Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut näyttävät jopa 15-20v nuoremmilta kuin mitä ovat?

Vierailija
08.05.2024 |

Esim.40+v ikäistä n.25v ikäiseksi?

Kommentit (236)

Vierailija
101/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ei osaa arvioida ikää?

Miksi stereotypiat tietyn ikäisen näköisestä ovat mitä ovat?

Mitä jos se "nuoren näköinen" on ihan ikäisensä näköinen, stereotypia ikäisensä näköisestä on vain vääränlainen?

Vierailija
102/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti miltei aina se, että näyttää (muka) ikäistään huomattavasti nuoremmalta perustuu vain ihmisen omaan toiveajatteluun. Toki voi näyttää ikäisekseen hyvältä, mutta nelikymppinen ei näytä kaksikymppiseltä kuin unelmissaan.

Muiden kommentteihin se usein perustuu. Luuleeko jotkut ilman muiden arvioita?

Kaikkihan aina sanovat näitä juttuja: "Oiii Pirjo, mukava nähdä. Et ole vanhentunut päivääkään". Riippumatta siitä, kuinka paljon se Pirjo on oikeasti vanhentunut. Myös yleensä tuntemattomista ihmisistä kysyttäessä "arvaa ikä", on turvallista vastata muutama vuosi vähemmän kuin mitä oikeasti arvioi. Ettei tule kiusallisia tilanteita, jos arvio osuu yläkanttiin.

Pitää osata erottaa nämä kaikille tulevat kohteliaisuusfraasit ja -arviot aidosta palautteesta. Valokuvista voi päätellä itse aika paljon. Ihmisillä on subjektiivinen minäkuva, jonka kukin näkee peilistä. Mikäli mielestään aina näyttää valokuvissa vanhemmalta kuin luonnossa, on kyse juuri tästä. Valokuvista näkee totuuden (pätee muuten myös kehokuvaan, lihoamisensa huomaa usein ensimmäisenä juuri valokuvista).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten esimerkiksi ketkä julkkikset? Ikäisiään ja ikäistään vanhempia ne minusta enimmäkseen on ja kukaan ei näytä 20 vuotta nuoremmalta mitä oikeasti on.

Mutta anna muutama esimerkki niin katsotaan.

Jared Leto

tuskin botoxia jne

-eri

Sun mielestä Leto näyttää ikäänsä nuoremmalta?! Minusta hän on erittäin ikäisensä näköinen, en ikinä pitäisi alle 5-kymppisenä. Ja yhä.. toki "hyvän" näköinen viisikymppinen (jos hänen tyypistään pitää), mutta ehdottomasti ei ikäänsä nuoremman näköinen. 

No siis aika moni on sitä mieltä, että ei näytä ikäiseltään. Ei se minusta kyllä 50v näytä, nythän se voi hämätä partansa ja pitkien hiustensa kanssa :)

Vierailija
104/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, elämäntavat ja positiivinen elämänasenne, siinä muutama nuorentava vaikutus.

Nykyään on myös tehokkaita laitehoitoja, jotka nuorentavat ja kiinteyttävät, eivät ole edes mitään kovin hinnakkaita.

Vierailija
105/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että useimmat tässä ketjussa, jotka näyttävät mielestään nuoremmilta, näyttävät ikäisiltään nykyajan mittapuun mukaan.

Sen sijaan heillä on varmaan stereotyyppiset ja nykyään epärealistiset mielikuvat siitä, miltä muut tietynikäiset yleensä näyttävät. Moni luulee esim, että viisikymppinen näyttäisi vanhalta, kun nykyään 50 v yleensä näyttää entisaikojen 40-vuotiaalta, ja nykyajan 40 v näyttää yleisesti entisaikojen 30-vuotiaalta.

Eli iän ja nuorekkuuden arviointi heittää siinä, mikä on se "keskiverto", mihin omaa nuorekkuutta verrataan. Se "keskiverto" on nykyään n 10 v nuoremman näköinen kuin ennen. Eli jos itse näyttää 10 v nuoremmalta kuin stereotypia sen ikäisestä, näyttää juurikin ikäiseltään nykyaikana.

Vierailija
106/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ei osaa arvioida ikää?

Miksi stereotypiat tietyn ikäisen näköisestä ovat mitä ovat?

Mitä jos se "nuoren näköinen" on ihan ikäisensä näköinen, stereotypia ikäisensä näköisestä on vain vääränlainen?

Juuri näin.

Vierailija
107/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten esimerkiksi ketkä julkkikset? Ikäisiään ja ikäistään vanhempia ne minusta enimmäkseen on ja kukaan ei näytä 20 vuotta nuoremmalta mitä oikeasti on.

Mutta anna muutama esimerkki niin katsotaan.

Jared Leto

tuskin botoxia jne

-eri

Googlasin Jared Leton kuvia.

En tiedä, minkä ikäinen hän on, mutta minä olen 53 v ja jos pitäisi arvata, niin ajattelisin, että hän on saman ikäinen tai vanhempi.

