Nainen, mikset ystävysty syrjäytyneiden miesten kanssa,jotta nekin voisivat oppia sosiaalista kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa?
Kommentit (421)
Olen ollut muutamaan otteeseen syrjäytyneiden kaveri ja voin sanoa, etten enää uudestaan.
Syrjäytyneet miehet ainakin oman kokemuksen mukaan:
1. Kaatavat kaiken trauman niskaasi. Sinun pitää olla heille 24/7 terapeutti
2. Eivät osaa olla tuomatta seksuaalisia vitsejä ja heittoja aikoina, johon se ei sovi
3. Eivät ole millään tavalla emotionaalisesti sinun tukena ja turvana, mutta tottakai sinun tulee olla heidän
4. Jossain vaiheessa saat kuulla jotain naisvihaa. Viimeistään siinä vaiheessa, kun he juovat ja voi sitä "naiset on h***" määrää.
5. Jossain vaiheessa he muuttuvat aggressiiviseksi.
Mitä sain tästä itse? en yhtään mitään muuta kuin pahaa oloa.
Ei se ole naisten harteilla opettaa miehiä olemaan normaaleja ihmisiä.
Mulla ei ole mitään velvollisuutta tutustua yhtään kehenkään vain sen vuoksi, että tämä toinen hyötyisi siitä lisäämällä sosiaalisia taitoja yms. Mä tutustun sellaisiin ihmisiin joihin itse haluan, ovat he sitten millaisia tahansa. En tee tutustumista velvollisuudesta.
Kovin on epäselvää, mitä se sosiaalinen kanssakäyminen sitten olisi. Kannattaa selvittää ensin itselleen. Täälläkin voit höpöttää ihan mitä vaan, että haluaisitko kyetä siihen samaan höpinään livenä vai mitä muuta juttelisit?
Vierailija kirjoitti:
Huvitttavaa, miten naiset aina ajattelevat olevansa ratkaisu kaikkeen.
Eiköhän aloituksen tekijä ole mies, joka olettaa naisten olevan ratkaisu kaikkeen, tai vähintään ottavan vastuun kaikesta. Naisethan tässä ovat kieltäytyneet kunniasta neljän sivun verran, ja sitten ilmestyt sinä todellisuudesta irtaantuneena oksentamaan päinvastaista.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut muutamaan otteeseen syrjäytyneiden kaveri ja voin sanoa, etten enää uudestaan.
2. Eivät osaa olla tuomatta seksuaalisia vitsejä ja heittoja aikoina, johon se ei sovi
3. Eivät ole millään tavalla emotionaalisesti sinun tukena ja turvana, mutta tottakai sinun tulee olla heidän
4. Jossain vaiheessa saat kuulla jotain naisvihaa. Viimeistään siinä vaiheessa, kun he juovat ja voi sitä "naiset on h***" määrää.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä olet näitä miehiä tavannut?
Mulla on ollut ystävänä naisia ja miehiä. Missä syrjäytyneisiin ihmisiin edes tutustuisi? Olen omat ystäväni saanut koulusta, yliopistosta, harrastuksista ja kavereiden kautta. minulla ei ole mitään tarvetta hankkia uusia ystäviä näiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha sitten valittaa kiltti miehistä, inselleistä ja peräkammarinpojista kun kerta ovat teidän omaa tuotostanne.
Ap
Ei, kyllä se syrjäytyminen on ihan näiden miesten omien elämänvalintojen tulosta. Turha syyttää olosuhteita tms. Aina voi tehdä valintoja ja valita toisin. Syy syrjäytymiseen löytyy näistä miehistä itsestään. Heissä on jotain pielessä, mitä kenelläkin.
EI se ole miehen omaa tuotosta jos hän on yrittänyt ystävystyä, mutta ketään ei kiinnosta.
Kenelläkään ei ole velvollisuutta kiinnostua. Jos ihminen ei ole kiinnostava tai hän vaan on luotaantyöntävä tavalla tai toisella(esim ei sosiaalisia taitoja, kuten monilla syrjäytyneellä ei ole), jääköön yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha sitten valittaa kiltti miehistä, inselleistä ja peräkammarinpojista kun kerta ovat teidän omaa tuotostanne.
Ap
Ei, kyllä se syrjäytyminen on ihan näiden miesten omien elämänvalintojen tulosta. Turha syyttää olosuhteita tms. Aina voi tehdä valintoja ja valita toisin. Syy syrjäytymiseen löytyy näistä miehistä itsestään. Heissä on jotain pielessä, mitä kenelläkin.
EI se ole miehen omaa tuotosta jos hän on yrittänyt ystävystyä, mutta ketään ei kiinnosta.
Eivät syrjäytyneet yritä ystävystyä. He jäävät vapaaehtoisesti nysväämään kotiin tai pelaamaan.
Taidat sekoittaa yksinäisyyden sekä syrjäytymisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä olet näi
Nuorempana pelasin paljon tietokonepeleja, sellaisia, missä pelattiin muiden kanssa ja siellä useasti tutustui näihin syrjäytyneihin, koska hekin pelaavat (se on usein miehillä syrjäytymisen syy, ne nettipelit). Sieltä kautta tuli tutustuttua muutamaan nuorena ja naiivina, koska itse entisenä koulukiusattuna en halunnut jättää ketään ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä on tullut vastaan miehiä, joista näkee, että työn ulkopuolella sosiaalinen elämä on nolla. Ihan hyviä kavereita heistä saa. Ovat usein alkuun todella hiljaisia. Kun heille aikansa juttelee, huomaavat, etten pure. Sen jälkeen kohtelevat ihan ihmisenä, eikä jonakin outona olentona.
