoja.

Vierailija
89/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rillit päähän!!!

Olen huomannut, että oikean iän näkee silmistä. Ei silmänympärysihosta välttämättä, vaan silmistä. Ikääntyessä silmätkin vanhenevat. Monella voi olla vaikka mitä silotusta tehtynä, mutta silmätsilmät paljastavat oikean iän.

Katsomatyyli muuttuu.

Vierailija
90/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten täällä on todettu aiemminkin. Tämä on harvinaista mutta ei mahdotonta. Kyse ei ole pelkästään ulkonäöstä vaan lisäksi käytöksestä ja olemuksesta. Kokonaisuudesta. Tällöin voi moni kysyttäessä ikää todeta, että toinen on 25v, vähän vanhan näköinen, mutta on 25v vaikka ikää olisi roimasti enemmän.

Vierailija
91/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit määrittävät paljon, mutta myös elintavat vaikuttavat. Kuitenkin lähinnä niin päin, että olisi syytä välttää tiettyjä asioita, eikä niin, että esim. tiettyjä ravintoaineita syömällä pysyisi nuorekkaana. Kaksi eniten vältettävää asiaa ovat UV -säteily ja tupakointi. Varsinkaan ruskettumisen vanhentavaa vaikutusta ei moni edellenkään täysin ymmärrä. Kaikki, siis vähäinenkin, päivettyminen aiheuttaa aina kudosvaurioita, jotka alkavat näkyä tosissaan siinä vaiheessa, kun kollageenin muodostus luonnostaan heikkenee. Toisaalta kollageenin muodostusta pystyy stimuloimaan esim. mikroneulauksella ja kasvojumpalla. Ne eivät estä kollageenin häviämistä, mutta hidastavat ja lykkäävät sitä.

Itä-Aasian maista tulevat naiset usein pysyvät hämmentävän nuorekkaina pitkälle keski-ikäisiksi. Se ei tule ilmaiseksi. He välttelevät päivettymistä viimeiseen asti, mm. päivävoide sisältää aina UV -suojan. Ihoinhoitorutiineista kuorintoineen, voiteineen ja mikroneulauksineen pidetään kiinni nuoresta asti. Tästä juuri pitkälti on kyse: kun rutiineista pidetään kiinni nuoresta saakka, ne lykkäävät ikääntymisen merkkien ilmaantumista. Jo ilmaantuneisiin vanhentumisen merkkeihin ei auta muu kuin plastikkakirurgiset toimenpiteet.

Vierailija
92/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se monilla perustu ihan muiden kommentteihin. Esim. minä törmään usein siihen, jos puhun lapsestani. Minulla on 11-vuotias tytär ja hänestä puhuessa ihmiset alkaa laskemaan päässään minkä ikäinen olen ollut hänen syntyessään. Monesti olettavat minun olleen alaikäinen hänen syntyessään. Olin 25-vuotias. Hänen syntyessään minua luultiin yläasteikäiseksi, mikä ei kyllä ollut kivaa.

Eikä nuorelta näyttäminen ole aina mikään siisti juttu. Työelämässä miesvaltaisella alalla ei ole mikään uskottavuutta lisäävä juttu, että näyttää parikymppiseltä tyttöseltä. Jostain syystä nuorekkaana on paljon enemmän todistettavaa oman ammatillisen uskottavuutensa suhteen.

Vierailija
93/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että baarissa voi juoda alkoholittomia juomia?

Sekä siellä voi viettää aikaa ystäviensä kanssa. Ihan selvinpäin. Mitä kysyjä luulee kuskien tekevän baarissa?

Vierailija
94/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten esimerkiksi ketkä julkkikset? Ikäisiään ja ikäistään vanhempia ne minusta enimmäkseen on ja kukaan ei näytä 20 vuotta nuoremmalta mitä oikeasti on.

Mutta anna muutama esimerkki niin katsotaan.

Jared Leto

tuskin botoxia jne

-eri

Sun mielestä Leto näyttää ikäänsä nuoremmalta?! Minusta hän on erittäin ikäisensä näköinen, en ikinä pitäisi alle 5-kymppisenä. Ja yhä.. toki "hyvän" näköinen viisikymppinen (jos hänen tyypistään pitää), mutta ehdottomasti ei ikäänsä nuoremman näköinen. 

Vierailija
95/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppiseksi asti näytin tosi nuorelta, en ole koskaan polttanut, lähes absolutisti ja liikunnallinen. Sitten tuli avioero ja vuosia kestänyt eron jälkeinen väkivalta ja vaino. Kuihduin ja vanhenin silmissä. Lopulta sairastuin vakavasti ja nyt viisikymppisenä näytän 100-vuotiaalta.

Tämä. Minulla oli vaikea lapsuus ja otsarypyt jo nuoresta asti.

Vierailija
96/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan sinun kohdallasi, jonkun toisen voi auttaakin. Ja ne geenit.

Vierailija
97/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kokonaisuus, josta saa käsityksen onko ihminen nuoremman näköinen kuin ikäisensä. Ei yksin näy naamasta.

Vierailija
98/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim. Itkeminen ja murjottaminen vanhentaa, jos sitä tekee usein. 

Vierailija
99/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden kommentteihin se usein perustuu. Luuleeko jotkut ilman muiden arvioita?

Vierailija
100/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ernie Hudson (mm. Ghostbusterseissa ollut musta kaveri) on 78-vuotias, eli vain kaksi vuotta Joe Bidenia nuorempi, mutta näyttää kyllä 20-30 vuotta nuoremmalta.

Katsoin You tube-videon, missä hän selvitti ruokailu - ja liikuntatottumuksiaan, vitamiinipurkkeja oli hilliton määrä ja herkkuja syö ehkä kerran vuodessa. Ainakin elämä, jos ei pitene, tuntuu niin helevetin pitkältä tuollaisella kituuttamisella.