Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut näyttävät jopa 15-20v nuoremmilta kuin mitä ovat?

Vierailija
08.05.2024 |

Esim.40+v ikäistä n.25v ikäiseksi?

Kommentit (236)

Vierailija
41/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neoteeniset piirteet. Voi googlettaa

Vierailija
42/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä näytä, et vain osaa katsoa oikeita asioita. 

Yksi vääristävä asia on se, että todella moni on nykyään huonossa kunnossa ja moni tätimäistyy tai setämäistyy varhain. Nuoremmaksi luullaan siis ensinnäkin niitä, jotka ovat hyvässä kunnossa, ryhdikkäitä ja jotka eivät tyyliltään mummoudu. Hoikkia ja normaalipainoisia luullaan todellisuutta nuoremmiksi, koska ylipaino on uusi normaali.

Kasvonpiirteet vaikuttavat myös. Vähäinen meikki nuorentaa, vahva meikki vanhentaa. Jotkut harmaantuvat melko nuorena, toiset eivät melkein ikinä. Siitä ei voi päätellä liikoja. 

Kannattaisi katsoa kasvojen uurteita, varsinkin silmien ympärille niitä tulee kaikille viimeistään 35+, sitten myös huulten ympärille, tosin ne on aluksi hentoja eivätkä näy kauas. Otsaryppyjä ei yleensä ole keski-ikäistä nuoremmilla eli ne on jo varma merkki keski-iästä. Kädet rypistyvät usein aiemmin kuin muu iho. Huulet kapenevat ja kasvot "kuivuvat" iän myötä. Korvat ja nenä tulevat enemmän esiin, mutta näihin vaikuttaa lähtötilanne. Kasvoistaan kuivunutta saatetaan luulla nuoreksi, kun luusto näkyy paremmin ja tuo kasvoihin ilmettä. Mutta käytännössä nuorilla ei ole samalla tavalla laihoja kasvoja, ellei ole kyseessä erittäin alipainoinen henkilö. Ei edes tosi pienen rasvaprosentin omaavalla urheilijapojalla. Iäkkäämillä puolestaan ei ole kasvoissa, poskissa pulleutta, ellei ole myös ylipainoa.

Ohueksi nypityt kulmakarvat viittaavat nykyään yleensä vanhempaan henkilöön, nuorilla on paksut ja tuuheat. Niiden keski-ikäisten nuoruudessa oli normaalia nyppiä kulmat ohuiksi eivätkä ne enää kasva yhtä leveiksi kuin nykyään on tapana. Vanhemmiten kulmakarvat saattavat muutenkin ohentua ja joillekin naisillekin kasvaa viiksikarvoja. Hampaista voi nähdä merkkejä. Yleensä normaalilla nuorella on valkoisehkot, siistit hampaat. Vanhemmallakin voi olla nuoren ihmisen hampaat. Mutta jos näkyy tummentumia tai lohkeamia, saati amalgaamipaikkoja, niin ne kertovat iästä (tai erittäin huonoista elintavoista). 

Tupakointi vanhentaa ulkonäköä. Alkoholi ei aina päälle päin vaikuta. 

Itsevarmuus korreloi usein myös iän kanssa. Kaikkeen on varmasti olemassa poikkeus, mutta näin nämä yleensä menee, jos jätetään botoxit ja kirurgiat huomioimatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 ja luullaan 25 v:ksi. Mulla on 1/4 perimästäni aasialaista niin ehkä siihen voi hieman liittyä. Mitä muuhun tulee, niin -

Mulla on liian vaihteleva unirytmi, mutta syön mahd. värikkäästi, mahd. paljon antioksidantteja, superfoodeja, ostan luomukaupasta ainekset ja teen ruuan itse tai sit valitsen terveitä vaihtoehtoja ravintoloissa (asun maassa, jossa on halvempaa syödä ulkona). Otan joitakin lisäravinteita, omega3, Dvit, kalsium, kollageeni. Syön maitotuotteita ja gluteenia harvoin (iho ja mielitila ovat paremmat, kun välttelen niitä.) Ei koskaan alkoholia tai tupakkaa, olen täysabsolutisti.