Vierailija
108/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 30 vuotias, mutta minua luullaan usein teiniksi. Epäilen syyksi lyhyyteni sekä söpöt kasvoni. Voi olla että käyttäydynkin lapsekkaasti, koska olen koko ikäni kuullut siitä miten voin muka olla niin ja niin vanha. Ehkä joskus minuakin aletaan kohdella kuin aikuista.

Vierailija
109/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säännöllisesti luullaan 15-20 vuotta nuoremmaksi. En käytä päihteitä, omaan hyvät geenit, ei ole stressiä, ei lapsia ja olen säilyttänyt tyttömäisyyden ja iloisuuden.

Vierailija
110/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua sanotaan usein 10 v  nuoremman näköiseksi. Olen aikuisaikanani aina juonut paljon vettä, syönyt vähän sokeria ja vältellyt hiilareita muutenkin ja ottanut vain vähän aurinkoa.

Toisaalta myös polttanut 10v tupakkaa ja vetänyt viinaa paljon. Geenit on varmaan aika hyvät koska en ole ainakaan usein sairastelevaa tyyppiä.

Onko paino pysynyt samana? Luulen että laihdutus voi myös vanhentaa. Liikaa nahkaa?

Vierailija
111/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monille on niin tärkeää näyttää ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
112/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-hoikkuus

-kalliit laserhoidot iholle

-pyöreät kasvot

Nää ainakin mulla vaikuttaa siihen et usein luullaan 10 vuotta nuoremmaksi.

N27

Vierailija
113/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku geeni. Tiedän yhden suvun, jossa on näitä nuoren näköisiä ihmisiä.Vanhemmat näyttivät ihan lastensa sisaruksilta eli tosiaan yli 40-vee äiti olisi mennyt lastensa sisaruksena. Kolmekymppisen nuoren miehen isä näytti poikansa ikäiseltä. Tämä mies isä)oli tämän nuoren näköisen naisen serkku.

Meilläkin on puolet suvusta todella nuoren näköisiä, 17-vuotiasta luultiin juuri alakouluikäiseksi jne.

Kun olin 26v, niin bussikuski kysyi otanko lasten lipun.

Vierailija
114/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes 50 vee ja en ole eläissäni tavannut ihmistä joka näyttäisi yli 10 vuotta ikäistään nuoremmalta (hoidoissa käyneet voi olla erikseen). En siis ihan äkkiä usko näihin "näytän 15-20 vuotta ikääni nuoremmalta."

Vierailija
115/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sellaiset kasvojen piirteet että olen näyttänyt keski.ikäiseltä jo ihan nuoresta pitäen nyt 44 vuotiaana näytän aikalailla ikäiseltäni ja kaikki jotka minut on pitempään tunteneet sanovatkin että en ole juurikaan vanhentunut ulkonäöltä viimeiseen 20 vuoteen.

Vierailija
116/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet esimerkiksi lehdissä  nuorena pysynyttä ulkonäköään hehkuttavat eivät todellisuudessa ole yhtään ikäistään nuoremman näköisiä. 40- vuotias saattaa olla pukeutunut kuin teini, hiukset ovat vaalennetut, meikki teinimäisen yliampuva. Vaikutelma saattaa olla jopa päinvastoin. Ihmiset ovat sokeita omalle ulkonäölleen. Lisäksi lähipiiri saattaa laukoa "Oletpa sinä nuorekkaan näköinen", kun tietää toisen haluavan kuulla juuri sen.

Vierailija
117/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen havainnut, että tässä on kyse vähemmän ulkonäöstä ja enemmän asenteesta ja kehonkielestä. Jos ihminen on sporttinen ja hyväkuntoinen 50v, hän liikkuu nopeasti ja nuorekkaasti eikä ala hidastua kuin keski-ikäiset ja sitä vanhemmat. Tähän päälle sitten tulee terveellinen ruokavalio sekä ihosta ja hiuksista huolehtiminen ja muodin seuraaminen edes sen verran, että ei pukeudu vuonna 2024 samalla tavalla kuin pukeutui 2004.

Vierailija
118/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43. Vuosien ajan kun ikääni on arvattu, on arvaus mennyt keskimäärin 8 vuodella nuoremmaksi... Suvussa lapsenkasvoisia. 

Vierailija
119/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes 50 vee ja en ole eläissäni tavannut ihmistä joka näyttäisi yli 10 vuotta ikäistään nuoremmalta (hoidoissa käyneet voi olla erikseen). En siis ihan äkkiä usko näihin "näytän 15-20 vuotta ikääni nuoremmalta."

No et sitten ole paljoa ihmisiä tavannut. Tai et ole kysynyt heidän oikeaa ikäänsä, olet tehnyt vain omia oletuksia.

Vierailija
120/236 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoja ja botoxia hehkutetaan. Käsi ylös kenen mielestä Madonna näyttää huomattavasti ikäistään nuoremmalta?