Näinhän se juuri menee oikeassa elämässä. Mitä mieltä olet mammojen kauhutarinoista joissa syrjäytynyt mies paljastuu sitten raiskaajakirvesmurhaajaksi?
Ei ole omassa elämässä vielä paljastunut. Toisaalta kuka vaan voi olla vaarallinen. Sosiaalinen kömpelyys ei ole merkki siitä, että ihminen on vaarallinen, eikä toisaalta siitä, että ihminen on vaaraton. Minulla oli muutamia hiljaisia poikia kavereina lapsena jo. Jotenkin tunnun sopivan heidän kanssaan olemaan. Jokainen valitkoon kuitenkin kaverinsa oman makunsa mukaan. Minulle sosiaalisesti kömpelöt sopivat kavereiksi, toisille eivät.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin kokonaan sen, että se misogynian määrä on myös ihan valtavaa! Ei se heti tule esille, mutta ajan kuluessa. Esimerkiksi kerran totesin, että pitää mennä siivoamaan (olimme vanhan skypen välityksessä puhumassa) ja tämä syrjäytynyt mies sanoi, että "tule tänne munkin luokse siivoamaan" ja olin vaan, että häh miksi?? Niin hän totesi "no te naisethan tykkäätte niin paljon siivoamisesta, että voit siivota munkin puolesta". Kuulemma hänen asuntonsa oli ihan paskanen, niin varmasti nauttisin siivoamisesta
Kerta riitti; olin nuorena hyväuskoinen ja hyväsydäminen, joten aloin viettää aikaa erään syrjäytyneen tyypin kanssa.
Muuten oli ihan hauskaa mutta sain hävetä sitä muiden seurassa - loppujen lopuksi "olimme sillai" ja vaikka hänen "taitonsa" olivat erittäin matalatasoiset, niin hän kehtasi valittaa minusta.
Kun seuraavan kerran tapasimme kahdestaan, hän haukkui minut "idiootiksi". Välit meni tietenkin poikki.
Joo joo. Eipä se ole muuten sen jälkeen tuntunut saaneen seuraa, Siellä se asuu yksiössään yksikseen rukaten paria autoaan kaikkien näiden vuosien jälkeen.
Minä taas olen ollut avioliitossa 30+ vuotta kun löysin ihan tavallisen miehen, jota ei tarvitse hävetä ja joka ei hauku minua.
En siis todellakaan suosittele, että joku tavallinen nainen alkaisi "auttaa" jotain syrjäytynyttä hyypiötä elämässään eteenpäin. Tehköön itse tarvittavat muutokset omassa käytöksessään ja hankkikoon ihan itse laajempia näkemyksiä.
Olen syrjäytynyt koska haluan enkä halua ystävystyä kenenkään kanssa ja se asia on muiden vaan hyväksyttävä.
Koska ne syrjäytyneet ukkelit ei taida liikkua siellä missä minä liikun. Esim. kansalaisopiston ryhmissä ei oo näkynyt kuin muita naisia. Hankala on ystävystyä kenenkään semmosen kanssa jota ei missään tapaa.
Minä ainakin koen vaikeaksi hieroa ystävyyttä väkisin. Ihmisen pitää jollakin tavalla kiinnittää huomioni, että kiinnostuisin ystävystymään ja sen jälkeen pitää vielä olla henkilökemiaakin, että se juttu luistaa. Muuten ajan viettäminen yhdessä on ankeaa pakkopullaa, josta itse uupuu totaalisesti.
Minulla ei ole montaa ystävää muutenkaan, enkä heillekään jaksa jutella/heitä nähdä edes joka viikko. Jonkun syrjäytyneen reppanan jututtamisesta näkisin painajaisia varmaan kolme vuotta eteen päin. Olen seurastani äärettömän tarkka. Tästä syystä en lähde ehdotettua hyväntekeväisyyttä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne tulkitsee sen luvaksi r*skata.
Myös komea mies voi olla raiskaaja. Se on kuitenkin eri juttu?
En ymmärrä pointtiasi.
Eikö syrjäytynyt voi olla komea?
Et taida edes tietää mitä tarkoittaa syrjäytynyt. Ei se ole vastakohta komealle.
Todella vaikeata on olla syrjäytynyt ja komea, kun naiset kokoajan yrittävät pokata. Lisäksi tutkitusti heitä kohdellaan paremmin, saavat helpommin työpaikan, parempia arvosanoja, enemmän palkkaa, ja kaikkea muuta sitä rataa.
Koska ei ole minun vastuullani mitenkään parantaa heidän elämänlaatuaan eikä opettaa heille yhtään mitään. Jos ei päänsä pysy pinnalla omin voimin niin ei se pysy muidenkaan kannattamana eikä koko aikaa voi olla aina joku kannattelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kovin on epäselvää, mitä se sosiaalinen kanssakäyminen sitten olisi. Kannattaa selvittää ensin itselleen. Täälläkin voit höpöttää ihan mitä vaan, että haluaisitko kyetä siihen samaan höpinään livenä vai mitä muuta juttelisit?
Vaikkapa nyt ekaksi moikata kun käytävällä tulevat vastaan. Ette edes siihen pysty, koulussa nähtyä.
Siitä sitten vaikkapa kysellä kuulumisia joskus.
En ymmärrä pointtiasi.
Eikö syrjäytynyt voi olla komea?
Et taida edes tietää mitä tarkoittaa syrjäytynyt. Ei se ole vastakohta komealle.