En ole koskaan ottanut ammatillista / suorittamisstressiä. Teen simppeliä työtä josta tykkään, eikä kiinnosta stressata ja tähdätä johonkin pilviä hipuvaan uraan. Elän aik nuorekkaasti, käyn konserteissa, matkustan, pukeudun silleen kuin haluan, samalla lailla kuin nuoremmat.

Ihonhoidot teen ihan vaan kotona ja meikkaan vain erikoistapahtumiin.

ja viimeiset 10v en ole deitannut kertaakaan, en kerta kaikkiaan halua miestä (enää) elämääni. Aiheutti stressiä, kun vielä oli. Ja olen vela.

Vierailija
44/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää taas sellainen naisten kilpailu et kuka näyttää nuoremmilta :D kyllä te jaksatte

Vierailija
45/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressin määrä ja liikunta

Vierailija
46/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rillit päähän!!!

Vierailija
47/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että olemus ja miten käyttäytyy vaikuttaa myös. Mua on luultu erehdyksestä todella nuoreksi tytöksi ja olen päälle 32v. En tiedä onko se tässä iässä enää edes imartelevaa kun pitäisi olla itsevarma ja rohkea aikuinen. Mutta teini-iän kiusaaminen ja huono itsetunto jättänyt traumat. Olen vieläkin tässä iässä sulkeutunut, epävarma, ja huono puhumaan ihmisten kanssa. Joku 17v teinityttö on mua rohkeampi jos näin yleistää. 

Vierailija
48/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja viimeiset 10v en ole deitannut kertaakaan, en kerta kaikkiaan halua miestä (enää) elämääni. Aiheutti stressiä, kun vielä oli. Ja olen vela."

Etkö kaipaa esim. seksiä?

Vierailija
49/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä näytä, et vain osaa katsoa oikeita asioita. 

Yksi vääristävä asia on se, että todella moni on nykyään huonossa kunnossa ja moni tätimäistyy tai setämäistyy varhain. Nuoremmaksi luullaan siis ensinnäkin niitä, jotka ovat hyvässä kunnossa, ryhdikkäitä ja jotka eivät tyyliltään mummoudu. Hoikkia ja normaalipainoisia luullaan todellisuutta nuoremmiksi, koska ylipaino on uusi normaali.

Kasvonpiirteet vaikuttavat myös. Vähäinen meikki nuorentaa, vahva meikki vanhentaa. Jotkut harmaantuvat melko nuorena, toiset eivät melkein ikinä. Siitä ei voi päätellä liikoja. 

Kannattaisi katsoa kasvojen uurteita, varsinkin silmien ympärille niitä tulee kaikille viimeistään 35+, sitten myös huulten ympärille, tosin ne on aluksi hentoja eivätkä näy kauas. Otsaryppyjä ei yleensä ole keski-ikäistä nuoremmilla eli ne on jo varma merkki keski-iästä. Kädet rypistyvät usein aiemmin kuin muu iho. Huulet kapenevat ja ka

Sulla on selvästi joku pakkomielle ulkonäköön, kehonkuvan häiriö, syömishäiriö, olet kärsinyt rumuudestasi, ja lisänä OCD. Osuinko oikeaan? :) 

Vierailija
50/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten esimerkiksi ketkä julkkikset? Ikäisiään ja ikäistään vanhempia ne minusta enimmäkseen on ja kukaan ei näytä 20 vuotta nuoremmalta mitä oikeasti on.

Mutta anna muutama esimerkki niin katsotaan.

Vierailija
51/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40-vuotias, mutta moni veikkaa, että olen max. 30-vuotias, yleensä joku 27-v on arvauksena. Olen hoikka ja muutenkin poikamaisen näköinen. Parran kasvu on aika heikkoa (kuten ei muillakaan miehillä suvussani), missään ei kasva paksua karvoitusta muutenkaan (esim. minulla ei ole juuri ollenkaan rintakarvoja) ja ihoni on myös hyvin sileä. Yli 25-vuotiaaksi asti jouduin usein tilanteesiin, jossa poke ei uskonut papereiden olevan omani ja luuli, että käytän esim. isoveljen henkkaria. 

Vierailija
52/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut rasvaiset posket ja pyöreä kuukasvo.

-> "nuorekas", kun vauvanaamaa on vaikea ajoittaa.

Vierailija
53/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä Ralph Macchio on näytti nuorempana ja näyttää edelleen ikäistään nuoremmalta. 

Vierailija
54/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut koskaan vastaan nelikymppistä, joka olisi mennyt 25-vuotiaasta. Se ei tietysti tarkoita, etteikö heitä olisi olemassa, mutta tuskin ihan joka kulmassa kuitenkaan. 

Meikillä.ja plastiikkakirurgisilla toimenpiteillä voi toki yrittää itseään nuorentaa, mutta karu totuus on, että.jälkimmäiset varsinkaan eivät tee ihmistä nuoremman näköiseksi. Näyttää vain vanhalta ihmiseltä, jota on kiristetty ja täytetty sieltä sun täältä. Jos.on taitava meikkaaja, voi saada paljonkin vuosia piiloon, mutta totuus kyllä paljastuu, kun pääsee lähietäisyydeltä.katsomaan.

Vierailija
55/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ja viimeiset 10v en ole deitannut kertaakaan, en kerta kaikkiaan halua miestä (enää) elämääni. Aiheutti stressiä, kun vielä oli. Ja olen vela."

Etkö kaipaa esim. seksiä?

Joskus harvoin sitä kaipaa, mutta ei tarpeeksi usein, jotta tekisin asialle jotain. Ei ole vaivan / riskien arvoista. Ja kun mut on elämässäni deittir_iskattu kahdesti, niin todellakin, se on vaikuttanut haluuni/kykyyni hakea miehen seuraa.

Vierailija
56/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä lyhyitä luullaan aina nuoremmiksi. 

Vierailija
57/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä lyhyitä luullaan aina nuoremmiksi. 

Kasvoista se johtuu. Joillakin on vaan teinimäiset kasvot

Vierailija
58/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella poikkeuksellista, että nelikymppinen voisi mennä keskimääräisestä 25-vuotiaasta. Ehkä poikkeuksellisen rupsahtaneesta sellaisesta, muttei tavallisesta. Yleensä ihminen voi parhaimmillaan näyttää 10 v ikäistään nuoremmalta, joskus harvoin 15 v. Ainoastaan vanhuksena voi potentiaalisesti näyttää tätäkin enemmän ikäistään nuoremmalta, muttei nuorempana.

Olen samaa mieltä. En ole tietääkseni koskaan erehtynyt kenenkään iässä 10 vuotta enempää.

Nuoret usein olettavat esim. 40- vuotiaan tosi vanhan näköiseksi.

Vaimoni meni uuteen työpaikkaan 45-vuotiaana ja useimmat työkaverit olivat 20-25-vuotiaita.

Nämä kysyivät vaimoltani, että et varmaan ole yli 30v...

Vierailija
59/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini on 70v ja näyttää 40v:ltä. Ei ole käynyt plastiikkakirurgilla eikä ottanut täyteaineita.

Hän on koko elämänsä mennyt klo 20 nukkumaan, tekee joka päivä kävelylenkin ja syö sekalaista ruokaa, pieniä määriä.  Ei alkoholia tai tupakkaa yhtään koko elämässä.

Hohhoijaa, tästä tuli näköjään nyt kilpailun että kuka tai kenen äiti näyttää eniten ikäistään nuoremmalta. Että  seitsemänkymppinen ja ei päivääkään yli 40 ulkonäön puolesta? Tätä et usko itsekään. Se on tietysti hyvä asia, että äitisi on pysynyt terveenä.

Voi kuule, ei kukaan kilpaile yhtään mistään mitään. Tässä viestiketjussa vaan hirveästi jostain syystä  kitistään vastaan niille, jotka näyttävät huomattavasti ikäistään nuoremmalta.

-eri

Vierailija
60/236 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten esimerkiksi ketkä julkkikset? Ikäisiään ja ikäistään vanhempia ne minusta enimmäkseen on ja kukaan ei näytä 20 vuotta nuoremmalta mitä oikeasti on.

Mutta anna muutama esimerkki niin katsotaan.

Jared Leto

tuskin botoxia jne

-eri